Auteur Topic: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee  (gelezen 20288 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: maart 04, 2021, 11:19:57 pm »
Damien Marcq (Zulte Waregem) houdt druk af voor trip naar Brugge: “Ons niet blindstaren op klassering”
04-03-21 via Het Laatste Nieuws

Heeft Zulte Waregem voldoende kwaliteit om mee te strijden voor een stek in de top vier? Of moet het realistisch blijven en vooral op de top acht mikken? Trainer Francky Dury mist zondag op Club Brugge enkele vitale pionnen, maar toch kijkt met name aanvoerder Damien Marcq reikhalzend uit naar de wedstrijd in Jan Breydel. “Met onze vorm van het moment kunnen we iedereen kloppen.”

Geen Laurens De Bock op de linksback zondag. De Oost-Vlaming valt voor vier tot zes weken uit. Twee gebroken ribben én een klaplong was het harde verdict voor De Bock na de harde botsing met Gueye in de ‘Vlasico’, en dus geen terugkeer voor één dag naar het stadion waar hij zijn grootste triomfen vierde. Ook Omar Govea (kneuzing van de schuine buikspier) kwam niet ongehavend uit de burenstrijd met Kortrijk. En dan is er natuurlijk ook weer die veelbesproken clausule in de transferovereenkomst van Jelle Vossen, waardoor Zulte Waregem ook zondag geen beroep kan doen op de Limburger tegen zijn vorige club.

Hoe kan Dury dat allemaal oplossen? Met de terugkeer van Tomas Chory lijkt het duidelijk dat de Tsjech in de spits zal starten, wat hij na het uitvallen van Govea in Kortrijk ook meer dan een uur voortreffelijk deed. Vossen en Bruno namen om beurten de rol van Govea over in de ‘Vlasico’, en Dury heeft een paar mogelijkheden om zijn Mexicaanse spelmaker te vervangen. Colassin als hangende spits, Armenakas misschien, zelfs Mathieu De Smet zou kunnen. Links achteraan lijkt Kainourgios de logische wisselpion, al zou Dury ook kunnen opteren voor Pletinckx in een driemansdefensie met Deschacht dan als linkse centrumback.

Zwarte sneeuw gezien
Voor Zulte Waregem is het bijzonder jammer dat net nu het succesteam dat voor dertien op vijftien zorgde niet kan blijven staan. Anders had de trip naar Club Brugge een referentiematch kunnen worden, om te zien of Essevee met succes zijn opmars richting een plaats in één van de nacompetities zou kunnen afronden. “Maar sowieso zullen wij er in Brugge alles aan doen om de 0-6 uit de heenronde recht te zetten”, geeft aanvoerder Damien Marcq aan. “We zijn er in geslaagd uit die diepe put weg te klauteren. We hebben veel zwarte sneeuw gezien, maar pakten belangrijke overwinningen. In Gent en op Antwerp, dat waren cruciale driepunters om onderin weg te geraken.”

“De jongste weken leverden drie opeenvolgende overwinningen ons plots ook veel plaatsen winst in de rangschikking op. We mogen ons echter niet blindstaren op die stand. Het voornaamste was dat we elke wedstrijd tegenwoordig aanvatten met de ingesteldheid om drie punten te pakken. We kwamen weer uit achterstand en toonden ons mentaal heel weerbaar. Met onze vorm van het moment kunnen we echt iedereen kloppen. Daarom precies is de match in Brugge bijzonder interessant.”

Bron: https://www.hln.be/zulte-waregem/damien-marcq-zulte-waregem-houdt-druk-af-voor-trip-naar-brugge-ons-niet-blindstaren-op-klassering~a73814ec/

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: maart 05, 2021, 07:07:34 pm »
Govea waarschijnlijk fit voor Club Brugge, volgens HLN.  8)

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: maart 05, 2021, 07:58:48 pm »
Deze Club leek mij niet onverslaanbaar hé. Alles geven!
Ik denk nu nog meer dat we geen kans hebben, de frustraties en het gevoel van onrecht is zo groot bij club dat wij het gelag zullen betalen.

Daar vrees ik ook een beetje voor. Op korte tijd Europees uitgeschakeld, uit de beker, dus de focus gaat nu nog meer naar de competitie.  Scheidsrechters hebben ook die commotie van de bekerwedstrijd meegekregen, waardoor dat vaak "onbewust?" wat gecompenseerd wordt de eerstvolgende wedstrijd.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: maart 05, 2021, 09:51:39 pm »
Govea waarschijnlijk fit voor Club Brugge, volgens HLN.  8)
Laat ons hopen :-). De verguisde Govea wordt nog belangrijk wie had dat gedacht.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: maart 06, 2021, 07:48:21 am »
Govea waarschijnlijk fit voor Club Brugge, volgens HLN.  8)
Laat ons hopen :-). De verguisde Govea wordt nog belangrijk wie had dat gedacht.
Ik blijf erbij, voetballen kan ie, maar als er gelopen en gestreden moet worden geeft ie steevast niet thuis...
Dit profiel past niet in een Esseveeshirt!
Hij mag gerust mijn ongelijk bewijzen zondag.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.262
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: maart 06, 2021, 09:44:57 am »
Is wel beter gaan spelen sinds de Cafés op slot zijn...
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.183
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: maart 06, 2021, 09:56:39 am »
Is wel beter gaan spelen sinds de Cafés op slot zijn...

Dat is natuurlijk iets wat ik vaak gebruik.
Maar het is een publiek geheim dat Bockie vaak door Overpoort liep.
Mij goed en wel, kan mij niet schelen, maar dat mag niet gepaard gaan met zijn frisheid.

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: maart 06, 2021, 10:09:03 am »
Is wel beter gaan spelen sinds de Cafés op slot zijn...

Dat is natuurlijk iets wat ik vaak gebruik.
Maar het is een publiek geheim dat Bockie vaak door Overpoort liep.
Mij goed en wel, kan mij niet schelen, maar dat mag niet gepaard gaan met zijn frisheid.

Zo is dat.
Voetballers mogen wat mij betreft ook ontspannen en pinten gaan drinken. Zijn tenslotte ook maar mensen.
Die hebben dat ook nodig om eens stoom af te laten en kan hun voetbalprestaties ten goede komen.
In het kampioenenjaar van Gent was Foket ook vaak te vinden daar, en was dat seizoen outstanding.

Is gewoon een kwestie van de juiste balans daarin te vinden, en het uitgaan zeker niet de bovenhand te laten nemen op je voetballende prestaties, zoals bij sommigen helaas wel het geval is.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.285
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: maart 06, 2021, 12:16:48 pm »
Hopelijk bevalt de vrouw van Bruno morgen (of vannacht) niet.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.183
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: maart 06, 2021, 12:21:37 pm »
Is wel beter gaan spelen sinds de Cafés op slot zijn...

Dat is natuurlijk iets wat ik vaak gebruik.
Maar het is een publiek geheim dat Bockie vaak door Overpoort liep.
Mij goed en wel, kan mij niet schelen, maar dat mag niet gepaard gaan met zijn frisheid.

Zo is dat.
Voetballers mogen wat mij betreft ook ontspannen en pinten gaan drinken. Zijn tenslotte ook maar mensen.
Die hebben dat ook nodig om eens stoom af te laten en kan hun voetbalprestaties ten goede komen.
In het kampioenenjaar van Gent was Foket ook vaak te vinden daar, en was dat seizoen outstanding.

Is gewoon een kwestie van de juiste balans daarin te vinden, en het uitgaan zeker niet de bovenhand te laten nemen op je voetballende prestaties, zoals bij sommigen helaas wel het geval is.

Lander Vansteenbrugghe is ook zo ten onder gegaan.
Die jongen had talent maar ging dag voor de match ook liever doorzakken.
Verscheen dag van de wedstrijd dan met een blauw oog in de kleedkamer na vechtpartij


Bruno zijn vrouw hoogzwanger ja.
Beetje stress van de match en haar water breekt  :D

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: maart 06, 2021, 01:11:57 pm »
Dit is niet goed voor de concentratie. Zal tijdens de match steeds denken aan de nakende bevalling.
En wat de scheidsrechter betreft : Hij zal compassie hebben met de rijke kampioen en in hun voordeel en ook in ons nadeel fluiten. Zeker weten.
Als we zondag niet afgaan als een gieter, ben ik al content. Een kleine kans op een gelijkspel, zie ik nu ook niet meer zitten met het geval Bruno.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: maart 06, 2021, 01:47:57 pm »
Dit is niet goed voor de concentratie. Zal tijdens de match steeds denken aan de nakende bevalling.
En wat de scheidsrechter betreft : Hij zal compassie hebben met de rijke kampioen en in hun voordeel en ook in ons nadeel fluiten. Zeker weten.
Als we zondag niet afgaan als een gieter, ben ik al content. Een kleine kans op een gelijkspel, zie ik nu ook niet meer zitten met het geval Bruno.

Is niet omdat ze op bevallen staat dat het morgen tussen 16h en 18h zal zijn hé.. Man toch..

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: maart 06, 2021, 01:48:47 pm »
Dit is niet goed voor de concentratie. Zal tijdens de match steeds denken aan de nakende bevalling.
En wat de scheidsrechter betreft : Hij zal compassie hebben met de rijke kampioen en in hun voordeel en ook in ons nadeel fluiten. Zeker weten.
Als we zondag niet afgaan als een gieter, ben ik al content. Een kleine kans op een gelijkspel, zie ik nu ook niet meer zitten met het geval Bruno.

Is niet omdat ze op bevallen staat dat het morgen tussen 16h en 18h zal zijn hé.. Man toch..
Best gwn negeren :-).

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: maart 06, 2021, 02:23:30 pm »
Is wel beter gaan spelen sinds de Cafés op slot zijn...

Dat is natuurlijk iets wat ik vaak gebruik.
Maar het is een publiek geheim dat Bockie vaak door Overpoort liep.
Mij goed en wel, kan mij niet schelen, maar dat mag niet gepaard gaan met zijn frisheid.

Publiek geheim dat het niet alleen drank was dat hij binnen had...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.656
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: maart 06, 2021, 06:11:12 pm »
Geen Srarfi,Sissako, wel Panos,De Smet,Van Hecke.    Srarfi en Sissako hadden ze beter al verkocht tijdens de wintertransfers.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: maart 06, 2021, 08:34:46 pm »
Beerschot springt al over ons. Wij staan allemaal zo dicht bij elkaar dat we al rap na 2 opeenvolgende nederlagen terug op de 10de plaats zullen staan. Als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al.
Neen, ik ben tevreden dat we gered zijn. Voor mij eindigt hier de competitie.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: maart 06, 2021, 10:01:52 pm »
Beerschot springt al over ons. Wij staan allemaal zo dicht bij elkaar dat we al rap na 2 opeenvolgende nederlagen terug op de 10de plaats zullen staan. Als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al.
Neen, ik ben tevreden dat we gered zijn. Voor mij eindigt hier de competitie.

En hopelijk ook jouw bezoek aan dit forum!
Daaaaaag zaaaaaaag

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: maart 06, 2021, 10:58:19 pm »
Beerschot springt al over ons. Wij staan allemaal zo dicht bij elkaar dat we al rap na 2 opeenvolgende nederlagen terug op de 10de plaats zullen staan. Als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al.
Neen, ik ben tevreden dat we gered zijn. Voor mij eindigt hier de competitie.
Isidoor, ik was altijd aardig en patiënt met jou, maar dit is niet hoe een fan van een team over zijn ploeg praat. Dat is belachelijk en heel, heel lastig. Dit is hoe je hebt ALTIJD gehandeld op deze forum, vanaf de dag dat ik hier arriveerde. Jij hebt dat gedaan sinds 2018. Enough is enough. Ik meen het.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.656
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: maart 06, 2021, 11:20:18 pm »
Beerschot springt al over ons. Wij staan allemaal zo dicht bij elkaar dat we al rap na 2 opeenvolgende nederlagen terug op de 10de plaats zullen staan. Als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al.
Neen, ik ben tevreden dat we gered zijn. Voor mij eindigt hier de competitie.
Als je 1 ding kunt concluderen in deze competitie dan is het deze wel, iedereen kan van iedereen winnen. En dan kom jij met zo'n zin af' als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al', dat is zo ver van de waarheid, jij maakt uzelf iets wijs.
 Normaal gezien gaan we nu 0 op 6 hebben, maar het kan evengoed zijn dat we 3 op 6 hebben of meer of minder.  En dan zijn de andere matchen voor geen enkele ploeg een zekerheid wie gaat winnen.
Wij hebben niks te verliezen, maar dit wil niet zeggen dat we niet mogen hopen of dromen, en wanneer het dan niet lukt, wel dan is het zo.  Gij durft dit zelfs niet, dromen of hopen, ge gaat al op uw bek vooraleer ge al dan niet op uw bek gaat vallen, raar hoor.  Maar goed, dit is een open forum, we moeten  terecht uw mening respecteren, maar imo is het een heel  rare mening.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 29 : 07/03/2021 - 16.00u : Club Brugge - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: maart 06, 2021, 11:54:39 pm »
Beerschot springt al over ons. Wij staan allemaal zo dicht bij elkaar dat we al rap na 2 opeenvolgende nederlagen terug op de 10de plaats zullen staan. Als je ziet tegen welke ploegen we nog moeten opboksen, dan weet je het nu al.
Neen, ik ben tevreden dat we gered zijn. Voor mij eindigt hier de competitie.
Isidoor, ik was altijd aardig en patiënt met jou, maar dit is niet hoe een fan van een team over zijn ploeg praat. Dat is belachelijk en heel, heel lastig. Dit is hoe je hebt ALTIJD gehandeld op deze forum, vanaf de dag dat ik hier arriveerde. Jij hebt dat gedaan sinds 2018. Enough is enough. Ik meen het.
KVK fan zeker ...