Auteur Topic: [ESSEVEE-Maribor]  (gelezen 9896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #40 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:46:51 am »
Achteraf natuurlijk makkelijk zeggen, maar we misten op het middenveld de vechtlust van Skulason.

Als Skulason erin staat missen we Malanda, en als Malanda erin staat missen we Skulason?

Malanda heeft voetballend meer kwaliteiten, Skulason brengt de ervaring en vechtlust erin.
Ieder zijn goed punten he.
In zo'n matchen als vandaag, waar je eigenlijk geen voet aan de grond krijgt, geraak je verder met vechtlust.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #41 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:53:30 am »
Verliezen kan altijd, men kan slecht spelen maar met zo'n mentaliteit beginnen aan een Europese match is om problemen vragen, we waren weeral bang en waarom?  Maribor is van het niveau betere 1ste klasse maar ook niet meer dan dat.  Er was geen vuur, geen grinta(tegen cercle ook niet de eerste helft).   Er waren 3 4 spelers die in de aanval waren en de rest bleef hangen aan de middenlijn, de afvallende bal kan dan nooit voor ons zijn, er was geen aansluiting, onbegrijpelijke attitude van de spelers.  Ik hoop dat Hazard ziek is, want hij was nergens en had geen fut, geen werkkracht, Malanda is een schim van wat hij een maand geleden was, Colpaert en D'Haene, normaal onze rots in de branding, waren onherkenbaar zwak, niveau Kalezic.
Met drie van achter spelen was te risicovol en ook te vroeg, het stond maar 1-2, Dury maakte dezelfde fout tegen Lokeren vorig jaar, tactisch was het niet goed, maar het lag vooral aan gebrek aan lef en inzet in de eerste helft. 

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #42 Gepost op: oktober 25, 2013, 03:48:11 am »
Achteraf natuurlijk makkelijk zeggen, maar we misten op het middenveld de vechtlust van Skulason.

Als Skulason erin staat missen we Malanda, en als Malanda erin staat missen we Skulason?

Malanda heeft voetballend meer kwaliteiten, Skulason brengt de ervaring en vechtlust erin.
Ieder zijn goed punten he.
In zo'n matchen als vandaag, waar je eigenlijk geen voet aan de grond krijgt, geraak je verder met vechtlust.

Tot op heden heeft Skulason enkel gespeeld als Malanda onbeschikbaar was, en is Malanda voor Dury altijd eerste keuze.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2013, 05:39:02 am door Bertrand »

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #43 Gepost op: oktober 25, 2013, 08:11:26 am »
hopelijk vinden ze tegen zondag hun  FLOW terug.
gisteren is nog maar eens duidelijk gebleken dat belgische ploegen in europa weinig te zoeken hebben .
na 10 minuten was al duidelijk dat maribor een goede ploeg was die veel beter kan voetballen dan ons.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #44 Gepost op: oktober 25, 2013, 09:46:14 am »
hopelijk vinden ze tegen zondag hun  FLOW terug.
gisteren is nog maar eens duidelijk gebleken dat belgische ploegen in europa weinig te zoeken hebben .
na 10 minuten was al duidelijk dat maribor een goede ploeg was die veel beter kan voetballen dan ons.

Wat we in 2006-2007 wel konden, Europese wedstrijden winnen en overwinteren, kunnen we nu blijkbaar niet. Zijn we nu zwakker als toen of zijn de Europese ploegen sterker geworden? Op papier zou ge denken dat we nu een sterkere ploeg hebben, maar vroeger zouden we er ons hoofd voorgelegd hebben, wat nu niet gebeurd en hadden we ook Matthys om goals te maken. 1 goal op 3 wedstrijden, en dan nog een luckygoal, is te weinig.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2013, 09:50:32 am door Bertrand »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #45 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:15:24 am »
Enorm veel negativisme hier. Net als gisterenavond na de match.
Ach, ik neem dit (Europa League) niet serieus. Ik zie dit als bonus. Van mijn part mochten ze gisterenavond verliezen, als ze maar zondag tegen Charleroi winnen (wat ook verre van makkelijk zal zijn).

Europa League is gewoon niveau te hoog voor een ploegje als Zulte Waregem. Niets meer, niets minder. Maar om er nu tal van negatieve zaken bij te gaan halen als "geen inzet, vechtlust" "ze leken er geen zin in te hebben" aub he zeg, totaal niet nodig dit.
Maribor was gewoon beter dan Essevee. Zoals ook APOEL Nicosia beter was dan Zulte Waregem, maar toen konden we ons met wat geluk plaatsen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #46 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:49:57 am »
Enorm veel negativisme hier. Net als gisterenavond na de match.
Ach, ik neem dit (Europa League) niet serieus. Ik zie dit als bonus. Van mijn part mochten ze gisterenavond verliezen, als ze maar zondag tegen Charleroi winnen (wat ook verre van makkelijk zal zijn).

Europa League is gewoon niveau te hoog voor een ploegje als Zulte Waregem. Niets meer, niets minder. Maar om er nu tal van negatieve zaken bij te gaan halen als "geen inzet, vechtlust" "ze leken er geen zin in te hebben" aub he zeg, totaal niet nodig dit.
Maribor was gewoon beter dan Essevee. Zoals ook APOEL Nicosia beter was dan Zulte Waregem, maar toen konden we ons met wat geluk plaatsen.

Ben ik totaal NIET mee akkoord.  Hebben ze de grinta en de strijdlust van tegen Standard dan  winnen we gewoon van dit Maribor.  Het was toch duidelijk dat wij niet ons niveau haalden zoals gewoonlijk?  Kwam dit door hoge pressing van Maribor? Of het fantastisch voetbal(zoals PSG?) van Maribor? Normaal bij balverlies zie je Hazard,Conte,Kums spurten als zot om terug te keren, nu zag je dit duidelijk niet, er waren ook 2 blokken, 5 hangende spelers en de rest van voor, geen aansluiting.  Wij konden veel veel beter, als we met zo'n instelling voetballen(vooral 1ste helft) in eerste klasse dan verliezen we van bijna alle 1steklassers.  Was het vermoeidheid?  Speelden we reeds teveel matchen met dezelfde mannen?  Malanda en Hazard hebben ook nog weinig rust gehad, dat kan allemaal wel zijn, maar zeggen dat dit Maribor een niveau te hoog is, is in mijn ogen niet juist.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #47 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:04:42 am »
Enorm veel negativisme hier. Net als gisterenavond na de match.
Ach, ik neem dit (Europa League) niet serieus. Ik zie dit als bonus. Van mijn part mochten ze gisterenavond verliezen, als ze maar zondag tegen Charleroi winnen (wat ook verre van makkelijk zal zijn).

Europa League is gewoon niveau te hoog voor een ploegje als Zulte Waregem. Niets meer, niets minder. Maar om er nu tal van negatieve zaken bij te gaan halen als "geen inzet, vechtlust" "ze leken er geen zin in te hebben" aub he zeg, totaal niet nodig dit.
Maribor was gewoon beter dan Essevee. Zoals ook APOEL Nicosia beter was dan Zulte Waregem, maar toen konden we ons met wat geluk plaatsen.

Ben ik totaal NIET mee akkoord.  Hebben ze de grinta en de strijdlust van tegen Standard dan  winnen we gewoon van dit Maribor.  Het was toch duidelijk dat wij niet ons niveau haalden zoals gewoonlijk?  Kwam dit door hoge pressing van Maribor? Of het fantastisch voetbal(zoals PSG?) van Maribor? Normaal bij balverlies zie je Hazard,Conte,Kums spurten als zot om terug te keren, nu zag je dit duidelijk niet, er waren ook 2 blokken, 5 hangende spelers en de rest van voor, geen aansluiting.  Wij konden veel veel beter, als we met zo'n instelling voetballen(vooral 1ste helft) in eerste klasse dan verliezen we van bijna alle 1steklassers.  Was het vermoeidheid?  Speelden we reeds teveel matchen met dezelfde mannen?  Malanda en Hazard hebben ook nog weinig rust gehad, dat kan allemaal wel zijn, maar zeggen dat dit Maribor een niveau te hoog is, is in mijn ogen niet juist.
Dit Maribor (met 11 man) is een paar klassen beter dan Essevee hoor, mijn beste. Ik wil er geen wereldploeg van maken, maar die Slovenen waren duidelijk beter dan Zulte Waregem, dat zag je al na 5 minuten. De manier waarop ze telkens een vrije man vonden. Die gasten hebben geen 25 passen nodig hoor om aan een uitgespeelde kans te komen.
Maribor was zogezegd het zwakke broertje in onze poule... tjah

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #48 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:05:47 am »
Zwak, zwak, zwak.  Wat was me dat zeg?  Een onherkenbaar essevee.  Een essevee op niveau zoals tegen standard, anderlecht enz... Rolt dit maribor makkelijk op.  Schande. De geschatte waarde van de volledige kern van Maribor is 10,7 miljoen euro of zo ietske volgens transfermarkt.de en van essevee bijna 30 miljoen euro.  Om een idee te geven de totale geschatte waarde van kv oostende is 12,4 miljoen euro.  Ik dacht 1-0 , boem we zijn vertrokken we maken dit af.  Dan doet colpaert iets wat zelfs het kleinste voetballertje weet dat dit not done is.  Patat een loepzuivere assist geven aan de tegenstander in de eigen carr?. 

En nu hopen dat heel dat stadiongedoe geen zever is en er vlug staat.  Het leek alsof we naar een oefenmatch kwamen kijken van essevee of zelfs een andere ploeg in een spookstadion in een andere stad op een uur van huis en in een stadion van een andere eersteklasser die we hier niet echt kunnen luchten.  Geen enkele feeling en een geforceerde sfeer.  Een essevee op niveau en vooral in eigen stad en stadion had nu al 6 op 9.  Dit is een grotere blammage dan de 0-5 van anderlecht tegen psg.  Gelukkig verliest standard ook tegen een matige ploeg kansloos of we gingen het weer mogen horen van al de gefrustreerde niet spelende europese ploegjes.

Pfff, ook jammer voor de trip naar Wigan dit resultaat.  Het leek wel een bende leegzakken die er geen enkele zin in hadden.  Geen schwung, geen strijdershart, een onherkenbare speelstijl.  En dit blijkt iets te zijn waar ook anderlecht en standard last van hebben europees.

We zullen ook nog veel zo een strontmatchen meemaken zoals tegen cercle en dit en wigan.  Ploegen zullen meer en meer komen verdedigen tegen ons en dat is de tol van ons succes en grotere ploeg in wording.  We moeten zelf forceren en momenteel kunnen we er niet om en weten we totaal niet hoe.  Wat tikken heen en weer en ??nmaal voor de carr? gedaan en dan soms nog op een domme mannier een goal slikken op de tegen aanval.  Het gaat allemaal te traag en met te weinig schwung en karakter.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2013, 11:09:03 am door essevee007 »

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #49 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:07:50 am »
Enorm veel negativisme hier. Net als gisterenavond na de match.
Ach, ik neem dit (Europa League) niet serieus. Ik zie dit als bonus. Van mijn part mochten ze gisterenavond verliezen, als ze maar zondag tegen Charleroi winnen (wat ook verre van makkelijk zal zijn).

Europa League is gewoon niveau te hoog voor een ploegje als Zulte Waregem. Niets meer, niets minder. Maar om er nu tal van negatieve zaken bij te gaan halen als "geen inzet, vechtlust" "ze leken er geen zin in te hebben" aub he zeg, totaal niet nodig dit.
Maribor was gewoon beter dan Essevee. Zoals ook APOEL Nicosia beter was dan Zulte Waregem, maar toen konden we ons met wat geluk plaatsen.

Ben ik totaal NIET mee akkoord.  Hebben ze de grinta en de strijdlust van tegen Standard dan  winnen we gewoon van dit Maribor.  Het was toch duidelijk dat wij niet ons niveau haalden zoals gewoonlijk?  Kwam dit door hoge pressing van Maribor? Of het fantastisch voetbal(zoals PSG?) van Maribor? Normaal bij balverlies zie je Hazard,Conte,Kums spurten als zot om terug te keren, nu zag je dit duidelijk niet, er waren ook 2 blokken, 5 hangende spelers en de rest van voor, geen aansluiting.  Wij konden veel veel beter, als we met zo'n instelling voetballen(vooral 1ste helft) in eerste klasse dan verliezen we van bijna alle 1steklassers.  Was het vermoeidheid?  Speelden we reeds teveel matchen met dezelfde mannen?  Malanda en Hazard hebben ook nog weinig rust gehad, dat kan allemaal wel zijn, maar zeggen dat dit Maribor een niveau te hoog is, is in mijn ogen niet juist.

We hebben in nog in geen enkele Europese wedstrijd enig niveau gehaald. Wat moeten we daaruit besluiten?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #50 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:15:21 am »
het is europees en alleen al door die naam zitten er spelers bij die zaken willen forceren, extra stress hebben..ik weet het niet... maar dit Maribor is een ploeg die misschien zou meestrijden voor playoff I maar ook niet meer dan dat.
wat missen we: een speler zoals die 14 van Maribor...die de bal kan bijhouden en de rest kan laten aansluiten. In onze kern hebben we zo'n speler niet.
Habib kan dat niet (geen slecht over Habib gisteren want vond ik van de betere...).
Dury zette dan Caceres in de spits...maar heeft mij gisteren toch ook niet echt kunnen overtuigen.
soit, gewoon tegen chalala de drie punten pakken

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #51 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:16:12 am »
Enorm veel negativisme hier. Net als gisterenavond na de match.
Ach, ik neem dit (Europa League) niet serieus. Ik zie dit als bonus. Van mijn part mochten ze gisterenavond verliezen, als ze maar zondag tegen Charleroi winnen (wat ook verre van makkelijk zal zijn).

Europa League is gewoon niveau te hoog voor een ploegje als Zulte Waregem. Niets meer, niets minder. Maar om er nu tal van negatieve zaken bij te gaan halen als "geen inzet, vechtlust" "ze leken er geen zin in te hebben" aub he zeg, totaal niet nodig dit.
Maribor was gewoon beter dan Essevee. Zoals ook APOEL Nicosia beter was dan Zulte Waregem, maar toen konden we ons met wat geluk plaatsen.

Amaai typisch belgisch.  Een surplusje we moeten niet winnen daarin.  Te hoog voor ons ploegje.  Kerktoren mentaliteit zeg. We zijn op alle vlak aan het groeien, dan verwacht je ook europees resultaten.  Of tenminste strijd op het veld.   Als je onze club zag spelen vorig jaar en ziet strijden voor europees wat heel waregem wou en als je een hazard en malanda kan houden en zich plaatst in apoel en we paar jaar geleden met een mindere ploeg grotere ploegen weggespeeld hebben, dan wil je nu toch resultaten zien in deze al bij al matige groep.  Dit Maribor moet altijd makkelijk opzij gezet worden indien essevee zijn niveau haalt.  Op papier is de kern van maribor maar 1/3 waard dan die van zulte waregem.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2013, 11:17:51 am door essevee007 »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #52 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:22:49 am »
Voila!  Steven Martens heeft via Twitter nogmaals een pleidooi gehouden voor betere stadions in Belgi?, nadat hij gisteren de wedstrijd Zulte Waregem - Maribor zag.

Martens zag tijdens Zulte Waregem - Maribor een bevreemdende sfeer die weinig te maken had met een thuismatch. Essevee moest - omdat het Regenboogstadion niet tegemoet komt aan de UEFA-reglementen - dit seizoen voor de Europese wedstrijden uitwijken naar eerst het Astridpark en nu Jan Breydel.

Ook Francky Dury liet voor de wedstrijd al op de persconferenties weten dat hij Anderlecht en Club Brugge zeer dankbaar is dat ze Zulte Waregem lieten Europees spelen in hun stadions, maar dat het wel storend is dat Essevee niet gewoon thuis kan spelen.

Ook Martens liet in een tweet weten dat er betere stadions moeten komen:

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-10-25/steven-martens-we-hebben-betere-stadions-nodig#ixzz2iix7kV7y

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #53 Gepost op: oktober 25, 2013, 11:40:20 am »
Deze wedstrijd, samen met de wedstrijden van Standard, Genk en Anderlecht, bewijst nogmaals dat wij als Belgische ploegen niet meetellen op Europees niveau.

Hierin treed ik John Van Den Brom bij als hij beweert dat Anderlecht niets te zoeken heeft in de Champions League.  En laat ons eerlijk wezen : ook Zulte-Waregem had daar niets te zoeken, behalve misschien de centen.

Ook ik zie een ploeg die in terugval is.  Thorgan is ver van zijn beste vorm, en zo zijn er nog spelers die op dit moment niet hun beste niveau halen.  Het ziet er naar uit dat de snelle opeenvolging van wedstrijden stilaan begint te wegen op de spelersgroep. 

Hopelijk kan Essevee tegen Charlerloi terug aanknopen met winst, maar eerlijk gezegd : voor Zulte-Waregem zijn deze wedstrijden net de moeilijkste.  Wanneer ze het spel zelf moeten maken, lukt het op de ??n of andere manier niet echt.  Aan de spelers om het tegendeel te bewijzen nu zondag.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #54 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:26:56 pm »
Iedereen zat te lachen met Anderlecht, maar onze prestatie is zowaar nog lachwekkender..
SV TILL I DIE

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #55 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:44:21 pm »
Iedereen zat te lachen met Anderlecht, maar onze prestatie is zowaar nog lachwekkender..

Kzou niet weten waarom...?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #56 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:48:38 pm »
Off-day voor iedereen. De schwung is er wat uit, vooral in het middenveld. Maribor is zeker niet beter dan Essevee. Feit is dat wij nu een dipje hebben. Hopelijk duurt het niet te lang.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #57 Gepost op: oktober 25, 2013, 12:53:13 pm »
Iedereen zat te lachen met Anderlecht, maar onze prestatie is zowaar nog lachwekkender..

Kzou niet weten waarom...?
Na zo'n prestatie tegen een zwakke ploeg in mijn ogen is gewoon lachwekkend. Ik ben hard voor de ploeg, maar de prestatie was niet om over naar huis te schrijven.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #58 Gepost op: oktober 25, 2013, 01:10:04 pm »
Het is gewoon omdat er teveel spelers beneden niveau zijn op dit moment.
Het scherpe bij D'haene is er af, Hazard doet me denken aan Berrier vorig seizoen, schitterende statistieken maar zwak in het spel, Cont? heeft zijn dip (dat is ons grootste probleem) en we hebben geen diepe spits.

Gisteren in de 2de helft overduidelijk dat Habibou een flankspeler is, was in 2de helft onze beste man vond ik. Zijn schoten op doel tel ik even niet mee.
Sylla en N'diaye vielen ook nog goed in. Die Cac?r?s kon me tot op heden nog niet overtuigen. Traag, sloom en looplijnen totaal verkeerd(maar dat laatste, daar kan je op werken op training)

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: [ESSEVEE-Maribor]
« Reactie #59 Gepost op: oktober 25, 2013, 01:55:39 pm »
Eerlijk kums  veranderen door skullason  zou veel beter geweest zijn kums vertraagt de boel mekkert op iedereen. en loopt niet meer voor de bal