Auteur Topic: PO I seizoen 2014-15  (gelezen 24647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #40 Gepost op: mei 18, 2015, 11:30:50 am »
Voor het Belgisch voetbal is het een ramp dat Gent nu al kampioen wordt.  Anderlecht is de enige die in staat is om iets te betekenen in de CL en punten te halen. Wat ze dit jaar al bewezen hebben en eigenlijk de 2e ronde hadden moeten halen. 
Aan de andere kant worden de 'groten' die het PO systeem uitgevonden hebben en pers? in leven willen houden nu met hun neus op de feiten gedrukt!  Brugge is normaal de rechtmatige kampioen ; Anderlecht de beste kern maar worden beiden afgetroefd door AA Gent die profiteert van het gans pak minder matchen dat zij moesten afwerken.  Op die manier (met de CL inkomsten) laten ze meteen ook toe dat Gent zich helemaal op het niveau van Brugge zal kunnen hijsen.  Hadden ze meteen een stadion gebouwd van 30 of 40 000 plaatsen dan konden ze zelfs Anderlecht achterna op termijn.
Eigen schuld dikke bult Roger & co !

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #41 Gepost op: mei 18, 2015, 11:35:37 am »
Aan de andere kant worden de 'groten' die het PO systeem uitgevonden hebben en pers? in leven willen houden nu met hun neus op de feiten gedrukt!  Brugge is normaal de rechtmatige kampioen ;
Ter info, zelfs zonder de puntendeling stonden we nu 3 punten voor op Club  ;)

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #42 Gepost op: mei 18, 2015, 01:13:36 pm »
In principe zou Club de titel verdienen. Sterk seizoen, schitterende Europese campagne en de beker. Maar ook volgend seizoen kunnen we op J.B. zingen van "10 jaar niks".
Op langere termijn is het een zegen indien AA Gent kampioen wordt. Met de 18 miljoen kunnen ze tegen een stootje en hebben ze minder kans om leeggeplukt te worden (zoals bij ons het geval was). Dikke Hein is wel elk jaar in staat om een deftige ploeg tussen de lijnen te krijgen. Ik zie Gent dan ook niet afgaan in de poules. CL is sowieso out of the league voor alle Jupiler ploegen (incl. Anderlecht).
Het enige probleem is dat AA Gent een streekploeg zal blijven. Het merendeel van de supporters komt uit de niet zo wijde omgeving van Gent. Hun enige groeimogelijkheid is het regelmatig binnenhalen van de CL miljoenen.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #43 Gepost op: mei 18, 2015, 01:22:24 pm »
Ik zie Gent nog niet zomaar winnen tegen Standard. Die mannen voelen de hete adem van een frivool Chalala in de nek + Gent zal overdreven nerveus zijn (gemaakt worden door iedereen). En de Zebra's mogen tegen een makkelijke tegenstander + ook Anderlecht speelt tegen een dood vogeltje. Indien de Buffalo's niet winnen en Anderlecht wel, zie ik het zondag in het voordeel van de Brusselaars kantelen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #44 Gepost op: mei 18, 2015, 01:35:20 pm »
Om Benito Raman te citeren: de 2e plaats is een schijtplaats. Als we alsnog 2e worden is zo'n scenario meer dan re?el, maar als we kampioen worden vrees is daar minder voor. Met 18 miljoen euro CL-premie zullen we die elementen makkelijker kunnen overtuigen om te blijven en voor de meesten is blijven waarschijnlijk hun enige kans om ooit eens van de CL-poules te kunnen proeven.

Dan is het mogelijks gewoon uitstel van executie, dan halen ze ze wel weg na het tweede seizoen, net zoals bij ons. In de voetbal is het de wet van de sterkste (lees: de kapitaalkrachtigste) daarin heeft Gent met de Ghelamco Arena een goede stap vooruit gedaan om het budget te kunnen verhogen.
Een van de grote redenen waarom ze bij ons ook werk maken van nieuwe arena.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #45 Gepost op: mei 18, 2015, 01:37:43 pm »
Gent zou de terechte kampioen zijn en ik gun het hen ook van harte. @wanneke: fuck off, u gun ik niks.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #46 Gepost op: mei 18, 2015, 01:47:26 pm »
Ik zie Gent nog niet zomaar winnen tegen Standard. Die mannen voelen de hete adem van een frivool Chalala in de nek + Gent zal overdreven nerveus zijn (gemaakt worden door iedereen). En de Zebra's mogen tegen een makkelijke tegenstander + ook Anderlecht speelt tegen een dood vogeltje. Indien de Buffalo's niet winnen en Anderlecht wel, zie ik het zondag in het voordeel van de Brusselaars kantelen.
Ik heb exact hetzelfde voorgevoel.  Ik zie Gent nog afstevenen  op een Essevee-scenario : op de laatste speeldag op anderlecht de titel aan hun neus zien voorbijgaan. 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #47 Gepost op: mei 18, 2015, 01:56:40 pm »
@wanneke: fuck off, u gun ik niks.

Geen nood, die heb ik een tijd geleden de deur gewezen (lees: gebanned) beetje competitief discussi?ren zelfs met harde liefde voor je eigen ploeg is leuk, maar komen treiteren en lachen kan niet door de beugel.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #48 Gepost op: mei 18, 2015, 01:58:42 pm »
Ik heb exact hetzelfde voorgevoel.  Ik zie Gent nog afstevenen  op een Essevee-scenario : op de laatste speeldag op anderlecht de titel aan hun neus zien voorbijgaan.

Heet van de naald : N'Zolo wordt alsnog terug gerehabiliteerd tot arbiter en mag de match fluiten van volgende donderdag in den Ghelamco !!!

Vincent

  • Gast
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #49 Gepost op: mei 18, 2015, 02:12:31 pm »
Dan is het mogelijks gewoon uitstel van executie, dan halen ze ze wel weg na het tweede seizoen, net zoals bij ons. In de voetbal is het de wet van de sterkste (lees: de kapitaalkrachtigste) daarin heeft Gent met de Ghelamco Arena een goede stap vooruit gedaan om het budget te kunnen verhogen.
Een van de grote redenen waarom ze bij ons ook werk maken van nieuwe arena.

Weghalen zal altijd gebeuren maar structureel zal Gent met die mogelijke inkomsten van de CL enorm veel sterker staan en geen seizoen meer hoeven te vrezen zoals dat van ons dit jaar (tenzij ze hun geld door ramen en deuren smijten natuurlijk). Misschien een keer PO I missen, dat zou kunnen. Maar veel zie ik dat ook niet meer gebeuren. Als ook Genk zijn zaken weer op orde krijgt, is er volgend jaar (en allicht ook de volgende jaren) hoogstens nog ??n plaatsje vacant in PO I. En dan moet de rest zoals wij, Charleroi, Mechelen en Kortrijk nog hopen dat ook Lokeren een dipje tegemoet gaat ...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #50 Gepost op: mei 18, 2015, 02:13:10 pm »
Ik zie Gent dan ook niet afgaan in de poules. CL is sowieso out of the league voor alle Jupiler ploegen (incl. Anderlecht).

Gent in de CL wordt een verhaal zoals Genk een paar jaar geleden (in het beste geval).
Wel leuk voor de supporters om eens mee te maken ; voor de neutrale voetballiefhebber is dit zowat waardeloos.
'incl Anderlecht' ?? Dan heb je niet veel matchen gezien van A'lecht dit jaar !!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #51 Gepost op: mei 18, 2015, 03:35:33 pm »
Als er ??n ploeg de titel verdient dan is het wel Gent, in mijn ogen.

Anderlecht bakte er niks van dit seizoen, Club Brugge is gewoon een degoutante club (bestuur, trainer, fans, allemaal calimero's), de rest kwam nooit in de buurt.


Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #52 Gepost op: mei 18, 2015, 04:58:27 pm »
Heet van de naald : N'Zolo wordt alsnog terug gerehabiliteerd tot arbiter en mag de match fluiten van volgende donderdag in den Ghelamco !!!

:-)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #53 Gepost op: mei 18, 2015, 07:07:16 pm »
Jullie kennen precies ook alles van afgunst.  ::)
op zich zal het merendeel hier Gent de titel gunnen, puur sportief en voor jullie supporters!
Maar ik en vele andere zijn totaal geen fan van jullie bestuur (Dewitte en Louchewagie) , op de wijze van Anderlecht spelers zot maken achter de rug!

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #54 Gepost op: mei 19, 2015, 08:43:34 am »
op zich zal het merendeel hier Gent de titel gunnen, puur sportief en voor jullie supporters!
Maar ik en vele andere zijn totaal geen fan van jullie bestuur (Dewitte en Louchewagie) , op de wijze van Anderlecht spelers zot maken achter de rug!

Je vergeet hun trainer te vermelden alsook Wanneke :)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #55 Gepost op: mei 19, 2015, 09:41:42 am »
Gent was de slimste ploeg en heeft de beste bank.
Als je een raman op de bank kan zetten dan weet je genoeg.
Das de meest ondeschatte speler van de jpl.
Die moest hier gezeten hebben toen KVK hem huurde, mo bon.

Als je Klup zijnde kampioen wil spelen met plots een Coopman of Tuurke
dan weet je dat uw kern ni breed genoeg is en het niveau van bank tov basis
teveel scheelt.

Anderlecht was te Hautain, hun echte ware aard kwam dit jaar teveel naar boven,
de dikke nek loopt zo af van mitrovic, Fourke zelfs Deschacht had er dit jaar last van
en da zegt genoeg...

Ik zou mocht ik Gent zijn wel zorgen dat het donderdag gelukt is
want in Anderlecht de titel pakken laat staan hem mogen vieren
wordt gene cadeau

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #56 Gepost op: mei 21, 2015, 09:02:47 pm »
2-0 voor de kwekkers, geen verrassing in de maak. 17 mio rijker, slecht voir essevee.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2015, 10:02:49 pm door Soulscream »

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #57 Gepost op: mei 21, 2015, 11:47:26 pm »
Het piekt toch.. Vanavond veel teruggedacht aan 2 jaar geleden.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #58 Gepost op: mei 21, 2015, 11:52:42 pm »
Het piekt toch.. Vanavond veel teruggedacht aan 2 jaar geleden.
idd realistisch gezien, zal nu nog moeilijker zijn om kampioen te spelen. Rsca,rscl,bruhhe,Genk en Gent hebben budgettair serieuze voorsprong...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: PO I seizoen 2014-15
« Reactie #59 Gepost op: mei 22, 2015, 12:28:12 am »
idd realistisch gezien, zal nu nog moeilijker zijn om kampioen te spelen. Rsca,rscl,bruhhe,Genk en Gent hebben budgettair serieuze voorsprong...

Is toch altijd zo geweest?
Budget van Gent was al +20M sinds hun nieuwbouw, terwijl wij verder krabbelen met nauwelijks de helft ervan. Dat een andere ploeg nog PO 1 kan halen is in feite al een half mirakel, laat staan meedoen voor de titel..
Een 'kleinere' ploeg die sinds de play-offs ooit nog zal meespelen voor de titel, ze zullen dun gezaaid blijven.