Auteur Topic: Gezamenlijk communiqué rond naamgeving Essevee  (gelezen 13099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arne

  • Leden
  • Berichten: 27
Gezamenlijk communiqué rond naamgeving Essevee
« Gepost op: juni 07, 2011, 08:17:00 pm »
De Stad Waregem is bouwheer voor een nieuw Regenboogstadion, met bijhorende infrastructuur, dat moet plaats bieden aan 14.000 supporters (12.000 overdekte zitplaatsen en 2000 overdekte staanplaatsen). Dit nieuwe stadion moet voldoen aan alle eisen inzake veiligheid, alsook rekening houdend met Uefa- en Fifa-normen. Er kunnen binnen het stadion commerciële functies (sport- en recreatiegerelateerd) worden gecreëerd zoals een fanshop, winkelruimte, bowling, fitness,…  Buiten het stadion kunnen appartementen en een hotel worden gerealiseerd. Bovendien zal er voldoende parkeergelegenheid bijkomen.

Voor het stadion zelf zal de stad ‘recht van opstal’ geven. De inkomsten van de gronden buiten het stadion, in volle eigendom van de stad Waregem, mogen opnieuw geïnvesteerd worden voor de realisatie van het voetbalstadion (geraamde kostprijs 25 mio euro).

Daarvoor sluit de stad, in het kader van een PPS, een samenwerkingsovereenkomst af met een private partner. Momenteel zijn er zeven kandidaat-projectontwikkelaars binnen via een Europese onderhandelingsprocedure, die na screening op hun ontvankelijkheid en na goedkeuring van het bestek door de gemeenteraad van Waregem, dit bestek kunnen opvragen. De ingediende projecten worden dan verwacht tegen eind september 2011. Een beslissing en toewijzing wordt verwacht rond begin 2012, om de werken te kunnen aanvatten ten vroegste na het seizoen 2011/2012.

Wat betreft het luik van de naamgeving werd door de club overlegd met beide gemeentebesturen, met wie Essevee al jaren een optimale samenwerking heeft. Door de niet geringe inbreng van de stad Waregem (ongeveer 7 mio €) zal hier middels een naamswijziging rekening mee gehouden worden. Een grotere aandacht voor de ‘gast’stad lijkt ons aannemelijk, zonder dat we de inspanningen van de gemeente Zulte willen vergeten, die de opwaardering van het stadion in de Kastanjelaan in Zulte mee mogelijk maakte .  Deze naam zal gebruikt worden vanaf de opening van het nieuwe Regenboogstadion, maar zal bekend gemaakt worden door de club in de loop van komend seizoen.

Alle betrokken partijen willen vanaf heden binnen een positieve samenwerking de focus leggen op de inhoud van het dossier en op de realisatie van het nieuwe project, dat voor de ruime regio een aantrekkingspool moet vormen.

Willy Naessens, Henk Heyerick, Kurt Vanryckeghem

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 09:01:45 pm door Arne »

Offline Urcules

  • Leden
  • Berichten: 213
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2011, 09:03:35 pm »
Duidelijk, me dunkt.

Offline brunogoal

  • Leden
  • Berichten: 344
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 09:20:48 pm »
Duidelijk en hopelijk einde van de discussie

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2011, 10:19:05 pm »
Van 12.500 naar 14.000. Leuk om zien dat er een staantribune voorzien is!

Met een beetje geluk zien we na de winterstop hoe onze toekomstige voetbaltempel er zal uit zien. En met een nog grotere meeval zijn ze volgend jaar, deze tijd volop bezig. We Shall See!

Offline dejak

  • Leden
  • Berichten: 144
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 06:46:53 am »
Grootheidswaanzin... ze zullen bij de meeste matchen de helft van hun tribunes gesloten mogen houden.  De werkende Waregemse burger zal weer meer belastingen mogen betalen voor een zinloos prestigeproject.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 08:22:04 am »
Grootheidswaanzin... ze zullen bij de meeste matchen de helft van hun tribunes gesloten mogen houden.  De werkende Waregemse burger zal weer meer belastingen mogen betalen voor een zinloos prestigeproject.

Het is toch verdacht hoe sommige mensen zo plots spreken over grootheidswaanzin, terwijl die cijfers van het stadion al meerdere jaren gekend zijn. hmm...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 09:22:18 am »
Grootheidswaanzin... ze zullen bij de meeste matchen de helft van hun tribunes gesloten mogen houden.  De werkende Waregemse burger zal weer meer belastingen mogen betalen voor een zinloos prestigeproject.

Het stadionproject heeft niets met grootheidswaanzin te maken.  Dat is iets dan enkel maar positief kan opgevat worden, iets om fier op te zijn als inwoner van Waregem en zeker als supporter van svzw.  Het zou wel eens tijd beginnen worden dat we in een ECHT modern voetbalstadion de matchen kunnen volgen en niet in een kouwelijk, ongezellig, sfeerloos atletiekstadionneke !
En als je niet een klein stukje wil meebetalen aan dit project : zie immoweb.be ; nog volop gronden te krijgen op andere parochies!
De grootheidswaanzin is wel toe te schrijven aan een individu die meent te moeten blijven herhalen dat we binnen een paar jaar met FCB en Anderlecht gaan wedijveren!

Correctie, hij zei: willen wedijveren... en dat is zijn goed recht ;)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2011, 09:52:11 am »

Het stadionproject heeft niets met grootheidswaanzin te maken.  Dat is iets dan enkel maar positief kan opgevat worden, iets om fier op te zijn als inwoner van Waregem en zeker als supporter van svzw.  Het zou wel eens tijd beginnen worden dat we in een ECHT modern voetbalstadion de matchen kunnen volgen en niet in een kouwelijk, ongezellig, sfeerloos atletiekstadionneke !
En als je niet een klein stukje wil meebetalen aan dit project : zie immoweb.be ; nog volop gronden te krijgen op andere parochies!
De grootheidswaanzin is wel toe te schrijven aan een individu die meent te moeten blijven herhalen dat we binnen een paar jaar met FCB en Anderlecht gaan wedijveren!
[/quote]
Dat individu is door Willy Naessens aangesteld juist omdat Zilly, sorry, met al die Zzz-altijd begin ik nu overal een Z te schrijven,Naessens zelf verkondigde dat we wilden concurreren met Bruhhe, verklaring die hij deed na ontslag Mannaert. Dus de Zonnekoning daarop aanvallen is zzak.  Dat modern voetbalstadion zal dus warm,gezellig en sfeervol zijn.  Er is nog veel grond in Wulte, damn, Zulte, maar daar klagen ze nog meer dat ze bijna niks moeten betalen voor nationale naambekendheid, dus nee, dank u.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2011, 10:14:23 am »
op naar SV WAREGEM sz (lees voluit : essevee waregem samenwerking zulte)

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2011, 03:49:44 pm »
Volgens mij wordt het SV Waregem Zulte ::)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2011, 04:19:48 pm »
Volgens mij wordt het SV Waregem Zulte ::)

Dat lijkt mij ook de enige mogelijkheid   ;D
De namen van Zulte ?n Waregem moeten erin en het zal altijd SV blijven dus
ofwel gewoon essevee wat niet echt staat tussen die andere namen ofwel een afkorting SVZW zoals RWDM indertijd maar dan is boerke Naes van 't stadhuis w??r niet content. Dus inderdaad SV Waregem Zulte en alweer zonder streepke.
Daarstraks las ik dat ze misschien nog een firma gaan inschakelen om een naam te vinden : FUNNY!!
In ieder geval veel buitenstaanders zullen blijven Zulte zeggen, het bekt gewoon korter en velen weten dat ze ermee (gewild) op lange teentjes trappen.  So, live with it!

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2011, 04:57:03 pm »
Volgens mij wordt het SV Waregem Zulte ::)

SV WareZultegem.

Ik vind het belachelijk om er verder op door te gaan.

Houden zoals het is. Niemand, buiten een paar enkelingen, klaagt nu nog.

Het enige wat mss kan veranderen is rood-wit terug toelaten.

Offline kain

  • Leden
  • Berichten: 74
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2011, 05:14:32 pm »
Wa vo zever om die naam nu te veranderen. wa voor verschil heeft dat nu dater op tv ZUL staat ipv WAR fzo.. komaan zeg waar zijn ze mee bezig. 'T is SV Zulte Waregem PUNT!
tes nu al jaren azo en nu beginnen ze moeilijk te doen.
en die kleuren laat ze alsjeblieft zoals ze zijn.. terug naar rood-wit? tja gaan ze daar in zulte dan wel content mee zijn? .... zonder zulte stonden we nooit zover zoals we nu staan.
Zulte waregem is rood-groen. rood-groen hoort bij zulte waregem. EN latet zo!
of dan de mensen nu Zulte zegn, ofdanze nu Waregem zegn ofdanze nu Essevee zegn.. tkan mie al gene zak skiln..
Ik wil Voetbal zien en degelijk voetbal en een goeie sfeer binnen de club en tussen de supporters.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2011, 09:01:31 am »
Dus er komt een nieuwe naam. Wat ik niet goe versta is dat je nooit iets van zulte hoort en nu plots schieten ze wakker. Dat is ook triestig.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2011, 10:57:36 am »
Dus er komt een nieuwe naam. Wat ik niet goe versta is dat je nooit iets van zulte hoort en nu plots schieten ze wakker. Dat is ook triestig.
2
SV TILL I DIE

Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2011, 11:04:44 am »
misschien wisten jullie dat niet maar volgend jaar zijn er ook verkiezingen in Zulte he....
En als de burgie van Waregem nu al in die richting denkt volgens sommigen waarom dan die van Zulte ni
Pronostikeer gratis op www.essevee.com

Offline sv till i die

  • Leden
  • Berichten: 223
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2011, 02:14:21 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2011, 02:19:38 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)

Dat is al de beste die ik hier al gehoord heb en het benadrukt de samenwerking, alleen zullen de stadsbesturen dat niet leuk vinden, aangezien Waregem en Zulte er niet in voorkomen ;)

Offline sv till i die

  • Leden
  • Berichten: 223
Re:Gezamenlijk communiqu? rond naamgeving Essevee
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2011, 02:30:23 pm »
Essevee United lijkt me niet slecht :-)

Dat is al de beste die ik hier al gehoord heb en het benadrukt de samenwerking, alleen zullen de stadsbesturen dat niet leuk vinden, aangezien Waregem en Zulte er niet in voorkomen ;)
juist daarmee!