Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 440216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1240 Gepost op: februari 21, 2008, 05:27:18 pm »
Wanneer je Sv Waregem met nu vergelijkt vergeet je ??n detail: Sv Waregem speelde in de tijden waarover jij het hebt (soms) mee bovenaan de klassering, was een 'grote' club en was geen fusieclub zoals nu, de vergelijking gaat maw niet op.


Tiens ik heb nooit een jaar op mars gewoond ; heb nooit een jaar in coma gelegen ; nooit in behandeling geweest voor Alzheimer.  Wat heb ik gemist? In welk seizoen waren wij een grote club ?  Wanneer hebben wij meegedaan voor de titel dan ?  Vreemd.  Volgens mij zijn we altijd een bescheiden middenmotor geweest, net als nu, met enkele zeldzame uitschieters.  Zoals de beker winnen, maar dat heeft SVZW ook al op zijn palmares.

Heerlijk dat onnodig sarcasme. Ik overdreef wat, maar toch. Europese campagne in de jaren '80, opnieuw begin jaren '90, we waren toch wat meer dan een 'bescheiden middenmoter' denk ik, althans zo beleefde ik het. Ik wou maar zeggen, we waren een vaste waarde toen - nu is het allemaal nog zo nieuw, zo jong, zo naief, althans dat vind ik. Verder hadden we toen (jaren '70-'80, zelfs '90) bij topmatchen idd 15000 tot 20000 toeschouwers, iets wat we nu volgens mij nog in geen honderd jaar bijeen krijgen.

no offence, maar jij bent dus zo iemand als de meeste belgen.  
Meteen iets ambitieus weglachen als belachelijk en onrealistisch.  

Wat als vb kortrijk ons voor is: en het zogezegde onrealistische belachelijke project neerpoot??? TE LAAT VOOR ONS DAN.

Genk was ook nieuw en in opgroei.

AZ ?? elk jaar europees kijk maar eens naar hen historie en dit jaar staan ze 12e na 24 speeldagen. enz.... tal van vb....

En z waregem zijn ambitie is toch ook subtopper worden: spelen voor de top 7 ieder jaar.

Beter 2000 plaatsen bij te nemen: zal niet meer kosten daarvoor: wie weet is het dan ng te klein: als je kijkt naar 10 andere landen : waar ze het nog maar plaatsen en het al blijkt dat het te klein is.

Neem nu europees: spelen tegen vb ajax: en we spelen in waregem: dan is 16 000 zeker niet te groot (te klein eerder). Nu moet je rekenen ons stadion kan maar 8500 man aan: - 1500 a 1600 bezoekers en doe daar nog eens 500 geldonwaardige plaatsen vanaf en kijk waar je aankomt: nog 6500 plaatsen voor z waregem fans: in een niet modern genoeg, ongezellig te sfeerloos stadion.  

Veel mensen kijken liever dan GRATIS naar belgacom tv lekker warm binnen en een pint in de hand.
ps: tegen anderlecht vol huis. velen zullen dus ontgoocheld weeral zijn.


Waarom kom jij nooit met degelijke argumenten af en steeds met dezelfde zever in pakskes...
vergelijken met Genk ( dat buiten STVV en beetje Standard een hele regio voor zich alleen heeft) gaat helemaal niet op. Wij zitten met Club, Cercle, Roeselare, Moeskroen, Gent en mss ook Kortrijk op minder dan 45 min rijden...

En hoe lang zal het nog duren voor we nog eens tegen een club als Ajax gaan spelen ? Daarvoor hoef je dus ook al geen stadion te bouwen van 16000 man. Kdenk trouwens dat mensen nog veel liever voor hun tv gaan kijken, dan naar een halfleeg en kil stadion af te zakken. 13000 a 14000 lijkt me ideaal nu. Als later de club blijft groeien en het budget wat steviger is enzovoort... Dan kan nog altijd gekozen worden voor uitbreiding.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1241 Gepost op: februari 21, 2008, 05:43:46 pm »
16 000 is veel, meer dan ik elders al had opgevangen (tot dusver hoorde ik steeds de getallen 12 000 - 15 000), maar anderzijds straalt het ook ambitie uit! Nu, uiteindelijk moet je ook nog rekening houden met een bezoekersvak met een capaciteit van +/- 1 500 plaatsen. M.a.w. uiteindelijk gaat het (slechts) om 14 000 ? 14 500 plaatsen voor de Zulte Waregemsupporters.

Stel je voor dat we onze Europese campagne van vorig jaar konden afwerken in ons eigenste Regenboogstadion zoals het hier wordt voorgesteld. OK, 't was geestig in Gent, maar toch...
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2008, 05:48:25 pm door Kartouch »
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1242 Gepost op: februari 21, 2008, 06:38:50 pm »
Het is ook zo dat een uitbreiding van een stadion moet gebeuren in schokken. Je kan niet zeggen van: ik ga er nu duizend plaatsne bijzetten en dan binnen 3 jaar weer. Sowieso moet ge een stap maken. En als dat dan gebeurt met echt een volledig vernieuwd stadion, dat helemaal toe is ( wat de sfeer zeker bevordert), dan moet toch een defitge ring hebben. Trouwens, als we gewoon in eerste blijven voor nog heel wat jaren, dan zal het supportersaantal volgens mij tocg gestaaag stijgen, al is het maar omdat een echt svzw-zot zoals ik zijn kinderen later goed ga opvoeden ;). En indien er regelmatig nog eens een uitschieter komt, dan zal het nog gemakkelijker gaan.
En ik ben er gerust op dat ze goed uit hun doppen zullen kijken op financieel vlak, want de ze hebben het al meegemaakt en zullen zeker geen onbezonnen dingen doen, denk ik.

Offline agriculteur superb

  • Leden
  • Berichten: 61
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1243 Gepost op: februari 21, 2008, 07:56:16 pm »
Voorlopig slechts 1 ding : die afbeelding van FC Dordrecht is toch wel echt spuuglelijk!
Hopelijk komt er zo geen gedrocht in Waregem. Het lijkt wel een dikke vette muur net naast het veld...

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1244 Gepost op: februari 21, 2008, 08:14:22 pm »
Ik vind eerlijkgezegt, dat het wel haalbaar is.. Nja, ik ben altijd erg optimistisch  :P
De eeerste jaren zal de 16.000 Nie snel gevuld zijn. maar k denk na een jaar of 2, da het wel al erg verbeterd zal zijn. Elke ploeg met zo'n stadion heeft dat toch?
Kijk nu naar AZ. die zouden van 16.000 naar 40.000 willen gaan ofzo. Daar zal ,da ook wel zo zijn hoor :)
No pain, no gain.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1245 Gepost op: februari 21, 2008, 10:46:28 pm »
Wa een zever hier soms...
Dus als de rassing een stadion van 16000 zet, zit dat over 4 jaar ook automtisch vol ?
En wat heeft iedereen hier toch met AZ? Ken nu nie zo heel veel van de achtergrond daar, maar echt vergelijken kun je daar echt nie mee doen ze.
Als je kijkt naar hun budget, spelers, trainigsstaf, complex... Das een topper in wording in Europa...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1246 Gepost op: februari 21, 2008, 11:10:53 pm »
Wa een zever hier soms...
Dus als de rassing een stadion van 16000 zet, zit dat over 4 jaar ook automtisch vol ?
En wat heeft iedereen hier toch met AZ? Ken nu nie zo heel veel van de achtergrond daar, maar echt vergelijken kun je daar echt nie mee doen ze.
Als je kijkt naar hun budget, spelers, trainigsstaf, complex... Das een topper in wording in Europa...


momenteel staat AZ wel maar 11e in nederland , met bv. 6 punten achter op de 10e, en ongeveer 20-30 punten achter op de top van het klassement.

ik dacht dat daar ook ergens een multi-miljonair is die daar pakken geld insteekt (waarbij een lambrechts bij lokeren of een duchatelet bij sint-truiden in vergelijking maar armoeizaaiers zijn) en bij mijn weten hebben we zo niemand zitten bij svzw.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1247 Gepost op: februari 21, 2008, 11:47:52 pm »
Kweet dat sommigen twijfelen aan de haalbaarheid, maar een stadion van 16 000 man is echt wel vol te krijgen.
- Door het nieuw stadion alleen al, trek je meer volk
- De betere plaatsten gaan duur zijn, en de slechtere plaatsten goekoop, waardoor daje iedere 'bevolkingsklasse' afloopt.
- Zulte Waregem zal wel veel acties voeren om volk in het stadion te krijgen
Bovendien gaat het nieuwe stadion pas af zijn binnen 3 jaar, da is nog een endeke ...

Feit is wel dat het bij matchen tegen Brussels, Bergen, ... nie vol ga zitten, ma da is nu nie meteen erg denkek...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1248 Gepost op: februari 22, 2008, 10:03:52 am »
Kweet dat sommigen twijfelen aan de haalbaarheid, maar een stadion van 16 000 man is echt wel vol te krijgen.
- Door het nieuw stadion alleen al, trek je meer volk
- De betere plaatsten gaan duur zijn, en de slechtere plaatsten goekoop, waardoor daje iedere 'bevolkingsklasse' afloopt.
- Zulte Waregem zal wel veel acties voeren om volk in het stadion te krijgen
Bovendien gaat het nieuwe stadion pas af zijn binnen 3 jaar, da is nog een endeke ...

Feit is wel dat het bij matchen tegen Brussels, Bergen, ... nie vol ga zitten, ma da is nu nie meteen erg denkek...

Tuurlijk is dat vol te krijgen.  Ongieloofelijk.  T'zit ier vol met mensen met typische belgische mentaliteit.  Alles afbreken dat ambitieus is, als onrealistisch en onhaalbaar.

Terwijl in topvoetballanden ??? noorwegen,zweden,schotland,zwitserland,oostenrijk,... ze massa's aan het bouwen zijn en zelfs in de nederlandse tweede klasse ploegen zitten met nieuwe complexen van 18 000 man.

Bedoel ook hiermee.  De mensen die zeggen max 14 000.  Waarom geen 16 000? vr die 2000 plaatskes meer zal het je echt nt meer geld kosten en kan je het stadion ng mooier maken.  En dan nog moeten ze optie vrijlaten tot bijbouwen (je weet nooit).  Zoals vb moesten we europees in waregem kunnen spelen(ajax, moskou, praag,newcastle) 16 000 was te klein zelfs (vooral ajax). Om maar een vb te geven.

Maar ja we zullen zien.  Zover ik weet, is het ook maar tss de 14 000 en 16 000 dat het zal worden. Zal dus 14,15,of 16 zijn zekers dan.

En idd zoals sommigen zeggen (1500 plaatsen vr bezoekers geven terug).
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2008, 10:08:41 am door essevee007 »

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1249 Gepost op: februari 22, 2008, 06:41:47 pm »
tja het cercle avontuur, ze spelen 1 jaar goed en dan zijn er plots duizenden toeschouwers meer. laat ze binnen een paar jaar weer spelen op hun "gewone" niveau (vb 10-14e) in het klassement , dan zijn die mensen weer even rap weg als ze gekomen zijn ...

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1250 Gepost op: februari 22, 2008, 08:16:17 pm »
Wanneer je Sv Waregem met nu vergelijkt vergeet je ??n detail: Sv Waregem speelde in de tijden waarover jij het hebt (soms) mee bovenaan de klassering, was een 'grote' club en was geen fusieclub zoals nu, de vergelijking gaat maw niet op.


Tiens ik heb nooit een jaar op mars gewoond ; heb nooit een jaar in coma gelegen ; nooit in behandeling geweest voor Alzheimer.  Wat heb ik gemist? In welk seizoen waren wij een grote club ?  Wanneer hebben wij meegedaan voor de titel dan ?  Vreemd.  Volgens mij zijn we altijd een bescheiden middenmotor geweest, net als nu, met enkele zeldzame uitschieters.  Zoals de beker winnen, maar dat heeft SVZW ook al op zijn palmares.

Heerlijk dat onnodig sarcasme. Ik overdreef wat, maar toch. Europese campagne in de jaren '80, opnieuw begin jaren '90, we waren toch wat meer dan een 'bescheiden middenmoter' denk ik, althans zo beleefde ik het. Ik wou maar zeggen, we waren een vaste waarde toen - nu is het allemaal nog zo nieuw, zo jong, zo naief, althans dat vind ik. Verder hadden we toen (jaren '70-'80, zelfs '90) bij topmatchen idd 15000 tot 20000 toeschouwers, iets wat we nu volgens mij nog in geen honderd jaar bijeen krijgen.

no offence, maar jij bent dus zo iemand als de meeste belgen.  
Meteen iets ambitieus weglachen als belachelijk en onrealistisch.  

Wat als vb kortrijk ons voor is: en het zogezegde onrealistische belachelijke project neerpoot??? TE LAAT VOOR ONS DAN.

Genk was ook nieuw en in opgroei.

AZ ?? elk jaar europees kijk maar eens naar hen historie en dit jaar staan ze 12e na 24 speeldagen. enz.... tal van vb....

En z waregem zijn ambitie is toch ook subtopper worden: spelen voor de top 7 ieder jaar.

Beter 2000 plaatsen bij te nemen: zal niet meer kosten daarvoor: wie weet is het dan ng te klein: als je kijkt naar 10 andere landen : waar ze het nog maar plaatsen en het al blijkt dat het te klein is.

Neem nu europees: spelen tegen vb ajax: en we spelen in waregem: dan is 16 000 zeker niet te groot (te klein eerder). Nu moet je rekenen ons stadion kan maar 8500 man aan: - 1500 a 1600 bezoekers en doe daar nog eens 500 geldonwaardige plaatsen vanaf en kijk waar je aankomt: nog 6500 plaatsen voor z waregem fans: in een niet modern genoeg, ongezellig te sfeerloos stadion.  

Veel mensen kijken liever dan GRATIS naar belgacom tv lekker warm binnen en een pint in de hand.
ps: tegen anderlecht vol huis. velen zullen dus ontgoocheld weeral zijn.

http://dommel.dommel.be/DS.pdf


Ik lach helemaal niets weg, ik stel me alleen wat vragen bij die 16000 zitplaatsen, en of dat niet ietwat teveel van het goede is. De vergelijking met kutrijk is vrij dwaas aangezien zij snel een tribune zullen bijplaatsen (a la Roeselare) om de successo's (bij promotie) te kunnen opvangen. Het stadion dat wij willen bouwen past in onze toekomstvisie, is gedurfd en een enorme investering - niet zomaar een noodtribune gebouwd op containers. Genk, zoals iemand zei, kan je ook moeilijk gaan vergelijken met ons, ik ga zelfs geen moeite doen om al de redenen op te sommen - AZ idem. Om er dan toch eentje te geven: Alkmaar heeft een kleine 100.000 inwoners, Genk trekt fans aan uit een hele regio/provincie.

Onze ambitie is idd om subtopper te worden, maar dat maakt Waregem (en Zulte) daarom niet groter - als je ziet wie nu aan de top speelt (Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Gent, Charleroi, Beerschot) - allemaal enorme steden/enorme achterban. Verder zitten we zoals gezegd met Roeselare, Club Brugge, Cercle Brugge, kutrijk, Moeskroen en Gent (6 clubs!) in ??n regio zeg maar, dus ik betwijfel ten zeerste dat we plots 10.000 man per match zullen aantrekken. De enige zogenaamde subtoppers die dat wel kunnen (10.000 man halen) zijn Gent (stad van 235.000 inwoners), Beerschot (uit een stad van 470.000 inwoners) en Charleroi (stad van 200.000 inwoners). Momenteel halen wij zowat de helft van hun aantallen bij thuismatchen, en in alle eerlijkheid geloof ik niet dat, als we plots een stadion bouwen met 16000 zitjes, we plots een subtopper gaan worden/10.000 man zullen trekken. Ik stel me gewoon een halfleeg stadion voor, lege plekken, kille sfeer. Dan mogen er nog 7 Mc Donald's, 3 bowlingzalen en 79 caf?s zijn - niets is lelijker/kouder/killer/hatelijker dan zo'n stadion a la Cercle.

En naar uw bronnen vraag ik niet meer, uit ervaring weten we dat je er nogal vaak eens met de pet naar gooit - maar 16000 man te klein voor de match tegen Ajax? Sorry, maar tegen bvb Praag zat het Ottenstadion nog niet voor de helft gevuld. Akkoord, dat is in Gent, maar Europees is Europees, en Gent ligt tenslotte 20 minuutjes van Waregem verwijderd. Je zegt dat er nu plaats is voor 6500 thuisfans in het 'niet moderne, sfeerloze' Regenboogstadion, maar zal dat dan verbeteren als we (volgens mij maximum) 8000 man gaan trekken in een stadion met 16000 plaatsen? Wat toppers betreft (en dit is niet 'typisch Belgi?' of 'negativisme', gewoon wat ik denk) halen we volgens mij max 12000 man.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1251 Gepost op: februari 22, 2008, 10:16:10 pm »
Denk ook niet dat er voor een match tegen bvb Anderlecht plots dubbel (!) zoveel fans zouden komen...

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1252 Gepost op: februari 22, 2008, 10:58:32 pm »
16000 is idd overdreven veel, man man man, die vergelijkingen met AZ en Genk slaan toch totaal nergens op. Sportief hebben die veeeeel meer bewezen dan ons (ok, wij hebben 1 keer europees gespeeld, waw...)

12000 is meer dan genoeg. Uiteraard wel met mogelijkheid tot uitbreinding, das logisch.

och ja, ik ga al blij zijn als we gewoon een mooie tribune achter de goal krijgen...

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1253 Gepost op: februari 23, 2008, 12:50:00 am »
Och of het nu 16000 of 12000 is, we moeten gewoon ambitie hebben.  Een beetje risico nemen mag wel vind ik.  En het is uiteindelijk ook wel een berekend risico.  En ik denk zeker nie dat het regenboogstadion er daarom sfeerlozer gaat door worden, integendeel.  Dat ze er maar iets mooi van maken, kan alleen maar goed zijn.  Durven is de boodschap!
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2008, 12:52:57 am door svzw1978 »

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1254 Gepost op: februari 23, 2008, 12:49:40 pm »
nu, als je een stadion neemt van 12.000 man dan doe je daar nog de bezoekerszitjes bij (+-1500) dan kom je toch aan een getal van 13.500...

Offline rikkie

  • Leden
  • Berichten: 79
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1255 Gepost op: februari 23, 2008, 01:29:37 pm »
nu, als je een stadion neemt van 12.000 man dan doe je daar nog de bezoekerszitjes bij (+-1500) dan kom je toch aan een getal van 13.500...
KNAP BEREKEND

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1256 Gepost op: februari 23, 2008, 01:31:30 pm »
nu, als je een stadion neemt van 12.000 man dan doe je daar nog de bezoekerszitjes bij (+-1500) dan kom je toch aan een getal van 13.500...
KNAP BEREKEND


:D

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1257 Gepost op: februari 23, 2008, 01:42:57 pm »
Nieuw stadion word lekker !!! :)

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1258 Gepost op: februari 23, 2008, 01:44:18 pm »
Nieuw stadion word lekker !!! :)
Toch nen Mc Donalds dus :P

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1259 Gepost op: februari 23, 2008, 01:46:58 pm »
hoe weet je dat al