Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124773 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #180 Gepost op: december 08, 2016, 11:06:32 am »
Toch raar dat ze nu pas in gang schieten.. Er moest precies weer een waarschuwing van een andere ploeg komen voor dat het in orde is.
Zijn toch dingen die je bv bij Oostende niet hoort als ze aan de leiding stonden vorig seizoen, of een Charleroi dat al 2 seizoenen goed draait. Het allemaal op Anderlecht steken is simpel h?.. We zouden ervoor moeten zorgen dat zo'n dingen gewoon niet mogelijk zijn door al op voorhand ons daartegen in te dekken.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #181 Gepost op: december 08, 2016, 11:21:44 am »
Toch raar dat ze nu pas in gang schieten.. Er moest precies weer een waarschuwing van een andere ploeg komen voor dat het in orde is.
Zijn toch dingen die je bv bij Oostende niet hoort als ze aan de leiding stonden vorig seizoen, of een Charleroi dat al 2 seizoenen goed draait. Het allemaal op Anderlecht steken is simpel h?.. We zouden ervoor moeten zorgen dat zo'n dingen gewoon niet mogelijk zijn door al op voorhand ons daartegen in te dekken.
Bij Anderlecht hebben ze hetzelfde probleem met Teo hoor. Als de interesse voor Meite niet van Anderlecht kwam kwam dit ook niet op die manier in de pers hoor.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #182 Gepost op: december 08, 2016, 11:27:46 am »
het grootste probleem ligt gewoon bij die makelaars.
ze werken met verschillende ploegen zodat ze een club als Anderlecht gewoon zonder verpinken het volledige contract van Meit? bezorgen.
hoe kan Anderlecht anders het contract van Meit? kennen? blijkbaar heeft Anderlecht het al goed onderzocht

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #183 Gepost op: december 08, 2016, 12:50:26 pm »
Er zijn imo een aantal zaken belangrijk:
- we hebben gezien in Standard dat Meit? momenteel onvervangbaar is. Marrone moet dit kunnen maar is gekwetst (en gezien de prestaties van Essikal dit seizoen, moeten we hem (nog) niet terughalen)
- we kunnen zo'n talenten huren omdat Dury ze aflevert met een grote toegevoegde waarde (voor de uitlenende club en/of voor de speler zelf). Dus belangrijk dat we deze reputatie kunnen behouden
- een financi?le meevaller is belangrijk, gezien de huidige groei van de club

Daarom is het belangrijk om er met Meit? en Rijsel uit te komen in een win/win situatie (niet meer zoals met het minimumloon van Malanda) en dus Meit? nog tot eind dit seizoen te houden in het vooruitzicht van een transfer naar Engeland waar zowel Essevee als Le LOSC aan verdienen.
Dan heb je een sterk verhaal voor jonge talenten en buitenlandse clubs in de toekomst.
« Laatst bewerkt op: december 09, 2016, 06:13:34 am door jowanie »

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #184 Gepost op: december 08, 2016, 06:38:29 pm »
Toch raar dat ze nu pas in gang schieten.. Er moest precies weer een waarschuwing van een andere ploeg komen voor dat het in orde is.
Zijn toch dingen die je bv bij Oostende niet hoort als ze aan de leiding stonden vorig seizoen, of een Charleroi dat al 2 seizoenen goed draait. Het allemaal op Anderlecht steken is simpel h?.. We zouden ervoor moeten zorgen dat zo'n dingen gewoon niet mogelijk zijn door al op voorhand ons daartegen in te dekken.
Omdat die ploegen niet mt zoveel huurspelers werken en indien toch ,beter betalen

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #185 Gepost op: december 10, 2016, 08:55:40 am »
Dury na de match: we maken ons geen zorgen ivm dossier Meit?. "We hebben een even sterk dossier en contract Meit? als toendertijd met Hazard."

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #186 Gepost op: december 26, 2016, 09:12:38 am »
Me?t? begint nu ook te scoren en stuwt zijn marktwaarde nog wat hoger

Beoordeel Soualiho Me?t? niet op zijn statistieken. Zulte Waregem moest tot gisteren wachten op de eerste competitietreffer van zijn diamant. Maar zelfs zonder doelpunten was de Fransman onmisbaar. Als hij nu ook nog begint te scoren... ?Misschien moet ik wat vaker aan mezelf denken.?

Strooien met passes, uitpakken met knappe dribbels en ontelbaar veel ballen recupereren. Soualiho Me?t? deed het de voorbije maanden allemaal wekelijks voor Essevee. Het enige dat ontbrak bij ?Sou?: statistieken. Zijn competitiecijfers voor de match tegen Genk: nul doelpunten, assists evenmin. ?Vrienden wijzen me er soms op?, aldus Me?t?. ?Ze zeggen: ?Sou, je speelt een goed seizoen. Stel je voor dat je nu ook zou scoren.? Ik kom geregeld in een prima schietpositie, maar beslis meestal om alsnog een ploeggenoot aan te spelen. Misschien moet ik wat vaker aan mezelf denken.? Gisteren scoorde de Lille-huurling dan toch zijn eerste treffer. Met een knappe gekruiste kopbal schonk hij Zulte Waregem de zege.


Norwich op bezoek
Het stuwt de markwaarde van Me?t? nog wat hoger. Maar bij clubs die louter op de naakte cijfers scouten, staat Me?t? waarschijnlijk niet op de ?watchlist?. ?Ik besef dat statistieken belangrijk zijn naar de buitenwereld toe. Maar ondanks alles zal ik toch steeds het collectief voorop blijven stellen.? Het Engelse Norwich kijkt blijkbaar verder dan alleen getallen. De scouts van het team uit de Championship waren gisteren speciaal naar de Gaverbeek afgezakt om hem aan het werk te zien. De zendelingen van de middenmoter keren ongetwijfeld met een positief rapport terug over Het Kanaal. Alleen is het maar de vraag of Me?t? niet hoger moet mikken dan de nummer tien uit de Engelse tweede klasse. Wie hem wekelijks aan het werk ziet bij Zulte Waregem vindt vast en zeker van wel.

HLN SPORT+

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #187 Gepost op: januari 05, 2017, 01:12:01 pm »
Analyse: De steile opgang van h?t talent van 2016 in de Jupiler Pro League: kandidaat Gouden Schoen?
SOUALIHO ME?T? WAS EIGENLIJK EEN HEEL JAAR OMNIPRESENT VOOR ZULTE WAREGEM
05 januari 2017 11:27 via voetbalkrant.com

Soualiho Me?t?, een introductie is niet langer nodig voor de parel van de Gaverbeek. Eentje waarmee ze goud in handen hebben, want eens de spotgoedkope aankoopoptie gelicht kunnen ze miljoenen verdienen aan de middenvelder. Norwich City kwam onder meer scouten en zag de transferwaarde toenemen.

Me?t? stak er eigenlijk het hele seizoen al bovenuit als een koekoek boven een bende kippen. Stevig aan de bal, nog steviger in de recuperatie als er eens iets misloopt. Erg veel drang naar voren, maar tegelijkertijd soms ook nog wat afwachtend. "Ik moet blijven werken, want ik kan nog beter worden", klonk het al meermaals bij Me?t? zelf.

Wie dat had verwacht toen de speler vanuit Lille voor anderhalf seizoen werd uitgeleend aan Essevee, komt nu zeker niet bedrogen uit. In zijn eerste minuten voor de club zorgde hij op Kortrijk met een rode kaart meteen voor een start in mineur. Toch waren zijn play-offs verre van slecht. "In play-off 1 heeft hij de kiemen gelegd voor dit seizoen."

Niemand was zo belangrijk en performant voor zijn ploeg als Me?t? in het nieuwe seizoen. Kandidaat Gouden Schoen dus? Neen, want daarvoor zijn zijn statistieken met amper 1 goal misschien niet goed genoeg. "Mijn vrienden hebben het er soms wel eens over dat ik meer moet proberen te scoren, maar ik denk toch vooral aan het team."

Geen speler - op Onur Kaya na misschien - heeft vaker de voet aan de bal. En ook zonder de bal is hij omnipresent. In tegenstelling tot het leeuwendeel van de Genkies maakte hij echt wel indruk. Anderlecht toonde interesse, maar mag het vergeten: Me?t? verkast gewoon voor grof geld naar het buitenland deze zomer.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-01-05/soualiho-mete-was-eigenlijk-een-heel-jaar-omnipresent-voor-zulte-waregem

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #188 Gepost op: januari 09, 2017, 09:00:22 am »
De grote pot zal het precies toch niet worden als we dit moeten geloven:


Essevee zal Me?t? zelf moeten verkopen

Lille lijkt niet geneigd de optie die Zulte Waregem heeft op Me?t? te herzien. Zoals het ernaar uitziet, zal Essevee de optie voor 300.000 euro lichten en op het einde van het seizoen 60 procent van de verkoopprijs afstaan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170108_02663761

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #189 Gepost op: januari 09, 2017, 10:00:28 am »
De grote pot zal het precies toch niet worden als we dit moeten geloven:


Essevee zal Me?t? zelf moeten verkopen

Lille lijkt niet geneigd de optie die Zulte Waregem heeft op Me?t? te herzien. Zoals het ernaar uitziet, zal Essevee de optie voor 300.000 euro lichten en op het einde van het seizoen 60 procent van de verkoopprijs afstaan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170108_02663761
Geen paniek, volgens mijn betrouwbare interne bron klopt hier niks van... :)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #190 Gepost op: januari 09, 2017, 10:24:51 am »
De grote pot zal het precies toch niet worden als we dit moeten geloven:


Essevee zal Me?t? zelf moeten verkopen

Lille lijkt niet geneigd de optie die Zulte Waregem heeft op Me?t? te herzien. Zoals het ernaar uitziet, zal Essevee de optie voor 300.000 euro lichten en op het einde van het seizoen 60 procent van de verkoopprijs afstaan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170108_02663761

Alweer een leugen van onze vrienden bij het nieuwsblad.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #191 Gepost op: januari 09, 2017, 11:28:35 am »
Alweer een leugen van onze vrienden bij het nieuwsblad.

Hoop ik (leugen) en dan wenen dat een speler geen interviews (meer) wil geven.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #192 Gepost op: januari 13, 2017, 08:49:09 am »
Het Laatste Nieuws 13/01/2017
Via Joost M


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #193 Gepost op: januari 13, 2017, 08:55:51 am »
Voor mij toch een nieuw interessant gegeven hier in dit artikel.

Normaal loopt mijn verbintenis met Lille deze maand af.

Da's nieuw.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #194 Gepost op: januari 13, 2017, 10:40:15 am »
Voor mij toch een nieuw interessant gegeven hier in dit artikel.

Normaal loopt mijn verbintenis met Lille deze maand af.

Da's nieuw.

Idd, als dat klopt dan lijkt het me dat we Meite definitief overnemen en Lille een doorverkoop percentage heeft!

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #195 Gepost op: januari 18, 2017, 01:25:26 pm »
Via Het Nieuwsblad
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2017, 05:00:24 pm door svennay »

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #196 Gepost op: januari 19, 2017, 08:23:07 am »
Ook hier weer opnieuw dat 60% van Meit?'s verkoopprijs naar Lille gaat. Dan zal het wel kloppen, zeker?

Of is uw bron, svennay, toch beter op de hoogte?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.921
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #197 Gepost op: januari 19, 2017, 11:30:56 am »
Hoffenheim wil  ook Meit?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #198 Gepost op: februari 01, 2017, 04:50:24 pm »
Dury verklapt hoe Zulte Waregem Me?t? kon wegplukken
01 Februari 2017 16:38 via voetbalnieuws.be

Met Soualiho Me?t? heeft Zulte Waregem een zeer straffe middenvelder in zijn rangen. De speler zal Essevee na de zomer verlaten. Francky Dury legt uit hoe de club hem kon vastleggen.

"Met Zulte hebben we niet het hoogste budget in Belgi?, dus moet je creatief zijn. Het past dan niet in Rome te gaan kijken of je daar een speler kunt halen. Liever pik ik Soualiho Me?t? op. Ooit onderhandelde ik met Lille om daar trainer te worden, toen ze die jongen overnamen van Auxerre voor 2,7 miljoen. Achttien jaar! Hij kon daar de verwachtingen niet waarmaken, maar hij bleef in mijn hoofd", zegt hij in Sport/Voetbalmagazine.

"Ik ging met 'm praten, zeven kilo te zwaar. Ik zei: 'Ik geloof in je, maar wat wil je zelf?'. Ik legde hem een wit vel voor. 'Schrijf maar op.' Hij pakte de pen: 'Ik wil naar Manchester United.' 'Ok?,' zei ik, 'ik geef je anderhalf jaar de tijd.' Je kunt gaan lachen, maar die jongen was onderdeel van zijn eigen plan geworden. Onderweg hadden we af en toe een probleempje, maar dan hoefde ik alleen dat papier er maar bij te pakken. We zijn nu en route. Hij is onze beste speler, 22 jaar. Subtoppers uit heel Europa melden zich al."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/237696/Dury_verklapt_hoe_Zulte_Waregem_Me?t?_kon_wegplukken

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #199 Gepost op: februari 02, 2017, 10:16:54 am »
Zijn laatste 3 matchen zijn alleszins geen referentie...