Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124764 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #100 Gepost op: november 22, 2016, 10:06:25 am »
'Het goeie voorbeeld' kun je soap van Hazard toch moeilijk noemen he.
(Wellicht onder druk van Bico) op tv gaan verkondigen dat hij absoluut naar Anderlecht wil om zo Essevee onder druk te zetten, niet echt proper. Haalde het laatste half jaar ook zijn niveau niet meer door dit hele circus.

Nuja, Meit? heeft al gezegd dat hij hoger mikt dan Anderlecht en Clup Bruhhe, veel zullen die al niet moeten komen stoken dan  ;)

Natuurlijk was dat niet proper maar het waren toch vooral de media die over de schreef gingen. Willy Naessens heeft toen de wintermercato gedaan was ook verklaard dat Thorgan naar Anderlecht mocht van ZW maar wel tegen bepaalde voorwaarden. We zullen er nooit het fijne van weten (moet ook niet) maar HVH heeft ooit eens verklaard dat een aantal mensen die mee aan de onderhandelingstafel zaten in een Waregems restaurant de boel letterlijk en figuurlijk aan diggelen sloegen. Naast HVH en PDC waren Bico en een bevriende advocaat van Bico aanwezig.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #101 Gepost op: november 22, 2016, 11:40:58 am »
Dury deed gisteren nogal geheimzinnig over Meit? in Extra time.

Ik hoop toch dat ze een waterdicht contract hebben en dat er deze winter geen soap losbarst maar ik vrees er wel een beetje voor.

Ik hoop dat Meit? nog het seizoen uitdoet. Nog een jaar blijven zal wellicht niet lukken (tenzij we CL spelen :-)

Nu als we dan wat miljoenen cashen ,en Rijsel ook dan worden beide partijen er beter van.

Ik vind het wel belangrijk dat we de goede banden met Rijsel onderhouden..

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #102 Gepost op: november 22, 2016, 11:52:12 am »
Dury deed gisteren nogal geheimzinnig over Meit? in Extra time.

Ik hoop toch dat ze een waterdicht contract hebben en dat er deze winter geen soap losbarst maar ik vrees er wel een beetje voor.

Ik hoop dat Meit? nog het seizoen uitdoet. Nog een jaar blijven zal wellicht niet lukken (tenzij we CL spelen :-)

Nu als we dan wat miljoenen cashen ,en Rijsel ook dan worden beide partijen er beter van.

Ik vind het wel belangrijk dat we de goede banden met Rijsel onderhouden..

Is een beetje eigen aan voetbalcontracten zeker + het feit dat iedereen (pers en supporters) meent te weten wat er in die contracten staat.
Wij als gewone supporter kunnen maar afwachten en hopen op een goede zaak voor de club.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #103 Gepost op: november 22, 2016, 12:15:45 pm »
Zou een uitstekende zaak zijn mochten we Meit? hier kunnen houden tijdens de wintermercato.

Verkopen in juli voor een mooie som + de CL pot van 15 miljoen. Er staat de club financieel iets moois te wachten.  8)

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #104 Gepost op: november 22, 2016, 01:33:56 pm »
Zou een uitstekende zaak zijn mochten we Meit? hier kunnen houden tijdens de wintermercato.

Verkopen in juli voor een mooie som + de CL pot van 15 miljoen. Er staat de club financieel iets moois te wachten.  8)

Er KAN de club financieel iets moois te wachten staan. We zijn zover helemaal nog niet... We hebben dit weekend enkel gewonnen van zwakke roze miekes (ik tril nog na van die match  :D). Er kan nog veel gebeuren... Nuchter blijven...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #105 Gepost op: november 22, 2016, 06:48:05 pm »
Er KAN de club financieel iets moois te wachten staan. We zijn zover helemaal nog niet... We hebben dit weekend enkel gewonnen van zwakke roze miekes (ik tril nog na van die match  :D). Er kan nog veel gebeuren... Nuchter blijven...
Inderdaad, nuchter blijven.  Ze,PDC en co, dachten ook dat ze met Malanda een miljoen of 5 gingen binnenhalen.  We moeten eerst die optie hebben, daarna gaan we echt zien of er inderdaad clubs zijn die dat soort bedragen willen ophoesten.  Ik ben wel van mening dat we het ijzer moeten smeden als het heet is,dus indien we de kans hebben, hem direct verkopen, voor hetzelfde geld is hij volgend jaar wat minder en dan mag je die miljoenen vergeten(we hebben ze ook nodig, die centjes!).

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #106 Gepost op: november 23, 2016, 08:12:43 am »
Volgens  " Voetbalnieuws " krijgt Essevee slechts 30% van de meerwaarde  op de doorverkoop van Meit?...
(van 7 miljoen zouden we er slechts 2,1 miljoen euro ontvangen)....
Roddelsite, maar moeten toch ergens hun bronnen hebben?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #107 Gepost op: november 23, 2016, 08:24:11 am »
Volgens  " Voetbalnieuws " krijgt Essevee slechts 30% van de meerwaarde  op de doorverkoop van Meit?...
(van 7 miljoen zouden we er slechts 2,1 miljoen euro ontvangen)....
Roddelsite, maar moeten toch ergens hun bronnen hebben?

Staat idd in sport voetbalmagazine

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #108 Gepost op: november 23, 2016, 09:13:01 am »
Gelukkig worden die contracten openbaar gepubliceerd.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #109 Gepost op: november 23, 2016, 09:29:59 am »
Volgens  " Voetbalnieuws " krijgt Essevee slechts 30% van de meerwaarde  op de doorverkoop van Meit?...
(van 7 miljoen zouden we er slechts 2,1 miljoen euro ontvangen)....
Roddelsite, maar moeten toch ergens hun bronnen hebben?

Ik kan mij niet inbeelden dat we 100% van de meerwaarde zouden hebben. Dat zou ronduit dom geweest zijn van Lille en % doorverkoop is namelijk vaste praktijk bij talentvolle spelers die voor weinig geld vertrekken. Die genoemde 30% is jammer genoeg wel weinig...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #110 Gepost op: november 23, 2016, 10:20:15 am »
Volgens  " Voetbalnieuws " krijgt Essevee slechts 30% van de meerwaarde  op de doorverkoop van Meit?...
(van 7 miljoen zouden we er slechts 2,1 miljoen euro ontvangen)....
Roddelsite, maar moeten toch ergens hun bronnen hebben?

Zou natuurlijk kunnen. De aankoopprijs (+/- 300.000 Euro) voor een speler die ze zelf meer dan 2.000.000 Euro betaalden is dan ook zeer laag. ZW kan gedurende 1,5 jaar een speler opstellen die hen normaal 1 M meer had gekost.
Dat miljoen moet je in feite al bij de winst tellen en dan zakt het percentage al gevoelig.
Ook niemand die na zijn eerste matchen kon voorzien dat hij zo zou openbloeien.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #111 Gepost op: november 23, 2016, 12:47:49 pm »
Er doen zoveel cijfers de ronde...
Het enige wat ik wel begin te vrezen is dat Lille zelf moeilijk wil gaan doen door Meite met de winter al terug te halen. Benieuwd wat de voorwaarden daarvoor zijn...
Maar ik vermoed dat Meite zelf hier geen voorstander van zal zijn. Lille staat momenteel voorlaatste in Frankrijk, plus het feit dat hij daar toen geen basis plaats had en zich er niet bepaald goed voelde. Hopelijk kan de speler hier zelf ook zijn zegje in doen.

Het zal een lange maand januari worden vermoed ik zo... Enige voordeel is dat geen enkele Belgische club zal moeten komen aankloppen voor hem. Meite zijn ambities rijken hoger dan dat en groot gelijk heeft hij.

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #112 Gepost op: november 23, 2016, 01:04:10 pm »
Ik vind het niet meteen meer terug, maar ik las een reactie van Geert Titeca op een artikel waar de 30%-70% regeling instond op Facebook. Geert schreef dat de media verkeerd geinformeerd is; het is blijkbaar zo dat indien Essevee akkoord is van Meite te laten verkopen door Lille tijdens de verhuurperiode, Essevee 30% van de meerwaarde krijgt. Indien er gewoon sprake is van het lichten van de optie, dan zou die regeling vervallen... of zo had ik het toch begrepen...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #113 Gepost op: november 23, 2016, 01:43:56 pm »
Als je goede resultaten haalt is het normaal dat er interesse is voor de betere spelers.
Dat is het risico. Maar liever dat dan onderaan bengelen en tegen de degradatie te moeten vechten.
Hoe het met de opbrengsten zit zullen we wel nooit weten veronderstel ik. Op dat gebied blijft de voetbalwereld een gesloten boek.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #114 Gepost op: november 23, 2016, 02:48:27 pm »
Sport Voetbalmagazine 23/11/2016
Via Ludwig V




Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #115 Gepost op: november 23, 2016, 03:40:54 pm »
Hopelijk klopt dit niet.  Op dat gebied zijn we echt 1 van de slechtste van de klas in onze juupkes leage.  Nog nooit ging hier een speler buiten voor hoger dan 2.2 miljoen en als je weet wie hier al allemaal vertrok en dat terwijl wij toch een subtopper zijn met steeds verdere groei op alle vlak. Dan is dit uitermate triestig.

Straks casht genk daar 21 voor hen ndidi?  Mechelen verkocht obradovic en hani samen voor 7 miljoen euro.  En ga zo maar verder.  Op dat gebied zijn we totaal nog niet op het niveau van ons sportieve en infrastructuur uitstraling die we reeds hebben en nog aan het versterken zijn.  Ze hadden dan beter gezwegen dat ze 7-8 miljoen willen hebben.  Wat ik ook al te weinig vond als genk voor hen ndidi msh 20 gaat krijgen.  Nu blijkt dat deze topper met veel progressie en msh wel bij de 4 beste spelers van deze competitie hoort slechts een max 1.8 zal opbrengen.  FAIL! AGAIN!

Kums, delaplace, malanda, cont?, leye, berrier,sylla en neem nu nog eens meit? aan 1.8 om er maar een paar op te noemen. Heel dit rijtje bracht slechts 9.9 miljoen op  ::)
« Laatst bewerkt op: november 23, 2016, 03:48:38 pm door essevee007 »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #116 Gepost op: november 23, 2016, 03:53:17 pm »
Volgens GT klopt het niet en ik denk dat ook ...

Welke waarde heeft zo'n magazine/gazettepraat?
Vele artikels zijn gebaseerd op fracties van info.

De keer dat "correcte" contracten, prijzen, clausules & lonen openbaar komen of zijn moet nog komen.

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #117 Gepost op: november 23, 2016, 04:12:13 pm »
Volgens GT klopt het niet en ik denk dat ook ...

Welke waarde heeft zo'n magazine/gazettepraat?
Vele artikels zijn gebaseerd op fracties van info.

De keer dat "correcte" contracten, prijzen, clausules & lonen openbaar komen of zijn moet nog komen.

Tja in tijde van heel die soap over PDC dachten we toen ook dat voetbalmagazine het verkeerd voor had. Die mannen zijn van nog een ander niveau dan voetbalkrant. En wanneer we dan nog eens rekening houden dat we zeker niet de beste onderhandelaars zijn, dan vrees ik er alvast voor.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #118 Gepost op: november 23, 2016, 04:31:33 pm »
Tja in tijde van heel die soap over PDC dachten we toen ook dat voetbalmagazine het verkeerd voor had. Die mannen zijn van nog een ander niveau dan voetbalkrant. En wanneer we dan nog eens rekening houden dat we zeker niet de beste onderhandelaars zijn, dan vrees ik er alvast voor.

Volgens mij slecht vergelijk, maar je hebt wel een punt.

SVM & de gekende kranten (lees: printed media) hebben hun eigen bronnen en journalisten, dit terwijl voetbalkrant en andere sites zich baseren op die printed media.

Ik ga er inderdaad ook van uit dat printed media betrouwbaarder zijn dan bepaalde sites, wat niet automatisch wil zeggen dat alles de waarheid is wat zij schrijven.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #119 Gepost op: november 23, 2016, 04:46:24 pm »
he's here, he's there, he's fucking everywhere, it's Sou Meit?, Sou Meit?