Auteur Topic: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women  (gelezen 1835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jenske

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 2.269
    • Jong Anzegem
Na een felbevochten maar verdiende overwinning tegen Genk in de halve finale, mogen we ons opmaken voor de finale op het veld van La Louvière.

Voor het eerst in de clubgeschiedenis spelen onze dames de bekerfinale. Een finale die haalbaar lijkt tegen Anderlecht. Enkele weken geleden speelden we nog 1-1 gelijk, en toen zat er zeker meer in.

Wie trekt er mee naar de Easi Arena? Steun jij onze dames ter plaatse? Zijn er al supporterslokalen die weten of ze een bus zullen inleggen?

Het zou geweldig zijn om — nu onze mannen met minder ambities spelen — ons als supporters te verenigen en nog één keer alles te geven op 30 mei! 💪

Offline jenske

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 2.269
    • Jong Anzegem
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2026, 07:34:33 pm »
Beetje bij beetje komt er meer en meer aandacht voor de finale - leuk om te zien!
Hopelijk volgt de club ook nog op hun socio's.

Van deze lokalen weet ik dat ze alvast bussen inleggen:
  • SC De Sportduif
  • SC Sint-Benedictus

Is er nog weet van supporterslokalen die straks de verplaatsing maken naar La Louviere voor de finale?


Offline jenske

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 2.269
    • Jong Anzegem
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #2 Gepost op: april 24, 2026, 04:00:38 pm »
De club leest het forum mee?  ;)
Net vandaag kwam onderstaand online:

Mee met de supportersbussen!
Er is geen combiregeling van toepassing voor deze wedstrijd, maar dankzij onze Essevee Business Club kan jij - samen met onze Supportersfederatie - voordeliger de verplaatsing maken naar La Louvière. De Essevee Business Community betaalt de helft van de bussen waardoor jij dus een amper 7,5 euro betaalt voor jouw trip naar de stad van de wolven.

Mee met de supportersbus
Vermijd stress in het verkeer en de zorgen om parking te vinden. Dankzij de Supportersfederatie en onze Essevee Business Community maak jij aan een voordelig tarief de verplaatsing naar La Louvière. Je kan vanaf nu via onze erkende supporterslokalen jouw plek reserveren.

Zelf de verplaatsing maken
Je kan er ook voor kiezen om zelf de verplaatsing te maken naar de La Louvière Arena voor deze bekerfinale. Vanaf 5 mei kan jij jouw tickets aankopen in de Essevee Shop of online. Wil je vroeger zeker zijn van jouw plaatsje? Via de supportersfederatie kan je nu al jouw ticket reserveren om de verplaatsing met de bus te maken.

Tickets
De tickets voor deze wedstrijd geven een plaats in de vakken O-P en R-S. (niet in het bezoekersvak!).

Categorie 1 (vak P&R):
- Volwassene: 15,00 euro
- Kinderen (-12 jaar): 10,00 euro

Categorie 2 (vak O&S):
- Volwassene: 12,00 euro
- Kinderen (-12 jaar): 7,00 euro

Extra praktische info
De deuren gaan 90 minuten voor de aftrap open (13:30).

bron: https://www.essevee.be/nl/nieuws/women-cup-final




Offline jenske

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 2.269
    • Jong Anzegem
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2026, 01:03:06 pm »
Intussen maken al meer dan 500 supporters de verplaatsing naar La Lou voor de finale! 8) Wat meteen een record is voor onze dames. Superleuk om te zien dat zoveel supporters de weg vinden! Ook de socio's en lokale kranten proberen de finale volop te hypen...

De speelsters haalden afgelopen weekend de eerste plaats in play-off 2 binnen door te winnen van Genk. Meteen een leuke boost en de perfecte voorbereiding op de bekerfinale. Daarnaast lijkt iedereen binnen onze kern fit te zijn! Nu nog een goede trainingsweek achter de rug leggen en dan knallen op zaterdag!

Voor Anderlecht zou het de 12e keer zijn dat ze de beker winnen. Voor Essevee de allereerste keer...

Hopelijk schrijven we straks geschiedenis en mogen we een nieuwe beker toevoegen aan onze prijzenkast!

Het is trouwens ook de laatste match van Pauline Windels. Al 10 jaar speelster én kapitein bij Essevee, en ze neemt na dit seizoen afscheid. Ook voor haar wordt dit dus een heel speciale match!
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2026, 01:05:15 pm door jenske »

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.668
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2026, 05:19:16 pm »
3 - 0 nederlaag

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 1.000
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2026, 09:14:03 am »
Dank aan alle supporters die er een feest van maakten. Verliezen was eigenlijk bijzaak. De grote winnaars zijn de club (die al jarenlang investeert in vrouwenvoetbal), de speelsters (die echt genoten van de grote support) en de supporters (die getoond hebben wat clubliefde is).

Voor mij was dit een topdag voor ons Essevee.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 1.629
  • Essevee!
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2026, 02:03:59 pm »
Dank aan alle supporters die er een feest van maakten. Verliezen was eigenlijk bijzaak. De grote winnaars zijn de club (die al jarenlang investeert in vrouwenvoetbal), de speelsters (die echt genoten van de grote support) en de supporters (die getoond hebben wat clubliefde is).

Voor mij was dit een topdag voor ons Essevee.
Dikke duim.
Vrouwenploeg kost misschien geld maar op lange termijn gaat dit wel renderen.
Prestige voor de club en gaat ook helpen naar sponsers, aantrekken supporters etc
Hoop dat er hier in de toekomst is om Tessa Wullaert een kans te geven binnen de club en haar te laten helpen de vrouwenploeg uit te bouwen.
Beter uithangbord gaan we niet kunnen hebben.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.723
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2026, 11:47:08 am »
Met alle respect maar het vrouwenvoetbal gaat toch nooit echt van de grond geraken. Ze moeten vrouwenvoetbal heruitvinden, andere regels, kleiner veld, lichtere bal, kleiner doel, eventueel 8 vs 8. Maar op deze manier trekt het echt op niks.. Hoeveel flaters maken de keepers niet in het vrouwenvoetbal? Soms is het echt meer komedie dan voetbal.
SV TILL I DIE

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 1.401
  • Essevee!
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2026, 12:51:23 pm »
Met alle respect maar het vrouwenvoetbal gaat toch nooit echt van de grond geraken. Ze moeten vrouwenvoetbal heruitvinden, andere regels, kleiner veld, lichtere bal, kleiner doel, eventueel 8 vs 8. Maar op deze manier trekt het echt op niks.. Hoeveel flaters maken de keepers niet in het vrouwenvoetbal? Soms is het echt meer komedie dan voetbal.

2
Vrouwenvoetbal is een van de meest ergerlijke sporten om naar te kijken.
Techniek, snelheid van uitvoering, enz enz
Vrouwenwielrennen, atletiek, volley, basket, hockey, zwemmen, enz dat gaat nog allemaal

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.907
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2026, 06:48:32 pm »
Met alle respect maar het vrouwenvoetbal gaat toch nooit echt van de grond geraken. Ze moeten vrouwenvoetbal heruitvinden, andere regels, kleiner veld, lichtere bal, kleiner doel, eventueel 8 vs 8. Maar op deze manier trekt het echt op niks.. Hoeveel flaters maken de keepers niet in het vrouwenvoetbal? Soms is het echt meer komedie dan voetbal.

heb het ook al veel gezegd , ze staan daar wat op elkaars schenen te stampen.

Offline jenske

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 2.269
    • Jong Anzegem
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2026, 01:42:28 pm »
Los van ieders visie op het vrouwenvoetbal...

Het was afgelopen zaterdag opnieuw een hoogdag voor onze club. Iedereen die erbij was, weet precies waar ik het over heb. Ik ben enorm trots op onze club, onze speelsters, maar vooral... op onze supporters! Op de tribunes zagen we een sfeervolle mix van de SLC-harde kern en gezinnen met kinderen, allemaal broederlijk door elkaar en met diezelfde enthousiaste sfeer.

Vanaf de aftrap — toen zelfs de bankzitters het veld opkwamen — tot dertig minuten na het laatste fluitsignaal was het één groot feest. Bedankt aan iedereen die erbij was!

Het is misschien een illusie, maar ik hoop echt dat dit een aantal supporters inspireert om volgend seizoen eens wat vaker te komen kijken naar onze dames.


Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 1.629
  • Essevee!
Re: BEKERFINALE : zaterdag 30 mei - 15.00u : RSC Anderlecht - ESSEVEE Women
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2026, 07:07:35 pm »
Los van ieders visie op het vrouwenvoetbal...

Het was afgelopen zaterdag opnieuw een hoogdag voor onze club. Iedereen die erbij was, weet precies waar ik het over heb. Ik ben enorm trots op onze club, onze speelsters, maar vooral... op onze supporters! Op de tribunes zagen we een sfeervolle mix van de SLC-harde kern en gezinnen met kinderen, allemaal broederlijk door elkaar en met diezelfde enthousiaste sfeer.

Vanaf de aftrap — toen zelfs de bankzitters het veld opkwamen — tot dertig minuten na het laatste fluitsignaal was het één groot feest. Bedankt aan iedereen die erbij was!

Het is misschien een illusie, maar ik hoop echt dat dit een aantal supporters inspireert om volgend seizoen eens wat vaker te komen kijken naar onze dames.
Het kan alleen maar een positieve impact hebben.
De jonge gezinnen vooral belangrijk.
Misschien wat meisjes geinspireerd geraakt door te zien wat wel mogelijk is.
Laat de vrouwenploeg maar rustig groeien.
In mijn ogen kunnen de vrouwen en mannen elkaar versterken als je u als club presenteert.