Auteur Topic: Oefenprogramma 2019-2020  (gelezen 54949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.649
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #240 Gepost op: juli 16, 2019, 09:00:08 pm »
Iemand die aanwezig was een klein verslagje? Hoe waren de aanwinsten ? Dank U

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #241 Gepost op: juli 16, 2019, 09:19:29 pm »
Valt eigenlijk niet veel over te zeggen. Mexicaan geeft goeie indruk. Oberlin loopt veel te jagen. Voor de rest slappe wedstrijd van beide teams. Is natuurlijk een oefenmatch met veel wissels, maar ik ben toch niet met een goed gevoel terug naar huis gegaan.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.931
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #242 Gepost op: juli 16, 2019, 09:27:44 pm »
Iemand die aanwezig was een klein verslagje? Hoe waren de aanwinsten ? Dank U

Eigenlijk een heel zwakke match.. Weinig mooie kansen..
Lichtpuntjes waren govea, Zarandia, bjordal en eerlijk is eerlijk de fauw..

Humphreys zeer nonchalant
Seck valt over zijn voeten
Berahino en oberlin onzichtbaar

2e helft was het halfuur met de beloften..
De smet is geen 1A materiaal,
Vanhecke wel mooie dingen laten zien

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #243 Gepost op: juli 16, 2019, 09:40:47 pm »
hebben weer een ploeg die niet veel potten zal breken .
weinig gevaar door te weinig kwaliteit.
oberlin valt toch tegen , veel lopen ,meestal te laat, slechte controle.
nissalo ,soissolo , desmet,vanhecke , heylen zijn zelfs te zwak om op de bank te zitten.
bossut ook weer 2 keer niet uitkomen waardoor er een bal tegen de paal belandde.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.046
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #244 Gepost op: juli 16, 2019, 09:47:40 pm »
hebben weer een ploeg die niet veel potten zal breken .
weinig gevaar door te weinig kwaliteit.
oberlin valt toch tegen , veel lopen ,meestal te laat, slechte controle.
nissalo ,soissolo , desmet,vanhecke , heylen zijn zelfs te zwak om op de bank te zitten.
bossut ook weer 2 keer niet uitkomen waardoor er een bal tegen de paal belandde.

Oh wat zijn we weer positief... er verplicht u niemand, vermoed ik, om thuis te blijven, toch ???

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #245 Gepost op: juli 16, 2019, 09:49:33 pm »
nog veel werk
en dan kijk ik vooral naar de 1e helft want
2e helft was vooral experimenteren

2e helft vaak gepakt op de counter
vooral door balverlies
Defauw en walsh enige 2 van 90min
eerst cv daarna RB
Pletinckx zijn minuten waren goed

Marcq aub NOOIT meer!
geen pass komt toe enkel balverlies

2e helft diepste man soisalo
Middenveld met Heylen en marcq
ideaal om snel om te schakelen

Van Hecke kan me bekoren maar te klein
wel kuitenbijterke

DeSmet is echt te licht
als je dit ziet invallen als vervanger voor Oberlin
dan stel je u de vraag, toch aanvallers te kort?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #246 Gepost op: juli 16, 2019, 09:52:03 pm »
Twas idd niet goed.eerste helft beter en Oostende die op de tegenaanval speculeert.
Tweede helft gewoon slecht.
Beste:onze Georgiër.kan n actie maken.
Onze testspeler kan wel iets.
Oberlin: je geeft geen penalty als je gekwetst bent...maar oberlin is geen slechte speler.
Govea en bjordal waren eerste helft goed.
Humphreys vond ik tegenvallen.griek id tweede helft heeft meer duelkracht en nog n goeie Passing

Het zal vooral van rechts moeten komen.ik blijf er bij,we hebben geen linksback......dus daar kan je niet veel verwachten.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #247 Gepost op: juli 16, 2019, 11:43:42 pm »
Het was vanavond inderdaad een hele slappe vertoning van beide ploegen. Er is nog heel veel werk aan de winkel voor Dury.

Ik val in herhaling, maar onze Griekse vriend is een DRAMA op links. Als deze jongen echt basisspeler is op de eerste speeldag zullen Storm en collega's in hun handen kunnen wrijven. Op rechts speelde Walsh in de lijn van de rest van zijn voorbereiding, meer dan degelijk. Centraal achterin niet altijd even solide met Humprehys en De Fauw. Hopelijk zijn Baudry en Burki snel fit, dan kunnen ze echt concurreren en strijden om een basisplaats. Onderlinge concurrentie zet (hopelijk) iedereen extra scherp. 

Middenveld met Seck - Govea - Bjordal vond ik aardig spelen in het begin. Je ziet meteen dat Govea voetballend de draaischijf zal worden. Bovengemiddelde techniek , heeft vista, draait snel rond zijn as,... Op bepaalde momenten wel nog iets te gemakkelijk balverlies, maar dat wijt ik voorlopig nog aan een gebrek aan matchritme. Seck z'n handelingssnelheid ligt soms nog te laag, maar dit komt ook door de monotone beweging van de aanvallers voor zich die nog te vaak allen tegelijk diep liepen zonder dat er iemand afhaakte. Dan is het niet eenvoudig om iemand vooruit in te spelen.

Aanvallend was Zarandia een lichtpunt voor mij. Snel, gretig, passeert heel makkelijk een tegenstander en heeft een goede voorzet in de benen. Als hij nu nog op competitiegewicht kan komen zullen we er plezier aan beleven. Oberlin is , zoals in vorige posts al gezegd, een ambetanterik. Als centrale verdediger ben je er nooit klaar mee, loopt achter elke bal en jaagt zijn rechtstreekse tegenstander constant op. Leverde paar keer balbezit op in de laatste zone van het veld. Wel jammer dat hij dan (geblesseerd) die penalty mist, maar hij moet ze er de 27ste maar in trappen :). Hopelijk valt z'n blessure mee. Onze Premier League-sensatie kon me voorlopig niet bekoren. Je ziet dat hij van heel ver komt. Zal eerder van waarde zijn op lange termijn denk ik.

In de tweede helft zie je dan een experimenteel elftal waarvan het merendeel niet 1A-waardig is. De Smet, Van Hecke, Soisallo, Nissila , Marcq , Heylen, hebben in mijn ogen geen plaats in een 1A-kern. Pletinckx blijft het bovendien moeilijk hebben met ruimte in de rug. Tegen OHL viel dit op en vandaag had hij er terug heel wat moeite mee. In combinatie met De Fauw als rechtsachter hebben we dan toch wel heel weinig snelheid op rechts.

Verder viel me het op dat De Pauw en Tardieu  niet speelden. Wat is er met hen aan de hand? Iemand die iets meer weet? Tardieu is 10x beter dan Marcq / Heylen op die positie. Zou zonde zijn als we hem niet meer achter de hand hebben tijdens het seizoen. Je kan hem altijd nodig hebben. Hopelijk is het verhaal van De Pauw en zijn nakende transfer naar Turkije een gerucht. Als het effectief zo is, dan ben je uw 3 meest spelbepalende spelers verloren in één transferperiode. Dit los je niet zomaar op vrees ik  ???.

Om af te sluiten met een positief punt... Wat een publieke belangstelling! Zelden gezien tijdens een oefenwedstrijd  :o :) !
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #248 Gepost op: juli 17, 2019, 06:25:29 am »
DeSmet is echt te licht

Kunnen we hem niet inbrengen telkens we een corner moeten trappen. Zoals hij er 3 na elkaar trapte gisteren was sterk.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #249 Gepost op: juli 17, 2019, 08:47:08 am »
DeSmet is echt te licht

Kunnen we hem niet inbrengen telkens we een corner moeten trappen. Zoals hij er 3 na elkaar trapte gisteren was sterk.
Was dat niet Vanhecke?
of nee just, op links was het desmet
klopt
weinig basisspelers die goeie corners kunnen trappen

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.034
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #250 Gepost op: juli 17, 2019, 08:56:56 am »
DeSmet is echt te licht

Kunnen we hem niet inbrengen telkens we een corner moeten trappen. Zoals hij er 3 na elkaar trapte gisteren was sterk.
Was dat niet Vanhecke?
of nee just, op links was het desmet
klopt
weinig basisspelers die goeie corners kunnen trappen
Govea kan dat ook wel, corners in eerste helft waren al stuk beter getrapt dan 3/4 van de corners vorig seizoen. Op alle vlakken trouwens een stevige aanwinst, Govea.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #251 Gepost op: juli 17, 2019, 09:18:30 am »
Alle ogen op Berahino... die niet opvalt

Goeie oefenpot gisteren tussen reeksgenoten KV Oostende en Zulte Waregem, die beiden met een soort van typeploeg aan de aftrap kwamen. Op het veld van amateurclub Sparta Petegem waren vele ogen gericht op testspeler Berahino, maar de flankaanvaller speelde een weinig opvallende match. De ex-speler van West Brom en Stoke City kon zich weinig onderscheiden in zijn eerste 65 speelminuten voor Essevee, al viel hij ook niet uit de toon. Voor de pauze redde Dutoit een strafschop van de nieuwe spits Oberlin en opende Bjordal op slag van rust de score. Oberlin viel nog voor rust geblesseerd uit. Zulte Waregem was in de eerste helft de betere ploeg, maar na de rust herstelde Guri snel het evenwicht.

Oostende lijkt evenwel in het oude bedje ziek: offensief stelt de kustploeg ondanks enkele versterkingen weinig voor, al is het nog wachten op een nieuwe centrumspits. Bij KVO ontbraken de lichtgeblesseerden D'haese en Jonckheere, die eerstdaags de training hervat. Essevee mist nog steeds Bürki, Demir en Baudry. (TTV)

KV OOSTENDE: Dutoit (60' Schelfhout); Capon (60' Bataille), Faes (60' Milovic), Sané (60' Lombaerts), Skulason (60' Ndenbe); Palaversa (60' Neto), Vandendriessche (60' Marquet), Hjulsager (60' Banda); Canesin (60' Boonen), Guri (60' Rajsel), Sakala (60' Vargas)

ZULTE WAREGEM: Bossut; Walsh, Humphreys (52' Timotheou), De fauw, Kainourgios (71' Pletinckx); Seck (52' Marcq), Govea (65' Van Hecke), Bjordal (71' Heylen); Zarandia (65' Nissila), Oberlin (39' De Smet), Berahino (65' Soisala)

Doelpunten: 45' Bjordal (0-1), 56' Guri (1-1)

Artikel HLN 17 juli 2019

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #252 Gepost op: juli 17, 2019, 09:28:31 am »
                           Bossut
Walsh         Humphreys      De Fauw         Kamourgios
                             Seck
Zarandia          Govea        Bjordal       Berahino

                            Oberlin

Dit elftal viel zeker mee en was de eerste helft beter dan KVO (die eerste helft met 5,6 basisspelers van vorig jaar speelden).
De Fauw deed het goed als CV en coachte veel.
Enkele spelers hebben nog wat te weinig ritme (Oberlin, Berahino, Govea) maar kunnen wel iets.
Zarandia stak er voor mij toch wel bovenuit.
Humphreys overtuigde me niet.

Tweede helft was eigenlijk slecht.
Timotheou gaat serieus in duel en een CV die links is (scheelt toch bij het uitspelen).

op het einde zag je heel veel kwaliteitsverlies en speelden we zelfs zonder echte spits.
De Smet: idd, goeie corners maar gaat niet in duel en gewoon te min.
Heylen: daar spendeer ik mijn tijd niet meer in. veel veel veel te slecht.
Nissila: kan ook niet mee
Pletinckx: eigenlijk ook zwak.

Soissala en Marcq: viel nog mee. bij Marcq lukken gemakkelijke vaak niet maar in tegenstelling tot Seck wel diepgang.

Van Hecke: nog de beste invaller.

bedenkingen: rechterflank wordt geen probleem en hebben we weer keuze over bij wijze van spreken.
linkerflank en vooral dan de linksback moet dringend worden ingevuld...sorry, HEEL DRINGEND worden ingevuld.









Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 390
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #253 Gepost op: juli 17, 2019, 10:03:57 am »
Het was gisteren mijn eerste oefenmatch.
Ik dacht dat we aan het verbeteren waren naar aanleiding van de berichten hier maar ik vond het een draak van een wedstrijd.
Achteraan zijn we nog steeds in hetzelfde bedje ziek,1 diepe bal en de tegenstander staat oog in oog met onze doelman.
In het midden beviel enkel Govea me.Bjordal vond ik gisteren net als Seck niet goed genoeg tegenover de werkpaarden van Oostende( zoals vandendriessche ).
Vooraan beviel het me meest met Zarandia en ambetanterik Oberlin.
Onze PL speler is duidelijk nog zoekende en stond eerst niet op zijn beste plaats.Die man speelt al zijn hele leven diep en moest nu op links opdraven.
Er is nog heel veel werk aan de winkel en in het middenveld en achteraan moet er duidelijk nog iets bij.
Ik vind dat we zeker nog niet klaar zijn want ook een flankspeler ontbreken we nog en wat dan gezegd van een linksachter ( wat is dat daar? ).Er moeten dus zeker nog 4 spelers aangeworven worden met een onmiddellijke meerwaarde vooraleer we een competetieve kern hebben.
Van alle invallers gisteren vond ik enkel Van Hecke iets hebben.
Mijn conclusie is dus dat er nog heel veel werk is en dat we nog 4 meerwaarden moeten halen.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #254 Gepost op: juli 17, 2019, 12:09:04 pm »
Die 4 meerwaarden moeten dan toch van het niveau Govea zijn.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #255 Gepost op: juli 17, 2019, 12:54:53 pm »
die meerwaarde moet vooral een linksback zijn

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.230
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #256 Gepost op: juli 17, 2019, 01:03:15 pm »
Ik vrees dat we het met die mannen moeten doen in de eerste match.
Een 10  en linksback zijn zeker noodzakelijk.
Baudry Burki kan op termijn centraal wel een goed duo zijn.

10 ook nodig want we missen creativiteit hoger op het veld (Govea is een 8)
Voorlopig enkel Zarandia.
De Pauw, Oberlin, Larin, Berahino (al ie komt) dat zijn zo geen types. Daarom zou Percy Tau nog altijd een interessante optie zijn.
Ik las ook dat Ngonge aan het praten was met Belgische clubs voor een uitleenbeurt.

Ik zou zelf nog durven opteren voor een andere 6 (wat in eerste instantie ook de bedoeling was, het duo op 6-8 moest Stage-Munetsi worden)

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #257 Gepost op: juli 17, 2019, 01:40:31 pm »
Wat betreft de nieuwelingen:
Humphreys: overtuigde mij niet (ook al tegen cercle niet), mankeert snelheid
Govea: goeie speler, goeie passes, vond hem op zijn sterkst in de eerste helft, toen hij de ballen wat lager ging opvragen, zorgde voor diepgang.
Zarandia: daar zit muziek in, kan een man voorbij, heeft een voorzet in huis, liet zich wel een paar keer betrappen op slordig balverlies.
Oberlin: woelwater waar je nooit klaar mee bent, wou nadat hij was aangetrapt nog een penalty trappen (not done)
Berahino: moeilijk te beoordelen, liet toch af en toe een flitsje zien. Na het uitvallen van Oberlin diep in punt, maar kreeg in de 2de helft nauwelijks bruikbare ballen.
Kenourgios: is geen materiaal voor de LB (niet overtuigend, ook tegen cercle niet).
Timotheou: moeilijk te beoordelen, inkomen in een mindere ploeg, trok wel zijn streng

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #258 Gepost op: juli 17, 2019, 03:54:29 pm »
Deze morgen een stuk van de training gaan kijken. Baudry trainde individueel een halfuurtje op het veld en trok daarna naar binnen. Wat me wel positief stemde is dat Demir de volledige sessie meedeed. Nog 10 dagen tot de competitiestart.. Zou hij klaar geraken?! Laat ons hopen.

Voor de rest viel er weinig op te merken. Sessie begon met statisch en dynamische stretching, opwarmingsvormen in de loopladder en daarna balbezit op korte ruimtes in 3 teams. Na een 45' mochten de spelers die gisteren een uur speelden naar binnen, de rest deed nog wat verder.

De sfeer in de groep zit wel snor had ik de indruk, met als uitschieter Zarandia. Deze jongen is een vertrouwensspeler , dus blij dat hij zich goed voelt in de groep. Dit zal z'n prestaties alleen maar ten goede komen. Tardieu trainde wel mee en oogde scherp / gretig. Oberlin (blessure) was nergens te zien en ook De Pauw was afwezig :-\
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Oefenprogramma 2019-2020
« Reactie #259 Gepost op: juli 17, 2019, 04:05:47 pm »
Deze morgen een stuk van de training gaan kijken. Baudry trainde individueel een halfuurtje op het veld en trok daarna naar binnen. Wat me wel positief stemde is dat Demir de volledige sessie meedeed. Nog 10 dagen tot de competitiestart.. Zou hij klaar geraken?! Laat ons hopen.

Voor de rest viel er weinig op te merken. Sessie begon met statisch en dynamische stretching, opwarmingsvormen in de loopladder en daarna balbezit op korte ruimtes in 3 teams. Na een 45' mochten de spelers die gisteren een uur speelden naar binnen, de rest deed nog wat verder.

De sfeer in de groep zit wel snor had ik de indruk, met als uitschieter Zarandia. Deze jongen is een vertrouwensspeler , dus blij dat hij zich goed voelt in de groep. Dit zal z'n prestaties alleen maar ten goede komen. Tardieu trainde wel mee en oogde scherp / gretig. Oberlin (blessure) was nergens te zien en ook De Pauw was afwezig :-\
En ons enfant terrible?