Auteur Topic: [NB] Essevee - Cercle Brugge  (gelezen 13464 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #60 Gepost op: oktober 08, 2012, 01:53:22 pm »
Hamstringblessure voor Habibou

Habib Habibou werd zaterdag uit voorzorg naar de kant gehaald tijdens de wedstrijd tegen Cercle Brugge. De Franse spits van Essevee heeft last aan de hamstrings en moet de nodige rust nemen.
Francky Dury was zaterdag genoodzaakt om centrumspits Habib Habibou naar de kant te halen. Na afloop van de wedstrijd bleek dat de Franse aanvaller teveel last had aan de adductoren. Habibou kan de komende periode rustig herstellen in de hoop op 20 oktober te kunnen hervatten in de thuiswedstrijd tegen Lokeren.

Net als op het Lisp was Habibou ook tegen Cercle Brugge trefzeker. De Essevee-spits tekende het tweede doelpunt aan nadat hij ??n week eerder driemaal de weg naar het net vond op bezoek bij de Pallieters.

De miserie begint weer :(

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #61 Gepost op: oktober 08, 2012, 02:08:09 pm »
Hamstringblessure voor Habibou

Habib Habibou werd zaterdag uit voorzorg naar de kant gehaald tijdens de wedstrijd tegen Cercle Brugge. De Franse spits van Essevee heeft last aan de hamstrings en moet de nodige rust nemen.
Francky Dury was zaterdag genoodzaakt om centrumspits Habib Habibou naar de kant te halen. Na afloop van de wedstrijd bleek dat de Franse aanvaller teveel last had aan de adductoren. Habibou kan de komende periode rustig herstellen in de hoop op 20 oktober te kunnen hervatten in de thuiswedstrijd tegen Lokeren.

Net als op het Lisp was Habibou ook tegen Cercle Brugge trefzeker. De Essevee-spits tekende het tweede doelpunt aan nadat hij ??n week eerder driemaal de weg naar het net vond op bezoek bij de Pallieters.

De miserie begint weer :(
Gelukkig interland voetbal
SV TILL I DIE

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #62 Gepost op: oktober 08, 2012, 02:18:23 pm »
Ik heb het al gezegd als dury met deze kern geen POI haalt heeft hij gefaald. Ik hoop gewoon dat wij er dan ook bij zullen zijn, 2 extra macthkes tegen de boerkes is altijd leuk. Al weet ik dat het voor ons niet gemakkelijk zal zijn

Jaja, nu zaten er 7000 en tegen anderlecht 10090 fans.  Nja, inderdaad er zaten 4090 anderlecht fans.  Dat zijn ook waregemfans, maar meer de mensen die kiezen voor gezellig thuis voor de tv of warm op caf? te kijken en voor een match tegen anderlecht met inzet plaats 2, lok je die ook al eens uit huis.  We spelen voor een gemiddelde momenteel van iets meer dan 8000 man in een ongezellig plaatsbeperkend en luxe beperkend stadion, niet slecht me dunkt.  En dit na 2 rotseizoenen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #63 Gepost op: oktober 08, 2012, 02:36:28 pm »
Ik lees vooral veel blablablabla en de ambitie is de 10e plaats. Je staat tweede en je ambieert een 10de plaats. Jongens toch, wat een verliezersmentaliteit zeg. Het boeit me helemaal niet welk seizoen we vorig jaar hadden. Het boeit me alleen wat we dit seizoen brengen en als je daarmee de 10de plaats ambieert ben je niet goed wijs.

Iemand met de juiste mentaliteit kijkt niet naar beneden, iemand met de juiste mentaliteit kijkt altijd naar boven. We staan 3 punten achter op de ploeg boven ons. Dat is dus het huidige doel en dat heeft niks met zweven te maken, dat is kijken naar de realiteit van het klassement. Jij verwart zweven met ambitie, zo simpel is het. Als je 16e staat en je ambieert de eerste plaats dan ben je aan het zweven. ALs je 2e staan en je ambieert de eerste plaats dan ben je dat niet.

Bij het begin van de competitie wisten we niet waar we stonden met deze jonge ploeg en is het normaal dat we de ambities niet te hoog stelden. Nu we tweede staan in het klassement kunnen we de ambitie wat bijstellen. Dromen mag altijd, maar het is beter de voetjes nog wat op de grond te houden en realistisch te blijven, dan komt ge er nooit bedrogen uit.

Playoff 1 is niet dromen ?...  Sowieso al niet voor den essevee en zeker dit seizoen niet na 10 speeldagen, goed voetbal en een tweede stek.  Dat we zouden zeggen europees of laat staan den titel of vice kampioen. Ok, dan kunnen we spreken van dromen.  Je hebt de G5 en zoals Houben van Genk zei.  Er is maar 1 echte topploeg en dat is anderlecht, daarna heb je brugge en dan standard en genk. Gent is een meeloper.  Je hebt 6 playoff plaatsen.  Inderdaad Belgi? heeft echt last van die losersmentaliteit, maar hier (op dit forum toch) is het in Waregem wel heel erg.  Kzou me echt rot amuseren om zo een fan te zijn.  Voor het seizoen zeggen dat we content zijn met behoud (na paar mooie jaren) en steeds groeiende achterban en budget en groeiende structuur.  En nu na quasi het beste voetbal van alle ploegen voor de moment en een tweede welverdiende stek, nog spreken dat we mogen en gaan content zijn met een 10de stek.  Grijze muizen!  Het lijkt wel of sommigen het express doen om sommigen uit hen tent te loken (en het lukt alleszins).  Gelukkig is bestuur, spelers en trainer niet zo.  Dat men het niet uitschreeuwt is puur om geen druk te leggen en de tegenstander ook niet extra te motiveren.
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2012, 02:40:24 pm door essevee007 »

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #64 Gepost op: oktober 08, 2012, 02:44:53 pm »
Citaat
Het bondsparket eist geen schorsing voor Genk-speler Anele na zijn rode kaart zondagavond in de topper tegen Club Brugge. Anele werd na een kwartier meteen van het veld gestuurd door scheidsrechter Dierick na een drieste tackle op Blondel. Na de match gaf Dierick echter toe dat de overtreding slechts geel verdiende.

KV Mechelen-speler Boubacar Diabang moet een schorsing van drie speeldagen vrezen na zijn rode kaart voor een fout op Kortrijk-middenvelder Dejaegere. Tegen Steve Colpaert van Zulte Waregem, rood in de match tegen Cercle Brugge, wordt 1 speeldag ge?ist.

Diabang en Colpaert kunnen nog in beroep gaan tegen dit voorstel.

Twee maten, twee gewichten?

Iedereen is er het toch over eens dat ook het rood van Colpaert ferm overdreven was. Het was niet eens een tackle. En we kregen dan nog eens een penalty tegen die er geen was. Ik zou zeggen dat we al genoeg gestraft zijn en dat ook wij geen schorsing meer moeten krijgen.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #65 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:07:00 pm »
Ik lees vooral veel blablablabla en de ambitie is de 10e plaats. Je staat tweede en je ambieert een 10de plaats. Jongens toch, wat een verliezersmentaliteit zeg. Het boeit me helemaal niet welk seizoen we vorig jaar hadden. Het boeit me alleen wat we dit seizoen brengen en als je daarmee de 10de plaats ambieert ben je niet goed wijs.

Iemand met de juiste mentaliteit kijkt niet naar beneden, iemand met de juiste mentaliteit kijkt altijd naar boven. We staan 3 punten achter op de ploeg boven ons. Dat is dus het huidige doel en dat heeft niks met zweven te maken, dat is kijken naar de realiteit van het klassement. Jij verwart zweven met ambitie, zo simpel is het. Als je 16e staat en je ambieert de eerste plaats dan ben je aan het zweven. ALs je 2e staan en je ambieert de eerste plaats dan ben je dat niet.

't Is van niet willen blijkbaar. Allerlaatste poging: ik begrijp dat je altijd omhoog moet kijken, en dat je altijd meer en beter als ambitie moet hebben, en dat je als sporter altijd wil (moet willen) winnen, en dat we nu - gezien het klassement - vol voor PO1 moeten gaan. Dat snap ik, fox, dat snap ik. Mijn punt is echter het volgende: waarom zouden we onze ambitie, die voor het seizoen werd vastgelegd, nu we in een goede periode zitten, plots aanpassen? We zitten nog niet eens in de helft van het seizoen. Dat lijkt me wel heel kortzichtig. Want, voor de zoveelste keer, ook jij zou toch moeten weten hoe snel het kan gaan en (vooral) keren in het voetbal?

We verloren thuis tegen Bergen, toen ging het een rotseizoen worden. Een paar weken later staan we 2e en moeten we plots onze ambities bijstellen - binnen drie weken staan we misschien weer 9e, en gaan we dan opnieuwe klagen over een rotseizoen? Ik wil maar zeggen: laat het ons week per week bekijken. Dit is een jong team en het valt af te wachten hoe ze zullen omgaan met tegenslagen. Ook ik ambieer PO1, en (zoals ik al zei, maar daar lees je dan over) ongetwijfeld het team en Dury ook, maar het lijkt me dom en kort door de bocht om nu onze ambities bij te stellen. Het seizoen is nog jong, er vallen nog h??l veel punten te winnen en te verliezen... On verra.

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #66 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:13:26 pm »
Ik lees vooral veel blablablabla en de ambitie is de 10e plaats. Je staat tweede en je ambieert een 10de plaats. Jongens toch, wat een verliezersmentaliteit zeg. Het boeit me helemaal niet welk seizoen we vorig jaar hadden. Het boeit me alleen wat we dit seizoen brengen en als je daarmee de 10de plaats ambieert ben je niet goed wijs.

Iemand met de juiste mentaliteit kijkt niet naar beneden, iemand met de juiste mentaliteit kijkt altijd naar boven. We staan 3 punten achter op de ploeg boven ons. Dat is dus het huidige doel en dat heeft niks met zweven te maken, dat is kijken naar de realiteit van het klassement. Jij verwart zweven met ambitie, zo simpel is het. Als je 16e staat en je ambieert de eerste plaats dan ben je aan het zweven. ALs je 2e staan en je ambieert de eerste plaats dan ben je dat niet.

't Is van niet willen blijkbaar. Allerlaatste poging: ik begrijp dat je altijd omhoog moet kijken, en dat je altijd meer en beter als ambitie moet hebben, en dat je als sporter altijd wil (moet willen) winnen, en dat we nu - gezien het klassement - vol voor PO1 moeten gaan. Dat snap ik, fox, dat snap ik. Mijn punt is echter het volgende: waarom zouden we onze ambitie, die voor het seizoen werd vastgelegd, nu we in een goede periode zitten, plots aanpassen? We zitten nog niet eens in de helft van het seizoen. Dat lijkt me wel heel kortzichtig. Want, voor de zoveelste keer, ook jij zou toch moeten weten hoe snel het kan gaan en (vooral) keren in het voetbal?

We verloren thuis tegen Bergen, toen ging het een rotseizoen worden. Een paar weken later staan we 2e en moeten we plots onze ambities bijstellen - binnen drie weken staan we misschien weer 9e, en gaan we dan opnieuwe klagen over een rotseizoen? Ik wil maar zeggen: laat het ons week per week bekijken. Dit is een jong team en het valt af te wachten hoe ze zullen omgaan met tegenslagen. Ook ik ambieer PO1, en (zoals ik al zei, maar daar lees je dan over) ongetwijfeld het team en Dury ook, maar het lijkt me dom en kort door de bocht om nu onze ambities bij te stellen. Het seizoen is nog jong, er vallen nog h??l veel punten te winnen en te verliezen... On verra.

Jij probeert je "argumenten" kracht bij te zetten met verzinsels. Niemand had het over een rotseizoen na Bergen. Iedereen had het over een rotmatch. Een wereld van verschil. Het is helemaal niet kort door de bocht om na 10 wedstrijden de ambities bij te stellen. Het is zelfs logisch om die bij te stellen. Net zoals dat vorig jaar in de omgekeerde richting logisch was. Toen was de ambitie top 6 en werd het behoud de doelstelling na 10 wedstrijden. Wel nu is het andersom. Simpel hoor.

En dit team kan omgaan met tegenslag. Dat hebben ze bewezen na hoe ze rechtgekropen zijn na de wedstrijd tegen Bergen en dat hebben ze nu weer bewezen na die tegengoal van Cercle. 5 minuten moeilijk maar het daarna zeer volwassen uitgevoetbal. Ondanks de jeugdige leeftijd zit er meer maturiteit in dit elftal dan de afgelopen jaren

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #67 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:22:07 pm »
Citaat
Het bondsparket eist geen schorsing voor Genk-speler Anele na zijn rode kaart zondagavond in de topper tegen Club Brugge. Anele werd na een kwartier meteen van het veld gestuurd door scheidsrechter Dierick na een drieste tackle op Blondel. Na de match gaf Dierick echter toe dat de overtreding slechts geel verdiende.

KV Mechelen-speler Boubacar Diabang moet een schorsing van drie speeldagen vrezen na zijn rode kaart voor een fout op Kortrijk-middenvelder Dejaegere. Tegen Steve Colpaert van Zulte Waregem, rood in de match tegen Cercle Brugge, wordt 1 speeldag ge?ist.

Diabang en Colpaert kunnen nog in beroep gaan tegen dit voorstel.

Twee maten, twee gewichten?

Iedereen is er het toch over eens dat ook het rood van Colpaert ferm overdreven was. Het was niet eens een tackle. En we kregen dan nog eens een penalty tegen die er geen was. Ik zou zeggen dat we al genoeg gestraft zijn en dat ook wij geen schorsing meer moeten krijgen.

Ik reken erop dat ons bestuur hiertegen in beroep gaat!  De rode kaart van Colpaert was al een klucht en dus zou daar nu zeker niets niet meer moeten bijkomen!
Btw: tegenwoordig gaat elke ploeg bijna altijd in beroep tegen rode kaarten, waarom zouden wij dan "het braaf lammetje" moeten spelen?

Ander aspect is: behalve Colpaert en D'haene hebben we momenteel g??n centrale verdedigers meer...  Perdichizzi reken ik immers niet meer als A kern speler, valt voor mij h?lemaal door de mand.  Noodoplossing is Malanda centraal in de verdediging zetten, maar heeft daar nog te weinig ervaring in.

Voor mij moet er tijdens de winterstop nog 1 centrale verdediger en 1 linksback bijkomen.

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #68 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:26:26 pm »
Ik vind het al straf dat die sowieso niet werd "kwijtgescholden" en dat we daarvoor nog in beroep moeten gaan.
Bekijken die op de bond dan geen beelden?

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #69 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:40:23 pm »
Jij probeert je "argumenten" kracht bij te zetten met verzinsels. Niemand had het over een rotseizoen na Bergen. Iedereen had het over een rotmatch. Een wereld van verschil. Het is helemaal niet kort door de bocht om na 10 wedstrijden de ambities bij te stellen. Het is zelfs logisch om die bij te stellen. Net zoals dat vorig jaar in de omgekeerde richting logisch was. Toen was de ambitie top 6 en werd het behoud de doelstelling na 10 wedstrijden. Wel nu is het andersom. Simpel hoor.

Vak X moest worden afgevoerd, het nieuwe stadion moest er al niet meer komen, 'voetjes op de grond' las ik. Ik merk dat sommigen, na overwinningen tegen Leuven en hekkensluiter Cercle weer aan het zweven zijn. Mijn punt was enkel: het kan snel gaan in het voetbal, na Bergen zag het er minder goed uit, nu ziet er goed uit, binnen drie weken ziet het er misschien weer minder uit. Het staat allemaal dicht op elkaar, twee keer verliezen en je staat in de middenmoot, bij wijze van spreken. Maar misschien heb je wel gelijk hoor, ik moet hier 'mijn gelijk' niet halen - het is leuk om hierover te discussi?ren. Ik ben er alleen voorzichtiger in denk ik. Het is een jonge ploeg, we hebben niet veel blessures, als die dingen gaan beginnen tegenzitten (zoals vorig jaar), hoe gaat het er dan uitzien? En als we plots 12e staan, moeten we dan nog absoluut voor PO1 gaan? Waarmee ik wil zeggen: zo kan je elke week je ambities bijstellen, ik zie het liever wat over een langere periode. Nog 20 (!) wedstrijden te gaan, we zien wel.

Citaat
En dit team kan omgaan met tegenslag. Dat hebben ze bewezen na hoe ze rechtgekropen zijn na de wedstrijd tegen Bergen en dat hebben ze nu weer bewezen na die tegengoal van Cercle. 5 minuten moeilijk maar het daarna zeer volwassen uitgevoetbal. Ondanks de jeugdige leeftijd zit er meer maturiteit in dit elftal dan de afgelopen jaren.


Ik ga akkoord, maar met 'tegenslag' bedoel ik eigenlijk dat de resultaten eens flink gaan tegenzitten een paar weken na elkaar, dat er een paar belangrijke jongens ? la Berrier of Hazard uitvallen - hoe gaan ze dan reageren. En wat als we dan een hoop plaatsen zakken, dan opnieuw de ambities terugdraaien? Dan eens winnen, plots weer 7e staan, en opnieuw de ambities bijstellen?! Nja, nogmaals, ik zie het liever over langere periodes.

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #70 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:41:50 pm »
Citaat
Het bondsparket eist geen schorsing voor Genk-speler Anele na zijn rode kaart zondagavond in de topper tegen Club Brugge. Anele werd na een kwartier meteen van het veld gestuurd door scheidsrechter Dierick na een drieste tackle op Blondel. Na de match gaf Dierick echter toe dat de overtreding slechts geel verdiende.

KV Mechelen-speler Boubacar Diabang moet een schorsing van drie speeldagen vrezen na zijn rode kaart voor een fout op Kortrijk-middenvelder Dejaegere. Tegen Steve Colpaert van Zulte Waregem, rood in de match tegen Cercle Brugge, wordt 1 speeldag ge?ist.

Diabang en Colpaert kunnen nog in beroep gaan tegen dit voorstel.

Twee maten, twee gewichten?

Iedereen is er het toch over eens dat ook het rood van Colpaert ferm overdreven was. Het was niet eens een tackle. En we kregen dan nog eens een penalty tegen die er geen was. Ik zou zeggen dat we al genoeg gestraft zijn en dat ook wij geen schorsing meer moeten krijgen.

Ik reken erop dat ons bestuur hiertegen in beroep gaat!  De rode kaart van Colpaert was al een klucht en dus zou daar nu zeker niets niet meer moeten bijkomen!
Btw: tegenwoordig gaat elke ploeg bijna altijd in beroep tegen rode kaarten, waarom zouden wij dan "het braaf lammetje" moeten spelen?

Ander aspect is: behalve Colpaert en D'haene hebben we momenteel g??n centrale verdedigers meer...  Perdichizzi reken ik immers niet meer als A kern speler, valt voor mij h?lemaal door de mand.  Noodoplossing is Malanda centraal in de verdediging zetten, maar heeft daar nog te weinig ervaring in.

Voor mij moet er tijdens de winterstop nog 1 centrale verdediger en 1 linksback bijkomen.

Ik denk dat Dury Malanda niet centraal gaat zetten. Tegen Cercle stond hij na die rode kaart op rechts en speelde De fauw centraal. Wat met David Vandenbroek? Ik vond die eigenlijk best wel goed in zijn eerste passage bij Zulte Waregem.

13 april 1951

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #71 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:42:53 pm »
Citaat
Het bondsparket eist geen schorsing voor Genk-speler Anele na zijn rode kaart zondagavond in de topper tegen Club Brugge. Anele werd na een kwartier meteen van het veld gestuurd door scheidsrechter Dierick na een drieste tackle op Blondel. Na de match gaf Dierick echter toe dat de overtreding slechts geel verdiende.

KV Mechelen-speler Boubacar Diabang moet een schorsing van drie speeldagen vrezen na zijn rode kaart voor een fout op Kortrijk-middenvelder Dejaegere. Tegen Steve Colpaert van Zulte Waregem, rood in de match tegen Cercle Brugge, wordt 1 speeldag ge?ist.

Diabang en Colpaert kunnen nog in beroep gaan tegen dit voorstel.

Twee maten, twee gewichten?

Iedereen is er het toch over eens dat ook het rood van Colpaert ferm overdreven was. Het was niet eens een tackle. En we kregen dan nog eens een penalty tegen die er geen was. Ik zou zeggen dat we al genoeg gestraft zijn en dat ook wij geen schorsing meer moeten krijgen.

Ik reken erop dat ons bestuur hiertegen in beroep gaat!  De rode kaart van Colpaert was al een klucht en dus zou daar nu zeker niets niet meer moeten bijkomen!
Btw: tegenwoordig gaat elke ploeg bijna altijd in beroep tegen rode kaarten, waarom zouden wij dan "het braaf lammetje" moeten spelen?

?

Vorig jaar week in week uit benadeeld door de arbitrage, ook dit seizoen weer ettelijke flagrante fouten in ons nadeel - ik vind dat ons bestuur wel iets (niet op z'n Kortrijks, maar toch) meer uit z'n kot mag komen. Then again, we werken verder (boerenmentaliteit) en het lukt ons bijzonder goed, en ooit zal het wel eens gaan meezitten ook zeker?

Online Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #72 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:44:34 pm »
Voor colpaert wordt 1 speeldag geeist . Man toch ziekelijke boel daar , als je weet dat zukanovic vrijgesproken wordt en geen schorsing krijgt omdat hij de bal uit het doel houd met zijn handen ....

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #73 Gepost op: oktober 08, 2012, 04:26:42 pm »
Voor colpaert wordt 1 speeldag geeist . Man toch ziekelijke boel daar , als je weet dat zukanovic vrijgesproken wordt en geen schorsing krijgt omdat hij de bal uit het doel houd met zijn handen ....
Idd, want KVK heeft, als grote ploeg, nu eenmaal een voetje voor bij de bond.
Even serieus.  Voor Zukanovic werd in eerste instantie ook ??n speeldag voorgesteld, zelfde straf dus als voor Colpaert. Op dit moment klopt je bewering dat Zuka minder zwaar gestraft is, dus niet.  KVK is in beroep gegaan, de speeldag schorsing is vervallen.  Het staat SVZW vrij in beroep te gaan. 
Vrijgesproken is trouwens een verkeerd woord.  De bond spreekt in die gevallen nooit iemand vrij, ze beschouwen de uitsluiting als voldoende straf.  Vrijspreken zou inhouden dat ze toegeven dat de scheidrechter zich vergiste, wat ze niet doen.  Ze zullen dat volgens mij ook nooit doen, omdat dan het risico bestaat dat gevraagd wordt de wedstrijd te herspelen.
Verder begrijp ik de vergelijking met Zukanovic niet, omdat beide gevallen totaal verschillend zijn.  Bij een handsspel in het penaltygebied krijg je in principe rood wanneer je een ?zeker? doelpunt verhindert.  Anders krijg je geel (spelbederf) en natuurlijk een penalty tegen.  Zuka had dus geel moeten krijgen, aangezien er nog 2 verdedigers achter hem op de doellijn stonden.
Colpaert is een totaal ander geval.  Als je een fout maakt op een doorgebroken man, als laatste veldspeler, krijg je rood.  Als deze fout in het penaltygebied gemaakt wordt, is het penalty en rode kaart.  Als de scheidsrechter de fout fluit, kan hij eigenlijk niet anders dan rood geven.
Ik heb de vertraagde beelden nu al een paar keer bekeken (op de site van de RTBF), en volgens mij neemt Colpaert met zijn linkerhand duidelijk de Cercle-speler vast.  Hij lost hem net voordat hij (Colpaert) het penaltygebied binnenkomt, maar op dat moment is de Cerclespeler al op/over de lijn die deze zone begrenst.  Natuurlijk laat de Cercle speler zich vallen, maar als er een fout is, is het in een dergelijk geval rood.  En ik denk dat niemand kan ontkennen dat Colpaert even aan de schouder van de Cercle speler hangt.  Trouwens, bij die beelden zegt de RTBF-commentator al v??r hij de kleur van de kaart kan zien, dat Colpaert rood krijgt, als ik me goed herinner. 
Voor alle duidelijkheid, het feit dat Colpaert volgens mij een (lichte) fout maakt, en gezien de omstandigheden dus rood moet krijgen, neemt niet weg dat ik vind dat de fout te licht was om een extra speeldag schorsing te krijgen.  Maar ik heb de indruk dat de bond alleen geen extra speeldag schorsing geeft wanneer ze vinden dat de scheidsrechter zich vergiste bij de rode kaart.

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #74 Gepost op: oktober 08, 2012, 04:56:55 pm »
Colpaert maakt de fout buiten het strafschopgebied en op het moment van de fout was die man trouwens nog niet doorgebroken. Dit was gewoon geel wegens spelbederf en een vrije trap buiten het strafschopgebied.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #75 Gepost op: oktober 08, 2012, 05:00:01 pm »
Citaat
Het bondsparket eist geen schorsing voor Genk-speler Anele na zijn rode kaart zondagavond in de topper tegen Club Brugge. Anele werd na een kwartier meteen van het veld gestuurd door scheidsrechter Dierick na een drieste tackle op Blondel. Na de match gaf Dierick echter toe dat de overtreding slechts geel verdiende.

KV Mechelen-speler Boubacar Diabang moet een schorsing van drie speeldagen vrezen na zijn rode kaart voor een fout op Kortrijk-middenvelder Dejaegere. Tegen Steve Colpaert van Zulte Waregem, rood in de match tegen Cercle Brugge, wordt 1 speeldag ge?ist.

Diabang en Colpaert kunnen nog in beroep gaan tegen dit voorstel.

Twee maten, twee gewichten?

Iedereen is er het toch over eens dat ook het rood van Colpaert ferm overdreven was. Het was niet eens een tackle. En we kregen dan nog eens een penalty tegen die er geen was. Ik zou zeggen dat we al genoeg gestraft zijn en dat ook wij geen schorsing meer moeten krijgen.

Ik reken erop dat ons bestuur hiertegen in beroep gaat!  De rode kaart van Colpaert was al een klucht en dus zou daar nu zeker niets niet meer moeten bijkomen!
Btw: tegenwoordig gaat elke ploeg bijna altijd in beroep tegen rode kaarten, waarom zouden wij dan "het braaf lammetje" moeten spelen?

Ander aspect is: behalve Colpaert en D'haene hebben we momenteel g??n centrale verdedigers meer...  Perdichizzi reken ik immers niet meer als A kern speler, valt voor mij h?lemaal door de mand.  Noodoplossing is Malanda centraal in de verdediging zetten, maar heeft daar nog te weinig ervaring in.

Voor mij moet er tijdens de winterstop nog 1 centrale verdediger en 1 linksback bijkomen.

Ik denk dat Dury Malanda niet centraal gaat zetten. Tegen Cercle stond hij na die rode kaart op rechts en speelde De fauw centraal. Wat met David Vandenbroek? Ik vond die eigenlijk best wel goed in zijn eerste passage bij Zulte Waregem.

Helemaal akkoord, ik ben ook voorstander van David Vandenbroek.  Alleen is hij nog steeds niet beschikbaar op dit moment.  Sowieso moet er wel nog een linksback bijkomen, vind ik.  De jonge is voordeel van de twijfel voor mij maar Van den broucke is geen eersteklasmateriaal voor mij.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #76 Gepost op: oktober 08, 2012, 05:05:09 pm »
Tuurlijk gaat Colpaert die schorsingdag krijgen. De bond wil namelijk de grote ploegen in Playoff I en zal er dus alles aan doen om het ons zo moeilijk mogelijk te maken! Ik verwacht vanaf nu dan ook veel scheidsrechterlijke dwalingen in ons nadeel...


Trouwens hier staaltje van subjectief verslag op voetbalprimeur...

Cercle niet beloond, Mechelen kansloos

Cercle Brugge kon zaterdagavond geen punten roven op het veld van Zulte Waregem. De Vereniging speelde een goede wedstrijd, maar dat werd niet beloond. KV Kortrijk daarentegen won makkelijk tegen tien Mechelaars.

Cercle spartelt, maar wint niet
Vooral Cercle Brugge was bij aanvang van de partij zeer nijdig. De Vereniging probeerde de wedstrijd in handen te nemen en dat lukte aardig. Bob Peeters had duidelijk de opdracht gegeven om Frank Berrier uit de wedstrijd te houden, waardoor de Fransman de hele eerste helft onzichtbaar was. Een goede tactische zet.

Na de rust bleef Cercle op goede koers. Tot Berrier, een half uur voor affluiten, dan toch kon scoren. De spelverdeler verraste doelman Jo Coppens met een knappe vrije schop en zette zo Zulte - al dan niet onverdiend - op voorsprong. Niet veel later zette Habib Habibou ook de 2-0 op het bord.

Peeters gaf niet op en bracht nieuwste aanwinst Eidur Gudjohnson in. Een onverwacht snel debuut voor de Ijslander, die ook meteen bepalend was. Colpaert haalde Vidarsson om in zestien en Gudjohnson zette koel de daaruit volgende strafschop om. De eerste treffer van de ex-Barcelona spits voor de Vereniging.

Zulte Waregem liet zich niet uit zijn lood slaan en kende Cercle, met nog tien minuten op de klok, de genadeslag toe. Berrier legde met een magistraal doelpunt de eindstand vast en stuurde de manschappen van Peeters nogmaals puntenloos terug naar Brugge.


KV Kortrijk vlot voorbij tien Mechelaars
De eerste minuten van de wedstrijd waren evenwichtig. Beide ploegen kregen kansen en het spel ging goed op en neer. Tot Dialiba Diabang iets voor het half uur een rode kaart kreeg voor een fout op Brecht Dejaeghere. Kortrijk kon optimaal profiteren van het overwicht en Romain Reynaud deed nog voor de rust de netten van het Mechelse doel trillen.

De thuisploeg kwam heel erg gedreven uit de kleedkamer, maar verspilde daarbij veel krachten. Het kon zich nog een half uur verzetten tegen de West-Vlamingen, maar twintig minuten voor het eindsignaal brak het dan toch. Het was Ernest Nfor die Kortrijk op een veilige 0-2 eindstand bracht

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #77 Gepost op: oktober 08, 2012, 06:00:52 pm »
Ik ben superblij met de tweede plaats, we verdienen die plaats ook, ben ook superblij met de mix aan spelers, ervaren mannen, jonge talenten, we hebben een sterke bank, als je Hinostroza,Trajskovski en Skularson op de bank hebt zitten dan zit er geen kwaliteitsverschil met de basiself(we missen Leye zelfs niet!!).

Tegen Anderlecht vond ik nochtans DUIDELIJK dat we Leye misten. Balletje bijhouden, ploeg laten aansluiten,... Itt tot een Lendric die geen ?nkele bal kon bijhouden.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #78 Gepost op: oktober 08, 2012, 06:01:51 pm »
Toch vermelden dat de sfeer in vak X bepalend is voor de uitslag. Tegen Bergen was het er muisstil, tegen Anderlecht goed maar ook niet meer dan dat. Tegen Circl was het al van voor de match vollen ambiance. Ik kon mijn oren niet geloven dat zelfs de oude tribune begon mee te zingen.

Moraal  van het verhaal! vak X: geef er tegen Lokeren weer zo een lel op!!
Alvast bedankt voor de match tegen Circl!

Tegen Anderlecht zaten er teveel dikke nekken in ons vak. Tegen Cercle waren de 'echte' supporters er, en tegen Bergen... was ik er niet. ;-)

Offline ortem

  • Leden
  • Berichten: 249
  • Anti-KVK!
Re: [NB] Essevee - Cercle Brugge
« Reactie #79 Gepost op: oktober 08, 2012, 07:50:53 pm »
Ik ben superblij met de tweede plaats, we verdienen die plaats ook, ben ook superblij met de mix aan spelers, ervaren mannen, jonge talenten, we hebben een sterke bank, als je Hinostroza,Trajskovski en Skularson op de bank hebt zitten dan zit er geen kwaliteitsverschil met de basiself(we missen Leye zelfs niet!!).

Tegen Anderlecht vond ik nochtans DUIDELIJK dat we Leye misten. Balletje bijhouden, ploeg laten aansluiten,... Itt tot een Lendric die geen ?nkele bal kon bijhouden.
Toen hadden we de 'nieuwe Habib' nog niet ontdekt ;)