Auteur Topic: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024  (gelezen 24017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 754
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #60 Gepost op: mei 15, 2023, 04:29:56 pm »
Essevee nadert overeenkomst met D’Hollander en wil ook Vormer overtuigen
via hnb

Zulte Waregem maakt werk van volgend seizoen. Het heeft er alle schijn van dat Frederik D’Hollander (46) mag aanblijven als T1, met Davy De fauw (41) als assistent.

Intern is er de voorbije weken stevig gediscussieerd bij Zulte Waregem: zou de club doorgaan met Frederik D’Hollander of niet? De coach kon het behoud niet verzekeren, maar de spelers waren wel tevreden over zijn aanpak. Finaal heeft dat laatste de doorslag gegeven: Essevee is zinnens om D’Hollander het vertrouwen te geven in tweede klasse, met Davy De fauw als assistent. De gesprekken lopen, men verwacht snel een akkoord.

Wat de spelers betreft, legt Zulte Waregem zich niet zomaar neer bij een vertrek van Jelle Vossen (34) en Ruud Vormer (35). De sterkhouders zijn einde contract en hadden al aangegeven geen zin te hebben in de Challenger Pro League, maar Zulte Waregem wil de spelers overtuigen om toch aan boord te blijven. Dat schijnt geen onmogelijke missie te zijn, al zal natuurlijk veel afhangen van de eventuele overige interesse voor Vormer en Vossen.

Alieu Fadera (21) zal wel sowieso Essevee verlaten – voor hem is er veel belangstelling, onder meer van Club en Genk. Maar voorts is het de bedoeling om de betere spelers te houden, want aan de Gaverbeek wil men meteen promoveren.


Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230515_94851336
Ik weet eigenlijk niet wat ik daar allemaal moet van denken. Ze lijken verder te werken op dezelfde manier of ze bezig waren dit seizoen. Ik had gehoopt dat de degradatie toch enkele serieuze veranderingen teweeg ging brengen maar daar lijkt het mijn inziens niet echt op.

Juiste beslissing om team zoveel mogelijk samen te houden,  meeste kans op een goed seizoen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #61 Gepost op: mei 15, 2023, 04:34:09 pm »
Ze willen Vossen en Vormer overtuigen, maar welk een loon staat hier tegenover? Vossen was nu al de grootverdiener bij ons laat staan dat Vormer daar nog bijkomt... Je kan dan eens zware contracten lozen maar je gaat ze gaan verlengen..
SV TILL I DIE

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #62 Gepost op: mei 15, 2023, 04:35:47 pm »
Essevee nadert overeenkomst met D’Hollander en wil ook Vormer overtuigen
via hnb

Zulte Waregem maakt werk van volgend seizoen. Het heeft er alle schijn van dat Frederik D’Hollander (46) mag aanblijven als T1, met Davy De fauw (41) als assistent.

Intern is er de voorbije weken stevig gediscussieerd bij Zulte Waregem: zou de club doorgaan met Frederik D’Hollander of niet? De coach kon het behoud niet verzekeren, maar de spelers waren wel tevreden over zijn aanpak. Finaal heeft dat laatste de doorslag gegeven: Essevee is zinnens om D’Hollander het vertrouwen te geven in tweede klasse, met Davy De fauw als assistent. De gesprekken lopen, men verwacht snel een akkoord.

Wat de spelers betreft, legt Zulte Waregem zich niet zomaar neer bij een vertrek van Jelle Vossen (34) en Ruud Vormer (35). De sterkhouders zijn einde contract en hadden al aangegeven geen zin te hebben in de Challenger Pro League, maar Zulte Waregem wil de spelers overtuigen om toch aan boord te blijven. Dat schijnt geen onmogelijke missie te zijn, al zal natuurlijk veel afhangen van de eventuele overige interesse voor Vormer en Vossen.

Alieu Fadera (21) zal wel sowieso Essevee verlaten – voor hem is er veel belangstelling, onder meer van Club en Genk. Maar voorts is het de bedoeling om de betere spelers te houden, want aan de Gaverbeek wil men meteen promoveren.


Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230515_94851336
het ergste wat ons kan overkomen!!!

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.932
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #63 Gepost op: mei 15, 2023, 04:46:44 pm »
Als gano weggaat en Vossen diep staat kan die wel wat betekenen diep in de spits met ndour op rechts en een vervanger voor fadera op links!

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #64 Gepost op: mei 16, 2023, 09:17:42 pm »
Ja zeg...Vossen in punt is een prima optie voor 1B, hoor ! Vossen in punt is dat trouwens altijd al geweest ! Is een allround afwerker. Vormer houden zou van ons een kandidaat-kampioen maken. Toont duidelijk aan wat de ambities dan zijn. Dan speel je met Beveren voor plek 1 en 2. Zo simpel is dat. Zet Derijck er ook maar in. Daarrond kan je dan jongere talenten zetten, maar ik zou dan eens goed uitkijken naar spelers die in een 1A ploeg speelden die tussen plek 10 en 15 speelde. Jongens die bij ons titularis kunnen zijn. Een beetje vertrouwen, graag. En vooral...koop maar een abonnement en geef de spelers niet het gevoel dat ze qua omkadering in 1B spelen. Toch zeker thuis. Verplaatsingen naar Standard, Genk, Club nxt, Francs Borains, Dender...worden al zeker matchen waar wij in de meerderheid gaan zijn qua publiek. 1B kan leuk zijn, maar dan moeten we echt de top spelen. Ik heb voorlopig het gevoel dat het bestuur dat nu ook wel beseft. Gelukkig maar...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #65 Gepost op: mei 16, 2023, 11:49:36 pm »
Ja zeg...Vossen in punt is een prima optie voor 1B, hoor ! Vossen in punt is dat trouwens altijd al geweest ! Is een allround afwerker. Vormer houden zou van ons een kandidaat-kampioen maken. Toont duidelijk aan wat de ambities dan zijn. Dan speel je met Beveren voor plek 1 en 2. Zo simpel is dat. Zet Derijck er ook maar in. Daarrond kan je dan jongere talenten zetten, maar ik zou dan eens goed uitkijken naar spelers die in een 1A ploeg speelden die tussen plek 10 en 15 speelde. Jongens die bij ons titularis kunnen zijn. Een beetje vertrouwen, graag. En vooral...koop maar een abonnement en geef de spelers niet het gevoel dat ze qua omkadering in 1B spelen. Toch zeker thuis. Verplaatsingen naar Standard, Genk, Club nxt, Francs Borains, Dender...worden al zeker matchen waar wij in de meerderheid gaan zijn qua publiek. 1B kan leuk zijn, maar dan moeten we echt de top spelen. Ik heb voorlopig het gevoel dat het bestuur dat nu ook wel beseft. Gelukkig maar...

+1

Blij dat ik er niet alleen zo over denk.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.232
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #66 Gepost op: mei 17, 2023, 07:56:48 am »
Laat ons hopen dat RWDM die 2 een voorstel doet

Alle mannen, wees eens eerlijk over Vormer? Was die dan zo spelbepalend? Was heel veel afwezig tijdens de match, ging zelden of nooit in duel, en recupereerde geen ballen. Dat mag je verwachten van een 8.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #67 Gepost op: mei 17, 2023, 09:23:41 am »
Laat ons hopen dat RWDM die 2 een voorstel doet

Alle mannen, wees eens eerlijk over Vormer? Was die dan zo spelbepalend? Was heel veel afwezig tijdens de match, ging zelden of nooit in duel, en recupereerde geen ballen. Dat mag je verwachten van een 8.

Ik vond van wel (spelbepalend).
Ging in duel tot na zijn breuk, ging erna idd de duels zichtbaar uit de weg omdat hij volgens mij te vroeg terug opgesteld werd, maar was een keuze op leven en dood.

Ben vrij zeker dat mocht hij die breuk niet opgelopen hebben we dit gesprek nu niet hadden. Maarja zo gaat het in voetbal, er kan vanalles gebeuren.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.652
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #68 Gepost op: mei 17, 2023, 11:21:27 am »
Ja zeg...Vossen in punt is een prima optie voor 1B, hoor ! Vossen in punt is dat trouwens altijd al geweest ! Is een allround afwerker. Vormer houden zou van ons een kandidaat-kampioen maken. Toont duidelijk aan wat de ambities dan zijn. Dan speel je met Beveren voor plek 1 en 2. Zo simpel is dat. Zet Derijck er ook maar in. Daarrond kan je dan jongere talenten zetten, maar ik zou dan eens goed uitkijken naar spelers die in een 1A ploeg speelden die tussen plek 10 en 15 speelde. Jongens die bij ons titularis kunnen zijn. Een beetje vertrouwen, graag. En vooral...koop maar een abonnement en geef de spelers niet het gevoel dat ze qua omkadering in 1B spelen. Toch zeker thuis. Verplaatsingen naar Standard, Genk, Club nxt, Francs Borains, Dender...worden al zeker matchen waar wij in de meerderheid gaan zijn qua publiek. 1B kan leuk zijn, maar dan moeten we echt de top spelen. Ik heb voorlopig het gevoel dat het bestuur dat nu ook wel beseft. Gelukkig maar...

+1

Blij dat ik er niet alleen zo over denk.
+2

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.232
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #69 Gepost op: mei 17, 2023, 11:23:04 am »
Laat ons hopen dat RWDM die 2 een voorstel doet

Alle mannen, wees eens eerlijk over Vormer? Was die dan zo spelbepalend? Was heel veel afwezig tijdens de match, ging zelden of nooit in duel, en recupereerde geen ballen. Dat mag je verwachten van een 8.

Ik vond van wel (spelbepalend).
Ging in duel tot na zijn breuk, ging erna idd de duels zichtbaar uit de weg omdat hij volgens mij te vroeg terug opgesteld werd, maar was een keuze op leven en dood.

Ben vrij zeker dat mocht hij die breuk niet opgelopen hebben we dit gesprek nu niet hadden. Maarja zo gaat het in voetbal, er kan vanalles gebeuren.

Ja, ie ging in duel, maar ook niet zo fel hoor.
Dat meneer ook weigerde te trainen zou voor mij al reden genoeg zijn om niet met hem verder te gaan.

Er zijn er goedkopere te vinden. Die 1 langer zullen meegaan, en 2 meer nut hebben

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #70 Gepost op: mei 17, 2023, 11:54:40 am »
Laat ons hopen dat RWDM die 2 een voorstel doet

Alle mannen, wees eens eerlijk over Vormer? Was die dan zo spelbepalend? Was heel veel afwezig tijdens de match, ging zelden of nooit in duel, en recupereerde geen ballen. Dat mag je verwachten van een 8.

Ik vond van wel (spelbepalend).
Ging in duel tot na zijn breuk, ging erna idd de duels zichtbaar uit de weg omdat hij volgens mij te vroeg terug opgesteld werd, maar was een keuze op leven en dood.

Ben vrij zeker dat mocht hij die breuk niet opgelopen hebben we dit gesprek nu niet hadden. Maarja zo gaat het in voetbal, er kan vanalles gebeuren.

Hij was spelbepalend, maar niet door zijn prestaties.
Hij bracht eerder een nieuwe schwung in het elftal waardoor anderen ook terug meer in zichzelf gingen geloven. Fysiek had hij (tot het einde van de competitie) een achterstand. Er waren moment waar hij een impact had. Echter zag je bv ook tegen Cercle, het moment wanneer het moest gebeuren (na 2-2), dat hij helemaal uit de match verdween.

Vossen - Vormer, voor de buitenwereld klinkt dat zeer mooi en indrukwekkend om in je ploeg te hebben.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 2, zou ik Vormer kiezen. De impact van Vossen is minimaal. Hij kan een goal maken en hij loopt veel, ja. Maar met Gano marcheerde het niet, en op de 10 is het ook niet genoeg.

Ik zou graag de gedachtengangen weten waarom ze ze beiden willen houden. Waarom denkt het bestuurd dat beiden nog een meerwaarde gaan brengen voor deze ploeg?

Ik heb een beetje het gevoel alsof er een stemming heerst bij de club dat we onterecht gedegradeerd zijn en dat het allemaal niet zo slecht was. Je hebt wel 30 van de 34 matchen bij de laatste 3 gestaan, meeste goals tegen.
Zelf met alle huidige spelers heb je 0 garantie dat je kampioen speelt in 2e.

Het moet anders, maar beseffen ze dat?

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 963
  • 4451
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #71 Gepost op: mei 17, 2023, 04:28:18 pm »
Wanneer je volgend seizoen eindigt tussen de 3de en 6de plaats, speel je een eindtornooi tussen deze 4 ploegen (net als 2de klasse Engeland). Het verschil met Engeland is wel dat de winnaar van deze eindronde niet zeker is van promotie. Er moet dan nog gewonnen worden van de 3de laatste uit eerste klasse. De 3de tot 6de plaats geeft dus bijlange geen zekerheid op promotie. Met andere woorden zullen we dus mogen maken dat we zeker bij de eerste twee eindigen. Als ik naar de 15 andere ploegen in 2de klasse kijk dan zouden wij eigenlijk altijd met de vingers in de neus top 2 moeten eindigen. De matchen moeten nog altijd gespeeld worden maar met onze capaciteiten mag dit toch niet mis lopen? Verder nog een nieuw concept. De 4 onderste ploegen van 1ste klasse spelen ook nog play-offs (zonder halvering punten). Als je 4de laatste eindigt kan je dus toch nog zakken. Ben er zeker van dat we er dit jaar zouden in gebleven zijn als dit systeem er nu al was. Als we weer zouden promoveren zullen het dus iedere keer spannende seizoenen worden, waarbij het doek pas op de laatste speeldag(en) zal vallen. Een rustig seizoen draaien in de middenmoot is dus verleden tijd.
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2023, 04:51:06 pm door Habib habibou »

Offline Lv_em

  • Leden
  • Berichten: 109
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #72 Gepost op: mei 17, 2023, 06:01:15 pm »
Laat ons hopen dat RWDM die 2 een voorstel doet

Alle mannen, wees eens eerlijk over Vormer? Was die dan zo spelbepalend? Was heel veel afwezig tijdens de match, ging zelden of nooit in duel, en recupereerde geen ballen. Dat mag je verwachten van een 8.

Ik vond van wel (spelbepalend).
Ging in duel tot na zijn breuk, ging erna idd de duels zichtbaar uit de weg omdat hij volgens mij te vroeg terug opgesteld werd, maar was een keuze op leven en dood.

Ben vrij zeker dat mocht hij die breuk niet opgelopen hebben we dit gesprek nu niet hadden. Maarja zo gaat het in voetbal, er kan vanalles gebeuren.

Hij was spelbepalend, maar niet door zijn prestaties.
Hij bracht eerder een nieuwe schwung in het elftal waardoor anderen ook terug meer in zichzelf gingen geloven. Fysiek had hij (tot het einde van de competitie) een achterstand. Er waren moment waar hij een impact had. Echter zag je bv ook tegen Cercle, het moment wanneer het moest gebeuren (na 2-2), dat hij helemaal uit de match verdween.

Vossen - Vormer, voor de buitenwereld klinkt dat zeer mooi en indrukwekkend om in je ploeg te hebben.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 2, zou ik Vormer kiezen. De impact van Vossen is minimaal. Hij kan een goal maken en hij loopt veel, ja. Maar met Gano marcheerde het niet, en op de 10 is het ook niet genoeg.

Ik zou graag de gedachtengangen weten waarom ze ze beiden willen houden. Waarom denkt het bestuurd dat beiden nog een meerwaarde gaan brengen voor deze ploeg?

Ik heb een beetje het gevoel alsof er een stemming heerst bij de club dat we onterecht gedegradeerd zijn en dat het allemaal niet zo slecht was. Je hebt wel 30 van de 34 matchen bij de laatste 3 gestaan, meeste goals tegen.
Zelf met alle huidige spelers heb je 0 garantie dat je kampioen speelt in 2e.

Het moet anders, maar beseffen ze dat?

Maar nee jong, ze beseffen dat totaal niet.

Of dat is toch de indruk die ze wekken bij mij door D'Hollander en De Fauw aan te stellen voor volgend seizoen. Voor de zoveelste keer al draait de coach iedereen van de bestuurskamer rond zijn vingers, omdat er daar niemand zit die kennis heeft van hoe je sportief een club moet leiden. Terwijl ze wel alle macht bij zichzelf houden en alles zelf voor het zeggen hebben. Iedere club heeft een sportief directeur, wij hebben dat blijkbaar niet nodig. Dit zou punt 1 moeten geweest zijn op de agenda, maar we gaan weer averechts beginnen door eerst een coach aan te stellen, er gaat just niks veranderen

Offline Essevee 3.0

  • Leden
  • Berichten: 316
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #73 Gepost op: mei 17, 2023, 07:15:01 pm »
Tot wnr trainen de spelers en wnr zouden ze terug beginnen iemand een idee?

Was voorzien tot 5 mei. Herstart trainingen nog onbekend, competitieherstart 11 augustus

Medische testen op 20 juni , weet het van Stan

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 963
  • 4451
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #74 Gepost op: mei 17, 2023, 07:28:55 pm »
Saxo en Napoleon hebben wel al sponsorcontract verlengd. Ik apprecieer het dat ze ons niet laten vallen

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #75 Gepost op: mei 18, 2023, 12:20:41 am »
Ik denk dat het loon van D'hollander ook wel zal meespelen in de trainerskeuze. Die man moet er niet van leven en kan zijn kans gaan. Zal wel niet te duur zijn.

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #76 Gepost op: mei 18, 2023, 11:56:13 am »
Ik denk dat het loon van D'hollander ook wel zal meespelen in de trainerskeuze. Die man moet er niet van leven en kan zijn kans gaan. Zal wel niet te duur zijn.




met zo een mannen spelen we binnen een aantal jaar tegen de rassing.
Defauw ook ,dat zijn geen mannen waar ze naar opkijken.

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 391
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #77 Gepost op: mei 18, 2023, 12:42:53 pm »
De coaches hebben gefaald,daar zijn we het toch min of meer over eens,hoop ik.
Dhollander heeft net hetzelfde gedaan als Leye,want startte ok iedere match met 10 doordat hij geen keuze wou maken tussen Gano en Vossen.Defauw zat hier enkel als T2 om Vossen en Vormer te plezieren.
Er is genoeg vriendjespolitiek geweest.Velen willen nu Vormer houden hoewel hij weigerde nog te trainen in de laatste week.Waar zouden ze dat nog moeten doen ?
We hebben duidelijk een coach nodig die het klappen van de zweep kent en die deze vriendjespolitiek teniet doet.
Fred is misschien nen sympathieke en hij zal zeker het beste voor hebben met Essevee,maar kunnen we de leiding in zijn handen leggen? Ik weet en denk het niet,hopelijk ben ik verkeerd.

Online cb_simon

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #78 Gepost op: mei 18, 2023, 01:12:58 pm »
De coaches hebben gefaald,daar zijn we het toch min of meer over eens,hoop ik.
Dhollander heeft net hetzelfde gedaan als Leye,want startte ok iedere match met 10 doordat hij geen keuze wou maken tussen Gano en Vossen.Defauw zat hier enkel als T2 om Vossen en Vormer te plezieren.
Er is genoeg vriendjespolitiek geweest.Velen willen nu Vormer houden hoewel hij weigerde nog te trainen in de laatste week.Waar zouden ze dat nog moeten doen ?
We hebben duidelijk een coach nodig die het klappen van de zweep kent en die deze vriendjespolitiek teniet doet.
Fred is misschien nen sympathieke en hij zal zeker het beste voor hebben met Essevee,maar kunnen we de leiding in zijn handen leggen? Ik weet en denk het niet,hopelijk ben ik verkeerd.
een artikel in een krant zegt niet alles vind ik ze schrijven maar alleen de prijs is juist veel meer geloof ik niet van het kan altijd zijn dat er iemand anders trainer wordt waaronder een gevaert of zo

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 754
  • Essevee!
Re: Voorbereiding Challenger Pro League 2023 - 2024
« Reactie #79 Gepost op: mei 18, 2023, 01:20:01 pm »
De coaches hebben gefaald,daar zijn we het toch min of meer over eens,hoop ik.
Dhollander heeft net hetzelfde gedaan als Leye,want startte ok iedere match met 10 doordat hij geen keuze wou maken tussen Gano en Vossen.Defauw zat hier enkel als T2 om Vossen en Vormer te plezieren.
Er is genoeg vriendjespolitiek geweest.Velen willen nu Vormer houden hoewel hij weigerde nog te trainen in de laatste week.Waar zouden ze dat nog moeten doen ?
We hebben duidelijk een coach nodig die het klappen van de zweep kent en die deze vriendjespolitiek teniet doet.
Fred is misschien nen sympathieke en hij zal zeker het beste voor hebben met Essevee,maar kunnen we de leiding in zijn handen leggen? Ik weet en denk het niet,hopelijk ben ik verkeerd.

Vormer moest niet meer meetrainen na de laatste match, was zo afgesproken.
Het is niet omdat ene hier dat peist en dat gaat overal rondbazuinen, dat iedereen dat moeten beginnen geloven …
Voor dat ge blijft zo een dommigheden verkondigen, vraag het aan dhollander of cordier.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2023, 01:31:32 pm door Fats Domino »