Volledig juiste analyse. Zo'n Jeppe valt nu nog meer op dat hij die bagage niet heeft. Al zijn acties liepen verkeerd af,enorm veel balverlies en fysiek niet sterk genoeg.
Een speler die dat'extra' geeft,die die genialiteit heeft, dat hebben we niet.
Voor de duidelijkheid, wat ik hieronder aanhaal is geen bescherming van Jeppe: ik ben in twijfel of hij eerste aankan (zeker fysiek). Maar dit weekend was het ook zeer moeilijk om in zijn positie veel te betekenen met een team dat of defensief denkt of verzuipt. Nauwelijks lopende mensen voor hem, geen aanspeelpunten en een kort opzittend STVV die enkel hem moest bewaken uit balbezit (zeker met 10). Het is een speler die prachtige dingen kan doen aan de bal, maar je hebt de bal nauwelijks en als je hem hebt is er niemand beschikbaar.
Ivm tactiek VDB: boel gesloten houden en dan van daaruit proberen uithalen was een verdedigbare keuze, maar dan had hij aan de rust wel moeten sleutelen aan het tweede deel daarvan. Voor zover ik zag vanuit de vijvertribune was een Ementa toen nog niet ah opwarmen en pas na het rood. Dan ben ik toch benieuwd welk offensief B-plan er was.
Nu, de coach moet het doen met het materiaal en dat is, zoals iemand al aanhaalde, veel spelers die top 1B en bodem 1A zijn. Die zijn id eerste plaats bezig te zorgen dat het niet misloopt op hun plaats en dat doen ze met veel inzet: het had 11vs11 perfect 0-0 kunnen worden.
Maar we missen verschilmakers, vooral offensief. Defensief kunnen dat Lemoine en Nnadi (de zieligheid van Van Damme toen hij bijna zijn enkel werd afgeschopt bij rust ga ik niet benadrukken) zijn. Maar aanvallend? Opoku (die een erg ondankbare match moest spelen, veel hollen en het maar alleen moeten oplossen) kan het niveau aan maar heeft een anker nodig. Als je bovenspeelt, zoals vorig jaar, kon Vossen dat doen, die hun samenspel was goed. Maar nu spelen we dertig meter lager en twee versnellingen sneller, dus ja, wat is dan de oplossing? Ementa is de enige in de kern die ik dat zie doen. Of/en meer aanvallend spelen zoals hier al aangehaald: mogelijks biedt een duo Lemoine - Kielerich wel die zekerheid om meer vooruit te denken.
Nog één keer met die vijf achterin op Genk, maar dan zal de interlandbreak erg welkom zijn om een niet-naïef en niet-angstig alternatief te bedenken. En dat is het jammere, dat de coach dat nu eind augustus moet doen.