Auteur Topic: [T2] VAN DEN BERGE Eddy  (gelezen 14061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2020, 03:29:56 pm »
Zou er iemand het volledige artikel uit KW van Eddy VDB kunnen plaatsen aub? Alvast merci

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2020, 10:45:40 pm »
Er zijn weinig mensen waar FD het kan mee vinden.
Eddy WAS daar een van
en er kwam idd iets tss toen Eddy zijn gedacht durfde zeggen.
En dan weet je, einde verhaal.
FD ontbreekt het aan empathie en is met de jaren heel narcistisch geworden.
Maar dit is eigen aan de voetbalwereld

Eddy was ook einde contract dus goedkope oplossing
Verriest mag wa videokes doen en einde contract is ook normaal einde verhaal
Tenzij FD er anders over kan helpen beslissen...

Tony B is een enorme fan van FD
en die weet dat natuurlijk ook
het is dus vaak al 1-0 voor de vergaderingen starten

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2020, 10:55:27 pm »
Er zijn weinig mensen waar FD het kan mee vinden.
Eddy WAS daar een van
en er kwam idd iets tss toen Eddy zijn gedacht durfde zeggen.
En dan weet je, einde verhaal.
FD ontbreekt het aan empathie en is met de jaren heel narcistisch geworden.
Maar dit is eigen aan de voetbalwereld

Eddy was ook einde contract dus goedkope oplossing
Verriest mag wa videokes doen en einde contract is ook normaal einde verhaal
Tenzij FD er anders over kan helpen beslissen...

Tony B is een enorme fan van FD
en die weet dat natuurlijk ook
het is dus vaak al 1-0 voor de vergaderingen starten
Ben er niet van overtuigd dat Tony zo'n grote fan is van FD. Waar ik wel van overtuigd ben is dat hij drommels goed weet dat FD ontslaan geen optie is vanwege het prijskaartje dat daaraan verbonden...

Offline 1000camps

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #23 Gepost op: juli 06, 2020, 09:42:26 am »
Bitter afscheid van Eddy Van den Berge bij Essevee: "De coach liet me vallen als een baksteen"
03/07/20 om 06:00 via kw.be

Zeventien jaar lang was hij een van de trouwe luitenanten van Francky Dury, als assistent-coach bij Essevee. Een verhaal dat abrupt eindigde, op 30 juni. Twee maanden voordien, in volle lockdown, kreeg Eddy Van den Berge het nieuws dat zijn verhaal aan de Gaverbeek geschreven was. Een donderslag bij heldere hemel voor de Zottegemnaar, die op zijn 62ste in coronatijden op zoek moet naar een nieuwe uitdaging. Monoloog van een teleurgestelde vakman, met zijn versie van de feiten. "Ik heb altijd met hart en ziel voor de club gewerkt. Het liefst van al was ik tot mijn pensioen gebleven, maar blijkbaar was dat me niet gegund."

Het begin

"Toen Francky Dury me in 2003 naar Zulte Waregem haalde om er zijn assistent te worden was ik in de wolken, want ik kreeg de kans om van mijn hobby mijn beroep te maken. Vanaf 2007 deed ik ook de video-analyse. Veel vrije tijd bleef er niet over, maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Ik deed mijn job immers graag, zowel het veldwerk als de video-analyse. Eerst stuurde ik van de eigen wedstrijd individuele beelden door naar de spelers en maakte ik een collectieve compilatie tegen dinsdag. Als dat gedaan was, werkte ik verder aan de analyse van de tegenstrever, want die moest klaar zijn tegen donderdag."

"Toen Kalezic in 2011 coach werd in opvolging van Hugo Broos, ben ik in november één maand trainer geweest van de beloften. Kort daarna kwam Francky, na passages bij AA Gent en de voetbalbond, opnieuw in de plaats van Kalezic en viste hij me weer op als zijn T2, iets waar ik hem nog altijd erkentelijk voor ben."

"Ik heb veel mooie momenten meegemaakt: kampioen in tweede klasse, vice-kampioen in de hoogste afdeling, drie bekerfinales (waarvan 2 gewonnen, red.), 28 Europese matchen en vijf keer play-off 1. Toen was de sfeer nog opperbest. We hebben de laatste maal play-off 1 gespeeld in 2017. Sindsdien is er veel veranderd."

De ontgoocheling

"In 2018 is er in Sport/Voetbalmagazine een artikel verschenen over de hoofdcoach, dat niet zo positief was. Dat kwam de werksfeer niet ten goede, op sommige momenten leek het eerder op een schrikbewind. Ikzelf ben voor alle duidelijkheid niet bij die reportage betrokken geweest. Twee jaar geleden heb ik in Marbella tijdens een vergadering nog gezegd dat het zou spijtig zijn als het wederzijds vertrouwen na zoveel jaren samenwerking weg zou zijn. Helaas had ik het gevoel dat de sfeer vaak niet meer optimaal was."

"In december 2019 had ik een eerste gesprek met Eddy Cordier om mijn contract, dat afliep op 30 juni, te verlengen. 'We gaan uw contract verlengen, je mag op je beide oren slapen', kreeg ik te horen. Op 11 maart, tijdens een vergadering van de technische staf met een delegatie van de raad van bestuur, vernam ik dat er twee nieuwe T2's zouden komen, maar dat ik mocht blijven als video-analist."

Veel mensen hebben mij al gebeld of een bericht gestuurd, maar de coach heb ik niet meer gehoord sinds 17 maart

"Tijdens twee meetings met de technische staf, op 13 en 17 maart, kwamen die aangekondigde veranderingen op geen enkel moment ter sprake, precies alsof er niets was gebeurd. Tot nu toe is dat de laatste keer dat ik Francky Dury gezien of gehoord heb. Veel mensen hebben mij al gebeld of een bericht gestuurd, maar de coach heb ik niet meer gehoord sinds 17 maart. Een woordje uitleg heb ik nooit gekregen, het voelt alsof hij me heeft laten vallen als een baksteen. De laatste maanden viel het mij meer en meer op dat ik nog weinig goeds kon doen. In de technische staf werd niet iedereen op dezelfde manier behandeld en dat zorgde uiteraard voor spanningen. Wie een beetje de interne keuken kent, zal wel weten wie en wat ik bedoel. Er werd regelmatig gezegd dat er open communicatie moest zijn, maar dat was de laatste tijd zeker niet het geval."

"Op 24 april kreeg ik de boodschap dat mijn aflopende contract niet zou worden verlengd, ook niet als video-analist. Toen viel de hemel op mijn kop, temeer er intussen kostbare tijd verloren was gegaan om ergens anders te solliciteren. Het is doodjammer, want ik had hier graag mijn carrière afgesloten. Over een andere functie is er nooit gesproken."

Ik geloof niet dat het een beslissing is van de raad van bestuur

"Ik zit nog steeds met enkele vragen: waarom zijn ze na 11 maart nog van mening veranderd? Waarom mag ik niet blijven als video-analist? Ik geloof niet dat het een beslissing is van de raad van bestuur..."

De toekomst

"Ik hoop in het voetbal te kunnen blijven, maar op dit moment is mijn toekomst hoogst onzeker. Dinsdag werd ik een laatste keer op de club verwacht om mijn spullen terug te geven. Een mooi afscheid op de club? Dat hoeft niet meer voor mij, hoewel ik iedereen op de club nog kan recht in de ogen kijken. De uitnodiging die ik op 1 juli in mijn brievenbus kreeg, om zélf een abonnement te kopen voor Essevee, zal ik aan mij voorbij laten gaan..."

Bron: https://kw.be/sport/voetbal/zulte-waregem/bitter-afscheid-van-eddy-van-den-berge-bij-essevee-de-coach-liet-me-vallen-als-een-baksteen/article-longread-449761.html
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2020, 09:46:47 am door 1000camps »

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #24 Gepost op: juli 07, 2020, 01:16:57 pm »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #25 Gepost op: juli 07, 2020, 09:45:22 pm »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #26 Gepost op: juli 07, 2020, 11:43:03 pm »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Kun je mij dan eens even uitleggen waar jij de omzet kan zien of je moet zijn boekhouder zijn.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #27 Gepost op: juli 08, 2020, 08:31:41 am »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Kun je mij dan eens even uitleggen waar jij de omzet kan zien of je moet zijn boekhouder zijn.

Zeer eenvoudig : je tikt balanscentrale in - je gaat naar raadplegen of consulteren. Je typt naam in en je krijgt alle gegevens.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.746
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #28 Gepost op: juli 08, 2020, 11:34:45 am »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Omzet is helemaal niet gelijk aan brutomarge hoor  ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #29 Gepost op: juli 08, 2020, 02:15:01 pm »
 :)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #30 Gepost op: juli 08, 2020, 02:20:03 pm »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Omzet is helemaal niet gelijk aan brutomarge hoor  ;)

Brutomarge is het verschil tussen uw verkopen en aankopen (excl. uw personeelskosten en investeringen/afschrijvingen).  Bij een bedrijf die een pure dienstverlener is, komt de brutomarge meestal in de buurt van de omzet.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #31 Gepost op: juli 08, 2020, 09:57:51 pm »
'Leuk' om nu in te zien dat mijn giswerk mbt dat artikel in 2018 wellicht heel dicht bij de waarheid lag.

Ik zie dat de omzet van BVBA Publi Projects afgelopen jaar bijna 200 K lager is dan het jaar voordien. Zal er ook wel voor iets tussenzitten.

Omzet is helemaal niet gelijk aan brutomarge hoor  ;)

Brutomarge is het verschil tussen uw verkopen en aankopen (excl. uw personeelskosten en investeringen/afschrijvingen).  Bij een bedrijf die een pure dienstverlener is, komt de brutomarge meestal in de buurt van de omzet.

Blij dat ik het verschil al niet meer moet gaan uitleggen, feit is uit een neergelegde jaarrekening valt relatief weinig af te leiden buiten de financiele gezondheid (liquiditeit, terugbetalingscapaciteit).
Het enige dat er echt uitspringt is de grootte van de 47/48 rekening, wat op zich ook geen probleem is als men kijkt naar de opgebouwde reserves.
Op zich boert Dury niet slecht maar vermoedelijk ligt zijn brutomarge lager door een mindere omzet vermoedelijk premies die lager zijn wegens het niet behalen van targets.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #32 Gepost op: juli 10, 2020, 07:50:39 am »
Merci voor het artikel 1000camps! Heel jammer dat er de afgelopen 3 jaar toch echt wel fundamenten van de club verbroken zijn. Gelijk welke supporter die Essevee jarenlang volgt, ziet én voelt dat.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #33 Gepost op: juli 10, 2020, 11:05:44 am »
Iemand de Kijk van Joost gezien?
Kreeg De Klauwaert Merci Award 2020.

https://www.facebook.com/dekijkvanjoost/videos/287634245772863/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2020, 05:08:35 pm »
Misschien een beetje crosspost maar hier ook wat duiding over het vervangen van T2 en T3.

Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #35 Gepost op: juni 22, 2021, 02:59:53 pm »
Eddy Van den Berge (ex-Zulte Waregem) wordt coach Free Pro Players FC
21/06/21 via Sport/VoetbalMagazine

Niet Karel Fraeye maar Eddy Van den Berge wordt de nieuwe coach van Free Pro Players FC. Hij zal er spelers zonder contract fysiek begeleiden tijdens hun zoektocht naar een nieuwe club.

Vanaf 1 juli kunnen profvoetballers zonder contract terecht bij Free Pro Players FC. Daar kunnen ze in een professionele omkadering hun conditie blijven onderhouden en tegelijk zoeken naar een nieuwe club. De clubs en spelers werden al ingelicht dat ze vanaf dan vijf tot zes keer per week welkom zijn op de club.

Een paar weken geleden meldden we op deze site dat Karel Fraeye, die tot halfweg vorig seizoen coach van Lokeren was, het hele sportieve luik in goede banen moest leiden. Maar nu blijkt dat het niet Fraeye, maar Eddy Van den Berge, ex-assistent-coach bij Zulte Waregem, dat zal doen.

Spelers krijgen materiaal, huisvesting en een aangepast trainingsprogramma. Er is ook medische begeleiding voorzien, plus de mogelijkheid tot ontbijt en lunch. Enkel voor die medische begeleiding en lunch en/of ontbijt moet eventueel een kleine bijdrage worden geleverd, de rest is gratis.

Voorwaarde is wel dat het om spelers gaat die vorig seizoen een profcontract hadden op het niveau van 1A, 1B of eerste nationale. Ook buitenlandse voetballers die in ons land resideren en tijdelijk zonder club zitten, zijn welkom, net als Franstalige of anderstalige spelers uit het zuiden van het land.

Bron : https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/eddy-van-den-berge-ex-zulte-waregem-wordt-coach-free-pro-players-fc/article-news-1749267.html

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T2] VAN DEN BERGE Eddy
« Reactie #36 Gepost op: juni 22, 2021, 10:01:54 pm »
Eddy Van den Berge (ex-Zulte Waregem) wordt coach Free Pro Players FC
21/06/21 via Sport/VoetbalMagazine

Niet Karel Fraeye maar Eddy Van den Berge wordt de nieuwe coach van Free Pro Players FC. Hij zal er spelers zonder contract fysiek begeleiden tijdens hun zoektocht naar een nieuwe club.

Vanaf 1 juli kunnen profvoetballers zonder contract terecht bij Free Pro Players FC. Daar kunnen ze in een professionele omkadering hun conditie blijven onderhouden en tegelijk zoeken naar een nieuwe club. De clubs en spelers werden al ingelicht dat ze vanaf dan vijf tot zes keer per week welkom zijn op de club.

Een paar weken geleden meldden we op deze site dat Karel Fraeye, die tot halfweg vorig seizoen coach van Lokeren was, het hele sportieve luik in goede banen moest leiden. Maar nu blijkt dat het niet Fraeye, maar Eddy Van den Berge, ex-assistent-coach bij Zulte Waregem, dat zal doen.

Spelers krijgen materiaal, huisvesting en een aangepast trainingsprogramma. Er is ook medische begeleiding voorzien, plus de mogelijkheid tot ontbijt en lunch. Enkel voor die medische begeleiding en lunch en/of ontbijt moet eventueel een kleine bijdrage worden geleverd, de rest is gratis.

Voorwaarde is wel dat het om spelers gaat die vorig seizoen een profcontract hadden op het niveau van 1A, 1B of eerste nationale. Ook buitenlandse voetballers die in ons land resideren en tijdelijk zonder club zitten, zijn welkom, net als Franstalige of anderstalige spelers uit het zuiden van het land.

Bron : https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/eddy-van-den-berge-ex-zulte-waregem-wordt-coach-free-pro-players-fc/article-news-1749267.html

Klassekerel. Jammer, dat ie er zo uitgebonjourd is.
-SVZW Forever-