Auteur Topic: Naamsverandering Zulte Waregem  (gelezen 44436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

callens500

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #80 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:41:32 pm »
dit is wel een grappig topic met posts van bonobo, uhm sorry, bojaan die  er zo over zijn dat ik mij afvraag of het geen supporter is van andere ploeg die gewoon komt trollen.

ook de post van 13 april is om te gieren.  er is een verschil van gemiddeld 200 toeschouwers tussen svzw en kortrijk. in verhouding heeft uiteraard kortrijk minder supporters omdat de stad inderdaad zowat dubbel zoveel inwoners heeft.  om daaruit te besluiten dat kortrijk amper volk trekt is totaal ridicuul. er is zoiets als absolute cijfers en er iets zoiets als in verhouding.  dat svzw een palmares heeft en kortrijk niet is geweten maar please kom niet af met bullshit dat kortrijk nog steeds in de schaduw leeft van svzw. ge zijt precies blijven steken in het verleden, misschien vandaar een verwijzing naar 1951? beweer ik nu dat kortrijk superieur is aan svzw? nee dus. de ploegen zijn zeker de laatste vijf jaar gelijklopend op veel vlakken, aantal supporters, prestaties, budget etc.  ik vind het nog altijd jammer dat fervent supporter zijn voor een ploeg nog steeds voor een deel supporters gelijk staat aan achterlijke praat uitkramen (en ik viseer nu niet 13 april).  Ik ben al jaren supporter van kvk, ik jaag me op wanneer het slecht gaat en ik was down na het verlies van de berkerfinale maar het maakt me niet blind voor objectieve gegevens, voor de realiteit.  maar goed, als bepaalde mensen echt van mening zijn dat svzw zoveel fantastischer en beter is dan kvk en daar hun wekelijkse portie geluk uit halen dan is het maar zo.
ik ben al jaren supporter van svzw en ik weet 1 ding zeker dat kortrijk het moet doen met afgedankte spelers van zulte waregem omdat ze geen geld hebben dus van budget loopt kortrijk niet gelijk. ik heb gelezen dat zulte waregem nu twee ferrari's heeft (leye en berrier) en jullie 1 fiat (nfor die 1 seizoen erg goed was maar nu nog niet erg veel bewijzen heeft behalve in 1 enkele match) en kvk heeft ook oldtimer die de hele tijd moet opgelapt worden voor hij weer kan deftig rijden (matton).  ik weet, het is belachelijk spelers vergelijken met auto's. maar het is nog belachelijker de uitspraak van kalezic te gebruiken dat wij een fiat zijn om supporters aan te trekken en dan kan je nog geen supporters aantrekken. als je kijkt op tv zitten de tribunes van kortrijk altijd leeg ook tijdens sommige top matchen zitten jullie tribunes niet altijd vol. bij ons kun je bij de meeste top matchen nog maar enkele plaatsen vinden.
ik ben nog iets vergeten ook 
wij zij boeren die werken en geen nekken die boven hun stand leven

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #81 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:44:25 pm »
er is een verschil van gemiddeld 200 toeschouwers tussen svzw en kortrijk. in verhouding heeft uiteraard kortrijk minder supporters omdat de stad inderdaad zowat dubbel zoveel inwoners heeft.  om daaruit te besluiten dat kortrijk amper volk trekt is totaal ridicuul. er is zoiets als absolute cijfers en er iets zoiets als in verhouding.  dat svzw een palmares heeft en kortrijk niet is geweten maar please kom niet af met bullshit dat kortrijk nog steeds in de schaduw leeft van svzw. ge zijt precies blijven steken in het verleden, misschien vandaar een verwijzing naar 1951? beweer ik nu dat kortrijk superieur is aan svzw? nee dus. de ploegen zijn zeker de laatste vijf jaar gelijklopend op veel vlakken, aantal supporters, prestaties, budget etc.  ik vind het nog altijd jammer dat fervent supporter zijn voor een ploeg nog steeds voor een deel supporters gelijk staat aan achterlijke praat uitkramen (en ik viseer nu niet 13 april).  Ik ben al jaren supporter van kvk, ik jaag me op wanneer het slecht gaat en ik was down na het verlies van de berkerfinale maar het maakt me niet blind voor objectieve gegevens, voor de realiteit.  maar goed, als bepaalde mensen echt van mening zijn dat svzw zoveel fantastischer en beter is dan kvk en daar hun wekelijkse portie geluk uit halen dan is het maar zo.

Akkoord hoor, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Feit is, Waregem/Essevee heeft het zowel qua volk als qua prestaties altijd beter gedaan dan Kortrijk, ondanks dat Kortrijk toch ??n van de grote steden van Vlaanderen is, en wij maar (de) 'boertjes' uit een provinciestadje. Het is niet toevallig, denk ik, dat ze het bij Kortrijk (Vak I en consoorten voornamelijk dan) vaak hebben over hun overmacht op vlak van hooliganisme, zo ongeveer het enige waar ze in uitblinken (en inderdaad altijd de 'meerdere' van ons zijn geweest). Samen met Hollandse en Franse vriendjes, uiteraard, dat wel. Ik vond het eerlijk gezegd frappant dat jullie niet meer volk mee hadden naar Brussel, bijvoorbeeld, en het is toch (heel) veelzeggend dat Kortrijk in een absoluut topjaar (een seizoen lang bovenin het klassement, plus bekerfinale) minder volk trekt dan Essevee, dat het slechtste seizoen in tien jaar kende.

Het is zeker niet allemaal beter en mooier en groter bij ons, absoluut niet, dat bedoelde ik ook niet. Ik wou alleen maar aantonen dat Essevee leeft, dat het voetbal in Waregem leeft, en dat het dat eigenlijk meer doet dan bij jullie.

Offline *steve*

  • Leden
  • Berichten: 5
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #82 Gepost op: augustus 29, 2012, 10:03:01 pm »
Nog een weekske en tis weer school... :-X

Proficiat, en naar het hoeveelste leerjaar ga je jongen?

steekt het echt zo erg dat de meesten je hier geen gelijk geven en dat de poll tegenvalt ? tsss ...

Zo een topic vind ik totaal zinloos. Er komt enkel ambras van. Maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk.
Het waait allemaal wel over, maar intussen...

Bojaaan, ben al vele jaren actief op de arbeidsmarkt  ;).

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #83 Gepost op: september 01, 2012, 04:29:11 pm »
Nog een weekske en tis weer school... :-X

Proficiat, en naar het hoeveelste leerjaar ga je jongen?

steekt het echt zo erg dat de meesten je hier geen gelijk geven en dat de poll tegenvalt ? tsss ...

Zo een topic vind ik totaal zinloos. Er komt enkel ambras van. Maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk.
Het waait allemaal wel over, maar intussen...

Bojaaan, ben al vele jaren actief op de arbeidsmarkt  ;).
zwaar.

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #84 Gepost op: september 01, 2012, 09:55:35 pm »
Zonder te stoken, als ik nu beerschot als vb neem is het schandalig dat germinal er niet meer bij staat. Zonder hen werd er op het kiel gewoon niet meer gevoetbald. op het laatste was jullie het zelfde lot als harelbeke beschoren. En eigenlijk zijn jullie geen fusieclub maar een overgenomen club door Zulte, dus waarom zulte wegdoen???? Anders kan je altijd terug in 4de prov. herbeginnnen als sv waregem dan is het echte essevee terug geboren

Offline ortem

  • Leden
  • Berichten: 249
  • Anti-KVK!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #85 Gepost op: oktober 14, 2012, 02:16:07 pm »
"Of Zulte Waregem de club van mijn hart is? Eigenlijk is dat KSV Waregem. Bij die club is het voor mij als zesjarige Waregemnaar begonnen. Ik zag veel slechte voorzitters de revue passeren en uiteindelijk was het Zulte die Waregem uit het slop heeft gehaald. Onder andere Willy Naessens en Francky Dury hebben van de fusieclub gemaakt wat ze vandaag is. Naar mijn mening heeft 'Essevee' zijn Vlaams karakter wel een beetje verloren, maar dat is eigen aan het moderne voetbal waarschijnlijk".

Tja als je met een Oost-Vlaamse club fussioneert...  :-\


http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees/2012-10-12/zulte-heeft-waregem-gered
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2012, 02:18:53 pm door ortem »

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #86 Gepost op: oktober 14, 2012, 02:27:25 pm »
"Of Zulte Waregem de club van mijn hart is? Eigenlijk is dat KSV Waregem. Bij die club is het voor mij als zesjarige Waregemnaar begonnen. Ik zag veel slechte voorzitters de revue passeren en uiteindelijk was het Zulte die Waregem uit het slop heeft gehaald. Onder andere Willy Naessens en Francky Dury hebben van de fusieclub gemaakt wat ze vandaag is. Naar mijn mening heeft 'Essevee' zijn Vlaams karakter wel een beetje verloren, maar dat is eigen aan het moderne voetbal waarschijnlijk".

Tja als je met een Oost-Vlaamse club fussioneert...  :-\


http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees/2012-10-12/zulte-heeft-waregem-gered


Serieus voor wat is dat nu weer nodig???

Ga in het verleden leven h?!

Btw Merlier duidt op de verdere professionalisering en internationalisering van de club.


Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #87 Gepost op: oktober 14, 2012, 02:46:53 pm »

Tja als je met een Oost-Vlaamse club fussioneert...  :-\

Man man man..faut le faire... :o.Om nog maar over de boodschap te zwijgen.

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #88 Gepost op: oktober 14, 2012, 04:10:16 pm »
"Of Zulte Waregem de club van mijn hart is? Eigenlijk is dat KSV Waregem. Bij die club is het voor mij als zesjarige Waregemnaar begonnen. Ik zag veel slechte voorzitters de revue passeren en uiteindelijk was het Zulte die Waregem uit het slop heeft gehaald. Onder andere Willy Naessens en Francky Dury hebben van de fusieclub gemaakt wat ze vandaag is. Naar mijn mening heeft 'Essevee' zijn Vlaams karakter wel een beetje verloren, maar dat is eigen aan het moderne voetbal waarschijnlijk".

Je had ook andere dingen in vet kunnen zetten natuurlijk, maar het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, als fan van fucking Zulte Waregem, om - ik neem aan - ??n van je soortgenoten te quoten. 't Is ondertussen ruim 10 jaar geleden dat KSV Waregem opgehouden is met bestaan, misschien wordt het tijd om je erover te zetten? KSV Waregem bestond 55 jaar, voor je 't weet bestaat Zulte Waregem half zo lang. En trouwens, Essevee is nooit opgehouden met bestaan, dit is nog steeds mijn club, in het Regenboogstadion in Waregem, mijn Essevee - voor altijd. Beerschot, Leuven, Lokeren, Beveren, Genk, Brussels, Lommel, en ga zo maar door: allemaal clubs die niet meer 'het origineel' zijn. Hell, zelfs de VK is niet meer hetzelfde. Get. Over. It.

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #89 Gepost op: oktober 15, 2012, 09:36:56 am »
Kurt haalt opnieuw absolute meerderheid in Waregem. Dus de (m.i. meer dan terechte) vraag blijft naar een naam met Waregem op de voorgrond. Tot spijt van wie het benijdt.

Offline vazz

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #90 Gepost op: oktober 15, 2012, 12:13:56 pm »
Kurt haalt opnieuw absolute meerderheid in Waregem. Dus de (m.i. meer dan terechte) vraag blijft naar een naam met Waregem op de voorgrond. Tot spijt van wie het benijdt.

Ik denk niet dat de mensen op Kurt hebben gestemd om een naamswijziging te zien bij SV Zulte Waregem eerlijk gezegd  ;D Hij heeft een pak andere verdiensten en kdenk dat zijn prioriteiten op dit moment wel ergens anders liggen  ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #91 Gepost op: oktober 15, 2012, 02:44:51 pm »
Wel jammer om te zien dat in Kortrijk het stadiondossier één van de speerpunten in de campagne was, terwijl dit in Waregem blijkbaar totaal niet aan de orde was ...


Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #92 Gepost op: oktober 15, 2012, 08:33:15 pm »
Ik denk niet dat er snel een nieuw stadion zal komen met de coalitie die er nu ontstaat in kortrijk :p. ze zullen daar meer spel maken met elkaar dan dat er iets zal veranderen. En iedereen zijn eigen mening maar Kurt staat voor WAREGEM ( voor alle duidelijkheid ik woon niet in waregem dus stem ik er ook niet voor ;-) ). Dus is het maar normaal dat hij als belangrijkste naam voor in de media waregem naar voor wil halen. En dat heeft niets met anti zulte of met voetbal te maken enkel met de naamsbekenheid voor ZIJN stad. Ik denk dat dit meer dan logisch is. Wie dit niet begrijpt mja jammer voor hun.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #93 Gepost op: oktober 15, 2012, 09:27:50 pm »
"Of Zulte Waregem de club van mijn hart is? Eigenlijk is dat KSV Waregem. Bij die club is het voor mij als zesjarige Waregemnaar begonnen. Ik zag veel slechte voorzitters de revue passeren en uiteindelijk was het Zulte die Waregem uit het slop heeft gehaald. Onder andere Willy Naessens en Francky Dury hebben van de fusieclub gemaakt wat ze vandaag is. Naar mijn mening heeft 'Essevee' zijn Vlaams karakter wel een beetje verloren, maar dat is eigen aan het moderne voetbal waarschijnlijk".

Tja als je met een Oost-Vlaamse club fussioneert...  :-\


http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees/2012-10-12/zulte-heeft-waregem-gered

dus volgens jou is het vlaamse karakter verloren gegaan omdat we als west-vlamingen gefusioneert zijn met een oost-vlaamse ploeg   ;D    dat leid ik toch af uit jouw commentaar op dat artikel ...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #94 Gepost op: oktober 16, 2012, 11:08:09 am »
wat een zinloze discussie...het is nu Zulte Waregem en van mij mag het zo blijven. Weer veranderen zou belachelijk zijn. De ene keer zeggen ze Zulte, de andere keer Waregem, vaak Essevee....en ook westvlaamse fusieploeg. diegenen die beweren dat ze altijd Zulte zeggen of altijd Waregem in de media kijken daar met een loep naar en vergroten dit...Als ze op de RTBF of andere ploegen het over Zulte hebben zien we hier reacties. Onlangs in stadion had Tom Coninkx het over Waregem en ik las hier niks. Sommigen leven hier teveel in het verleden. Voor het verleden moet je respect hebben maar je moet verder gaan ook (want anders maak je je enorm belachelijk). We spelen nu al in kleuren die hoofdzakelijk rood zijn en er is nog kritiek???!!! naam en kleuren dus niet meer veranderen en eerlijk gezegd over de clubkleuren qua schoonheid...liever rood-groen dan rood-wit die massa's ploegen hebben.....

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #95 Gepost op: oktober 28, 2012, 01:30:13 am »
mja, nog altijd dezelfde mening en ik ben ervan overtuigd dat met het nieuwe stadion deze naamsverandering ook zal komen.

- Essevee
- Essevee WC
- Waregem

Dit zijn de opties voor mij :)

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #96 Gepost op: oktober 28, 2012, 01:50:42 am »
Gij stond ook niet vanvoor he, mensenlief...

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #97 Gepost op: oktober 28, 2012, 01:57:58 am »
Volgens een bestuurslid wordt Essevee WC inderdaad momenteel in overweging genomen.
Ze hebben al een mascotte-pak aangekocht zelfs.


Freve

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #98 Gepost op: oktober 28, 2012, 07:20:29 am »
mja, nog altijd dezelfde mening en ik ben ervan overtuigd dat met het nieuwe stadion deze naamsverandering ook zal komen.

- Essevee
- Essevee WC
- Waregem

Dit zijn de opties voor mij :)

grapjas
da ge vorig seizoen ni afkwam met da idee.
wss gaat nu wa beter met SV ZULTE WAREGEM
opportunistje zijde, alst goe ga zou het Waregem moeten zijn
staan we 14 ist Zulte, zo enen zijde wss
pech vent, ga fifa manager 2013 spelen
daar kunt ge ne ploeg creeeren mee de naam da ge wilt
triestige vent

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #99 Gepost op: oktober 28, 2012, 10:38:37 am »
mja, nog altijd dezelfde mening en ik ben ervan overtuigd dat met het nieuwe stadion deze naamsverandering ook zal komen.

- Essevee
- Essevee WC
- Waregem

Dit zijn de opties voor mij :)

grapjas
da ge vorig seizoen ni afkwam met da idee.
wss gaat nu wa beter met SV ZULTE WAREGEM
opportunistje zijde, alst goe ga zou het Waregem moeten zijn
staan we 14 ist Zulte, zo enen zijde wss
pech vent, ga fifa manager 2013 spelen
daar kunt ge ne ploeg creeeren mee de naam da ge wilt
triestige vent


Ge zult het toch moeten aanvaarden :)

nieuw stadion = Zulte uit de naam

Geniet er nog maar even van, want het is bijna afgelopen met SV ZULTE WAREGEM. :D