Auteur Topic: EK2016 : Wie wint het EK in Frankrijk ?  (gelezen 28044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
EK2016 : Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Gepost op: mei 16, 2016, 12:29:26 pm »
Tussen 10 juni en 10 juli vindt in Frankrijk het Ek voetbal plaats.
Tijd om er dus een topic over te beginnen!

Wie is volgens jou favoriet? Wie raakt ver?
En vooral: hoe ver raken de Rode Duivels?

Meer uitleg, nieuws en kalender o.a. op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_voetbal_2016
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/EK
http://www.uefa.com/uefaeuro/index.html





EDIT: titel aangepast
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2016, 11:51:45 am door Frederik »

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: EK 2016
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2016, 07:07:03 pm »
Tussen 10 juni en 10 juli vindt in Frankrijk het Ek voetbal plaats.
Tijd om er dus een topic over te beginnen!

Wie is volgens jou favoriet? Wie raakt ver?
En vooral: hoe ver raken de Rode Duivels?

Meer uitleg, nieuws en kalender o.a. op:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_voetbal_2016
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/EK
http://www.uefa.com/uefaeuro/index.html

Ik vrees dat Belgi? wel eens de grote tegenvaller kan worden van het EK.
Dit gewoon omdat er aanvallend totaal geen lijn in zit. En dit voor een groep spelers die toch al een hele tijd samen speelt en waar heel veel aanvallend talent in zit.
Vrees dat we een andere coach nodig hebben om te schitteren.
Maar ja , de tandem Vercauteren-Dury heeft nooit echt een kans gehad.
Nochtans naar mijn inzien de perfecte combinatie geweest.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: EK 2016
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2016, 11:01:24 pm »
Ik denk dat Frankrijk een grote kanshebber is. Ze hebben een sterke kern met veel potentieel. De boel is daar ook eindelijk eens uitgemest en nu zeker dat Benzema & Valbuena er niet bij zijn.

De Belgen zelf zie ik toch zeker tot de kwartfinale geraken en daar zullen ze het 'normaal' moeten opnemen tegen Duitsland.. De spelers zijn ook in vorm (Hazard, De Bruyne, Dembele, Carrasco, Nainggolan,...) het geluk bij de Belgen is dat de sterspelers een tijdje geblesseerd zijn geweest en dat die nu volledig fit en uitgerust aan het EK kunnen beginnen.

Een verrassing zou voor mij wel eens Oostenrijk kunnen zijn, die hebben het heel goed gedaan in de voorrondes.
SV TILL I DIE

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EK 2016
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2016, 11:04:04 am »
Is Wilmots nog trainer?

Dan wordt het niks.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: EK 2016
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2016, 01:08:23 pm »
Is Wilmots nog trainer?

Dan wordt het niks.
Hij heeft mij toch verrast met zijn selectie. Behalve Gillet heb ik er weinig op aan te merken. Zoals bijvoorbeeld het niet selecteren van Chadli & Mirallas en dan wel Batshuayi.
SV TILL I DIE

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EK 2016
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2016, 01:20:52 pm »
Hij heeft mij toch verrast met zijn selectie. Behalve Gillet heb ik er weinig op aan te merken. Zoals bijvoorbeeld het niet selecteren van Chadli & Mirallas en dan wel Batshuayi.

Echt verrassen kun je dat nu ook weer niet noemen. Het is eerder dat hij verrast door geen grote kemels te slaan.
Behalve Gillet en Boyata kan je er anders ook weinig over zeggen (heel Ierland is blij dat Boyata mee is want die speelde een erbarmelijk seizoen blijkbaar, maar goed die zal wel afvallen)
De opstellingen zullen waarschijnlijk weer het pijnpunt zijn.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EK 2016
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2016, 02:56:02 pm »
Inderdaad.

Ik verlang al weer naar de pasjes naar elkaar en opzij en achteruit zo rond de middenstip en vooral buiten de zestien. En dan hopen dat De Bruyne of Hazard iets forceren, en als ze daar niet in slagen dan kan iedereen er op zagen.

Spijtig toch dat deze generatie geen toptrainer heeft.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: EK 2016
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2016, 10:54:07 pm »
MPH wordt bondscoach, lijkt me nogal wiedes nee?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EK 2016
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2016, 08:15:49 am »
MPH wordt bondscoach, lijkt me nogal wiedes nee?

Behoort ook tot mijn mogelijkheden.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: EK 2016
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2016, 11:16:40 am »
Willy zijn selectie daar valt niets op aan te merken, maar ik vrees een beetje voor het EK. We zitten in een poule die door iedereen precies onderschat wordt. Itali? is een echte tornooiploeg met een stevige organisatie en verdediging, Zweden heeft een spits die uit het niets het verschil kan maken en de Ieren zijn ook altijd een lastige tegenstander. Als we de eerste match tegen Itali? goed doorkomen zie ik het goed aflopen, loopt het daar al mis dan vrees ik voor een vroege exit.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: EK 2016
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2016, 02:56:14 pm »
Wilmots prima selectieheer.

Sommigen lijken niet te beseffen dat het nog v??l erger kan dan met Wilmots.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: EK 2016
« Reactie #11 Gepost op: mei 18, 2016, 03:10:53 pm »
Wilmots prima selectieheer.

Sommigen lijken niet te beseffen dat het nog v??l erger kan dan met Wilmots.

Maar tactisch inzicht heeft Wilmots toch niet hoor.
Hij niet voor niets niet verder geraakt dan STVV als clubtrainer he.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EK 2016
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2016, 10:38:17 am »
Opgelet spelers ?n supporters: dit zijn de nieuwe regels op het EK
26/05/16 - 08u35 via hln.be

Vanaf 1 juni zijn een aantal reglementswijzigingen van kracht. Opletten dus tijdens het EK. Zo wordt de zogenaamde driedubbele bestraffing bij strafschopfouten waarbij een doelrijpe kans ontnomen wordt, afgeschaft. Als een verdediger in zo'n situatie de bal wil spelen, krijgt hij slechts geel in plaats van rood. Bij het nemen van strafschoppen veranderen ook een aantal zaken. Wanneer een keeper te snel van zijn lijn komt, krijgt hij voortaan geel. De strafschopnemer krijgt dan weer geel wanneer hij zijn aanloop onderbreekt vlak voor hij trapt. In dat geval mag hij de penalty niet opnieuw nemen, maar krijgt de andere ploeg een vrije trap.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-Voetbal/article/detail/2715395/2016/05/26/Opgelet-spelers-en-supporters-dit-zijn-de-nieuwe-regels-op-het-EK.dhtml

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2016, 10:58:39 pm »
Wel maar tegen estland, maar portugal aanvallend op dreef, veel techniek.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160608_02330548

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2016, 12:07:55 am »
We kunnen dan wel klagen over de Rode Duivels, maar het is precies overal wat huilen met de pet op.

Frankrijk en Duitsland die moeilijk scoren, Portugal maar 2 puntjes, en Engeland en Spanje zelfs geen groepswinnaar  :-\

En het wordt reeds druk besproken, als ze straks niet verliezen van Zweden zit Belgi? in de makkelijkste tabelhelft in jaren. Spanje, Itali?, Duitsland, Engeland en Frankrijk worden vermeden tot in de finale, sterker nog, 1 van deze landen speelt straks de finale:

Zwitserland, Polen, Wales, Kroati?, Albani?, Belgi?, Ierland, Zweden, Slovakije, Noord-Ierland, Turkije, Hongarije, IJsland, Portugal of Oostenrijk.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2016, 09:52:52 am »
ALs je dit ziet mag enkel Kroatie een probleem vormen eigenlijk en dan nog zou het een teleurstelling zijn als ze de finale niet spelen. Alles dat minder is mag je eigenlijk als falen omschrijven met deze groep spelers. Alleen kroatie komt in de buurt van de Duivels.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2016, 10:53:20 am »
ALs je dit ziet mag enkel Kroatie een probleem vormen eigenlijk en dan nog zou het een teleurstelling zijn als ze de finale niet spelen. Alles dat minder is mag je eigenlijk als falen omschrijven met deze groep spelers. Alleen kroatie komt in de buurt van de Duivels.

+ Portugal

Portugal vs. Ijsland 27 vs. 4 doelpogingen
Portugal vs. Oostenrijk 23 vs. 3 doelpogingen

Bal wou er voorlopig niet in, maar dat zal niet blijven duren

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #17 Gepost op: juni 22, 2016, 11:02:55 am »
We kunnen dan wel klagen over de Rode Duivels, maar het is precies overal wat huilen met de pet op.

Frankrijk en Duitsland die moeilijk scoren, Portugal maar 2 puntjes, en Engeland en Spanje zelfs geen groepswinnaar  :-\

En het wordt reeds druk besproken, als ze straks niet verliezen van Zweden zit Belgi? in de makkelijkste tabelhelft in jaren. Spanje, Itali?, Duitsland, Engeland en Frankrijk worden vermeden tot in de finale, sterker nog, 1 van deze landen speelt straks de finale:

Zwitserland, Polen, Wales, Kroati?, Albani?, Belgi?, Ierland, Zweden, Slovakije, Noord-Ierland, Turkije, Hongarije, IJsland, Portugal of Oostenrijk.

Allemaal goed en wel, maar Frankrijk zien spelen? Dat is een pletwals, de druk die zij cre?ren is gewoon van een andere planeet (in vergelijking met onze Rode Duivels). Het gemak waarmee Duitsland gisteren doorheen de tegenstander wandelde was frappant, ze kenden inderdaad pech in de afwerking. Portugal matig met een Ronaldo die ontgoochelt, Engeland is een matige kern tout court en Spanje had er precies niet zoveel zin in gisteren.

Maar zoals je zegt: de weg naar de finale (en winst) ligt normaal gezien helemaal open. Als we het niet halen dan mag je spreken van een flop. Hoewel ik vrij zeker ben dat, als we pakweg de halve finale halen en verliezen, onze vedettes weer zullen onthaald worden door koning en volk als ware helden.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #18 Gepost op: juni 22, 2016, 11:27:11 am »
Allemaal goed en wel, maar Frankrijk zien spelen? Dat is een pletwals, de druk die zij cre?ren is gewoon van een andere planeet (in vergelijking met onze Rode Duivels). Het gemak waarmee Duitsland gisteren doorheen de tegenstander wandelde was frappant, ze kenden inderdaad pech in de afwerking. Portugal matig met een Ronaldo die ontgoochelt, Engeland is een matige kern tout court en Spanje had er precies niet zoveel zin in gisteren.

Maar zoals je zegt: de weg naar de finale (en winst) ligt normaal gezien helemaal open. Als we het niet halen dan mag je spreken van een flop. Hoewel ik vrij zeker ben dat, als we pakweg de halve finale halen en verliezen, onze vedettes weer zullen onthaald worden door koning en volk als ware helden.

Wat betreft je laatste deel van de post : vanaf de volgende ronde kan alles maar voor mij persoonlijk zijn er toch een aantal landen (Frankrijk, Spanje, Duitsland) die ik hoger inschat dan de RD en voor wie het mislopen van een finaleplaats of winst een even grote of grotere flop zou zijn dan voor onze RD. Het blijft natuurlijk voetbal met nu en dan een verrassing. Gisteren Croatie gezien ?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #19 Gepost op: juni 22, 2016, 11:31:53 am »
Dat ze vanavond maar eerst eens vlotjes zien te winnen, dan zie ik ze idd ver geraken.
Maar als ze het lastig krijgen tegen een ploeg die nog 0 kansen op doel heeft dan vrees ik dat Portugal of Kroati? moeilijk haalbaar zullen zijn hoor.
Je hebt natuurlijk bij de zweden een tovenaar lopen die je geen halve kans mag geven maar normaal zou dit toch ook wel moeten lukken.