Auteur Topic: [04] DERIJCK Timothy  (gelezen 66207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[04] DERIJCK Timothy
« Gepost op: augustus 17, 2016, 10:50:46 pm »
Timothy Derijck, van schlemiel in Nederland in sneltempo naar held aan Gaverbeek
TIMOTHY DERIJCK DOET HET ERG GOED BIJ ZULTE WAREGEM
17 augustus 2016 22:20 via voetbalkrant.com

Timothy Derijck was in Nederland soms een schlemiel, nu is hij de held aan de Gaverbeek in de eerste paar weken. Hoe het kan verkeren in de carri?re van een speler. "Ik vind het wel leuk belangrijk te kunnen zijn voor Zulte Waregem", aldus de centrale verdediger.

In Nederland zorgde hij voor vier owngoals, waarvan ooit eens drie in een jaar. "Dat is om in de grond te zakken", gaf hij daarover aan. Maar nu gaat het veel beter met hem: twee goals in drie matchen en allebei in het juiste doel.

"Ik denk niet dat ze me de komende weken nog zo alleen gaan laten staan op stilstaande fases vrees ik", aldus Timothy Derijck. "We hebben het goed gedaan tegen een sterke tegenstander."

"Twee doelpunten gescoord en geen tegendoelpunten. Veel beter kan niet natuurlijk"
- Timothy Derijck

"Drie keer de nul houden na elkaar is eigenlijk nog leuker dan scoren", beseft de centrale verdediger. "We helpen elkaar en lossen elkaars foutjes op, als er eens iemand een steekje laat vallen. We peppen elkaar op."

Francky Dury zocht ervaring en stabiliteit in zijn verdediging en heeft die met Hamalainen, Derijck en De fauw zeker gevonden. Samen acteren ze op een hoger niveau. "Of ik nog beter kan? Ik zit op een goed niveau, met twee doelpunten op drie matchen en geen tegendoelpunten kan het niet veel beter."

"Ik wil het graag zou houden, maar we gaan ook mindere wedstrijden spelen. We hebben ook nog geen geweldige matchen gespeeld, maar we krijgen nu moeilijke partijen. Maar het mag nog even duren om alleen op kop te staan."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-08-17/timothy-derijck-doet-het-erg-goed-bij-zulte-waregem
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2022, 11:03:04 am door svennay »

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2016, 07:39:10 am »
Haha, moeten ze bij voetbalkrant eens gaan luisteren in ADO Den Haag wat ze van Timothy vinden...
Wat een achterlijke titel! Ze vloeken daar nog dat ze hem kwijt zijn en al wie ik ken in Nederland beaamt zijn kwaliteiten en vechtlust!!!

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2016, 09:01:08 am »
Haha, moeten ze bij voetbalkrant eens gaan luisteren in ADO Den Haag wat ze van Timothy vinden...
Wat een achterlijke titel! Ze vloeken daar nog dat ze hem kwijt zijn en al wie ik ken in Nederland beaamt zijn kwaliteiten en vechtlust!!!

Niet 100% akkoord. Ik volg het Nederlandse voetbal al heel wat jaren van heel nabij en er werd toch dikwijls met hem gelachen daar. Vooral omwille van die own-goals, waarover het artikel ook gaat. Dat ze hem verder ook een ok verdediger vonden voor de middenmoot, is ook waar. Maar ten tijde van PSV en vooral Feijenoord waren de kritieken snoeihard.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2016, 09:22:22 am »
beter een topper als deryck gratis binnenhalen, dan miljoenen neerleggen voor een topper als di maio...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2016, 09:24:22 am »
Het Nederlandse voetbal is ook een stuk anders dan het Belgische, wss dat zijn kwaliteiten hier meer tot zijn recht komen. Niet dat ik zo thuis ben in het Nederlandse voetbal maar daar spelen ze toch vooral aanvallend voetbal, terwijl hier de basis toch altijd de verdediging is. Mss dat het Timothy gewoon beter ligt? Wie weet. Hoop dat hij op zijn niveau blijft spelen. De goals hoeven niet maar zijn een leuke extra. En als ze hem extra in de gaten houden volgende matchen betekend dat er iemand anders minder in de gaten gehouden wordt, alleen maar een plus punt :D.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2016, 02:12:34 pm »
De leider van de leider
26/10/16 - 11u38 via hln.be

De aanhouder wint. Al vijf jaar scoutte Zulte Waregem Timothy Derijck (29), maar pas afgelopen zomer kon het de centrale verdediger binnenhalen. Een schot in de roos: n? al is Derijck onmisbaar - ook naast het veld.

?Ik weet nog goed dat Pierre van Hooijdonk naar me toekwam. Pierre vond dat ik veel te weinig van mezelf eiste. Ik moest harder worden in de duels en meer werken om een betere speler te worden. Dat was niet leuk om te horen, maar Van Hooijdonk is niet zomaar iemand. Ik nam zijn kritiek heel serieus. Hij had ook wel gelijk - ik was te nonchalant geworden. Een foute ingesteldheid.?

Aldus Timothy Derijck in het Nederlandse magazine ?Voetbal International?. Van Hooijdonks opmerkingen waren een eyeopener voor de toen 17-jarige verdediger van Feyenoord. Sindsdien leeft het jeugdproduct van Anderlecht, zoon van marktkramers, obsessief voor zijn vak. Bij Essevee zit hij dagelijks in de fitnessruimte en alcohol drinkt hij nooit. Als modelprof wil Derijck, een aanjager op training, een voorbeeld zijn. En dus geeft hij de jongeren bij Zulte Waregem tot vervelens toe tips. ?Ik wil niet dat ze achteraf spijt hebben.? Verstandige praat.

Het tekent Derijck. Op zijn 23ste al was de Oost-Vlaming aanvoerder bij zijn vorige werkgever ADO Den Haag. Hij noemt zichzelf ?een natuurlijke leider?. Voortdurend stuurt hij bij. Het verschil met vorig seizoen is immens: toen ontbrak het Essevee aan praters achterin, nu is Derijck een verlengstuk van zijn coach. Door zijn ervaring voelt hij z?lf aan wanneer het nodig is om druk te zetten of in te zakken - een luxe. ?Zijn coaching is cruciaal voor onze organisatie?, aldus Dury eerder. ?Een erg slimme speler.?

Slimheid die de trainer ook nuttigde in de zoektocht naar potenti?le aanwinsten. Hoewel Derijck pas in het Regenboogstadion rondliep, won Dury info bij hem in over transfertarget Kenny Otigba - dat is hoogst uitzonderlijk. Uiteindelijk verkoos Heerenveen-speler Otigba Kasimpasa boven Zulte Waregem, maar de anekdote toont aan hoe hoog Dury t?en al opliep met Derijcks voetbalinzicht.

Allemansvriend
Ook in de kleedkamer geniet de verdediger veel respect. Die waardering dwong hij af met sportieve prestaties - hij zit al aan drie goals en straalt autoriteit uit - en met zijn nederigheid. Naast het veld is hij geen schreeuwer, wel allemansvriend. Dat betekent allerminst dat hij gezag mist. Zo is de mening van Derijck in de spelersraad even waardevol als die van Bossut, De fauw, Lepoint en Leye.

Het is anders geweest. Tijdens zijn passage bij PSV was Derijck nooit onbetwist, vorig jaar belandde hij op een zijspoor bij ADO. De Nederlanders hadden niet de financi?le middelen om zijn aflopende contract te verlengen. Die onzekerheid woog, zeker met de geboorte van zijn eerste kindje op komst, maar in West-Vlaanderen vindt Derijck opnieuw geluk. De spelvreugde is terug - hij voelt zich als opbouwende pion goed bij de aanpak van Dury - en zijn dochter Nola en Nederlandse vriendin Anne stellen het prima.

De huidige prestaties zijn het gevolg. Derijck is sterk bezig, de leider heeft er een leider bij. Zou Van Hooijdonk dat weten?

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2739/Zulte-Waregem/article/detail/2939759/2016/10/26/De-leider-van-de-leider.dhtml
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2016, 02:42:40 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2016, 04:55:13 pm »
Martinez wil Kompany niet vervangen door Lombaerts, en dus lijken deze drie JPL-verdedigers de enige plausibele oplossingen
ROBERTO MARTINEZ HEEFT NAUWELIJKS OPTIES OM VINCENT KOMPANY TE VERVANGEN
10 november 2016 15:29 via voetbalkrant.com
 
Vincent Kompany haakte woensdag tegen Nederland in extremis af en ook de WK-kwalificatiematch tegen Estland lijkt te vroeg te komen. Roberto Martinez denkt aan een vervanger, maar die moet rechtsvoetig zijn.

En dus is Zenit-verdediger Nicolas Lombaerts, naar ons gevoel een vaste waarde bij de selectie, geen optie. (Lees hier verder waarom) Net als Jelle Van Damme, de jongste weken goed op dreef bij LA Galaxy. Als we naar de rechtsbenige achterhoedespelers kijken, zien we nauwelijks kanshebbers om de kern aan te vullen.

Eigen land
De beste opties lopen zowaar in eigen land rond. Bij herfstkampioen Zulte Waregem heeft Timothy Derijck er een uitstekende seizoensstart opzitten. De van Nederland overgekomen verdediger miste nog geen minuut bij Essevee en scoorde al vier keer.

Verder komt ook Leander Dendoncker in aanmerking. De polyvalente Anderlecht-speler trainde tijdens de eerste interlandafspraak onder de Catalaanse bondscoach al mee met de Duivels. Of zou Martinez aan Timmy Simons denken? Een maand voor zijn veertigste verjaardag zijn comeback vieren, dat zou wat zijn.

Who else?
De defensieve zorgen zijn iedere samenkomst groot en dat heeft natuurlijk te maken met het beperkte aanbod. Jason Denayer kon nog niet overtuigen tijdens zijn uitleenbeurt aan PL-hekkensluiter Sunderland. Dedryck Boyata houdt voorlopig de bank warm bij Celtic.​

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-11-10/roberto-martinez-heeft-nauwelijks-opties-om-vincent-kompany-te-vervangen

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #7 Gepost op: november 10, 2016, 06:27:35 pm »
Moet altijd Lombaerts in eerste instantie oproepen. Grote schande is het.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2016, 11:22:15 am »
Het wordt dus Dendoncker...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2016, 10:31:22 am »
Timmy Simons wordt nu blijkbaar ook opgeroepen... Belachelijk

Offline sv4life

  • Leden
  • Berichten: 47
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #10 Gepost op: november 13, 2016, 10:49:57 am »
Timmy Simons wordt nu blijkbaar ook opgeroepen... Belachelijk
Weet je, mij kan het echt niet schelen wie er opgeroepen is.
Maar het gaat over het principe dat het altijd anderlecht, brugge of gent is  >:(

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #11 Gepost op: november 13, 2016, 11:38:26 am »
Ach, iemand oproepen voor nog 1 dag, zonder training en hoogstwss zonder speelminuten. Je kon evengoed iemand van Westerlo oproepen. Niet belangrijk

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #12 Gepost op: november 13, 2016, 11:42:27 am »
Weet je, mij kan het echt niet schelen wie er opgeroepen is.
Maar het gaat over het principe dat het altijd anderlecht, brugge of gent is  >:(

Zo abnormaal is dat nu ook niet. De spelers die opgeroepen worden van 'kleine' ploegen kan je de laatste jaren op een hand tellen. Mochten er geen gekwetsten zijn of spelers die om wie weet welke reden gepasseerd zijn zat er nu ook niemand bij uit onze JPL hoor.
Het is natuurlijk zo dat elke supporter graag trainer of selectieheer speelt. Dat is zo bij de opstelling van Essevee en dus ook bij die van de RD.

Offline edw007

  • Leden
  • Berichten: 96
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #13 Gepost op: november 13, 2016, 01:17:03 pm »
het was de moment voor Luc Millecamps op teroepen.
Het is toch sterk van ons,eerste staan zonder internationaals.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #14 Gepost op: november 13, 2016, 04:38:57 pm »
het was de moment voor Luc Millecamps op teroepen.
Het is toch sterk van ons,eerste staan zonder internationaals.
Baudry en Madu zijn internationals he...

Offline edw007

  • Leden
  • Berichten: 96
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #15 Gepost op: november 13, 2016, 08:01:05 pm »
Maar niet bij belgie he.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #16 Gepost op: november 13, 2016, 08:09:28 pm »
Laat maar zo. voordeel is dat iedereen een week rust krijgt. Er komen een aantal belangrijke wedstrijden aan. Dat is belangrijker dan opgeroepen worden als 8e vervanger.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #17 Gepost op: november 17, 2016, 10:34:24 am »
Nieuwsblad 17/11/2016
Via Joost M


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #18 Gepost op: december 05, 2016, 07:05:41 pm »
Nieuws: Derijck heeft geen scheur, maar een verrekking opgelopen. Hij is twee weken out. Dit is meeval voor #Essevee.

Bron: pjc

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [04] DERIJCK Timothy
« Reactie #19 Gepost op: december 05, 2016, 07:45:39 pm »
VERREKKING AAN DE ADDUCTOR VOOR TIMOTHY DERIJCK

Timothy Derijck stapte zaterdag tijdens het duel met Waasland-Beveren na 64? noodgedwongen van het veld met een blessure aan de adductor. Onderzoek wees uit dat het om een verrekking gaat die de verdediger 2 tot 3 weken aan de kant houdt. Derijck miste tot zaterdag nog geen minuut in de Jupiler Pro League.

Gepost op 05-12-2016
Via: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1681