Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 440224 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2860 Gepost op: oktober 12, 2011, 02:53:02 pm »
Ben ik de enige of zijn er nog mensen die het vreemd vinden dat er dergelijke ingrijpende veranderingen gebeuren aan een stadion waarin we ( zogezegd ) nog maximum 2 jaar spelen?  :-\


Neen, x- is door de sponsers bekostigt en door de quasi iedere match een volzette x is dit zeker niet verlieslatend.  De ledwall zal in het nieuw stadion blijven en de tribune kant vijvers enz... worden quasi volledig verbouwt maar gaan niet tegen de vlakte en zullen aansluiten met 2 nieuwe tribunes achter de doelen.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2861 Gepost op: oktober 12, 2011, 02:57:12 pm »
Ben ik de enige of zijn er nog mensen die het vreemd vinden dat er dergelijke ingrijpende veranderingen gebeuren aan een stadion waarin we ( zogezegd ) nog maximum 2 jaar spelen?  :-\
Ik vraag mij dat ook al een tijdje af. Dat X er gekomen is, kan ik inkomen. Zo'n tribune is relatief snel gezet. Maar Om dan ook een Led-wall te plaatsen, de kantine helemaal te verbouwen, een sfeerstraat te cre?ren, ...  is dat niet allemaal geld dat we voor een nieuw stadion hadden kunnen gebruiken?

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2862 Gepost op: oktober 12, 2011, 03:06:56 pm »
Ben ik de enige of zijn er nog mensen die het vreemd vinden dat er dergelijke ingrijpende veranderingen gebeuren aan een stadion waarin we ( zogezegd ) nog maximum 2 jaar spelen?  :-\


Neen, x- is door de sponsers bekostigd en door de quasi iedere match een volzette x is dit zeker niet verlieslatend.  De ledwall zal in het nieuw stadion blijven en de tribune kant vijvers enz... worden quasi volledig verbouwd maar gaan niet tegen de vlakte en zullen aansluiten met 2 nieuwe tribunes achter de doelen.

De vijvermensen zullen dus verder van het plein zitten dan de mensen op de nieuw te bouwen hoofdtribune ?  Een aantasting voor mijn zin voor symmetrie.
Da's allemaal relatief... De mijne hangen ook niet gelijk, maar ze marcheren prima!  ;)

Als ze veel volk willen in hun nieuw esseveedorp na de match zullen ze de deuren toch DIRECT na het affluiten moeten openstellen !  Een dorstige supporter wil ONMIDDELLIJK uit de "nood" geholpen worden (de dorstigen laven is ??n van de.. uhhm... dinges... ge weet wel).
Ik denk dat ge u op dat gebeid weinig zorgen moeten maken, ze zullen er wel voor zorgen dat er voldoende andere drankgelegenheden in en rond het stadion zijn!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.219
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2863 Gepost op: oktober 14, 2011, 01:17:23 pm »
ZULTE WAREGEM VERHUIST EVEN IN 2013

Het Regenboogstadion onderging afgelopen zomer al wat aanpassingen, die het comfort en de sfeer ten goede kwamen. Zulte Waregem heeft nog meer plannen: een voetbalkuip annex commercieel centrum.

De West-Vlaamse club hopen dankzij de uitbouw van het stadion een stap hogerop te kunnen zetten op sportief en financieel vlak. Tot 25 oktober krijgen zeven projectontwikkelaars de kans om hun project in te dienen. Eind 2011 moet de naam van de bouwpartner bekend zijn.

Om de bouwwerken vlot te kunnen laten verlopen overweegt Zulte Waregem om in het seizoen 2013-2014 de thuiswedstrijden in een ander stadion af te werken.


Bron: voetbalbelgie

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2864 Gepost op: oktober 14, 2011, 01:46:00 pm »
ZULTE WAREGEM VERHUIST EVEN IN 2013

Het Regenboogstadion onderging afgelopen zomer al wat aanpassingen, die het comfort en de sfeer ten goede kwamen. Zulte Waregem heeft nog meer plannen: een voetbalkuip annex commercieel centrum.

De West-Vlaamse club hopen dankzij de uitbouw van het stadion een stap hogerop te kunnen zetten op sportief en financieel vlak. Tot 25 oktober krijgen zeven projectontwikkelaars de kans om hun project in te dienen. Eind 2011 moet de naam van de bouwpartner bekend zijn.

Om de bouwwerken vlot te kunnen laten verlopen overweegt Zulte Waregem om in het seizoen 2013-2014 de thuiswedstrijden in een ander stadion af te werken.


Bron: voetbalbelgie

Dus binnen 3 jaar in onze nieuwe zonnetempel !
Toch maar in uiterste nood beslissen om in een ander stadion te spelen.  De doorsnee jankende supporter kennende gaat dit voor velen een stap te ver zijn (letterlijk en figuurlijk).

Dus het seizoen waarin we volgens PDC voor te titel gaan spelen zal in een ander stadion zijn? ;-)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2865 Gepost op: oktober 14, 2011, 01:47:43 pm »
ZULTE WAREGEM VERHUIST EVEN IN 2013

Het Regenboogstadion onderging afgelopen zomer al wat aanpassingen, die het comfort en de sfeer ten goede kwamen. Zulte Waregem heeft nog meer plannen: een voetbalkuip annex commercieel centrum.

De West-Vlaamse club hopen dankzij de uitbouw van het stadion een stap hogerop te kunnen zetten op sportief en financieel vlak. Tot 25 oktober krijgen zeven projectontwikkelaars de kans om hun project in te dienen. Eind 2011 moet de naam van de bouwpartner bekend zijn.

Om de bouwwerken vlot te kunnen laten verlopen overweegt Zulte Waregem om in het seizoen 2013-2014 de thuiswedstrijden in een ander stadion af te werken.


Bron: voetbalbelgie

Dus binnen 3 jaar in onze nieuwe zonnetempel !
Toch maar in uiterste nood beslissen om in een ander stadion te spelen.  De doorsnee jankende supporter kennende gaat dit voor velen een stap te ver zijn (letterlijk en figuurlijk).

Dus het seizoen waarin we volgens PDC voor te titel gaan spelen zal in een ander stadion zijn? ;-)

Iedereen zou met plezier de verplaatsingen moeten maken gedurende dat seizoen! Wat we in de plaats krijgen is een pareltje en helpt ons hogerop...

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2866 Gepost op: oktober 14, 2011, 01:54:11 pm »

Dus het seizoen waarin we volgens PDC voor te titel gaan spelen zal in een ander stadion zijn? ;-)

Iedereen zou met plezier de verplaatsingen moeten maken gedurende dat seizoen! Wat we in de plaats krijgen is een pareltje en helpt ons hogerop...

En als beloning voor de verplaatsingen kunnen we onze Champions League matchen het jaar erop in ons eigen vernieuwd stadion afwerken. Goed gezien van PDC. Praise the Lord!

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2867 Gepost op: december 07, 2011, 10:11:00 pm »
nieuwsblad.be;


WAREGEM - De slechte sportieve resultaten van Zulte Waregem kunnen zware gevolgen hebben voor het nieuwe voetbalstadion. ?Als de ploeg degradeert, belandt het stadionproject in de koelkast tot de club weer in eerste klasse speelt', vertelde burgemeester Vanryckeghem tijdens een bijeenkomst met supporters.

Het zijn barre tijden voor voetbalclub Zulte Waregem. Halverwege de competitie prijkt de club, die enkele jaren geleden nog Europees schitterde, op een bedroevende dertiende plaats. Nog maar vier punten scheiden de club van de degradatiekandidaten.

Degradatie zal in elk geval nefast zijn voor de bouw van het nieuwe stadion. Een maand geleden zei burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) nog dat de werken pas zullen starten in het seizoen 2013-2014, maar zelfs dat is niet meer zeker nu degradatie niet langer ondenkbaar is.

?Niemand houdt rekening met zo'n doemscenario', vertelde burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) maandagavond voor een tweehonderdtal supporters, ?maar als de club naar tweede klasse zakt, dan belandt het dossier voor de bouw van het stadion in de koelkast tot Zulte Waregem weer in de Jupiler Pro League uitkomt. Het zou al te gek zijn een stadion te bouwen met 14.500 zitjes dat voldoet aan de strengste Fifa-normen met een club die zich niet meer op het hoogste niveau begeeft. Ik denk dat iedereen in Waregem er van uitgaat dat Zulte Waregem zich redt, maar we moeten in de huidige omstandigheden rekening houden met de andere mogelijkheid.'

Patrick De Cuyper optimistisch

Patrick De Cuyper, de nieuwe sterke man die een half jaar geleden nog verklaarde dat Zulte Waregem over drie jaar de beste club van het land zal zijn, blijft in elk geval optimistisch. ?Zulte Waregem degraderen? Dat iedereen maar op zijn beide oren slaapt want dat zal niet gebeuren.'

Ook de supporters houden de moed er in. ?We hebben vertrouwen in de commerci?le, financi?le en sportieve staf van de club. We mogen ook niet vergeten dat SV Zulte Waregem de laatste drie seizoenen al heel wat inspanningen geleverd heeft om de sfeer in het huidig stadion te verbeteren. Komt er een degradatie, dan belanden de plannen even in de koelkast en is het wachten op sportief betere tijden.'

Het nieuwe Regenboogstadion moet een pareltje worden. Het wordt een afgesloten kuip met 12.000 overdekte zit- en 2.000 overdekte staanplaatsen. De hooftribune krijgt onder meer een ereterras en 26 business ?units' met elk twaalf plaatsen. Het stadion krijgt drank- en eetstandjes, cafetaria's, een restaurant, 170 toiletten, 200 urinoirs, kantoren en vergaderzalen. Er zijn ook plannen voor een fanshop, een bowling, een fitnesscenter en een sportgerelateerd winkelcentrum. Het veld wordt groter (105 op 68 meter).


Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2868 Gepost op: december 09, 2011, 12:06:45 pm »
Patrick de cuyper de nieuwe STERKE man??? yeah right, den ondergang van essevee..

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2869 Gepost op: december 09, 2011, 03:25:53 pm »
Burgemeester van Waregem Kurt Vanryckeghem dreigt het stadiondossier van de Zulte Waregem in de koelkast te stoppen als er geen bestuurlijke, organisatorische en sportieve stabiliteit komt.

Het stadsbestuur van Waregem maakt zich immers zorgen over de vele interne verschuivingen bij de plaatselijke voetbalclub Zulte Waregem.

"Ik houd nog geen rekening met een doemscenario, maar je moet gezien het huidige klassement (Zulte Waregem staat pas 13de, nvdr.) realistisch zijn", stelt Vanryckeghem in SVM.

"Er zakken elk seizoen twee ploegen en Zulte Waregem is nog altijd een van het tiental niet-topploegen dat goede met mindere seizoenen afwisselt. In het geval van een degradatie kan ik de bouw van een nieuw, modern stadion met alles erop en eraan niet toestaan en verdwijnt het dossier eveneens in de koelkast.?
Yves Brokken

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2870 Gepost op: december 09, 2011, 10:03:15 pm »
Burgemeester van Waregem Kurt Vanryckeghem dreigt het stadiondossier van de Zulte Waregem in de koelkast te stoppen als er geen bestuurlijke, organisatorische en sportieve stabiliteit komt.

Het stadsbestuur van Waregem maakt zich immers zorgen over de vele interne verschuivingen bij de plaatselijke voetbalclub Zulte Waregem.

"Ik houd nog geen rekening met een doemscenario, maar je moet gezien het huidige klassement (Zulte Waregem staat pas 13de, nvdr.) realistisch zijn", stelt Vanryckeghem in SVM.

"Er zakken elk seizoen twee ploegen en Zulte Waregem is nog altijd een van het tiental niet-topploegen dat goede met mindere seizoenen afwisselt. In het geval van een degradatie kan ik de bouw van een nieuw, modern stadion met alles erop en eraan niet toestaan en verdwijnt het dossier eveneens in de koelkast.?
Yves Brokken


Blijkbaar hebben velen zijn opmerkingen van een paar maand niet begrepen, toen hij verwees naar de naam Waregem ipv zulte.  Stel voor om het nieuwe stadion het "burgemeester Vanrijckegemstadion" te noemen, en dan zal het er wel komen.

Alle gekheid op een stokje, maar, ... het is het enige dossier dat volledig in orde is, na al die jaren werk.  En nu het even niet lekker loopt, trekken ze hun staart weer in.  Op wat trekt dat eigenlijk?  En dan het hotel, appartementen, winkels... hebben toch niets met het sportieve van essevee te zien?
En moesten ze in het slechtste geval toch degraderen, is het moment om den boel af te smijten, (sowieso toch minder volk) om dan zowel sportief als structureel sterker terug te komen. 

Indien uitstel owv het sportieve, zullen de priv?-investeerders ondertussen met p??rd en karre elders vertrokken zijn..........  Als ze de supporters blijven aan het lijntje te houden, hoeft het stillekes aan niet meer

Offline jelle

  • Leden
  • Berichten: 74
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2871 Gepost op: december 10, 2011, 08:39:49 am »
van de diepvries naar de koelkast, op zich is dat nog vrij goed nieuws eigenlijk

Offline sv till i die

  • Leden
  • Berichten: 223
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2872 Gepost op: december 10, 2011, 09:13:34 am »
Burgemeester van Waregem Kurt Vanryckeghem dreigt het stadiondossier van de Zulte Waregem in de koelkast te stoppen als er geen bestuurlijke, organisatorische en sportieve stabiliteit komt.

Het stadsbestuur van Waregem maakt zich immers zorgen over de vele interne verschuivingen bij de plaatselijke voetbalclub Zulte Waregem.

"Ik houd nog geen rekening met een doemscenario, maar je moet gezien het huidige klassement (Zulte Waregem staat pas 13de, nvdr.) realistisch zijn", stelt Vanryckeghem in SVM.

"Er zakken elk seizoen twee ploegen en Zulte Waregem is nog altijd een van het tiental niet-topploegen dat goede met mindere seizoenen afwisselt. In het geval van een degradatie kan ik de bouw van een nieuw, modern stadion met alles erop en eraan niet toestaan en verdwijnt het dossier eveneens in de koelkast.?
Yves Brokken


Blijkbaar hebben velen zijn opmerkingen van een paar maand niet begrepen, toen hij verwees naar de naam Waregem ipv zulte.  Stel voor om het nieuwe stadion het "burgemeester Vanrijckegemstadion" te noemen, en dan zal het er wel komen.

Alle gekheid op een stokje, maar, ... het is het enige dossier dat volledig in orde is, na al die jaren werk.  En nu het even niet lekker loopt, trekken ze hun staart weer in.  Op wat trekt dat eigenlijk?  En dan het hotel, appartementen, winkels... hebben toch niets met het sportieve van essevee te zien?
En moesten ze in het slechtste geval toch degraderen, is het moment om den boel af te smijten, (sowieso toch minder volk) om dan zowel sportief als structureel sterker terug te komen. 

Indien uitstel owv het sportieve, zullen de priv?-investeerders ondertussen met p??rd en karre elders vertrokken zijn..........  Als ze de supporters blijven aan het lijntje te houden, hoeft het stillekes aan niet meer


Toch kan 'k zijn redenering volgen, als je in tweede voetbalt heb je simpelweg geen stadion nodig van 14500 toeschouwers. Zo simpel is het nu eenmaal.

En dat 'moment om den boel af te smijten, (sowieso toch minder volk) om dan zowel sportief als structureel sterker terug te komen' is toch niet zo simpel als jij het laat uitschijnen. Er vanuit gaan dat we direct zouden kunnen terugkeren lijkt mij toch een klein beetje arrogant naar andere club in tweede klasse toe.
« Laatst bewerkt op: december 10, 2011, 09:16:08 am door sv till i die »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2873 Gepost op: december 10, 2011, 10:05:56 am »
ik volg hierin niet. Kurt moet goed genoeg weten dat WAREGEM een voetbalstad is en dat altijd zal blijven. Als je onze toeschouwersaantallen + budgetten bekijkt vergeleken met Kortrijk en Roeselare (2 steden groter in aantal inwoners) dan toont dit duidelijk aan dat deze streek veel meer voetbalminded is vergeleken met de ons omringende grotere steden. Dus indien we ooit zouden terugzakken weet ik zeker dat met onze achterban altijd terugkeren waar we thuishoren.
STVV heeft toch ook niet stilgezeten in 2e klasse?

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2874 Gepost op: december 10, 2011, 11:11:07 am »
Ik volg zijn redenering wel. En je moet eerlijk zijn mochten we zakken naar tweede klasse wie zal er dan nog willen investeren in een nieuw stadion van privesponsers?? En ik ben bang als we zakken naar tweede dat we daar een tijdje zullen blijven hangen. Dus geen nieuw stadion nodig dan. maar laten we ervan uitgaan dat we niet zakken!!

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2875 Gepost op: december 11, 2011, 06:59:44 pm »
ik volg hierin niet. Kurt moet goed genoeg weten dat WAREGEM een voetbalstad is en dat altijd zal blijven. Als je onze toeschouwersaantallen + budgetten bekijkt vergeleken met Kortrijk en Roeselare (2 steden groter in aantal inwoners) dan toont dit duidelijk aan dat deze streek veel meer voetbalminded is vergeleken met de ons omringende grotere steden. Dus indien we ooit zouden terugzakken weet ik zeker dat met onze achterban altijd terugkeren waar we thuishoren.
STVV heeft toch ook niet stilgezeten in 2e klasse?

2

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2876 Gepost op: december 16, 2011, 10:31:52 pm »
Ik volg zijn redenering wel. En je moet eerlijk zijn mochten we zakken naar tweede klasse wie zal er dan nog willen investeren in een nieuw stadion van privesponsers?? En ik ben bang als we zakken naar tweede dat we daar een tijdje zullen blijven hangen. Dus geen nieuw stadion nodig dan. maar laten we ervan uitgaan dat we niet zakken!!

Inderdaad... laat het nog wat langer aanslepen en je hebt meer kans om eens een klotejaar te hebben.  Hoelang gaat dat spelleke al mee? Waren de eerste data niet rond 2010??? Je moet de ambitie en het lef hebben, mocht het misgaan, dat je op een jaar  terugkeert.  De ploegen die langer blijven hangen (zoals antwerp) hebben het vooral door slecht en financieel bestuur te danken.  Treuzel nog wa langer, en de KVK zal nog eerder ne nieuwbouw hebben!


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2877 Gepost op: december 17, 2011, 12:19:01 pm »
ik ben hier altijd al wantrouwig geweest, ook al stonden we pakweg 6e . waarom zouden wij lukken in wat al die andere ploegen niet schijnt te lukken ?  wie gaat hier 25 miljoen ! euro in stoppen ?

en vooral : wie gaat tijdens een recessie nog zoveel investeren in iets wat oa ook gelinkt is met resultaten van 11 spelers op een veld ?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.928
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2878 Gepost op: januari 16, 2012, 09:54:52 am »
Vraagje, iemand die weet waar vak L ligt?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.219
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2879 Gepost op: januari 16, 2012, 10:00:44 am »
Vraagje, iemand die weet waar vak L ligt?

Is dat niet voor de andersrvaliden?