Auteur Topic: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen  (gelezen 14804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #60 Gepost op: december 27, 2016, 10:29:40 am »
Ik denk dat gisteren zelfs Teo niet gevaarlijk zou geweest zijn. De laatste pass was gewoon niet goed noch bij voorzetten, noch bij hoekschoppen of vrijschoppen maar dat was ook de verdienste van KVM.
11 cleansheets op 21 matchen zegt genoeg.
De tegenstander weet ondertussen ook hoe we spelen en laten ons de bal. Alleen op verplaatsing hebben we nog de nodige ruimte.
Ik heb het ook niet over de spits, maar over talent, kwaliteit op de 10 en de flanken.

Kijk, we moeten onszelf niet vergelijken met Club Brugge, maar, het ?s eigenlijk wel wat te vergelijken.
Ook heel stevig, loopt ook niet over qua talent, maar hebben met Izquierdo en Refaelov wel 2 mannen die ze er door de moeilijke momenten doorheensleuren.
Iets wat Thorgan vroeger deed, kwam dan diep de ballen ophalen.
Ok, die tijd is voorbij, maar ik doel gewoon op een man die een elftal draagt. Dat is nu eigenlijk Leye, maar die loopt daar ook maar gewoon wat het verkeer te regelen voorin.
Je speelt met al een heel seizoen met Lepoint op je 10-positie. Tja, dan weet je het wel.

Ik denk dat Cordaro en Kaya de 2 flanken zijn in Belgi? die het meest verdedigen van alle flanken, maar het gaat wel ten koste van de kwaliteit in hun aanvalsspel. Zeker bij een Cordaro (waar z'n snelheid serieus afgebot is in vgl met 5 jaar geleden).
Tis een beetje het een of het ander.

Die wedstrijd van gisteren is eigenlijk een kopie van zo veel thuiswedstrijden die al gespeeld zijn.
Standard, Lokeren, W-Beveren, Club Brugge, Racing Genk, Charleroi,...
(In de meeste gevallen) 1-0 voorkomen, daarmee de rust ingaan en dan verdedigen verdedigen in de 2e helft en heel misschien eens 1 kansje krijgen ofzo.

Oprechte vraag, heeft Zulte Waregem dit seizoen al eens met meer dan 2 doelpunten verschil gewonnen?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #61 Gepost op: december 27, 2016, 10:32:03 am »

Oprechte vraag, heeft Zulte Waregem dit seizoen al eens met meer dan 2 doelpunten verschil gewonnen dit seizoen?

Eupen thuis: 3-0
Moeskroen uit 1-5

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #62 Gepost op: december 27, 2016, 10:46:51 am »
Ik heb het ook niet over de spits, maar over talent, kwaliteit op de 10 en de flanken.

Kijk, we moeten onszelf niet vergelijken met Club Brugge, maar, het ?s eigenlijk wel wat te vergelijken.
Ook heel stevig, loopt ook niet over qua talent, maar hebben met Izquierdo en Refaelov wel 2 mannen die ze er door de moeilijke momenten doorheensleuren.
Iets wat Thorgan vroeger deed, kwam dan diep de ballen ophalen.
Ok, die tijd is voorbij, maar ik doel gewoon op een man die een elftal draagt. Dat is nu eigenlijk Leye, maar die loopt daar ook maar gewoon wat het verkeer te regelen voorin.
Je speelt met al een heel seizoen met Lepoint op je 10-positie. Tja, dan weet je het wel.

Ik denk dat Cordaro en Kaya de 2 flanken zijn in Belgi? die het meest verdedigen van alle flanken, maar het gaat wel ten koste van de kwaliteit in hun aanvalsspel. Zeker bij een Cordaro (waar z'n snelheid serieus afgebot is in vgl met 5 jaar geleden).
Tis een beetje het een of het ander.

Die wedstrijd van gisteren is eigenlijk een kopie van zo veel thuiswedstrijden die al gespeeld zijn.
Standard, Lokeren, W-Beveren, Club Brugge, Racing Genk, Charleroi,...
(In de meeste gevallen) 1-0 voorkomen, daarmee de rust ingaan en dan verdedigen verdedigen in de 2e helft en heel misschien eens 1 kansje krijgen ofzo.

Oprechte vraag, heeft Zulte Waregem dit seizoen al eens met meer dan 2 doelpunten verschil gewonnen?

Tja het verschil moet ergens zitten h?, anders waren wij de topploeg en niet die andere.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #63 Gepost op: december 27, 2016, 10:50:53 am »
Simpel.  Geef Waregem een type Theodorczyk en we staan los op kop.  Leye kan het niet forceren of er iemand aflopen.  Is heel nuttig met zijn inzet, inzicht en voorzetten en staat soms op de juiste plaats.  Maar is niet explosief of technisch heel sterk.  7 op 18 is het verdict.  Maar dit kon zonder de grillen van de refs een 11 geweest zijn.  Vond essevee gisteren over gans de lijn matig en aanvallend heel zwak.  Verdedigend en middenveld zat wel redelijk goed.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #64 Gepost op: december 27, 2016, 10:52:54 am »
Ik ijverde voor de laatste 2 wedstrijden voor minstens een 4 op 6. Wel dit is gebeurd en we hebben met 40 een mooi aantal punten om de winterstop in te gaan. Inderdaad fantastisch !!!
Denk dat de winterstop juist op tijd komt. Nu batterijen terug opladen (vooral rusten) en met enkele gerichte degelijke aankopen,na  de onderbreking gaan voor een derde plaats in PO1. Moet toch kunnen, niet ?
Nogmaals BRAVO ESSEVEE !

En de beker winnen.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #65 Gepost op: december 27, 2016, 10:58:40 am »
Begon mij gisteren ook wel vragen stellen bij ons aanvallend compartiment. Zeker wat snelheid betreft zakken we heel hard door het ijs. Cordaro is nu ook nooit geen super snelle geweest maar ook niet van de traagste en zoals Balboa zei moet hij net als Kaya ook te vaak gaan mee verdedigen waardoor je dat geen volledige match kan belopen. Lepoint en Leye zijn gewoon de te trage schakels waardoor er heel vaak te lang gewacht moeten worden. Een bal diep of centraal spelen heeft gewoon geen enkele zin. Er moet telkens naar de flanken gegaan worden om van daaruit een voorzet te kunnen geven en dan hopen dat de bal erin gaat. Ok we hebben veel grote mannen vooraan en de personen die de voorzet kunnen afleveren maar ploegen gaan ook steeds vaker hier op inspelen.

Aanvallend hebben we een probleem willen we competitief zijn in play-off 1! Anders zie ik ons wel netjes alle doelstellingen halen en hopelijk die prijs in de beker pakken!

Knappe 2de helft van De Fauw wel, die zat echt goed in de wedstrijd en liet een paar dingen zien die we niet van hem gewoon zijn. En ook Baudry speelde weer een erg goeie wedstrijd. Al merk je wel dat er steeds 1 iemand op de Deryck staat waardoor die het een pak lastiger heeft.

Wel prima we hebben 40 punten. Al zullen er toch minstens 50 punten nodig zijn om play-off 1 te halen. Daarvoor zullen minstens alle thuis matchen gewonnen moeten worden en in Krotrijk de volle buit mee naar huis nemen!

« Laatst bewerkt op: december 27, 2016, 11:00:14 am door Grompie »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #66 Gepost op: december 27, 2016, 11:04:48 am »
Begon mij gisteren ook wel vragen stellen bij ons aanvallend compartiment. Zeker wat snelheid betreft zakken we heel hard door het ijs. Cordaro is nu ook nooit geen super snelle geweest maar ook niet van de traagste en zoals Balboa zei moet hij net als Kaya ook te vaak gaan mee verdedigen waardoor je dat geen volledige match kan belopen. Lepoint en Leye zijn gewoon de te trage schakels waardoor er heel vaak te lang gewacht moeten worden. Een bal diep of centraal spelen heeft gewoon geen enkele zin. Er moet telkens naar de flanken gegaan worden om van daaruit een voorzet te kunnen geven en dan hopen dat de bal erin gaat. Ok we hebben veel grote mannen vooraan en de personen die de voorzet kunnen afleveren maar ploegen gaan ook steeds vaker hier op inspelen.

Aanvallend hebben we een probleem willen we competitief zijn in play-off 1! Anders zie ik ons wel netjes alle doelstellingen halen en hopelijk die prijs in de beker pakken!

Knappe 2de helft van De Fauw wel, die zat echt goed in de wedstrijd en liet een paar dingen zien die we niet van hem gewoon zijn. En ook Baudry speelde weer een erg goeie wedstrijd. Al merk je wel dat er steeds 1 iemand op de Deryck staat waardoor die het een pak lastiger heeft.

Wel prima we hebben 40 punten. Al zullen er toch minstens 50 punten nodig zijn om play-off 1 te halen. Daarvoor zullen minstens alle thuis matchen gewonnen moeten worden en in Krotrijk de volle buit mee naar huis nemen!

Correcte analyse. Er moet sowieso iets bij vooraan al stond Leye gisteren echt wel tegen een overmacht. Dat de frisheid wat weg is bij heel wat spelers is ook duidelijk want veel te veel gerecupereerde ballen werden direct verloren omdat er geen rust aan de bal was.
Nog 27 punten te verdienen, als je geen 10 punten of meer kan halen is onze plaats niet in PO1.

Offline veerle

  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #67 Gepost op: december 27, 2016, 12:33:47 pm »
25man van Mechelen die de kantine binnen kwam. & twas nie om ons kas te sponseren..
Pzmira die weer een grote steek laat vallen. Ze waren nergens te bespeuren.. Zullen het waarschijnlijk te druk gehad hebben met hun eigen supporters stadionverboden aan te smeren.
Supporters hebben het heft in eigen handen genomen..
Danku pzmirra, er zullen er weer veel stadionverboden hebben door dingen die jullie konden vermijden.  ::)
triestige zaak, zat zelf in het bezoekersvak en hoorden al vallen via ons forum dat hier gezegd werd dat  ambras was met ne hoop kv fans ( allez kunt dat geen fans noemen) . blijkbaar niet veel spotters en flikken meer aanwezig, maar ik hoop alvast dat ze ze een voor een kunnen indentificeren. Hebt ge niks aan, aan dat soort volk.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #68 Gepost op: december 27, 2016, 12:38:00 pm »
Was na de heenmatch ook zo dat een groepke mechelen supporters na de match naar de bezoekersbussen ging. Daar stond wel politie

Offline veerle

  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #69 Gepost op: december 27, 2016, 12:48:31 pm »
Was na de heenmatch ook zo dat een groepke mechelen supporters na de match naar de bezoekersbussen ging. Daar stond wel politie
Dan weet ik ineens de derde, waren op ons forum al bezig dat al drie keer zever was dit jaar. standard thuis ( hadden ze afgesproken ergens maar de flikken hadden het door) of het altijd om dezelfde gaat durf ik niet met zekerheid zeggen, maar wss wel. zelf niks van gemerkt want was met de fanbus mee.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #70 Gepost op: december 27, 2016, 01:40:32 pm »
Simpel.  Geef Waregem een type Theodorczyk en we staan los op kop.  Leye kan het niet forceren of er iemand aflopen.  Is heel nuttig met zijn inzet, inzicht en voorzetten en staat soms op de juiste plaats.  Maar is niet explosief of technisch heel sterk.  7 op 18 is het verdict.  Maar dit kon zonder de grillen van de refs een 11 geweest zijn.  Vond essevee gisteren over gans de lijn matig en aanvallend heel zwak.  Verdedigend en middenveld zat wel redelijk goed.
Puur hypothetisch.

Laat mij kiezen tussen Teodorczyck en Schrijvers en ik kies voor Schrijvers. En dat meen ik.

Schrijvers kan in dit Zulte Waregem een veel grotere rol spelen dan een Teo.
Kan zwerven rond Leye met zijn snelheid, uitstekende traptechniek ook, technisch zeer goed.

Zou de ploeg v??l meer ten goede komen dan zoals jij oppert Teodorczyck in de plaats van Leye (die ontegensprekelijk ook zijn gebreken heeft natuurlijk).

Leye heeft zijn verdiensten en hij is het probleem niet van Zulte Waregem. Eerder wat rond hem gebeurt, of juist niet gebeurd in dit geval.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #71 Gepost op: december 27, 2016, 02:16:22 pm »
Doen wat Anderlecht deed in de jaren 90: nu Henry en Sillah halen van Eupen... :)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 21: 26/12/2016 14:30u : Essevee - KV Mechelen
« Reactie #72 Gepost op: december 28, 2016, 07:17:59 pm »
Doen wat Anderlecht deed in de jaren 90: nu Henry en Sillah halen van Eupen... :)

Er zitten miljardeninvesteerders achter Eupen (Qatar Aspire Academy), die gaan nooit verkopen.