Auteur Topic: [NB] Essevee - Cercle Brugge  (gelezen 13401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #40 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:19:15 pm »
Inderdaad, wie nu nog zegt: onze doelstelling is 10e plaats, dan ist maar triestig hoor... We staan 5 punten voor op de 7e plaats, de nieuwe doelstelling is duidelijk; PO1 !

Jammer dat een heel pak van de supporters die aanwezig waren tegen Anderlecht, er nu niet waren. Maarja, dat zijn successupporters zeker  :-\
Ba nee, dat waren anderlecht supps  ge kunt daar gewoon niks aan doen

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #41 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:22:15 pm »
Ik heb het al gezegd als dury met deze kern geen POI haalt heeft hij gefaald. Ik hoop gewoon dat wij er dan ook bij zullen zijn, 2 extra macthkes tegen de boerkes is altijd leuk. Al weet ik dat het voor ons niet gemakkelijk zal zijn

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #42 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:27:02 pm »
Inderdaad, wie nu nog zegt: onze doelstelling is 10e plaats, dan ist maar triestig hoor... We staan 5 punten voor op de 7e plaats, de nieuwe doelstelling is duidelijk; PO1 !

Jammer dat een heel pak van de supporters die aanwezig waren tegen Anderlecht, er nu niet waren. Maarja, dat zijn successupporters zeker  :-\
Ba nee, dat waren anderlecht supps  ge kunt daar gewoon niks aan doen
Ja inderdaad, dat verschil van 3000 supporters waren allemaal Anderlecht-supporters... Pak er dan nog eens 1000 bij als officieel bezoekende supporter, dan komen ze aan 4000. Geloof jij jezelf nog op de duur?!

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #43 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:53:03 pm »
Enerzijds is het logisch dat een teletekst supporter rapper uit zijn zetel zal komen voor Essevee - Anderlecht of Essevee - Club dan voor Essevee - Cercle hé

Maar 6.800 supporters tegen Cercle is te weinig gezien onze goede seizoensstart! Natuurlijk blijven we een kleine ploeg uit een kleine stad met een niet zo modern stadion maar toch :)

In een modern complex moeten we tegen matchen als sirkul toch kunnen mikken op een kleine 10.000 denk ik :) En in de toppers + derby een 12.000tal

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #44 Gepost op: oktober 07, 2012, 10:55:04 pm »
Op gebied van thuissupporters mogen we trouwens niet klagen want als je vergelijkt met ploegen als Kortrijk, Bergen, Lokeren of Waasland Beveren doen we het zelfs goed :)

Uitsupporters is een iets groter "probleem"
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2012, 10:58:08 pm door bojaaan »

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #45 Gepost op: oktober 07, 2012, 11:03:53 pm »
Sorry maar wat een losersmentaliteit heb jij? Als je als sporter, team, prof zijnde na 10 speeldagen op een scheut van de eerste plaats staat ga je gewoonweg voor die POI... We hebben de kwaliteit en we weten dat op heden Standard nog ver onder die top 6 staat. Zonder dat (vervloekte) PO-systeem zouden we wellicht nu misschien van een potenti?el droomseizoen spreken, maar door die nacompetitie weten dat we sowieso niet hoger dan 5,6de plaats kunnen behalen. 2de staan op 1/3 vd competitie geeft een boost! :D

Is dat nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Je zegt zelf dat 1/3e (eigenlijk 1/4e) van de competitie gespeeld is. Dat wil zeggen dat er nog 2/3e te spelen zijn, maw 20 wedstrijden, maw 60 punten nog te verdelen/verdienen. We kennen een erg goede start, en dat is fantastisch, maar wat vergeten de mensen toch snel. Vorig seizoen degradeerden we bijna, en nu we eens bovenin staan (die 2e plaats is een momentopname) moeten we plots onze ambities aanpassen - op wat slaat dat toch?!

Er komt ongetwijfeld nog een dipje, want dit houden we nooit vol, dat weet het kleinste kind. En dan zal het afwachten zijn hoe deze erg jonge ploeg daarmee zal omgaan. Een paar keer verliezen en we staan in de middenmoot (bij wijze van spreken), ga je dan nog zeggen dat we so-wie-so, koste wat het kost, voor PO1 moeten gaan? Na de nederlaag tegen Bergen las je hier net het tegenovergestelde van wat je nu leest, waarmee ik wil zeggen: het kan h??l snel gaan in het voetbal.

In mijn ogen: laat ons genieten van deze mooie tijden, want we hebben een paar slappe jaren gehad. Laat ons week per week bekijken, en zien waar we geraken. Uiteraard wil iedereen PO1, uiteraard zullen de spelers en trainers daarvoor gaan (elke sporter wil winnen) - maar een ambitie die je na lang nadenken/(over)wegen/inschatten/... bij aanvang van een seizoen neerschrijft pas je niet zomaar eventjes aan als je in een betere periode zit. Realisme zou moeten overheersen, ook nu, want anders zal de klap des te groter zijn. Voetjes op de grond, dat is net onze sterkte, en week per week bekijken. Deze ploeg is jong, nu zitten we in een 'flow', maar het kan verkeren. Vandaar: laat ons zien waar we na 20 wedstrijden staan, en dan spreken we nog eens.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #46 Gepost op: oktober 07, 2012, 11:05:49 pm »
Ik heb het al gezegd als dury met deze kern geen POI haalt heeft hij gefaald. Ik hoop gewoon dat wij er dan ook bij zullen zijn, 2 extra macthkes tegen de boerkes is altijd leuk. Al weet ik dat het voor ons niet gemakkelijk zal zijn

De nieuwe trend van de pseudo-fans (en nekken): de druk zodanig opvoeren (vooral op Dury, niet toevallig opmerkelijk vaak bij de Dury-haters) ? la 'als we niet met 6-0 winnen van ploeg X dan hebben ze gefaald', nogal irritant moet ik zeggen. Men vergeet vanwaar we komen blijkbaar...

En boerio, ga eens naar je eigen forum.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #47 Gepost op: oktober 08, 2012, 12:43:33 am »
Sorry maar wat een losersmentaliteit heb jij? Als je als sporter, team, prof zijnde na 10 speeldagen op een scheut van de eerste plaats staat ga je gewoonweg voor die POI... We hebben de kwaliteit en we weten dat op heden Standard nog ver onder die top 6 staat. Zonder dat (vervloekte) PO-systeem zouden we wellicht nu misschien van een potenti?el droomseizoen spreken, maar door die nacompetitie weten dat we sowieso niet hoger dan 5,6de plaats kunnen behalen. 2de staan op 1/3 vd competitie geeft een boost! :D

Is dat nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Je zegt zelf dat 1/3e (eigenlijk 1/4e) van de competitie gespeeld is. Dat wil zeggen dat er nog 2/3e te spelen zijn, maw 20 wedstrijden, maw 60 punten nog te verdelen/verdienen. We kennen een erg goede start, en dat is fantastisch, maar wat vergeten de mensen toch snel. Vorig seizoen degradeerden we bijna, en nu we eens bovenin staan (die 2e plaats is een momentopname) moeten we plots onze ambities aanpassen - op wat slaat dat toch?!

Er komt ongetwijfeld ...

Er is wel degelijk een verschil tussen ambitie en een 'koste-wat-het-kost'. Indien we geen POI zouden halen is dat ongetwijfeld jammer maar natuurlijk geen ramp... Dury is een meester in de communicatie en geloof mij vrij 13 april jaren stillekes, POI IS beginnen leven bij staf, ploeg en bestuur, dat kan je niet onder banken stoelen steken... Als je er niet volop voor gaat en er niet in gelooft, waar geraak je dan? Ja idd, 2de in POIIB. Een ploeg als Standard bv. is nu weer inwendig aan het vloeken op ons (en ook de KVK) over dat het er 'weer' naar uitziet dat het duel om die 6de plaats niet van de poes zal zijn. Op heden is mijn mening deze maar dat wil niet zeggen dat ik over een dikke maand iets anders verkondig!
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2012, 12:45:22 am door Naessens C »

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #48 Gepost op: oktober 08, 2012, 09:12:11 am »
Het contrast met vorig jaar is groot. Toen berustte het merendeel hier al in de degradatie, vandaag is voor velen PO1 een must...
Persoonlijk vind ik het ook te vroeg om dergelijke uitspraken te doen. Het is immers op de meet dat de foto getrokken wordt. En mentaal is het voor zo'n jonge groep heel zwaar om een gans seizoen in de top 6 te draaien. Vaak zie je dan dat het op het einde toch vaak net niet is. Maar er zit zeker muziek in deze kern en die jonge gasten zijn heus wel ambitieus genoeg. Match per match bekijken blijft een verstandig uitgangspunt.

Vergeet ook niet dat er in de winterstop heel wat kan veranderen...

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #49 Gepost op: oktober 08, 2012, 09:44:05 am »
Sorry maar wat een losersmentaliteit heb jij? Als je als sporter, team, prof zijnde na 10 speeldagen op een scheut van de eerste plaats staat ga je gewoonweg voor die POI... We hebben de kwaliteit en we weten dat op heden Standard nog ver onder die top 6 staat. Zonder dat (vervloekte) PO-systeem zouden we wellicht nu misschien van een potenti?el droomseizoen spreken, maar door die nacompetitie weten dat we sowieso niet hoger dan 5,6de plaats kunnen behalen. 2de staan op 1/3 vd competitie geeft een boost! :D

Is dat nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Je zegt zelf dat 1/3e (eigenlijk 1/4e) van de competitie gespeeld is. Dat wil zeggen dat er nog 2/3e te spelen zijn, maw 20 wedstrijden, maw 60 punten nog te verdelen/verdienen. We kennen een erg goede start, en dat is fantastisch, maar wat vergeten de mensen toch snel. Vorig seizoen degradeerden we bijna, en nu we eens bovenin staan (die 2e plaats is een momentopname) moeten we plots onze ambities aanpassen - op wat slaat dat toch?!

Er komt ongetwijfeld ...

Er is wel degelijk een verschil tussen ambitie en een 'koste-wat-het-kost'. Indien we geen POI zouden halen is dat ongetwijfeld jammer maar natuurlijk geen ramp... Dury is een meester in de communicatie en geloof mij vrij 13 april jaren stillekes, POI IS beginnen leven bij staf, ploeg en bestuur, dat kan je niet onder banken stoelen steken... Als je er niet volop voor gaat en er niet in gelooft, waar geraak je dan? Ja idd, 2de in POIIB. Een ploeg als Standard bv. is nu weer inwendig aan het vloeken op ons (en ook de KVK) over dat het er 'weer' naar uitziet dat het duel om die 6de plaats niet van de poes zal zijn. Op heden is mijn mening deze maar dat wil niet zeggen dat ik over een dikke maand iets anders verkondig!

Net zoals er een verschil is tussen je volledige ambities bijstellen in een goede periode (wetende dat het overgrote deel van de competitie nog gespeeld moet worden, en nogal wat clubs punten laten liggen door Europees midweek voetbal, en anderen in een crisis zitten), en een gezonde mentaliteit hebben, als sporter, en willen winnen (en willen PO1 halen). Ik denk dat we een beetje naast elkaar praten. Uiteraard loopt het goed, en uiteraard houden ze de druk af door de media te counteren die zeggen dat we voor PO1 moeten gaan. En misschien geloven ze zelf ook wel in PO1, waarom ook niet, maar ik geloof ook dat ze effectief hun voeten op de grond proberen te houden - zeker als je weet vanwaar we komen, zeker als je weet dat het in het voetbal heel snel kan verkeren, en zeker als je weet dat dit een zeer jong team is.

Laat ons (liefst niet natuurlijk, maar dat is voetbal) drie keer na elkaar verliezen (er komen nog heel moeilijke periodes), Berrier en/of Hazard zien uitvallen, plots 12e staan - ga je dan zeggen dat we gefaald hebben, zoals sommigen hier nu, in deze goede periode, hardnekkig proberen te verkondigen? Neen, want een seizoen duurt 30 wedstrijden (eigenlijk 40), niet 10. En neen, omdat het doel rond de 10e plaats eindigen was - in het achterhoofd houdend dat dit een jong team is, enzovoort.
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2012, 09:48:35 am door 13 april 1951 »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #50 Gepost op: oktober 08, 2012, 10:06:23 am »
Ik ben superblij met de tweede plaats, we verdienen die plaats ook, ben ook superblij met de mix aan spelers, ervaren mannen, jonge talenten, we hebben een sterke bank, als je Hinostroza,Trajskovski en Skularson op de bank hebt zitten dan zit er geen kwaliteitsverschil met de basiself(we missen Leye zelfs niet!!).
Maar het is voor iedereen nu toch wel duidelijk dat iedereen van iedereen kan winnen of verliezen, je ziet dit ook aan het klassement, de helft van de ploegen hebben al 4 keer gewonnen,tussen plaats 13 en plaats 2 is het verschil 9 punten, het is nog te vroeg om hoog van de toren te blazen, we kunnen wel 'ontspannen' en met veel vertrouwen de komende match spelen, we zullen de volgende match ook in de top 6 zitten, niets meer maar ook niets minder.
Cercle speelt zoals wij verleden jaar speelden onder Kalezic, proberen om match naar zich toe te trekken, door op balbezit te spelen maar na 90 minuten met lege handen naar huis te gaan, ze hadden ook weinig kansen, kregen nog een penalti en een rode kaart (wij kregen 2 penalti's niet!)maar het mocht niet baten.  Er is nog een winterstop om de zaken recht te trekken voor Cercle(net als wij vorig seizoen).
Ik vond de wissel van Hazard terecht en Alex deed het ook goed, Berrier was goed op dreef, zowel Alex als Habib konden scoren op sublieme passen van Berrier om nog te zwijgen over zijn 7de goal, grote klasse.  Jimmy moet nog wat groeien, misschien ook wel letterlijk.
De X zat vol, is toch een man of 1200? de hoofdtribune een man of 35OO? en tribune kant vijver(met Cerclesupporters erbij) een man of 3000? Had toch ook de indruk dat er meer waren dan 6800 man, maar indien dit zo is is dit TE WEINIG, hoe komt dit?  Te duur?  Teveel aanbod op TV?

Offline deef

  • Leden
  • Berichten: 33
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #51 Gepost op: oktober 08, 2012, 10:15:37 am »
match per match bekijken ,
t'loopt uitstekend , maar 't kan rap veranderen ..(vorig seizoen geloofde ik ook erg in een topseizoen)
Hoewel  , na de uitschuiver tegen Bergen dacht ik dat we wat van onze pluimen gingen laten ,
maar de ploeg heeft fantastisch gereageerd .
Ik denk dat we meer technisch vernuft hebben in vergelijking met voorgaande jaren zodat
moeilijke wedstrijden die vroeger leidden tot puntenverlies nu gewonnen worden .

we gaan nog verliezen , maar anderen gaan dit ook doen .

Natuurlijk is de ambitie PO1 , maar om vanuit staff en bestuur dit nu al te verkondigen ??
zwijgen en verder doen zoals we bezig zijn .

Achterlijke reactie trouwens om te verkondigen dat Dury met deze groep altijd PO 1 moet halen ,


Hopelijk blijven we een beetje gespaard tijdens de transferperiode met nieuwjaar .

't wordt een boerejaar :)

Grz ,




Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #52 Gepost op: oktober 08, 2012, 10:42:06 am »
Inderdaad, wie nu nog zegt: onze doelstelling is 10e plaats, dan ist maar triestig hoor... We staan 5 punten voor op de 7e plaats, de nieuwe doelstelling is duidelijk; PO1 !

Jammer dat een heel pak van de supporters die aanwezig waren tegen Anderlecht, er nu niet waren. Maarja, dat zijn successupporters zeker  :-\

7 punten voor ? Awel er zijn er nog 60 te verdienen. Nog v??l te vroeg om conclusies te trekken. Als we op 6-7 speeldagen van het eind nog in de running zijn, d?n mag er pas over POI gesproken worden !

Zever, doel is gewoonweg PO1. We staan na 1/3 van de competitie 2e en we hebben nog geen enkel punt gestolen en we spelen van het beste voetbal in Belgie momenteel. Hoe iemand zich dan nog tevreden kan stellen met minder dan PO1 is een raadsel. Dat is zo een losermentaliteit. Gelukkig denken Dury en zijn spelers daar zowieso anders over.

Sorry, maar opnieuw, wat een zever. In voetbal kan het h??l snel gaan. Het is niet omdat we momenteel een sterke periode kennen dat we plots onze ambities zouden moeten gaan bijstellen. Het doel is de betere middenmoot, rond de 10e plaats, en ik zie het nut niet in om dat nu te gaan veranderen (en gelukkig ook de ploeg en Dury niet). Dat heeft overigens niks met 'losermentaliteit' te maken, enkel met realisme. Dit is een heel jong team; laat het eens enkele weken na elkaar tegenzitten, waardoor we plots 13e (ik zeg maar iets) staan - en dan spreken we nog eens. Ik geef je op een blaadje: dan is men hier over degradatie aan het praten. Zo snel gaat het...
Voor het seizoen had ik gezegd ok, 10e plaats is OK. Maar als je ziet hoe we het nu doen kun je toch onmogelijk tevreden zijn met die plaats? Toch minstens top 8..
SV TILL I DIE

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #53 Gepost op: oktober 08, 2012, 10:54:44 am »
Inderdaad, wie nu nog zegt: onze doelstelling is 10e plaats, dan ist maar triestig hoor... We staan 5 punten voor op de 7e plaats, de nieuwe doelstelling is duidelijk; PO1 !

Jammer dat een heel pak van de supporters die aanwezig waren tegen Anderlecht, er nu niet waren. Maarja, dat zijn successupporters zeker  :-\

7 punten voor ? Awel er zijn er nog 60 te verdienen. Nog v??l te vroeg om conclusies te trekken. Als we op 6-7 speeldagen van het eind nog in de running zijn, d?n mag er pas over POI gesproken worden !

Zever, doel is gewoonweg PO1. We staan na 1/3 van de competitie 2e en we hebben nog geen enkel punt gestolen en we spelen van het beste voetbal in Belgie momenteel. Hoe iemand zich dan nog tevreden kan stellen met minder dan PO1 is een raadsel. Dat is zo een losermentaliteit. Gelukkig denken Dury en zijn spelers daar zowieso anders over.

Sorry, maar opnieuw, wat een zever. In voetbal kan het h??l snel gaan. Het is niet omdat we momenteel een sterke periode kennen dat we plots onze ambities zouden moeten gaan bijstellen. Het doel is de betere middenmoot, rond de 10e plaats, en ik zie het nut niet in om dat nu te gaan veranderen (en gelukkig ook de ploeg en Dury niet). Dat heeft overigens niks met 'losermentaliteit' te maken, enkel met realisme. Dit is een heel jong team; laat het eens enkele weken na elkaar tegenzitten, waardoor we plots 13e (ik zeg maar iets) staan - en dan spreken we nog eens. Ik geef je op een blaadje: dan is men hier over degradatie aan het praten. Zo snel gaat het...

Voor het seizoen had ik gezegd ok, 10e plaats is OK. Maar als je ziet hoe we het nu doen kun je toch onmogelijk tevreden zijn met die plaats? Toch minstens top 8..

Laatste poging: we zijn 10 wedstrijden ver, er zijn er dus nog 20 (30) te spelen (60/90 punten te verdienen). Momenteel staan we in de top-6, maar dat kan heel snel veranderen (we staan bvb zes punten voor de 9e plaats), want dit is voetbal. Momenteel loopt het lekker, maar dat kan verkeren (mits wat pech, gezien we een jong team hebben), want dit is voetbal. De ambitie is rond de 10e plaats eindigen, en ik zie niet in waarom ze/we dat zouden moeten aanpassen omdat we momenteel in een goede periode zitten. In mijn ogen zullen/kunnen we pas bij tegenslag (paar weken op rij verliezen, blessures,...) en later in het seizoen zeggen of we de ambities kunnen/mogen bijstellen of niet. Deels ervan is druk afhouden (want inderdaad, men zit ongetwijfeld met die PO1 in het hoofd), maar deels ervan is ongetwijfeld ook voetjes op de grond houden - want Dury weet ondertussen ook wel hoe snel het kan verkeren. Het zijn blijkbaar maar de (sommige) fans die dat niet willen inzien. Nogmaals, ik begrijp je punt, en ik wil niet klinken alsof ik geen ambitie heb (want ook ik hoop op PO1, al ben ik er blijkbaar voorzichtiger in), maar een ambitie zomaar bijstellen omdat je momenteel goed bezig bent lijkt me nogal kort door de bocht. Opnieuw: zie de commentaren na Bergen, en kijk nu... Heel typisch allemaal, en vooral heel kortzichtig.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #54 Gepost op: oktober 08, 2012, 11:44:26 am »
Ik heb het al gezegd als dury met deze kern geen POI haalt heeft hij gefaald. Ik hoop gewoon dat wij er dan ook bij zullen zijn, 2 extra macthkes tegen de boerkes is altijd leuk. Al weet ik dat het voor ons niet gemakkelijk zal zijn

Wie zegt dat onze jonge spelers dit niveau een volledig seizoen gaan volhouden? Er zal ook nog een periode komen dat het minder goed gaat en dat we minder punten gaan pakken.
Ik zou het anders zeggen, als we PO1 halen, dan zal het de grote verdienste zijn van Dury, dat hij  dit kan met deze jonge ploeg, en als we het niet halen is zeker het geen falen. De ambitie voor het seizoen was rond een 10de plaats.

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #55 Gepost op: oktober 08, 2012, 12:29:20 pm »
Ik lees vooral veel blablablabla en de ambitie is de 10e plaats. Je staat tweede en je ambieert een 10de plaats. Jongens toch, wat een verliezersmentaliteit zeg. Het boeit me helemaal niet welk seizoen we vorig jaar hadden. Het boeit me alleen wat we dit seizoen brengen en als je daarmee de 10de plaats ambieert ben je niet goed wijs.

Iemand met de juiste mentaliteit kijkt niet naar beneden, iemand met de juiste mentaliteit kijkt altijd naar boven. We staan 3 punten achter op de ploeg boven ons. Dat is dus het huidige doel en dat heeft niks met zweven te maken, dat is kijken naar de realiteit van het klassement. Jij verwart zweven met ambitie, zo simpel is het. Als je 16e staat en je ambieert de eerste plaats dan ben je aan het zweven. ALs je 2e staan en je ambieert de eerste plaats dan ben je dat niet.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #56 Gepost op: oktober 08, 2012, 12:38:23 pm »
Toch vermelden dat de sfeer in vak X bepalend is voor de uitslag. Tegen Bergen was het er muisstil, tegen Anderlecht goed maar ook niet meer dan dat. Tegen Circl was het al van voor de match vollen ambiance. Ik kon mijn oren niet geloven dat zelfs de oude tribune begon mee te zingen.

Moraal  van het verhaal! vak X: geef er tegen Lokeren weer zo een lel op!!
Alvast bedankt voor de match tegen Circl!

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #57 Gepost op: oktober 08, 2012, 12:41:08 pm »
Feit is dat we nu al gered zijn en dus een zorgeloos seizoen kunnen draaien. Dan kan je toch maar beter mikken op PO1 dan gewoon tevreden zijn met een anoniem seizoen...

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #58 Gepost op: oktober 08, 2012, 01:06:27 pm »
Feit is dat we nu al gered zijn en dus een zorgeloos seizoen kunnen draaien. Dan kan je toch maar beter mikken op PO1 dan gewoon tevreden zijn met een anoniem seizoen...

Inderdaad, nu reeds tevreden zijn en op de lauweren gaan rusten is gewoon dodelijk. Maar ik heb de indruk dat deze groep dat niet gaat doen. Zolang ze zich gaan kunnen blijven opladen voor wedstrijden tegen Lierse, Cercle en consoorten ziet het er goed uit. Het is dus van kapitaal belang dat ze gemotiveerd blijven voor de komende wedstrijden tegen Lokeren, Beveren en Charleroi. Haal je daar 6 of 7 op 9 tegen dan blijf je bovenaan staan en zal de kloof met de 7e vergroten. De 3 volgende wedstrijden zullen volgens mij de rest van het seizoen bepalen. Lierse en Cercle hebben ze tot een goed einde gebracht en nu moeten ze doorgaan op dat elan en ik door de dingen die ik opgevangen heb, heb ik er een goed oog op. Ik heb namelijk van bepaalde mensen gehoord dat deze jonge spelersgroep een "saaie" bende is. Ze leven dus voor hun vak, ze willen zich blijven bewijzen en dat is goed. Dury moet eigenlijk maar 1 ding doen, ze begeleiden en motiveren. Hij amuseert zich volgens mij rot.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #59 Gepost op: oktober 08, 2012, 01:32:49 pm »
Ik lees vooral veel blablablabla en de ambitie is de 10e plaats. Je staat tweede en je ambieert een 10de plaats. Jongens toch, wat een verliezersmentaliteit zeg. Het boeit me helemaal niet welk seizoen we vorig jaar hadden. Het boeit me alleen wat we dit seizoen brengen en als je daarmee de 10de plaats ambieert ben je niet goed wijs.

Iemand met de juiste mentaliteit kijkt niet naar beneden, iemand met de juiste mentaliteit kijkt altijd naar boven. We staan 3 punten achter op de ploeg boven ons. Dat is dus het huidige doel en dat heeft niks met zweven te maken, dat is kijken naar de realiteit van het klassement. Jij verwart zweven met ambitie, zo simpel is het. Als je 16e staat en je ambieert de eerste plaats dan ben je aan het zweven. ALs je 2e staan en je ambieert de eerste plaats dan ben je dat niet.

Bij het begin van de competitie wisten we niet waar we stonden met deze jonge ploeg en is het normaal dat we de ambities niet te hoog stelden. Nu we tweede staan in het klassement kunnen we de ambitie wat bijstellen. Dromen mag altijd, maar het is beter de voetjes nog wat op de grond te houden en realistisch te blijven, dan komt ge er nooit bedrogen uit.
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2012, 01:54:05 pm door Bertrand »