Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124765 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #120 Gepost op: november 23, 2016, 04:48:19 pm »
Dat #Essevee maar recht zou hebben op 30% van het transferbedrag op #Me?t?, is allerminst correct. Het is meer.

Pjc hln

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #121 Gepost op: november 23, 2016, 06:00:26 pm »
Hopelijk klopt dit niet.  Op dat gebied zijn we echt 1 van de slechtste van de klas in onze juupkes leage.  Nog nooit ging hier een speler buiten voor hoger dan 2.2 miljoen en als je weet wie hier al allemaal vertrok en dat terwijl wij toch een subtopper zijn met steeds verdere groei op alle vlak. Dan is dit uitermate triestig.

Straks casht genk daar 21 voor hen ndidi?  Mechelen verkocht obradovic en hani samen voor 7 miljoen euro.  En ga zo maar verder.  Op dat gebied zijn we totaal nog niet op het niveau van ons sportieve en infrastructuur uitstraling die we reeds hebben en nog aan het versterken zijn.  Ze hadden dan beter gezwegen dat ze 7-8 miljoen willen hebben.  Wat ik ook al te weinig vond als genk voor hen ndidi msh 20 gaat krijgen.  Nu blijkt dat deze topper met veel progressie en msh wel bij de 4 beste spelers van deze competitie hoort slechts een max 1.8 zal opbrengen.  FAIL! AGAIN!

Kums, delaplace, malanda, cont?, leye, berrier,sylla en neem nu nog eens meit? aan 1.8 om er maar een paar op te noemen. Heel dit rijtje bracht slechts 9.9 miljoen op  ::)

Je moet alles een beetje in zijn context zien ook.
Een speler van een kleinere ploeg brengt altijd minder op en in het verleden moesten we verkopen wat de onderhandelingsmogelijkheden beperkte.
Speelt Meite bij Anderlecht is dat al zeker x 2 of 3 omdat hij daar een veel zwaarder contract zou hebben.
Kums werd voor redelijk veel verkocht als je ziet voor welk bedrag hij naar Essevee kwam, Delaplace was einde contract dus transfervrij (niet vergeten dat de helft van onze ploeg zo werd gecontracteerd), bij Malanda betaalde Wolfsburg wel 3,8 M waarvan maar een deel bij ZW terechtkwam, Sylla en Conte haalden in mijn ogen een correcte prijs. Van Leye en Berrier weet ik het niet maar die kwamen misschien goedkoop terug. Habibou, Hamalainen, Hyland en Bogonda werden dan wel duur verkocht.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #122 Gepost op: november 23, 2016, 06:01:20 pm »
Dat #Essevee maar recht zou hebben op 30% van het transferbedrag op #Me?t?, is allerminst correct. Het is meer.

Pjc hln

31 ?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #123 Gepost op: november 23, 2016, 06:14:36 pm »
Gemakkelijk te omzeilen toch? Hem voor een relatief laag bedrag verkopen en 2 goede talenten aankopen van die ploeg voor een belachelijk laag bedrag zonder doorverkoopvergoeding.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #124 Gepost op: november 23, 2016, 06:30:29 pm »
Als je ziet dat Juventus interesse heeft...
Ik moet er geen tekeningetje bij maken he ;)

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #125 Gepost op: november 23, 2016, 07:02:09 pm »
Is GT bij alles op de hoogte misschien? Zit precies bij alle transfer, bij alle onderhandelingen als je hem zo bezig hoort.
SV TILL I DIE

Offline wyffelch

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #126 Gepost op: november 23, 2016, 07:24:22 pm »
Zou Marc Coucke daar voor niets tussen zitten daar hij een groot aandeel heeft in Lille ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #127 Gepost op: november 23, 2016, 08:00:39 pm »
Zou Marc Coucke daar voor niets tussen zitten daar hij een groot aandeel heeft in Lille ?

Is (gaat) daar weg ...

http://www.hln.be/hln/nl/1299/Ligue-1/article/detail/2938572/2016/10/26/Coucke-vertrekt-bij-Lille.dhtml

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #128 Gepost op: november 23, 2016, 10:12:13 pm »
Hopelijk klopt dit niet.  Op dat gebied zijn we echt 1 van de slechtste van de klas in onze juupkes leage.  Nog nooit ging hier een speler buiten voor hoger dan 2.2 miljoen en als je weet wie hier al allemaal vertrok en dat terwijl wij toch een subtopper zijn met steeds verdere groei op alle vlak. Dan is dit uitermate triestig.

Straks casht genk daar 21 voor hen ndidi?  Mechelen verkocht obradovic en hani samen voor 7 miljoen euro.  En ga zo maar verder.  Op dat gebied zijn we totaal nog niet op het niveau van ons sportieve en infrastructuur uitstraling die we reeds hebben en nog aan het versterken zijn.  Ze hadden dan beter gezwegen dat ze 7-8 miljoen willen hebben.  Wat ik ook al te weinig vond als genk voor hen ndidi msh 20 gaat krijgen.  Nu blijkt dat deze topper met veel progressie en msh wel bij de 4 beste spelers van deze competitie hoort slechts een max 1.8 zal opbrengen.  FAIL! AGAIN!

Kums, delaplace, malanda, cont?, leye, berrier,sylla en neem nu nog eens meit? aan 1.8 om er maar een paar op te noemen. Heel dit rijtje bracht slechts 9.9 miljoen op  ::)

Je vergeet het een en ander. Essevee heeft nu als standpunt dat het spelers wil huren ?n beter maken, op voorwaarde dat alle partijen er finaal beter van worden. Dit gaat dus verder dan huur betalen en tijdelijk de sportieve meerwaarde te plukken.

Als je weet dat Lille 2,5miljoen ? voor die jongen heeft betaald, lijkt mij dit zelfs z??r creatief onderhandeld van essevee. Anders zouden ze nooit een dergelijke betaalbare aankoopoptie hebben kunnen bedingen. Bovendien wordt ook Lille er beter van, hun investering rendeert finaal, waardoor ze er alle belang bij hebben deze win-win samenwerking op te drijven.

Hadden we maar eenzelfde constructie gehad bij Thiam.  Op basis van een artikel met Cordier enkele weken terug, meen ik te concluderen dat nu ook met Juventus een winwin principe vooropstaat. Maw, mocht Juve Marrone verkopen, dat essevee ook een deftig % kan opstrijken als return voor de ontbolstering.



Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #129 Gepost op: november 23, 2016, 10:55:56 pm »
Je vergeet het een en ander. Essevee heeft nu als standpunt dat het spelers wil huren ?n beter maken, op voorwaarde dat alle partijen er finaal beter van worden. Dit gaat dus verder dan huur betalen en tijdelijk de sportieve meerwaarde te plukken.

Als je weet dat Lille 2,5miljoen ? voor die jongen heeft betaald, lijkt mij dit zelfs z??r creatief onderhandeld van essevee. Anders zouden ze nooit een dergelijke betaalbare aankoopoptie hebben kunnen bedingen. Bovendien wordt ook Lille er beter van, hun investering rendeert finaal, waardoor ze er alle belang bij hebben deze win-win samenwerking op te drijven.

Hadden we maar eenzelfde constructie gehad bij Thiam.  Op basis van een artikel met Cordier enkele weken terug, meen ik te concluderen dat nu ook met Juventus een winwin principe vooropstaat. Maw, mocht Juve Marrone verkopen, dat essevee ook een deftig % kan opstrijken als return voor de ontbolstering.

+1 !!

En dat is voor onze kleine clubje zeker geen slechte visie! We kunnen spelers halen die we anders niet kunnen halen en we worden er sportief en financieel beter van. Als we zo gestaag kunnen groeien, voor mij niet gelaten.

Jammer dat we dat niet hadden bij Thorgan, altijd vreemd gevonden dat Chelsea ons geen geste heeft willen doen nadat ze konden cashen voor Thorgan... daarom niet specifiek met geld maar met een ander opkomend talentje... mss ook de reden waarom het Chelsea verhaal afgesloten is.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #130 Gepost op: november 24, 2016, 08:36:40 am »
+1 !!

En dat is voor onze kleine clubje zeker geen slechte visie! We kunnen spelers halen die we anders niet kunnen halen en we worden er sportief en financieel beter van. Als we zo gestaag kunnen groeien, voor mij niet gelaten.

Jammer dat we dat niet hadden bij Thorgan, altijd vreemd gevonden dat Chelsea ons geen geste heeft willen doen nadat ze konden cashen voor Thorgan... daarom niet specifiek met geld maar met een ander opkomend talentje... mss ook de reden waarom het Chelsea verhaal afgesloten is.

Denk dat de connecties met Chelsea redelijk uniek waren en voornamelijk door PDC kwamen. Denk dat we de geste al gehad hebben door hem nog een jaar langer te kunnen huren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #131 Gepost op: november 24, 2016, 09:18:46 am »
Denk dat de connecties met Chelsea redelijk uniek waren en voornamelijk door PDC kwamen. Denk dat we de geste al gehad hebben door hem nog een jaar langer te kunnen huren.

Eerder door Bico denk ik, gezien hij dicht bij de Hazards stond ...
Jammer want die hebben ook een arsenaal jonkies die wel wat speelminuten kunnen gebruiken.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #132 Gepost op: november 24, 2016, 10:03:40 pm »
Eerder door Bico denk ik, gezien hij dicht bij de Hazards stond ...
Jammer want die hebben ook een arsenaal jonkies die wel wat speelminuten kunnen gebruiken.
Connecties?  Thorgan konden we huren omdat Pdc Bico tegenkwam (als ik mij goed herinner ergens een feest op de Belgische ambassade in Londen).  Meer was er niet,ook Bico had niks te zeggen in Chelsea anders speelde Thorgan wel bij Anderlecht de rest van dat seizoen en niet bij ons (volgens mij was dat al een 'geste' van Chelsea naar ons toe).

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #133 Gepost op: november 25, 2016, 08:50:33 am »
ben ook benieuwd naar wat Lille allemaal wil of zal doen...
want financieel gaat het heel slecht met Lille...hebben er zelf baat bij dat Meit? veel opbrengt

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #134 Gepost op: november 25, 2016, 08:56:13 am »
Welke waarde heeft zo'n magazine/gazettepraat?
Vele artikels zijn gebaseerd op fracties van info.

De keer dat "correcte" contracten, prijzen, clausules & lonen openbaar komen of zijn moet nog komen.

Ik moet wel zeggen dat ik die gasten wel serieus neem, Jonas Creteur van Voetbalmagazine en Calcoen van HLN. Die zijn toch dag in dag uit bezig met Zulte Waregem en hebben wel wat connecties.
Soit, nu zegt Creteur dat het 30% is en ontkent Calcoen dat.  :P

Zo'n Calcoen houdt nog net het handje niet vast van Dury. Zag die op Sportweekend ook weer naast Dury lopen als een schoothondje.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #135 Gepost op: november 25, 2016, 10:15:35 am »
Goudhaantje van Zulte Waregem stelt gerust: "Ik ben niet bezig met wintertransfer"
25 november 2016 10:13 via Voetbalkrant.com

Soualiho Me?t? was een naam die we voor het begin van de competitie absoluut nog niet kenden. Vijftien speeldagen verder is dat wel even anders. De krachtpatser van Essevee lijkt bestemd voor de absolute top.

Wij zetten hem al een keer of acht in ons team van de week, zo goed vinden we hem. Me?t? is een onmisbare pion in het succesteam van Francky Dury, maar hoe lang kunnen ze hem nog houden? De middenvelder wordt geleend van OSC Lille, maar Zulte Waregem heeft ook een percentage indien hij verkocht zou worden.

Me?t? zelf wil echter tijdens de winter nog niet vertrekken. "Er wordt over gesproken, maar daarmee ben ik niet bezig", aldus de 22-jarige middenvelder. "Ik wil zien waar dit avontuur met Zulte Waregem gaat eindigen. Ik denk dat we mee kunnen spelen voor de titel. Ik zet echter geen druk, want niemand verwacht iets van ons."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-11-25/soualiho-mete-wil-zulte-waregem-deze-winter-nog-niet-verlaten
« Laatst bewerkt op: november 25, 2016, 03:00:44 pm door svennay »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #136 Gepost op: november 25, 2016, 10:24:31 am »
Hopelijk meent hij hier wat hij zegt. Een wintertransfer zou trouwens ook een slechte keuze zijn, want welke ploegen zoeken op die positie versterking in de winter? Juist, ploegen die vierkant draaien. Voor je het weet zit je als speler in dezelfde negatieve spiraal.

En als het topclubs zijn die wel goed bezig zijn, dan dreig je gewoon niet aan de bak te komen omdat het toch goed draait.

Neen, moest ik speler zijn, een wintertransfer is alleen een optie als ik geen speelkansen heb in mijn huidige club. Er valt veel meer te rapen als speler in de zomer, of het moet zijn dat je wil verkassen naar competities die nog moeten beginnen zoals Rusland en zo.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #137 Gepost op: november 25, 2016, 11:48:54 am »
Hopelijk meent hij hier wat hij zegt. Een wintertransfer zou trouwens ook een slechte keuze zijn, want welke ploegen zoeken op die positie versterking in de winter? Juist, ploegen die vierkant draaien. Voor je het weet zit je als speler in dezelfde negatieve spiraal.

En als het topclubs zijn die wel goed bezig zijn, dan dreig je gewoon niet aan de bak te komen omdat het toch goed draait.

Neen, moest ik speler zijn, een wintertransfer is alleen een optie als ik geen speelkansen heb in mijn huidige club. Er valt veel meer te rapen als speler in de zomer, of het moet zijn dat je wil verkassen naar competities die nog moeten beginnen zoals Rusland en zo.

Vermoed wel dat hij het meent, het echte werk moet nog beginnen met de play-offs. Denk dat Meite zelf ook nog wat stappen hier wil zetten voor hij naar het buitenland wil. Zijn gewicht is nog steeds niet 100% optimaal en hij wil zeker geen risico's nemen dat hij op de bank zou belanden. Het belangrijkste voor Meite is nu dat hij speelt.

Daarnaast is het zoals je zegt ook geen voordeel om met de winter een transfer te doen als jonge speler naar een grotere competitie. De kans dat je meteen in de basis geraakt is klein.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #138 Gepost op: november 26, 2016, 10:19:18 am »
Citaat
Belgische topclubs willen deze speler: "Moet die geen 18 miljoen euro kosten?"

Er zijn heel wat smaakmakers in de Jupiler Pro League. Enkele van hen lokten al de interese van buitenlands clubs. Toch is er voor ??n speler ook uit interesse vanuit de Belgische top.



"Die hebben al dik spijt?, grinnikt Zaouay. ?Ach, de hele wereld wil hem intussen. Zet er ook maar alle Belgische topclubs bij. Als Zulte Waregem hem niet wil laten gaan in januari, gaan wij daar niet moeilijk over doen, dat is een kwestie van respect. En dan moet worden gekozen. Een club waar hij kan spelen, maar dat kan al heel hoog zijn. E?n doelstelling is al duidelijk: de Franse nationale ploeg en het WK in Rusland", zegt Kamel Zaouay, zijn makelaar, in Het Nieuwsblad.

Francky Dury is duidelijk. "Hij weet waar hij naartoe wil en hoe ik erover denk. Een stap hoger in januari is altijd risky, hij kan beter hier het seizoen volmaken. Maar dan is hij weg. Ik vergelijk hem met Ndidi. En moet die geen 18 miljoen euro kosten?"

Dit zal wel over Meit? gaan

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #139 Gepost op: november 26, 2016, 11:53:18 am »
Het niveau van de internetgazetjes, een artikel willen schrijven van een bepaalde speler en zijn naam er dan vergeten in te vermelden  ::)

Zolang er maar op de link geklikt wordt natuurlijk.