Hmmm, eigenlijk is de knoop in dit dispuut ... de Ferrari, niet omdat niemand hem wil ... maar omdat daarop bij de overheid nog een dikke fiscale rekening (6% invoerrechten en 21% btw = ~€56.500) openstaat.
Trouwens ... €250.000 heeft die niet gekost, €200.000 is een correctere prijs.
(bovenstaande berekening is dus ook op 200k en niet 250k)
Dus als Ghistelinck €85.000 overname geeft, daarna de €56.000 (kosten invoer en btw betaald) dan zitten ze al met een aankoopprijs van €141.000 ... voor die prijs is de wagen helaas niet meer verkoopbaar, zeker wetende dat de California T nu ook niet het meest populaire model is. Daarbij moeten ze er ook nog winst op hebben én 1 jaar garantie geven.
Ik zie gelijkaardige Cali's al te koop staan vanaf €70k, zag ook meteen 'zonder veel moeite' ene van €75.000 met 55.000km (dus geen afgeragde). Dus tjah ...
Of Ghistelinck deed zijn huiswerk niet (al lijkt €85k wel een correcte overnameprijs - indien geen invoer-probleem)
Of Hamdi wist niet dat hij ingevoerd moest worden met die torenhoge kosten
Of Hamdi heeft verzwegen dat de wagen nog ingevoerd moet worden
Maar dan stel ik de vraag ... waarom heeft hij er niet mee gereden sinds de wagen in België was?
Als je een Ferrari koopt/hebt dan wil je daar toch mee kunnen rijden?
Ik -denk- dat hij er er pas achter is gekomen toen hij de wagen wilde inschrijven tussen 2016 en nu. Maar dat hij het door de torenhoge kosten uiteindelijk niet heeft gedaan.
Hij had hem beter ginder verkocht en hier een nieuwe/andere gekocht.
Jammer ...
Als Ghistelinck kan bewijzen dat Hamdi heeft verzwegen dat de wagen nog moest ingevoerd worden, dan zou het wel eens een rare wending kunnen krijgen voor Hamdi. Dan kunnen ze de overname laten teniet doen en zal hij €85k mogen betalen om zijn AMG GT en GLE te krijgen.
PLUS ... hij heeft weer hetzelfde probleem
, bij het invoeren van wagens in Qatar zal hij 5% invoerrechten moeten betalen op de cataloguswaarde.
Dus €165k (AMG GT) + €76k (GLE) = €241.000 + 5% = €12.050 invoerrechten in Qatar.
Gezien hij weer in Qatar woont zou ik de Ferrari terug naar daar halen, er daar mee rijden of daar verkopen en Ghistelinck een voorstel doen om de verkoop van de 2 wagens terug te draaien (het zijn nieuwe, dus ook perfect te verkopen hier).