Auteur Topic: Fanfare  (gelezen 12268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Fanfare
« Gepost op: maart 03, 2009, 03:08:24 pm »
Wie is ook van de mening dat die fanfare weg moet?  Ik vond het o zo belachelijk als ik naar de samenvattingen keek een 15 a 10 jaar geleden, die fanfare bij vb een lommel, en een germinal.  Dit was echt niet sfeerbevorderend, belachelijk, lachwekkend, totaal niet passend bij voetbal (toen al).  En plots paar jaar geleden zetten ze daar 4 man in bij ons die msh zelfs totaal geen voetbalfeeling hebben en gewoon wat schlager staan te spelen, en wordt het erger met de week en storender met de week. En wij supporters maken ons belachelijk bij anderen.  Daarbij nog eens ons kil stadion en die fanfare werkt storend op veel mensen en voetbalfans.

Zaterdag merkte ik voor de zoveelste keer heel veel ergernis rond me heen over die fanfare incl. mezelf al een paar jaar.  Aangezien de vele reactie in het topic supportersraad en topic svzw - westerlo, vond ik het geen slecht idee om eens topic hierover te starten. Fanfare moet weg!  Frans bauer, de marie louise, willy sommers enz.... zijn totaal onpassend.  Zoals er 2x vb bauer gespeeld werd tijdens een aanval van den essevee enz... .

Begrijp me niet verkeerd, heb alle respect voor die gasten.  Ze zijn goed in hun ding.  Maar ze zijn beter af in den expo schlagerfestival, straatfanfares, dorpskermissen, enz.... of voor liefhebbers.  En een liefhebber ben ik zeker niet van zo een muziek en dan nog eens in een voetbalstadion, en dan als kers op de taart in een voetbalstadion van je PLOEG.  Ik denk dat velen van dezelfde mening zullen zijn, zoniet allen.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2009, 03:10:36 pm door essevee007 »

Offline elarto

  • Leden
  • Berichten: 104
Re: Fanfare
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2009, 04:02:05 pm »
Merci h? mannen, nu zit ek met "laat de zon in je hart" in mijn hoofd...

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Fanfare
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2009, 04:04:54 pm »
Merci h? mannen, nu zit ek met "laat de zon in je hart" in mijn hoofd...

HAHA :d

ja, tis idd wel speciaal zo de liederen van franske bauwers enzo. kebn der ook nie voor te vinden. Maar misschien kan  je die gasten een alternatief voorstellen in plaats van ze direct buiten te keilen.

iets in de aard van muziek die wel toepasselijk is? (al klinkt dit waarschijnlijk onmogelijk)

Online Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Fanfare
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2009, 04:22:33 pm »
Ik zit in Q en mij stoort het hoegenaamd niet, maar ik kan me inbeelden dat het niet leuk is als je in K of F zit...

Wel rekening mee houden dat als zij weg zijn het wel eens h??l stil kan worden in ons sfeerbevorderend stadionnetje...

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Fanfare
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2009, 04:50:18 pm »
dat orkest staat er al jaar en dag, en nu plots is dit een 'big issue' wellicht ingegeven door enkelen...

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Fanfare
« Reactie #5 Gepost op: maart 03, 2009, 04:55:35 pm »
dat orkest staat er al jaar en dag, en nu plots is dit een 'big issue' wellicht ingegeven door enkelen...

Wil daarom niet zeggen dat het de mensen de afgelopen jaren (waaronder mezelf) niet flink heeft ge?rriteerd. Misschien is het tijd dat er eens iets aan gedaan wordt, want veel heeft het alleszins niet met voetbal te maken.

Mephistow.be heeft echter ook wel een punt wanneer hij zegt dat het plots h??l stil (verrassend veel stiller alleszins) zal zijn in ons kille stadion. Dan is het aan de fans om lawaai te maken.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2009, 04:59:56 pm door Sv Zulte Waregem »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Fanfare
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2009, 04:56:16 pm »
dat orkest staat er al jaar en dag, en nu plots is dit een 'big issue' wellicht ingegeven door enkelen...
 Mij stoorde dit al, als ik nog maar keek naar een samenvatting van een andere ploeg jaren geleden.  Het stoort me al 3 jaar bij essevee zoveel jaar later.  En iedere match rondom mij ook.  + Als ik zo lees in de topics svzw - westel en supportersraad, dan zijn er heel velen.  DIT PAST GEWOON NIET OP EEN VOETBALVELD.  ESSEVEE in de aanval en doodleuk was frans bauer spelen of ??n of andere pipo zijn lied.  In ons nieuw stadion, alleszins geen plaats meer hiervoor.  Het klinkt msh crue, maar vb voetbalgezangen horen ook niet thuis op een golfterrein enz... 
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2009, 04:58:34 pm door essevee007 »

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Fanfare
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2009, 04:58:54 pm »
Vind het eerder grappig dan irritant. Al vind het ook niet echt passen, wat andere ploegen/supportersgroepen ervan vinden kan me gestolen worden.
Niet sfeerbevorderend? Werkt ook niet negatief volgens mij....

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Fanfare
« Reactie #8 Gepost op: maart 03, 2009, 05:12:09 pm »
dat ist toch belachelijk met die liederen van laat je zon in e hart en al!
die mannen kijken zelf niet naar het voetbal en zitten de anderen te ambeteren!

+ voetbal kijken doe je toch met de sfeer van de supportersgroepen en niet van zo een (sorry daarvoor) oude mans orkestje!
Je hoort meer de fanfare aan onze kant dan de liederen van de Colono Boys

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Fanfare
« Reactie #9 Gepost op: maart 03, 2009, 05:18:10 pm »
Ik zit in vak E en als de CB proberen sfeer te brengen dan begint altijd da orkest te spelen zodat ik de supporters zelf niet meer hoor, heel vervelend!
SV TILL I DIE

svzw sup

  • Gast
Re: Fanfare
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2009, 05:24:11 pm »
ah, ik vind het wel iets authentiek hebben. ;)

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Fanfare
« Reactie #11 Gepost op: maart 03, 2009, 05:40:02 pm »
ik zit in vak I en dat erger mij ook enorm. weg met die fanfare. kheb soms het gevoel dat ze de voetbal lam leggen met hun muziek. goe rapper weg hoe beter. :(

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Fanfare
« Reactie #12 Gepost op: maart 03, 2009, 06:15:43 pm »
De match tegen Lokomotiv Moskou in het stadion van AA Gent zat ik in de onmiddellijke nabijheid van het huisorkest. Iets zeggen tegen uw buurman zat er niet in, laat staan dat ik kon genieten van de sfeer in het stadion. Na de match kon ik geen fanfaremuziek meer ruiken. Verdraagzaamheid is een mooie eigenschapn, maar ik stel mij ook de vraag of een huisorkest wel thuishoort in een stadion.

Offline den versten

  • Leden
  • Berichten: 101
Re: Fanfare
« Reactie #13 Gepost op: maart 03, 2009, 06:20:57 pm »
Heb er mij in Brussels ook altijd aan geergerd, maar vind toch dat je met die mensen eens moet gepraat worden omdat ze zich toch zouden beperken tot toepasselijke voetballiederen, en geen zoals zaterdag Franske bauer en dergelijke

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Fanfare
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2009, 06:39:22 pm »
Ik zit in Q en mij stoort het hoegenaamd niet, maar ik kan me inbeelden dat het niet leuk is als je in K of F zit...

Wel rekening mee houden dat als zij weg zijn het wel eens h??l stil kan worden in ons sfeerbevorderend stadionnetje...

idem, van mij mogen ze zeker blijven !

Offline Coore

  • Leden
  • Berichten: 73
  • En Goan!
Re: Fanfare
« Reactie #15 Gepost op: maart 03, 2009, 06:42:56 pm »
Ik zou liever hebben dat ze stoppen. Het legt idd de wedstrijd lam..

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Fanfare
« Reactie #16 Gepost op: maart 03, 2009, 06:46:55 pm »
Wat dacht je van het bundelen van de krachten? Dat de fanfare in T komt te staan en samen met de collonoboys liedjes speelt.. Natuurlijk vooraf duidelijke afspraken maken over het genre e.d. , maar ik denk dat deze oplossing voor iedereen goed zou zijn!

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Fanfare
« Reactie #17 Gepost op: maart 03, 2009, 06:59:21 pm »
van mij mogen ze ook verhuizen,ergens in ??n of ander parochiezaaltje,eender waar,maar niet op een voetbalveld,past totaal niet !

CB06_boy

  • Gast
Re: Fanfare
« Reactie #18 Gepost op: maart 03, 2009, 08:08:24 pm »
Wat dacht je van het bundelen van de krachten? Dat de fanfare in T komt te staan en samen met de collonoboys liedjes speelt.. Natuurlijk vooraf duidelijke afspraken maken over het genre e.d. , maar ik denk dat deze oplossing voor iedereen goed zou zijn!

haha, in geen 100 jaar, hoe rapper da ze weg zijn, goe beter

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Fanfare
« Reactie #19 Gepost op: maart 03, 2009, 08:21:56 pm »
Wat dacht je van het bundelen van de krachten? Dat de fanfare in T komt te staan en samen met de collonoboys liedjes speelt.. Natuurlijk vooraf duidelijke afspraken maken over het genre e.d. , maar ik denk dat deze oplossing voor iedereen goed zou zijn!

haha, in geen 100 jaar, hoe rapper da ze weg zijn, goe beter
Je hebt duidelijk nog nooit met ??n van die 'mannen' gaan praten. Die luisteren niet naar de 'snotneuzen', die doen hun eigen ding. En dan helemaal geen sfeer meer? Tel misschien eens hoeveel keer da stom orkest de liederen doorbreekt...
Zet ze in T en er komt zware ruzie van, die mannen komen niet voor het voetbal maar om te blazen en te trommelen. Dat ze dat ergens doen waar het dan wel past