Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106042 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #240 Gepost op: maart 04, 2019, 06:26:36 pm »
Waar is die bom nu ?  :-\


Als er al iets komt, verwacht ik het pas na de reguliere competitie. De resterende twee matchen zullen 'gewoon' worden afgewerkt zodat niemand kan klagen over bevoor- of benadeling.


Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #241 Gepost op: maart 04, 2019, 07:21:12 pm »
Precies of er gaan er hier weten dat er vandaag een persconferentie zou zijn en dat de media van niets zou weten  ::)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #242 Gepost op: maart 04, 2019, 10:19:18 pm »
Waar is die bom nu ?  :-\
Kvraag het mij ook af...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #243 Gepost op: maart 04, 2019, 10:23:03 pm »
Ge ziet dat dat 'van horen zeggen' 0,0 waarheidsgetrouw is.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #244 Gepost op: maart 14, 2019, 05:43:13 pm »
Bond mag dossier over matchfixing inkijken "en zet spoed achter de zaak"


De KBVB heeft de toestemming gekregen om de documenten die het parket heeft verzameld in Operatie Zero in te kijken. De bond zou op basis van dit dossier eventuele (sportieve) straffen kunnen uitspreken tegen KV Mechelen en Waasland-Beveren.

De Onderzoekscoördinator Competitievervalsing had bij het federaal parket en de onderzoeksrechter een schriftelijk verzoek ingediend om het dossier te mogen inkijken. Zonder de concrete informatie die die 35 documenten bevat, zou het heel moeilijk worden om de betrokkenen in deze zaak te straffen.

 
"De onderzoeksrechter heeft zich beperkt tot een lijst van 35 stukken die relevant zijn voor de disciplinaire finaliteit (lees: sportieve sancties voor de clubs) en waarvan de vrijgave de belangen van het strafonderzoek niet in het gedrang brengt", luidt het in een mededeling van het parket.
 

De documenten gaan alleen over het onderzoek naar matchfixing, waarbij vooral gefocust werd op KV Mechelen-Waasland-Beveren, een match op de slotspeeldag van vorig seizoen. KV Mechelen zou, met behulp van makelaar en spijtoptant Dejan Veljkovic, geregeld hebben dat Waasland-Beveren zich liet verliezen. Dit gebeurde ook, maar dat volstond voor KV Mechelen niet om zich te redden.

KBVB: "Willen het met bekwame spoed afhandelen"
Bij de voetbalbond willen ze officieel niet reageren op het nieuws, al horen we wel "dat er iets aan het bewegen is". De KBVB beseft ook dat het belangrijk is om zo snel mogelijk duidelijkheid te brengen over het sportieve lot van KV Mechelen (dat komend weekend tegen Beerschot Wilrijk om de promotie naar 1A speelt) en Waasland-Beveren.

 "Niemand is er bij gebaat dat dit lang aansleept, dus we willen dit met bekwame spoed afhandelen. Maar een concrete termijn kunnen we er niet op plakken", klinkt het.

Bron: www.sporza.be 


Ben benieuwd ...
SV TILL I DIE

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #245 Gepost op: maart 14, 2019, 07:47:29 pm »
Mechelen eindigt in 2e
ofwel door promotie-degradatie
ofwel omda ze zaterdag gewoon gaan verliezen
en de boel geklasseerd zal worden
promoveren en geklasseerd denk ik niet...

Beveren zijn lot hangt vast aan Mechelen

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #246 Gepost op: maart 15, 2019, 09:43:47 am »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #247 Gepost op: maart 15, 2019, 10:10:24 am »
Dat het een stinkende put is, daar ga ik mee akkoord.
Maar ik denk dat de ene club wel wat meer buiten de lijntjes kleurde dan de andere.

En komen wenen dat je betrapt bent en de andere niet, dat is eigenlijk wel geen punt hé.
Als ik een flitsboete krijg, moet ik ook niet afkomen dat anderen ook wel es te snel rijden.
Op die manier zou iedereen traffeloos zijn...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #248 Gepost op: maart 15, 2019, 04:26:47 pm »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...
Vooral wanneer je een Eddy Cordier hoort rondbazuinen dat hij blijft werken met de heel betrouwbare Bayat, ik hou mijn hart vast.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #249 Gepost op: maart 15, 2019, 04:46:10 pm »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...
Vooral wanneer je een Eddy Cordier hoort rondbazuinen dat hij blijft werken met de heel betrouwbare Bayat, ik hou mijn hart vast.
Waar bazuint Cordier dit rond? Of komt hij tegen u vertellen dat hij met Bayat blijft werken?
SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #250 Gepost op: maart 15, 2019, 07:16:51 pm »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...
Vooral wanneer je een Eddy Cordier hoort rondbazuinen dat hij blijft werken met de heel betrouwbare Bayat, ik hou mijn hart vast.
Waar bazuint Cordier dit rond? Of komt hij tegen u vertellen dat hij met Bayat blijft werken?
Zucht, stond o.a. in voetbal magazine een maand of wat geleden, u insinueert dat ik dit hier uit mijn duim zuig, maar dit is niet waar.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-12-28/op-twee-clubs-na-krijgt-bayat-nog-steun

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #251 Gepost op: maart 15, 2019, 07:19:59 pm »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...
Vooral wanneer je een Eddy Cordier hoort rondbazuinen dat hij blijft werken met de heel betrouwbare Bayat, ik hou mijn hart vast.
Waar bazuint Cordier dit rond? Of komt hij tegen u vertellen dat hij met Bayat blijft werken?
Zucht, stond o.a. in voetbal magazine een maand of wat geleden, u insinueert dat ik dit hier uit mijn duim zuig, maar dit is niet waar.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-12-28/op-twee-clubs-na-krijgt-bayat-nog-steun

Dit stond inderdaad ook in Voetbalmagazine enkele weken geleden!

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #252 Gepost op: maart 15, 2019, 07:56:04 pm »
Het grote probleem is nog altijd dat diegenen die eventueel veroordeeld zouden kunnen worden dan gaan afkomen met een verhaal van waarom wij en niet die of die van de jaargang(en) ervoor? En dat is een potje waar de andere ploegen niet willen in roeren, want het zou wel eens heel erg kunnen beginnen stinken voor zowat alle ploegen, ja ook de zelfverklaarde G5 en ons eigen clubke...
Vooral wanneer je een Eddy Cordier hoort rondbazuinen dat hij blijft werken met de heel betrouwbare Bayat, ik hou mijn hart vast.
Waar bazuint Cordier dit rond? Of komt hij tegen u vertellen dat hij met Bayat blijft werken?
Zucht, stond o.a. in voetbal magazine een maand of wat geleden, u insinueert dat ik dit hier uit mijn duim zuig, maar dit is niet waar.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-12-28/op-twee-clubs-na-krijgt-bayat-nog-steun

Dit stond inderdaad ook in Voetbalmagazine enkele weken geleden!

Vraag is toch gesteld aan alle clubleiders, blijven jullie zaken doen met Bayat. Grootste deel heeft toen gezegd dat ze niets willen uitsluiten. Hebben ook niet veel keuze, bij elke club zitten wel spelers van hem. Zolang hij niet veroordeeld is moet je er mee blijven werken, anders kan hij u het ook moeilijk maken.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #253 Gepost op: maart 16, 2019, 11:35:09 am »
Op korte termijn Bayat uitsluiten is gewoon onmogelijk, hij heeft zoveel contacten en spelers in portefeuille. Waarom denk je dat die met een brede smile zat in Anderlecht ... hij weet het heel goed.

Als er bij ons 'propere' zaakjes gedaan zijn geweest heb ik daar eigenlijk geen probleem mee.
Dan nog liever enen dat wat dealtjes maakt en eventueel wat zwart geld achterover drukt, dan een manipulator dat matchen vervalst.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2019, 12:04:49 pm door svennay »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #254 Gepost op: april 16, 2019, 11:15:50 am »
Beslissing in zaak Propere Handen nabij? 'Dan gaat Kris Wagner communiceren over de procedure'
16 april 2019 06:34 via voetbalkrant.com

De beslissing is nabij in de 'Operatie Propere Handen'. Eerstdaags zal daarover gecommuniceerd worden.

De voorbije maanden werden door de KBVB meer dan honderd spelers en bestuursleden ondervraagd in de 'Operatie Propere Handen'.

Laatste ondervragingen
Het onderzoek werd toegespitst op mogelijke matchfixing in de wedstrijden Eupen - Moeskroen en/of KV Mechelen - Waasland-Beveren.

In bondskringen klinkt volgens Het Nieuwsblad dat er vlak voor of na Pasen door Bondsprocureur Wagner zal gecommuniceerd worden over de procedure en de mogelijke straffen voor de clubs. Dinsdag zijn er de laatste ondervragingen in het bondsgebouw.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2019-04-16/beslissing-in-zaak-propere-handen-nabij-dan-gaat-kris-wagner-communiceren-over-de-procedure#ixzz5lFRKcgwn

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #255 Gepost op: april 23, 2019, 10:03:27 pm »
Wie of welke club riskeert welke sanctie?
Voetbalredactie 23 april 2019 20u52

De onderzoekscommissie van de voetbalbond is vandaag met een haar vorderingen gekomen voor eventuele wedstrijdvervalsing. Naast twee clubs, KV Mechelen en Waasland-Beveren, hangen ook dertien personen een straf boven het hoofd. Een overzicht van wat welke club of welk individu boven het hoofd hangt:

KV Mechelen
• Teruggezet naar 1B
• 12 punten aftrek (6 per periode)
• 1 jaar geen Europees voetbal
• 1 jaar geen bekervoetbal
• 125.000 euro onderzoekskosten

Olivier Somers - hoofdaandeelhouder
• 10 jaar schorsing
• Daarna nooit meer lid worden van de bond
• 125.000 euro onderzoekskosten

Johan Timmermans - ex-voorzitter
• 10 jaar schorsing
• Daarna nooit meer lid worden van de bond
• 125.000 euro onderzoekskosten

Stefaan Vanroy - sportief directeur
• 7 jaar schorsing
• Daarna nooit meer lid worden van de bond
• 125.000 euro onderzoekskosten

Thierry Steemans - financieel directeur
• Minstens 10 jaar geen lid van de bond
• Geen boete, want momenteel geen lid


Waasland-Beveren
• Teruggezet naar 1B
• 6 punten aftrek (3 per periode)
• 125.000 euro onderzoekskosten

Dirk Huyck - voorzitter
• 4 jaar schorsing
• Daarna nooit meer lid worden van de bond
• 125.000 euro onderzoekskosten

Olivier Swolfs - financieel directeur
• 5 jaar schorsing,
• Daarna nooit meer lid worden van de bond
• 125.000 euro onderzoekskosten

Walter Clippeleyr - bestuurder
• 3 jaar schorsing, schending meldingsplicht (in ondergeschikte orde)
• 125.000 euro onderzoekskosten

Jozef Van Remoortel - ondervoorzitter
• 2 jaar schorsing, schending meldingsplicht (in ondergeschikte orde)
• 125.000 euro onderzoekskosten

Olivier Myny - ex-speler, nu OH Leuven en spijtoptant bij de KBVB
• 12 maanden schorsing, waarvan 11 voorwaardelijk


Makelaars:

Dejan Veljkovic
• 10 jaar geen contactpersoon bij transfers (vraag om spijtoptant te zijn werd afgewezen)

Evert Maeschalck
• 1 jaar geen contactpersoon bij transfers

Walter Mortelmans
• 3 jaar geen contactpersoon bij transfers

Thomas Troch
• 2 jaar geen contactpersoon bij transfers

Bron: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/overzicht-wie-of-welke-club-riskeert-welke-sanctie~a5932ff4/

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #257 Gepost op: mei 23, 2019, 02:15:23 pm »
KV Mechelen krijgt ongelijk van rechtbank: voetbalbond mag tuchtprocedure in Operatie Propere Handen voortzetten (bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190523_04419625)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #258 Gepost op: juni 01, 2019, 06:32:24 pm »
https://sporza.be/nl/2019/06/01/kv-mechelen-degradeert-waasland-beveren-niet/

En nu?
Lokeren zal de plaats van Mechelen in 1A willen overnemen, maar die zou naar Beerschot gaan.
Goed voor een nieuw potje procedures....

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #259 Gepost op: juni 03, 2019, 08:39:27 am »
https://sporza.be/nl/2019/06/01/kv-mechelen-degradeert-waasland-beveren-niet/

En nu?
Lokeren zal de plaats van Mechelen in 1A willen overnemen, maar die zou naar Beerschot gaan.
Goed voor een nieuw potje procedures....

Wat heeft Lokeren hiermee te maken? Beerschot neemt toch de plaats als promovendus over van Mechelen? Enkel als er een ploeg uit 1A zou wegvallen, kan Lokeren blijven.