Auteur Topic: Speeldag 30 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron  (gelezen 17759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #60 Gepost op: januari 09, 2021, 08:32:50 pm »
Blij met het resultaat. Chapeau voor de reeks die Dury met zijn staf en ploeg neerzet.

Echter wat het niveau van het voetbal, het inzien van de zwaktes in het elftal, het leggen van de juiste klemtonen op de transfermarkt betreft, blijven we in hetzelfde bedje ziek!  De speerpunten voor de komende maanden moeten zijn:
-afbouwen loonlasten en resoluut kiezen voor nieuw uitzicht elftal na juni 2021( geen contractverlenging Marcq en spelers die einde contract zijn en te wisselvallig zijn)
- zoeken naar wendbaarheid, mentaliteit en opbouwende  kwaliteiten op middenveld
-centrale verdediger zoeken die rol van Deschacht kan overnemen
-input van Belgen verhogen in team ( Wouters, Bataille)
-scoutingscel verbeteren en Dury minder inspraak geven bij transfers





Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.201
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #61 Gepost op: januari 09, 2021, 08:33:31 pm »
Ook Opare last van hamstrings

Is er een match maar die jongen eens geen last heeft

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #62 Gepost op: januari 09, 2021, 09:20:22 pm »
Als je dan KVK ziet spelen ...
Het zijn toch ook allemaal maar matige spelers. Maar een goeie trainer en dus ook een goeie ploeg.
Ondanks die 27 punten , vrees ik nog altijd de degradatie en dit na het bekijken van deze match.
We moeten eerlijk zijn. We spelen veruit het slechtste voetbal in 1A
Dat Srarfi slecht speelde, heeft alleen maar te maken met de relatie met de trainer. Herinner één van de laatste wedstrijden, de vervanging ...
Als je zo een speler als trainer zou koesteren en hem bovendien op rechts zou zetten, dan zou iedereen zeggen dat hij te goed is voor ons, ben ik zeker van.
Voor mij waren Bostyn en Deschacht de beste spelers. Ik blijf mij verbazen in de kwaliteiten van Bostyn, ondanks de enkele fouten die hij maakt.
Dompe vind ik beter als hij de tweede helft mag invallen als er meer ruimte is voor de tegenaanval.

Met het wegvallen van Chory, Vossen en misschien ook Opare en met het zware programma in het vooruitzicht in januari, zijn we toch verplicht om nu reeds werk te maken van de nodige transfers.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2021, 09:40:37 pm door svennay »

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #63 Gepost op: januari 09, 2021, 10:35:11 pm »
bostyn goed ?
als er een voorzet komt schijt hij in zijn broek en slaat meestal naast de bal.
we spelen thuis tegen de laatste en het is precies of we met 8 tegen 11 speelden.
zeer tristig niveau ,wat zeg ik ,niveau ,dit is helemaal geen niveau .

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #64 Gepost op: januari 09, 2021, 11:24:20 pm »
Srarfi speelt met 0 zelfvertrouwen, de manier waarop Dury hem aanpakte was zo makkelijk. Je zag het aankomen, elke keer roepen bij een minder contact, die jongen stond ineens vol onder spanning wanneer een bal zijn richting komt. Als je de Srarfi kent van zoals tegen een AA Gent dan is dat hier een sterke schakel. Langs de andere kant weet je niet wat hij doet op training, hoe hij zich gedraagt etc.

HET kantelpunt was de wissel Dompé - Ewoud. Daarmee zei Dury eigenlijk letterlijk tegen Moeskroen 'kom maar, we zullen jullie proberen tegen te houden. Waardoor we het laatste halfuur speelden alsof het de laatste 5 minuten waren. Constant ballen wegtrappen, nul mogelijkheden op counters.

Het niveau is dramatisch, werkelijk beschamend. MAAR, het doel is om ons zsm te redden, 3 punten tegen een rechtreeks concurrent is belangrijk. Dus... Geslaagd weekend. Maar ooooooo wat een niveau jongens.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #65 Gepost op: januari 09, 2021, 11:39:45 pm »
Heel blij met de 3 punten.
Kga zwijgen over het niveau.
Het liedje v punten halen en ons niveau zal verbeteren? Daar geloof ik niks van.
Hoop dat bestuur lessen trekt en al bezig is met volgend jaar.
Deschacht: voor volgend jr iemand id verdediging nodig die deze goed organiseert.
Dury zeker geen trainer meer maar andere rol want zoals verwacht geen verandering dit jaar.
Met meer geluk dan wijsheid 9/9 (kon evengoed 0/9 zijn).
Met zo n kleine kern moet je je spelers blijven prikkelen.
..zoals laatste jaren zie je dat er spelers met kwaliteiten geen niveau halen of na n slechte wedstrijd de kern niet meer halen....los v het feit dat we daardoor ook weinig tot geen spelers deftig kunnen verkopen....
Maar kweet het...we moeten opletten met kritiek

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.201
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #66 Gepost op: januari 10, 2021, 07:44:50 am »
Srarfi speelt met 0 zelfvertrouwen, de manier waarop Dury hem aanpakte was zo makkelijk. Je zag het aankomen, elke keer roepen bij een minder contact, die jongen stond ineens vol onder spanning wanneer een bal zijn richting komt. Als je de Srarfi kent van zoals tegen een AA Gent dan is dat hier een sterke schakel. Langs de andere kant weet je niet wat hij doet op training, hoe hij zich gedraagt etc.

HET kantelpunt was de wissel Dompé - Ewoud. Daarmee zei Dury eigenlijk letterlijk tegen Moeskroen 'kom maar, we zullen jullie proberen tegen te houden. Waardoor we het laatste halfuur speelden alsof het de laatste 5 minuten waren. Constant ballen wegtrappen, nul mogelijkheden op counters.

Het niveau is dramatisch, werkelijk beschamend. MAAR, het doel is om ons zsm te redden, 3 punten tegen een rechtreeks concurrent is belangrijk. Dus... Geslaagd weekend. Maar ooooooo wat een niveau jongens.

Idd, dat zien we Dury idd vaak doen.
Een speler mentaal proberen kraken om te tonen “Zie je wel dat ik gelijk had”
Zal nooit zo roepen tegen een Van Hecke, De Bock,...
Maar wel tegen een Zarandia, Dompé,...

Eigenlijk is die man nog exact hetzelfde als in de beginjaren. En vraag maar eens aan Tim Matthys of De Brul wa voor nen toffen typ dat Dury was ::)

We moeten de kern dringen verjongen/moderniseren zoals ik al weken geleden zei.
Spelers met loopvermogen, snelheid. Mss ook meer inzetten op datagegevens ipv oude bekenden te gaan halen. (Opare, Seck, Govea, Harbaoui, Najar, Marcq, Deschacht, Dompé)
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat daar scouting aan vooraf gegaan is.
Das beetje werken zoals De Witte/Louwagie “Aah, die was eens goed tegen ons, die moeten we hebben”


Soit, blij met 3punten, dat zeker.
Rechtstreekse concurrent op 10 punten. Geef nu maar de kans aan wat andere spelers.
Geef Sissako wat meer minuten. Laat die Mohammed eens aan de supporters zien.
Laat een De Smet invallen ipv Kainourgios (of krijg je dan je geld niet?) Zie liever een Belg invallen. Dan een buitenlander die het niveau niet aankan

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #67 Gepost op: januari 10, 2021, 08:05:28 am »
Net als je dacht dat we het dieptepunt hadden bereikt krijg je dit voorgeschoteld...
Het allerslechtste (!) voetbal (?) dat ik van mijn leven gezien heb van mijn ploeg.
Thuis tegen de allerlaatste van het klassement niet eens proberen te voetballen, maar gewoonweg ballen wegtrappen, eender waar naartoe.
Je zou bijna beschaamd zijn dat je er nog punten mee pakt ook...
Ik begin waarschijnlijk afgezaagd te klinken, maar het was in mijn ogen alweer het middenveld met de mannen (?) die de ploeg zouden moeten laten voetballen die het liet afweten.
Marcq, jongens, wat een draak van een wedstrijd speelde die (alweer)? Balverliezen, te laat komen, slordige passes, onoordeelkundig uitstappen,...
Govea, de voorste man in uw driehoek, heeft die eigenlijk één keer gelopen? 90 minuten geslenterd over onze akker, ja. Zo kan je natuurlijk nooit druk zetten voorin. En mochten zijn stilstaande fases dan nog wat opbrengen, ik zou het nog kunnen verstaan dat je hem de volledige match laat staan, maar ook die waren (alweer) abominabel.
Seck, tja daar moeten we eigenlijk niet veel woorden.aan vuilmaken zeker? Harde werker, daar niet van, maar voetballend toch o zo beperkt... En voor zijn grootte wint die toch ontzettend weinig kopduels?
En ja, er waren er nog die slecht waren. Debock, Bruno, Srarfi, om maar die te noemen, verdienen ook met moeite een 5je.
De enige lichtpuntjes waren inderdaad alweer good old Ollie, Bostyn en een sobere maar degelijke Humphreys.
En alweer dat plein als excuus gaan inroepen is bullshit, dat plein was voor Moeskroen even slecht en zij slaagden er bij momenten wél in om er al combinerend door te komen.
Soit, rap proberen te vergeten en alleen maar de 3 punten onthouden zeker?

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #68 Gepost op: januari 10, 2021, 08:17:36 am »
Net als je dacht dat we het dieptepunt hadden bereikt krijg je dit voorgeschoteld...
Het allerslechtste (!) voetbal (?) dat ik van mijn leven gezien heb van mijn ploeg.
Thuis tegen de allerlaatste van het klassement niet eens proberen te voetballen, maar gewoonweg ballen wegtrappen, eender waar naartoe.
Je zou bijna beschaamd zijn dat je er nog punten mee pakt ook...
Ik begin waarschijnlijk afgezaagd te klinken, maar het was in mijn ogen alweer het middenveld met de mannen (?) die de ploeg zouden moeten laten voetballen die het liet afweten.
Marcq, jongens, wat een draak van een wedstrijd speelde die (alweer)? Balverliezen, te laat komen, slordige passes, onoordeelkundig uitstappen,...
Govea, de voorste man in uw driehoek, heeft die eigenlijk één keer gelopen? 90 minuten geslenterd over onze akker, ja. Zo kan je natuurlijk nooit druk zetten voorin. En mochten zijn stilstaande fases dan nog wat opbrengen, ik zou het nog kunnen verstaan dat je hem de volledige match laat staan, maar ook die waren (alweer) abominabel.
Seck, tja daar moeten we eigenlijk niet veel woorden.aan vuilmaken zeker? Harde werker, daar niet van, maar voetballend toch o zo beperkt... En voor zijn grootte wint die toch ontzettend weinig kopduels?
En ja, er waren er nog die slecht waren. Debock, Bruno, Srarfi, om maar die te noemen, verdienen ook met moeite een 5je.
De enige lichtpuntjes waren inderdaad alweer good old Ollie, Bostyn en een sobere maar degelijke Humphreys.
En alweer dat plein als excuus gaan inroepen is bullshit, dat plein was voor Moeskroen even slecht en zij slaagden er bij momenten wél in om er al combinerend door te komen.
Soit, rap proberen te vergeten en alleen maar de 3 punten onthouden zeker?

Slecht spelen en geen 3 punten pakken is nog veel slechter en dan pas hadden we reden om klagen.
En wat het veld betreft : akkoord dat dit voor Moeskroen hetzelfde is, maar..
Als tegenstander moet je maar één keer op zo'n akker spelen. Als je weet als ploeg dat je om de 2 weken op zo'n veld moet spelen...lekker zal dat niet voelen...

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.363
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #69 Gepost op: januari 10, 2021, 09:19:43 am »
Net als je dacht dat we het dieptepunt hadden bereikt krijg je dit voorgeschoteld...
Het allerslechtste (!) voetbal (?) dat ik van mijn leven gezien heb van mijn ploeg.
Thuis tegen de allerlaatste van het klassement niet eens proberen te voetballen, maar gewoonweg ballen wegtrappen, eender waar naartoe.
Je zou bijna beschaamd zijn dat je er nog punten mee pakt ook...
Ik begin waarschijnlijk afgezaagd te klinken, maar het was in mijn ogen alweer het middenveld met de mannen (?) die de ploeg zouden moeten laten voetballen die het liet afweten.
Marcq, jongens, wat een draak van een wedstrijd speelde die (alweer)? Balverliezen, te laat komen, slordige passes, onoordeelkundig uitstappen,...
Govea, de voorste man in uw driehoek, heeft die eigenlijk één keer gelopen? 90 minuten geslenterd over onze akker, ja. Zo kan je natuurlijk nooit druk zetten voorin. En mochten zijn stilstaande fases dan nog wat opbrengen, ik zou het nog kunnen verstaan dat je hem de volledige match laat staan, maar ook die waren (alweer) abominabel.
Seck, tja daar moeten we eigenlijk niet veel woorden.aan vuilmaken zeker? Harde werker, daar niet van, maar voetballend toch o zo beperkt... En voor zijn grootte wint die toch ontzettend weinig kopduels?
En ja, er waren er nog die slecht waren. Debock, Bruno, Srarfi, om maar die te noemen, verdienen ook met moeite een 5je.
De enige lichtpuntjes waren inderdaad alweer good old Ollie, Bostyn en een sobere maar degelijke Humphreys.
En alweer dat plein als excuus gaan inroepen is bullshit, dat plein was voor Moeskroen even slecht en zij slaagden er bij momenten wél in om er al combinerend door te komen.
Soit, rap proberen te vergeten en alleen maar de 3 punten onthouden zeker?

Slecht spelen en geen 3 punten pakken is nog veel slechter en dan pas hadden we reden om klagen.
En wat het veld betreft : akkoord dat dit voor Moeskroen hetzelfde is, maar..
Als tegenstander moet je maar één keer op zo'n akker spelen. Als je weet als ploeg dat je om de 2 weken op zo'n veld moet spelen...lekker zal dat niet voelen...

Het is voor sommigen hier nooit goed. Verliezen we, dan het is Dury zijn fout die het verkeerd systeem speelt, als we 20/30 pakken is het Dury zijn fout dat we te defensief en te veel op de reactie spelen. Ik zag het eerlijk gezegd na de verliesmatch tegen STVV niet meer zitten. Zie waar we nu staan. En dat veld : het is een tegenvaller maar iedere club komt dit wel eens tegen : een virus in de grasmat. Nog een match of 7 spelen daarop en volgend seizoen spreken we er niet meer over. we hebben nu een cruciale match tegen Beveren. Als we daar een punt pakken, dan ziet het er echt wel goed uit - sportief althans.

En de Griek : Ik ken te weinig van voetbal om die kerel te beoordelen, laat staan te veroordelen. Zal nu wel tegen Beveren spelen. Srarfi is niet stabiel genoeg en zal waarschijnlijk nog vertrekken deze maand.

Offline Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 501
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #70 Gepost op: januari 10, 2021, 09:56:59 am »
Toch zit het in het hoofd van dat veld hoor laat ons hierin investeren ipv spelers

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #71 Gepost op: januari 10, 2021, 10:01:38 am »
We moeten gewoon dit seizoen proberen doorkomen, iedereen heeft nu wel gezien dat we weinig kwaliteit hebben op bepaalde posities. Vooraan kan niemand een bal bijhouden op het middenveld hebben we niemand die de lijnen uitzet en ga zo maar door. Het is overleven en dat zie je, ik ben al blij dat er gewonnen word. Ik hoop op een goede maand januari, en dat we kunnen vooruitkijken naar volgend seizoen. Dat we af zijn van een aantal zware contracten oa een Marcq die daar weinig tegenover stelt.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.201
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #72 Gepost op: januari 10, 2021, 10:17:06 am »
Toch zit het in het hoofd van dat veld hoor laat ons hierin investeren ipv spelers

Hoeveel kost dat zo een veld? €200.000? €400.000?
Toch eigenlijk erg dat een voetbalclub in 1A dat niet op tafel kan leggen voor een deftig veld.
Ze weten al van die ziekte sinds augustus. Ze moeten niet zeggen dat een nieuwe grasmat geen tijd heeft om zich in de grond te hechten.
Er is in oktober een maand niet op ons veld gespeeld, dan was er tijd

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #73 Gepost op: januari 10, 2021, 10:18:02 am »
Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar... zolang we niet gered zijn hoef ik geen mooi voetbal te zien zolang we punten PAKKEN. Het is het allerslechtste voetbal dat we ooit speelden dat kan ik niet ontkennen maar het is zeker niet de slechtste mentaliteit die we ooit toonden, ik ga zelf meer zeggen onze mentaliteit zit goed, de inzet is er en dit is in deze situatie heel erg belangrijk!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.682
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #74 Gepost op: januari 10, 2021, 10:45:02 am »
We moeten gewoon dit seizoen proberen doorkomen, iedereen heeft nu wel gezien dat we weinig kwaliteit hebben op bepaalde posities. Vooraan kan niemand een bal bijhouden op het middenveld hebben we niemand die de lijnen uitzet en ga zo maar door. Het is overleven en dat zie je, ik ben al blij dat er gewonnen word. Ik hoop op een goede maand januari, en dat we kunnen vooruitkijken naar volgend seizoen. Dat we af zijn van een aantal zware contracten oa een Marcq die daar weinig tegenover stelt.
Ik vraag mij af wat het volgend jaar gaat worden, we moeten een hele ploeg vervangen, spelers die nog onder contract staan, zoals een Dompé,Srarfi,Sissako,Zarandia, die gaan we normaal gezien....niet meer zien.
Spelers die einde contract zijn zoals Marcq,Bostijn willen ze dan houden. Voor Bostijn moeten ze het doen,maar voor hetzelfde geld is er een ploeg die Bostijn een beter voorstel aanbiedt dan wij. 
Spelers die echt onvoldoende zijn zoals Govea,Seck,Vossen, daar zitten we aan vast of er gaan wel ploegen aankloppen omdat ze een naam hebben, maar het grote geld gaat het niet worden en we moeten ze vervangen.
Deschacht,De Bock,Opare,Van Hecke,Bossut,De Smet zijn allemaal einde contract.  Wat blijft er over?  Ewoud,Humpreys,Bruno,Govea,Seck,Vossen, de rest niet of zo goed als niet(krijgen geen vertrouwen).
We veranderen niet van coach, dat is duidelijk, dan moet er een VOLLEDIGE nieuwe ploeg komen, in godsnaam, hoe gaan wij dat allemaal betalen?  Imo zitten we vast.
Maw het bestuur kan niet anders dan fors te investeren in spelers, ze gaan moeten veel geld inpompen, doen ze dat niet, dan is het voorbij.
Wat denken jullie, zien jullie ons bestuur dat doen?

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #75 Gepost op: januari 10, 2021, 10:45:53 am »
Als ik vroeger thuis naar het voetbal ging kijken in 1ste nationale natuurlijk en de tegenstrever speelde zoals wij het gisteren deden, scandeerden al onze supporters : "Ahoe,Afbraakvoetbal" En dit is wat onze ploeg gisteren ook deed. De tactiek was het belangrijkste, nl de drie broodnodige punten binnenhalen. Maar we speelden met vuur en in de tweede helft geloofde ik nooit dat we geen tegendoelpunt(en) zouden binnen krijgen. En toch is het gebeurd : Derde keer op rij met een grote portie geluk punten gepakt. Als we nog 2 matchen met zoveel geluk kunnen winnen, en een gelijkspelletje ergens, dan zullen we waarschijnlijk gered zijn.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.682
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #76 Gepost op: januari 10, 2021, 11:04:05 am »
Als ik vroeger thuis naar het voetbal ging kijken in 1ste nationale natuurlijk en de tegenstrever speelde zoals wij het gisteren deden, scandeerden al onze supporters : "Ahoe,Afbraakvoetbal" En dit is wat onze ploeg gisteren ook deed. De tactiek was het belangrijkste, nl de drie broodnodige punten binnenhalen. Maar we speelden met vuur en in de tweede helft geloofde ik nooit dat we geen tegendoelpunt(en) zouden binnen krijgen. En toch is het gebeurd : Derde keer op rij met een grote portie geluk punten gepakt. Als we nog 2 matchen met zoveel geluk kunnen winnen, en een gelijkspelletje ergens, dan zullen we waarschijnlijk gered zijn.
Voor mij mag je behouden voetballen(met deze spelers MOET je het doen), mag je in een egelstelling spelen,mag je de bal laten aan Moeskroen, maar dan moet je toch meer dan  een paar keer er deftig uitkomen met kansen, in de tweede helft hadden we min of meer 2 kansen, 1 van Bruno waar hij veel meer moet mee doen en 1 van de hier verhuisde Srarfi.  Het niveau van Bruno,Seck,Marcq en Govea was bedroevend.    Louis redde ons een paar keer, de paal ook een keer, maar het is zoals je schrijft, we zijn NU nog niet gered, we moeten imo minstens nog een match of 3 winnen om zeker te zijn.  Als ge ziet dat Cercle nu zo'n verval krijgt, dat kunnen wij met dit voetbal ook wel krijgen en kunnen de ploegen onder ons ook nog een reeksje zetten.  We zijn er nog niet en moeten al onze spelers kunnen aanspreken, ik hoop dat dit ook nog een Srarfi is.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #77 Gepost op: januari 10, 2021, 11:14:26 am »
Dag nadien nog eens wat van de match herbekeken (eerlijk: er zijn leukere dingen te doen de zondag  ;D ). Ik zeg niets nieuws en het kleinste kind ziet het (behalve blijkbaar onze sportieve verantwoordelijken): investeer nu eindelijk eens in die centrale driehoek op het middenveld... is altijd onze kracht en dé basis geweest van het systeem Dury, al sinds we in 2de klasse zaten. Wat Marcq-Seck-Govea gisteren lieten zien is zelfs voor 1B ondermaats... verder is onze ploeg zo slecht niet hoor.

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #78 Gepost op: januari 10, 2021, 12:02:53 pm »
Je kan toch niet ontkennen dat de staat van het veld hier veel mee te maken heeft. Werkelijk elke thuismatch is een non-match terwijl we op verplaatsing weldegelijk matig tot goed voetbal brengen. Volgende week op Waasland Beveren zal dit weer zo zijn. Dringend vernieuwen!

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.363
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 09/01/2021 - 16.15u : Essevee - Royal Excel Mouscron
« Reactie #79 Gepost op: januari 10, 2021, 12:27:42 pm »
Toch zit het in het hoofd van dat veld hoor laat ons hierin investeren ipv spelers

Hoeveel kost dat zo een veld? €200.000? €400.000?
Toch eigenlijk erg dat een voetbalclub in 1A dat niet op tafel kan leggen voor een deftig veld.
Ze weten al van die ziekte sinds augustus. Ze moeten niet zeggen dat een nieuwe grasmat geen tijd heeft om zich in de grond te hechten.
Er is in oktober een maand niet op ons veld gespeeld, dan was er tijd

Het veld moet heraangelegd worden in de periode juni-juli. Niet in het najaar.  Dus het is een verstandige keuze van het bestuur om het seizoen uit te doen met dit veld.