Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124767 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #80 Gepost op: oktober 25, 2016, 02:01:02 pm »
Jij hebt hebt het over contracten tussen twee clubs. Ik heb het over contracten tussen speler en club. In Meite zijn geval zal het ook niet zo lopen bij Malanda omwille van 1 enkele reden. Ze gaan Meite niet het minimumloon geven.

Inderdaad ...

Maar wat ik bedoelde en me afvraag is waar het vandaan komt dat spelers die niet veel verdienen niet duur verkocht kunnen worden.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #81 Gepost op: oktober 25, 2016, 03:23:26 pm »
Inderdaad ...

Maar wat ik bedoelde en me afvraag is waar het vandaan komt dat spelers die niet veel verdienen niet duur verkocht kunnen worden.

Arrest bosman

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #82 Gepost op: oktober 25, 2016, 03:39:24 pm »
Arrest bosman

Heeft daar toch niets mee te maken of mis ik iets?

Arrest Bosman

Uitspraak
Het Hof deed op 15 december 1995 een uitspraak die ook inhield dat de ingangsdatum terstond was. Het Hof stelde Bosman in het gelijk; voor spelers van wie het contract afgelopen was, kon niet langer een transfersom gevraagd worden en beperkingen van het aantal buitenlandse spelers werden opgeheven voor zover het spelers uit EU-landen betrof. De Europese Commissie maakte duidelijk dat zij de uitspraak niet zou beperken. Ook deed het Hof de uitspraak dat buitenlandse spelers die niet in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning, in strijd zijn met het Verdrag van Rome.

Gevolgen
Deze uitspraak van het Hof had verstrekkende gevolgen. De machtspositie van spelers ten opzichte van clubs werd versterkt. Bovendien hoefden er minder transfersommen betaald te worden. Het aantal transfers en de salarissen stegen daardoor fors. Daarnaast nam bij veel clubs het aantal buitenlandse spelers toe, doordat het niet meer aan een maximum gebonden was. Doordat het voor spelers makkelijker werd om van club te wisselen na afloop van het contract, blijven spelers sindsdien minder lang voor dezelfde club spelen. Logisch gevolg hiervan was dat clubs hun spelers langer gingen contracteren.

Als ik als speler aantreed voor 1.000? netto loon per maand en ik ontbolster dat seizoen, dat wil toch niet zeggen omdat ik maar 1.000? netto verdien de club mij niet duur kan verkopen.

Ja! als ik einde contract ben, daarom breken ze dan ook contracten open voor het einde van de looptijd.

Maar ik snap nog steeds niet wat de link is met weinig verdienen en geen transfersom kunnen krijgen.

EDIT:

Je hebt het waarschijnlijk over Wet  '78 ...

Wet van 24 februari 1978 betreffende de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars
De Wet van 24 februari 1978 betreffende de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars is een Belgische wet, die betaalde sportbeoefenaars de mogelijkheid geeft voortijdig en eenzijdig een contract van bepaalde duur (maximum 5 jaar) te verbreken, mits ze een vergoeding betalen aan de opgezegde club. Die vergoeding is gelijk aan het loon dat ze nog zouden verdienen tussen het ogenblik van de verbreking en het normale einde van het contract.

Ok, ja op die manier had ik het nog niet bekeken.

Denk nu ook niet dat Meit? slechte verdiener is, of wij of Lille dat betalen :)



« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2016, 03:41:36 pm door Frederik »

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #83 Gepost op: oktober 25, 2016, 04:15:33 pm »
Gisteren opgevangen dat de (vraag)prijs voor Meit? 7 mijoen euro bedraagt. Al heel wat clubs toonden interesse, waaronder o.m. Crystal Palace en Wolfsburg.

Bron: iemand die elke week in de dug-out zit
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #84 Gepost op: oktober 25, 2016, 04:47:37 pm »
Gisteren opgevangen dat de (vraag)prijs voor Meit? 7 mijoen euro bedraagt. Al heel wat clubs toonden interesse, waaronder o.m. Crystal Palace en Wolfsburg.

Bron: iemand die elke week in de dug-out zit

Al langer bekend hoor :)

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-10-24/engelse-en-duitse-clubs-staan-te-drummen-voor-smaakmaker-soualiho-meite-hij-moet-minstens-7-miljoen-kosten

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #85 Gepost op: oktober 25, 2016, 04:54:23 pm »
Lille kocht hem voor een serieus bedrag (was rond de 2,5 miljoen dacht ik,kan mij vergissen) dus zal zijn loon ook pittig zijn (lonen in Frankrijk zijn nog altijd een pak hoger dan hier),nu vermoed ik dat Lille momenteel zijn loon betaald of toch een heel groot deel,indien wij de optie lichten dan moeten wij dat loon betalen en moet hij hier zo vlug mogelijk weg anders gaan we falliet :) .  Dus imo is zijn loon wel degelijk van belang.

Was blijkbaar anderhalf ...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Soualiho_Me%C3%AFt%C3%A9
http://www.transfermarkt.nl/soualiho-meite/profil/spieler/164913

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #86 Gepost op: oktober 25, 2016, 06:00:37 pm »
Gisteren opgevangen dat de (vraag)prijs voor Meit? 7 mijoen euro bedraagt. Al heel wat clubs toonden interesse, waaronder o.m. Crystal Palace en Wolfsburg.

Bron: iemand die elke week in de dug-out zit

En die wss een abo heet op Het Laatste Nieuws

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #87 Gepost op: oktober 25, 2016, 06:40:12 pm »
Neen, ik heb het over Bosman. Vroeger maakte het niet uit hoeveel iemand verdiende en hoe lang zijn contract nog liep. De clubs bepaalden de prijs. Sinds Bosman is dat allemaal veranderd en zijn het de makelaars die meest macht hebben.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #88 Gepost op: november 01, 2016, 11:18:55 pm »
Uit SportVoetbalmagazine
01 november 2016

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #89 Gepost op: november 01, 2016, 11:19:21 pm »
Uit SportVoetbalmagazine
01 november 2016

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #90 Gepost op: november 02, 2016, 04:26:38 pm »
Voor zij die eens die goal van Meite willen zien.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lgR7rPyyUk8[/youtube]

Edit: Filmpje zichtbaar gemaakt.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2016, 06:42:25 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #91 Gepost op: november 02, 2016, 06:44:36 pm »
Voor zij die eens die goal van Meite willen zien.

Edit: Filmpje zichtbaar gemaakt.
Schoon goalke! Heeft in de oefenmatch tegen Racing Waregem op een gelijkaardige manier gescoord.
Jammer dat hij dit niet vaker eens probeert tijdens een match...

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #92 Gepost op: november 02, 2016, 07:46:19 pm »
Schoot nochtans van ver met links naar doel tegen Brugge afgelopen weekend. Was helaas net overde kruising

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #93 Gepost op: november 22, 2016, 08:27:33 am »
HLN: in artikel met Cordier staat dat ze in de wintermercato niemand laten gaan, tenzij bij monsteraanbod. Hij bevestigt dat de aankoopsom zo'n 300.000 euro bedraagt, en dat Rijsel ongeveer 5O% van de doorverkoop krijgt....

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #94 Gepost op: november 22, 2016, 09:09:18 am »
Het Laaste Nieuws 22/11/2016
Via Joost M


Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #95 Gepost op: november 22, 2016, 09:17:26 am »
Ik hoop dat ze geleerd hebben uit het verleden en dat we geen 3e Malanda-Hazardsoap krijgen straks.
Dat Meit? hier nog lang zal rondlopen mogen we in ieder geval al vergeten..

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #96 Gepost op: november 22, 2016, 09:21:30 am »
Ik hoop dat ze geleerd hebben uit het verleden en dat we geen 3e Malanda-Hazardsoap krijgen straks.
Dat Meit? hier nog lang zal rondlopen mogen we in ieder geval al vergeten..

Lijkt me een nuchtere jongen dat zoals Hazard stap voor stap wil werken aan zijn toekomst.
+ we kunnen Hazard gebruiken als "het goeie voorbeeld" en als er een goede kop opstaat en zijn entourage niet te zot (gemaakt) is kan die dezelfde progressie maken en een topper worden.

Hopelijk tot einde seizoen, eventueel nog een seizoen extra bij ons, maar ik vrees voor dat extra seizoen.

Tot einde seizoen zal wel lukken.
Maar volgend jaar ... weet niet of Lille en Essevee willen/durven wachten om te cashen.


Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #97 Gepost op: november 22, 2016, 09:55:34 am »
Lijkt me een nuchtere jongen dat zoals Hazard stap voor stap wil werken aan zijn toekomst.
+ we kunnen Hazard gebruiken als "het goeie voorbeeld" en als er een goede kop opstaat en zijn entourage niet te zot (gemaakt) is kan die dezelfde progressie maken en een topper worden.

Hopelijk tot einde seizoen, eventueel nog een seizoen extra bij ons, maar ik vrees voor dat extra seizoen.

Tot einde seizoen zal wel lukken.
Maar volgend jaar ... weet niet of Lille en Essevee willen/durven wachten om te cashen.

'Het goeie voorbeeld' kun je soap van Hazard toch moeilijk noemen he.
(Wellicht onder druk van Bico) op tv gaan verkondigen dat hij absoluut naar Anderlecht wil om zo Essevee onder druk te zetten, niet echt proper. Haalde het laatste half jaar ook zijn niveau niet meer door dit hele circus.

Nuja, Meit? heeft al gezegd dat hij hoger mikt dan Anderlecht en Clup Bruhhe, veel zullen die al niet moeten komen stoken dan  ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #98 Gepost op: november 22, 2016, 09:58:27 am »
Ik hoop dat ze geleerd hebben uit het verleden en dat we geen 3e Malanda-Hazardsoap krijgen straks.
Dat Meit? hier nog lang zal rondlopen mogen we in ieder geval al vergeten..

We kunnen het geval Meite moeilijk vergelijken met de zaak Malanda (te klein contract en foute entourage dat heeft zijn vader later ook toegegeven) en Hazard (opgeblazen door bepaalde paarswitte media).
Als ze inderdaad een sluitende aankoopoptie hebben dan moeten ze die maar lichten binnen de voorziene termijn en is Meite (voor zover ze met hem overeenkomen) van Essevee. Wat er daarna zal gebeuren zien we dan wel. Dat de aankoopoptie maar 300.000 Euro bedraagt wordt relatief als de moederclub inderdaad de helft van een eventuele doorverkoopprijs krijgt.
Dat er interesse is van andere clubs is normaal. Dat is nu eenmaal zo voor talentrijke spelers.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #99 Gepost op: november 22, 2016, 09:59:40 am »
'Het goeie voorbeeld' kun je soap van Hazard toch moeilijk noemen he.
(Wellicht onder druk van Bico) op tv gaan verkondigen dat hij absoluut naar Anderlecht wil om zo Essevee onder druk te zetten, niet echt proper. Haalde het laatste half jaar ook zijn niveau niet meer door dit hele circus.

Nuja, Meit? heeft al gezegd dat hij hoger mikt dan Anderlecht en Clup Bruhhe, veel zullen die al niet moeten komen stoken dan  ;)

Ik had het niet over "de soap", maar over Thorgans stappen naar de top. Alsook dat extra (half?) seizoentje bij ons voor hij de stap hoger nam.

Trouwens, die soap schrijf ik volledig toe aan Bico, en niet aan Thorgan en zijn entourage.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2016, 10:01:20 am door Frederik »