Auteur Topic: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem  (gelezen 20745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
[NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Gepost op: januari 15, 2009, 09:17:18 am »
Hier alle commentaren na onze pijnlijke uitschakeling in Mechelen!!!

flandria

  • Gast
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2009, 09:34:46 am »
Slotje aub want in topic [VB] wordt al uitvoerig gereageerd.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2009, 09:35:08 am »
Schandelijke uitschakeling met te weinig beleving van de spelers. Achteraf kon Regi Van Acker het niet laten om de media-aandacht te gebruiken om te lachen met SVZW.

Enkele quotes : "Uit onze scouting blijkt dat Zulte altijd met 3-4-3 speelt en het komt hier, bang en met respect , in een 2-4-4 spelen ". Dury zette hem later op z'n plek

"Frankcy, ik stel me serieuze vragen bij het eersteklassevoetbal. Als je ziet dat we als derdeklasser meedraaien met Zulte Waregem, dan stel ik me vragen" en even later ... " Francky, waarom altijd die buitenlanders in eerste klasse, je ziet , er zit enorm veel talent in de lagere reeksen ..."
Francky kon er niet mee lachen.

Soit, onze match was erg erg zwak, en't gene dat me meest enerveerde was het feit dat die pipo's dan denken dat ze een niveau halen van eerste klasse. Regi sprak van combinatievoetbal, maar ik zag eerder een soort kick-and-rush stijl met Nnaji die de ballen vooruit keilde. VOlgende ronde liggen die mannen er deftig uit. Ook de thuissupporters hebben zich van hun schoonste kant getoond ...

Over de nieuwkomers Taravel en Nfor :

Taravel een zeer sterke eerste helft, liet zich dan op enkele foute passes betrappen in de 2e helft, maar zette het weer recht achteraf. Nfor werkte veel, en is zeer snel, maar kreeg weinig kansen. Ik denk dat hij wat wedstrijdritme mist.

PS : Bij Reina vrezen ze voor een scheur in de adductoren.
Webteam SV Zulte Waregem

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2009, 09:45:36 am »
Ik denk ni datem die vraag aan ons moet stellen.
We zijn in 1ste de enige die met 9 belgen speelt en waarvan de oudste speler 31j is.
En geen verdedigende instelling innemen??? met 9 achter de bal wachten op een counter
en tijd winnen constant, soit da is goed gezien want zo recupereer je constant en word
je niet moe.
Het enige probleem met zo een verrassingen is dater dan enen denkt het warm water
te hebben uitgevonden.  Leg me dan keer uit waarom de Racing dan in 3de blijft steken?
Wss zijn er daar nog ploegen die goed spelen tegen een killer van 1ste klasse.
Constante noemt da.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2009, 09:56:03 am »
All? nog 17 matchkes en de heren kunnen met hun madam op vakantie terwijl ze met hun ene oor aan de GSM hangen met hunne manager in hun zelfoverschatting dat ze toch niet zouden misstaan bij een grote club...
Als we geluk hebben en we zijn braaf dan zullen ze er mss voor zorgen dat we niet bij de laatste 4 eindigen. Ik heb verdorie geen oog dichtgedaan deze nacht maar daar zal menig speler eens ferm mee lachen.
Wat heb ik een wrang gevoel bij dat georchestreerd applausje op de nieuwjaarsreceptie. Het was zeker wel gemeend...

Gelukkig hebben we nog Stijn Meert. Hij durft tenminste wel door een muur gaan. Als hij er niet bij is geen bezieling, geen gevaar en ja ook te weinig kwaliteit zeker. Zie de match op Kortrijk. Enfin als we nog bekervoetbal willen zien dan hoeven we niet ver te reizen...

Sorry maar mijn frustraties moesten toch even van het hart. Mss dat het binnen enkele dagen beter is. Nu is de ontgoocheling te groot.

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2009, 10:03:57 am »
Jah, Lokeren, nog zo'n vooruit voetballende ploeg waartegen we altijd een walk-over doen... ???   ::)

Dit verlies is beschamend, een echte schande. Hopelijk meent Dury wat hij zei op Radio 1 ivm voorbereiding op deze match, ?n als hij het meent dan is het nog des te beschamender...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2009, 10:06:41 am »
SCHANDE! SCHANDE! En nog keer een schande ik sta er quasi altijd voor de ploeg europees verplaatsing, thuis.  En ook deze keer waren er terug veel trouwe supporters mee met den essevee.

Zeker meer volk mee dan pakweg 11 andere eerste klassers zouden met zich meebrengen.

Chapeau!  Op een koude woensdagavond in een nog kouwelijker stadion, met alle respect ook tegen een derdeklasser, examens, enz....  En toch nog zoveel man op de been.

En wat geven onze spelers ons terug?  NADA?  Weer typisch en kijk er niet raar van op dat Z waregem weer zo iets tegenkomt.

Tes altijd zelfde liedje, hebben we een uitgelezen kans om te stijgen in het klassement, verliezen we.

Verliezen tegen kortrijk, en tergste van al de manier waarop tot 2x toe (geen inzet, niets).
En dat na een 9 op 9 verstaan wie verstaan kan?

Gaan winnen op standard, de week erna op de doos met heel zwak spel tegen een kortrijk.

We konden uitstekende zaak doen in de beker, in 2 matchen tegen Lierse is zeker door volgens mij.  En dan halve finales kan alles.

KLOTE!  Voor de zoveelste maal dat wij dat moeten tegenkomen, en voor de zoveelste maal tegen een niet eerste klasser of een veel zwakkere ploeg op papier.

Ze willen blijkbaar alleen maar spelen als het tegen een top 4 ploeg is.

Wat er bij mij niet in kan.  Is dat je als eersteklasser een derdeklasser niet kunt bij de keel grijpen, dat je niet kunt tonen wie de baas is en duels zelfs verliest a volont?.

Dat je in 120 minuten geen enkele goal scoort!  Das triestig.

Zo zei men nog op de receptie, we gaan voor de bekercompetitie dit jaar.  We liggen er al uit paar dagen later.

PFFF, MEER IS HIER OP NIET MEER TE ZEGGEN.


Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2009, 10:11:40 am »
Meer moet er niet aan toegevoegd worden: Over- over- oververdiende winst voor Racing Mechelen. Onze ploeg heeft nogmaals bewezen dat zij schijt hebben aan matchen tegen ploegen waar ze niet in de kijker kunnen lopen, die ze onderschatten dat het niet meer normaal is. Het was gewoon degoutant. Als dat profs zijn, amai, geef gans Racing Mechelen dan maar een profcontract!!

Match tegen bruhhe, standard en anderlecht al goed en wel. Maar tegen een derdeklasser... "Oh, die mannen gaan we daar eens oprollen". Wie denken zij eigenlijk dat ze zijn?? Oververwende profs die godverdomme klagen en zagen als ze 2 matchen in een week moeten spelen. Khou mijn hart al vast voor zaterdag op Daknam. Eigenlijk benk zo ontgoocheld dak ferm tegen mijn goesting zal gaan. Al die mooie beloftes die gemaakt werden op de nieuwjaarsreceptie in 1 keer de vuilbak in. Spelen moet ze godverdomme doen en ni hun zakken vullen. Tging moetn van ik zijn: ze mochten nog een uurke duurloop houden vannacht bij aankomst in Waregem.

Chapeau voor die mannen van de racing, met hun prachtige (met uitzondering van enkelingen) supporters. Mijn sympathie hebben ze alleszins verdiend! Ik zal voor hen duimen in de rest van de bekercampagne.

Vele trouwe supporters werden gisteren opnieuw DIEP ontgoocheld. Zij betalen om hun ploegje (goed) te zien spelen, maar krijgen zelden waar voor hun geld. Twordt tijd dat de spelers dat eens in hun achterhoofd houden. Ook wij hebben onze rechten... Misschien moeten we hen dat zaterdag eens goe duidelijk maken!
Chapeau SVZW, Chapeau  >:( >:( >:(
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2009, 10:15:41 am door Harry »


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Verleysen Ferdinand

  • Leden
  • Berichten: 7
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2009, 10:24:36 am »
Wat was da jongens, en dit tegen 3de klasse . Dit is gewoon een schande ,dat beloofd voor de tweede ronde!   Maar laat ons toch positief blijven .....zaterdag is er een nieuwe match en tijd om iets recht te zetten. :-\

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2009, 11:23:52 am »
Wat was da jongens, en dit tegen 3de klasse . Dit is gewoon een schande ,dat beloofd voor de tweede ronde!   Maar laat ons toch positief blijven .....zaterdag is er een nieuwe match en tijd om iets recht te zetten. :-\

Tzal meer dan nodig zijn, maar zelfs met winst zal dit de zure nasmaak van gisteren niet wegspoelen..

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #10 Gepost op: januari 15, 2009, 11:27:58 am »
Enorm, enorm ontgoocheld. Als men zich niet meer kan opladen tegen een derdeklasser, chapeau :( Meertie is onvervangbaar en tenminste een clubspeler. Al die huurlingen zijn ook niet goed. Trouwens op de nieuwjaarsreceptie sommige spelers constant met gsm tegen oor, zouden ze een transfer aan het regelen zijn?



Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #11 Gepost op: januari 15, 2009, 11:29:56 am »
Normaal gezien kruip ik niet zo snel in de pen na een nederlaag (zowel winst als verlies moet je kunnen relativeren), maar de prestatie gisteren was ontluisterend. De manier waarop een mooi avontuur in de beker zomaar te grabbel werd gegooid, tegen een derdeklasser nota bene, is hemeltergend.
Mijn analyse van de wedstrijd :
- Van een niveauverschil was totaal geen sprake, integendeel, op sommige momenten werden we gewoon overklast door Racing Mechelen, een derdeklasser ?????.
- De bezieling, de beleving, de gretigheid, de duelkracht... bij Racing Mechelen was veel groter dan bij essevee
- Racing Mechelen was tactisch outstanding - de boel werd goed gesloten gehouden en in 120 minuten tijd kon essevee nauwelijks kansen afdwingen - Racing slaagde er in om met de regelmaat van een klok essevee uit verband te spelen en wel voor gevaar te zorgen.
- Wat mij enorm stoorde, was de nochalance waarmee sommige spelers te werk gingen. Na 120 minuten verschillende spelers gezien die niet geconcentreerd waren. Subotic vond zelfs nog de tijd om wat op zijn gemak te keuvelen ... Over het onderlinge gemekker tussen de spelers zullen we maar zwijgen. 
- Met het uitvallen van Reina was Essevee zeker niet gediend.  Er moest opnieuw geschoven worden (Minne naar de linksback en Van Zundert op rechtsback). Door de afwezigheid van Meert en Buysse was er geen enkele linksvoetige meer op de linkerflank ...
- Ondanks het feit dat je een draak van een wedstrijd speelt, krijg je dan nog voldoende mogelijkheden om onverdiend door te stoten, maar je slaagt er niet in om het af te maken :
2 minuten voor het verstrijken van de 2de verlenging krijgt Berrier een opgelegde kans alleen voor doel, maar hij mist; Bossut redt tijdens de eerste penaltyronde een strafschop, maar Nzolo laat hem hernemen waardoor een onoverbrugbare kloof voor essevee verloren gaat; de strafschop van de kwalificatie (5de strafschop) wordt door Minne gemist.
- het afkeuren van de goal na de door Sammy geloste bal in de eerste helft, vond ik discutabel : de scheidsrechter fluit voor een fout op de keeper, maar voor hetzelfde geld keurt hij het doelpunt goed.
- Wat mij betreft moeten Bossut en Minne niet met de vinger worden gewezen. Als eersteklasser ben je moreel verplicht om tegen een derdeklasser de klus te klaren binnen de reguliere speeltijd.
- De enigen op een aanvaardbaar niveau waren voor mij Bossut en ook de nieuwe verdediger Taravel toonde zich redelijk standvast (in de eerste helft kon hij b.v. met een ultieme omhaal rechtstreeks doelgevaar vermijden).
- Afgaand op verschillende matchen uit het verleden, was deze nederlaag ergens voorspelbaar. Telkens Essevee een goeie zaak kan doen in klassement of beker tegen een zogezegd mindere tegenstander, laten ze het afweten (remember de bekernederlagen van de afgelopen jaren tegen malinwa en de dikke nekken, toen nog tweede klassers). Je zou zo denken dat een mens leert uit zijn fouten, niet dus ...
Zelden zo ontgoocheld geweest na gisteren. Het applaus van de spelers op de nieuwjaarsreceptie voelt wrang aan : en maar beweren dat er van onderschatting geen sprake ging zijn, dat ze er klaar voor waren, dat het bereiken van de halve finale een doelstelling op zich was, enz ... Who's fooling who ?
Een flinke bolwassing is hier op zijn plaats.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #12 Gepost op: januari 15, 2009, 11:30:08 am »
een trainer die aanvallend voetbal predikt en dan in het slot van de 2de helft met 5 backs, 1 verdedigende middenvelder, 2 centrale middenvelders en 2 halve spitsen tegen een 3de klasser aan komt draven...

Spelhervattingen: 0/10. hoe kun je dan een 3de klasser fysisch ten onder doen gaan???

ik hoor Dury op de radio zeggen: we wonnen maar 15% van de duels? tiens, als je niemand aankoopt met duelkracht, tjah....

Nog Dury: 'morgen geef ik de perfecte analyse van de wedstijd naar mijn spelers toe?' wordt het niet tijd even ook uw persoonlijke fouten eens toe te geven, zonder afbreuk te doen van uw verdienste?
zoals bvb Coppin, die gast toonde in de weinige speelminuten die hij kreeg al meer dan voldoende, waarom dan geen kans?
zoals de huidige blessurelast & beperkte kern? met gebrek aan duelkracht? het gebrek aan een ?chte linkervleugelspeler?
zoals het feit dat de looplijnen in een 2spitsensysteem nog altijd nie renderen?

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #13 Gepost op: januari 15, 2009, 11:36:41 am »
Was je aanwezig Gunther op de wedstrijd? Alle? het 4-5-1 systeem deugd niet. Waarom geen 3 spitsen. En corners ook een zero zekers? In onze thuiswedstrijden altijd geen man om de afvallende bal op te vangen.



Offline makke

  • Leden
  • Berichten: 15
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #14 Gepost op: januari 15, 2009, 11:41:36 am »
Als Racinger ga ik hier niet veel over zeggen, en ik wil zeker geen olie op het vuur gooien. Sommige ZW-supporters, waaronder jullie trainer op Sporza (kijk naar de beelden op de site), durven eerlijk toegeven dat de overwinning niet gestolen was. Dat anderen ons belachelijk willen maken is hun goed recht maar uiteindelijk, de 2 matchen tegen eersteklassers kunnen geen toeval meer zijn. Dit Racing verdient respect en snel te promoveren naar tweede. Niemand heeft het recht onze spelstijl (afwachtend ????) te bekritiseren, wij zijn zogezegd maar een derdeklasser, moeten wij nu echt het spel maken ? Twintig minuten hebben jullie jullie status van eersteklasser kunnen wettigen, daarna was het over en out. Racing heeft het laken naar zich toe getrokken (net als op GBA) en het zou echt dubbel en dik onverdiend geweest zijn moesten wij na de penalties uit de beker gevlogen zijn. Respect voor onze trainer. De taktiek die hij zijn spelers oplegt rendeert. Chapeau hiervoor. Nu volgt Lierse, voor mijn part mogen we daar tegen sneuvelen. Het is mooi geweest en we moeten eerlijk zijn, onze campagne is meer dan geslaagd maar de mirakels kunnen niet blijven duren.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2009, 11:43:10 am door makke »

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2009, 11:42:01 am »
Wie in Mechelen was, zag dat je nog mocht schuiven al wat je wil, de goesting zat bij iedereen erg ver. Essevee acteerde als een derdeklasser en niet andersom ( zoals blaaskaak Van Acker het ziet)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline B16

  • Leden
  • Berichten: 8
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2009, 11:45:55 am »
Blijkbaar zijn velen te gefrustreerd om een eerlijke kijk op het wedstrijdverloop weer te geven, wat dan weer niet onbegrijpelijk is.

Bon, mijn vreugde wordt er uiteraard niet minder op...Al een geluk dat ik nog kan typen want mijn stem is weg.

Wat mij betreft nog veel geluk in de competitie en hopelijk leggen jullie spelers er daar wel hun kop voor.

En jullie mogen ons stadion zoveel als jullie willen, kouwelijk noemen, het is het ONZE en het is UNIEK!

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #17 Gepost op: januari 15, 2009, 11:49:46 am »
wat een ontgoocheling, wat een weggesmeten kans om ver te raken in de beker
een beetje bescheidenheid bij sommige spelers zou niet misstaan

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2009, 11:49:55 am »
Ik verwacht trouwens een ferme boete voor Racing Mechelen. Al die supporters op het veld, dat gaat geld kosten.

sagar

  • Gast
Re: [NB] Racing Mechelen-Zulte Waregem
« Reactie #19 Gepost op: januari 15, 2009, 11:56:24 am »
Wat ik niet begrijp is dat men na de rust en tijdens de verlengingen nog altijd met een slappe mentaliteit op het veld stond. Ik stel me toch serieus de vraag wat hier het probleem is. Niet willen of niet kunnen?