Auteur Topic: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School  (gelezen 82345 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #220 Gepost op: januari 20, 2024, 02:51:53 pm »
Onana is waarschijnlijk de grootste naam die de soccer school heeft voortgebracht. Zijn er nog namen die het tot het profvoetbal hebben gebracht?
En hebben we de soccer school te snel afgevoerd achteraf bekenen?
Ik vind van wel.  Men moest toch minstens 10 jaar hebben geprobeerd.  Er kwamen jeugdspelertjes uit heel het land specifiek voor de soccerschool, spelers die anders nooit naar hier zouden trekken.
Maar de school koste teveel volgens Dury en Hendrik.  Geld die Dury niet kon gebruiken voor zijn fantastisch aanwinsten.  Er was ook veel teveel afgunst tussen de gewone jeugdwerking en de soccerschool. 
Dury zijn wil was wet, jammer dat ze hem daarin volgden.

Onana heeft nooit in de soccerschool gezeten
Was dit dan bij onze gewone jeugdacademie?

Inderdaad

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #221 Gepost op: januari 20, 2024, 03:12:56 pm »
Onana is waarschijnlijk de grootste naam die de soccer school heeft voortgebracht. Zijn er nog namen die het tot het profvoetbal hebben gebracht?
En hebben we de soccer school te snel afgevoerd achteraf bekenen?
Ik vind van wel.  Men moest toch minstens 10 jaar hebben geprobeerd.  Er kwamen jeugdspelertjes uit heel het land specifiek voor de soccerschool, spelers die anders nooit naar hier zouden trekken.
Maar de school koste teveel volgens Dury en Hendrik.  Geld die Dury niet kon gebruiken voor zijn fantastisch aanwinsten.  Er was ook veel teveel afgunst tussen de gewone jeugdwerking en de soccerschool. 
Dury zijn wil was wet, jammer dat ze hem daarin volgden.

Onana heeft nooit in de soccerschool gezeten
Was dit dan bij onze gewone jeugdacademie?

Inderdaad
Mijn excuses, en zaroury?
Ben gewoon aan het nadenken of we met de soccer school echt iets hebben gemist of niet.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #222 Gepost op: januari 20, 2024, 05:07:43 pm »
Onana is waarschijnlijk de grootste naam die de soccer school heeft voortgebracht. Zijn er nog namen die het tot het profvoetbal hebben gebracht?
En hebben we de soccer school te snel afgevoerd achteraf bekenen?
Ik vind van wel.  Men moest toch minstens 10 jaar hebben geprobeerd.  Er kwamen jeugdspelertjes uit heel het land specifiek voor de soccerschool, spelers die anders nooit naar hier zouden trekken.
Maar de school koste teveel volgens Dury en Hendrik.  Geld die Dury niet kon gebruiken voor zijn fantastisch aanwinsten.  Er was ook veel teveel afgunst tussen de gewone jeugdwerking en de soccerschool. 
Dury zijn wil was wet, jammer dat ze hem daarin volgden.

Onana heeft nooit in de soccerschool gezeten
Was dit dan bij onze gewone jeugdacademie?

Inderdaad
Mijn excuses, en zaroury?
Ben gewoon aan het nadenken of we met de soccer school echt iets hebben gemist of niet.

Zaroury wel, zo ook Bryan Limbombe bv.
En Bongonda kwam uit de Thomas Caers soccerschool van Lierse, dus ietwat zelfde concept.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #223 Gepost op: januari 20, 2024, 08:19:24 pm »
Ik heb het niet over Onana.   Er kwamen spelers van de Limburg, van het Brusselse,enz.  Die kwamen express voor die school.  Dat project werd te snel afgebroken om een goeie analyse te kunnen maken.  Dit was imo een extra troef, was redelijk uniek.   De focus lag op techniek.
Een goeie jeugdopleiding kan zorgen voor financiële en sportieve groei.  Lens is een goed voorbeeld.  Met die soccerschool zouden we een extra troef hebben.  Dat is mijn gedacht daarover, is daarvoor niet juist.

Online toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #224 Gepost op: januari 21, 2024, 01:13:00 pm »
Je kan ze daar ook gewoon gaan weghalen. Iets wat we vroeger deden,  nu jammer genoeg niet meer...

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #225 Gepost op: januari 22, 2024, 03:42:52 pm »
Hadden we die soccer school nu nog dan konden we eigen talenten opstellen en niet spelers uit Bulgarije ..
SV TILL I DIE

Offline Viscoso

  • Leden
  • Berichten: 8
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #226 Gepost op: januari 22, 2024, 05:15:05 pm »
Hadden we die soccer school nu nog dan konden we eigen talenten opstellen en niet spelers uit Bulgarije ..
Jeugd opleiden kost ook geld, meer geld dan spelers halen in pakweg Bulgarije. Om die jeigdopleiding rendabel te maken moet je nu en dan een talentje kunnen verkopen, maar dan moeten die talentjes ook een kansen krijgen in het 1e. Bovendien komen grotere clubs je beste talenten wegsnoepen alvorens je ze kan laten een profcontract tekenen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet doen, wel dat het allemaal zo simpel niet is.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #227 Gepost op: januari 22, 2024, 05:26:56 pm »
Hadden we die soccer school nu nog dan konden we eigen talenten opstellen en niet spelers uit Bulgarije ..
Jeugd opleiden kost ook geld, meer geld dan spelers halen in pakweg Bulgarije. Om die jeigdopleiding rendabel te maken moet je nu en dan een talentje kunnen verkopen, maar dan moeten die talentjes ook een kansen krijgen in het 1e. Bovendien komen grotere clubs je beste talenten wegsnoepen alvorens je ze kan laten een profcontract tekenen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet moet doen, wel dat het allemaal zo simpel niet is.

We hebben talenten, maar geen uitzonderlijke zoals een Bongonda (al was dat ook geen zuiver jeugdproduct van ons)

We hebben Naessens, Pletinckx,… gehad maar dat zijn spelers van ons niveau, en spelers die nooit dat niveau gaan overstijgen.
En ik zie voorlopig ook niemand die dat de komende 5 jaar wel zal doen

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #228 Gepost op: januari 22, 2024, 05:44:37 pm »
Een jeugdopleiding moet ook kunnen groeien en zeker de soccerschool.  Er kwamen spelers naar ons die anders nooit naar ons zouden komen. Het werd te vlug opgedoekt. 
Een reputatie opbouwen is belangrijk.  Moest Lens die opleiding niet hebben zaten die nergens.  Ieder jaar, ook toen ze in tweede klasse zaten, konden ze eigen jeugdspelers laten doorgroeien of verkopen voor miljoenen.   De soccerschool kreeg die kans niet.  En ja dat koste geld, ik dacht 250000 euro per jaar.  Na 10 jaar kon men dan zeggen dat het niet rendeerde, maar Dury wilde dat geld voor transfers en kocht spelers zoals Seck met dat geld, tja.   

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #229 Gepost op: januari 22, 2024, 08:45:46 pm »
Een jeugdopleiding moet ook kunnen groeien en zeker de soccerschool.  Er kwamen spelers naar ons die anders nooit naar ons zouden komen. Het werd te vlug opgedoekt. 
Een reputatie opbouwen is belangrijk.  Moest Lens die opleiding niet hebben zaten die nergens.  Ieder jaar, ook toen ze in tweede klasse zaten, konden ze eigen jeugdspelers laten doorgroeien of verkopen voor miljoenen.   De soccerschool kreeg die kans niet.  En ja dat koste geld, ik dacht 250000 euro per jaar.  Na 10 jaar kon men dan zeggen dat het niet rendeerde, maar Dury wilde dat geld voor transfers en kocht spelers zoals Seck met dat geld, tja.
Ajax nog zo een typische opleidingsploeg. Ook de topploeg van Manchester United was opgebouwd uit jongens die uit hun eigen jeugd kwamen.

Offline Macl

  • Leden
  • Berichten: 63
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #230 Gepost op: januari 23, 2024, 11:13:53 am »
Even een korte oplijsting van een aantal jongens uit de soccerschool:
Anass Zaroury: Burnley
Mo Bouchouari: RSCA Futures
Jannes Van Hecke: KVM
Rafik Belghali: KVM
Pjotr Kestens: FC Eindhoven
Ngala'yel Mukau: KVM
zakaria El Ouadi: KRC genk
Mo salah: Club Next
Amadou Diallo: RSCA futures
Hamza Bouirouchane: De graafschap
Bryan Limbombe: Heracles

De oudsten zijn nu 22j, ik vergeet er hier een heleboel maar de meesten van hen hadden evenwel een plaats in de huidige kern kunnen hebben...
Uiteraard zijn er heel wat jongens die geen profvoetballer zijn geworden.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #231 Gepost op: januari 23, 2024, 11:54:09 am »
Het is allemaal makkelijk natuurlijk. Het kost bakken geld en je hebt weinig zekerheden.

Ik weet nog een paar jaar geleden, onze U17 stond in de winterstop ruim op kop.
Die ploeg is helemaal leeggeplukt door Gent, Brugge etc. Dan sta je daar met al je investeringen in jeugd, dat is gewoon een realiteit he. Als grotere ploegen langs komen ben je ze kwijt.

Onana is nu een gevalletje, maar we moeten dat ook niet groter maken. Er zijn nog weinig jeugdspelers die hier weggestuurd zijn en doorgebroken zijn. 

Voorbeelden als Ajax en Man u, tja, dat is de top van de top.


Online deprez frans

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #232 Gepost op: januari 23, 2024, 12:16:54 pm »
helemaal juist en financieel zeer zwaar en uiteindelijk worden ze weggeplukt door ploegen met meer mogelijkheden en ouders en spelers willen dat ook en dus tegen dat ze 16j zijn zijn uw beste weg  en moogt ge uw jonge spelers aanvullen met gasten die de grotere ploegen niet meer willen

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.634
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #233 Gepost op: januari 23, 2024, 12:43:03 pm »
Het is allemaal makkelijk natuurlijk. Het kost bakken geld en je hebt weinig zekerheden.

Ik weet nog een paar jaar geleden, onze U17 stond in de winterstop ruim op kop.
Die ploeg is helemaal leeggeplukt door Gent, Brugge etc. Dan sta je daar met al je investeringen in jeugd, dat is gewoon een realiteit he. Als grotere ploegen langs komen ben je ze kwijt.

Onana is nu een gevalletje, maar we moeten dat ook niet groter maken. Er zijn nog weinig jeugdspelers die hier weggestuurd zijn en doorgebroken zijn. 

Voorbeelden als Ajax en Man u, tja, dat is de top van de top.
u17 zijn weer kampioen!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #234 Gepost op: januari 23, 2024, 03:30:31 pm »
Het is allemaal makkelijk natuurlijk. Het kost bakken geld en je hebt weinig zekerheden.

Ik weet nog een paar jaar geleden, onze U17 stond in de winterstop ruim op kop.
Die ploeg is helemaal leeggeplukt door Gent, Brugge etc. Dan sta je daar met al je investeringen in jeugd, dat is gewoon een realiteit he. Als grotere ploegen langs komen ben je ze kwijt.

Onana is nu een gevalletje, maar we moeten dat ook niet groter maken. Er zijn nog weinig jeugdspelers die hier weggestuurd zijn en doorgebroken zijn. 

Voorbeelden als Ajax en Man u, tja, dat is de top van de top.
u17 zijn weer kampioen!


Laat ons onwaardheden uit de wereld helpen en ook bij dat kampioenschap een kanttekening maken.
Het was ten eerste de U14 die destijds op kop stond (met oa cisse Sandra en Koni Dewinter denk ik, niet 100% zeker)

De U17 die nu weer kampioen zijn, zijn dat nie op elite niveau, maar op provinciaal niveau.
Het hoogst dat 1 van die mannen ooit zal spelen is wss 2de provinciale.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #235 Gepost op: januari 23, 2024, 04:11:20 pm »
Het is allemaal makkelijk natuurlijk. Het kost bakken geld en je hebt weinig zekerheden.

Ik weet nog een paar jaar geleden, onze U17 stond in de winterstop ruim op kop.
Die ploeg is helemaal leeggeplukt door Gent, Brugge etc. Dan sta je daar met al je investeringen in jeugd, dat is gewoon een realiteit he. Als grotere ploegen langs komen ben je ze kwijt.

Onana is nu een gevalletje, maar we moeten dat ook niet groter maken. Er zijn nog weinig jeugdspelers die hier weggestuurd zijn en doorgebroken zijn. 

Voorbeelden als Ajax en Man u, tja, dat is de top van de top.
u17 zijn weer kampioen!


Laat ons onwaardheden uit de wereld helpen en ook bij dat kampioenschap een kanttekening maken.
Het was ten eerste de U14 die destijds op kop stond (met oa cisse Sandra en Koni Dewinter denk ik, niet 100% zeker)

De U17 die nu weer kampioen zijn, zijn dat nie op elite niveau, maar op provinciaal niveau.
Het hoogst dat 1 van die mannen ooit zal spelen is wss 2de provinciale.

Was het U14? Dat kan, ik dacht dat het U17 was. Kan mis zijn.
Hoe dan ook zijn dan in de winter redelijk wat spelers vertrokken. Wie die spelers waren, dat weet ik niet.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #236 Gepost op: maart 07, 2024, 08:50:48 pm »
Is hier heel stilletjes rond op het forum maar wel een groot schandaal:
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2024-03-06/nieuw-ontslag-bij-zulte-waregem-om-zeer-opmerkelijke-reden
Relatie met een 17 jarige speelster, te informeel gedrag en trainde de meisjes bij de U13.
Zou vanuit de club toch wat meer communicatie mogen over komen en wat meer nadruk dat dit niet toelaatbaar is.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #237 Gepost op: maart 09, 2024, 12:02:50 pm »
Is hier heel stilletjes rond op het forum maar wel een groot schandaal:
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2024-03-06/nieuw-ontslag-bij-zulte-waregem-om-zeer-opmerkelijke-reden
Relatie met een 17 jarige speelster, te informeel gedrag en trainde de meisjes bij de U13.
Zou vanuit de club toch wat meer communicatie mogen over komen en wat meer nadruk dat dit niet toelaatbaar is.
De club heeft toch gedaan wat moest gebeuren. Kan gebeuren bij iedere club. Niet dat ik dit goed praat, maar shit happens.