Auteur Topic: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge  (gelezen 22988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #80 Gepost op: december 02, 2017, 01:39:40 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #81 Gepost op: december 02, 2017, 01:58:33 pm »
Dat (vreemde supporters in de thuisvakken) is een moeilijke kwestie, en ook net daardoor is daar helaas geen sluitende oplossing voor.

Wat moet je doen? Iedereen met "Brugge" op zijn pass weigeren? En wat ga je doen met een Essevee supporter dat in Brugge woont, ge moet die es weigeren ... 't kot is te klein en terecht.

Je kan ook moeilijk verwachten dat ze alle club-supporters eruit plukken en buiten zetten, stewards zijn in de minderheid. Dus denk ik dat de stewards dan enkel de taak hebben om ze kalm te houden en te maken dat er geen incidenten ontwikkelen.

Ik kan de behandeling van de club en de stewards (ondanks mijn ongenoegen) ergens wel begrijpen.

Heb even met Geert gepraat en hij bevestigd dat de club dit allemaal ook niet wil, ondanks de meer inkomsten die daarbij horen ... maar de Politie hierin blijkbaar moet optreden. Zij (Popo's) hebben dan ook al een officieel schrijven ontvangen van de supportersfederatie en wacht nu op antwoord.

Tuurlijk wel. Wordt overal in Europa gedaan. In bepaalde landen word je meteen gearresteerd als je met de verkeerde clubkleuren in thuisvakken zit. Zolang ze zitten en zwijgen, geen probleem, maar het zijn er tientallen/honderden en ze houden zich alles behalve koest. In dat geval mogen (MOETEN) stewards hen vragen om de thuisvakken te verlaten. Weigeren ze dit, dan moeten ze gearresteerd worden. Heel simpel hoor.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #82 Gepost op: december 02, 2017, 01:59:28 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.
Ik vraag me af hoe het zover is kunnen komen dat we kwaad worden omdat er supporters van een andere club roepen, rechtspringen, enz.
Vroeger stonden we gewoon allemaal samen in dezelfde tribunes, thuis en uit en werd daar geen probleem over gemaakt. Konden we ook gewoon op zondagmiddag beslissen om ergens een match bij te wonen. Dat kan nu niet meer.
Waren we toen verdraagzamer ? Of heeft het invoeren van thuis- en bezoekersvakken juist die vijandigheid tegenover de tegenstander vergroot ?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #83 Gepost op: december 02, 2017, 02:28:56 pm »
Inderdaad schandalig. De arrogantie van die mensen is gewoon niet meer normaal. Mij zien ze alvast ook niet meer tegen Club Brugge. Zolang de club dit toelaat hoeft het voor mij niet meer.
Hoe meer thuissupporters wegblijven hoe meer het een thuismatch zal worden voor Club.
Ik weet trouwens niet goed hoe de club dit kan tegenhouden.
Donderdag zou het bv. de neutrale supporters (want zo doen ze zich voor uiteraard) allemaal in een en dezelfde tribune kunnen hebben doen plaatsnemen maar of de abonnees dat zouden leuk vinden om te verhuizen ?
Ofwel geen kaarten meer verkopen aan die mensen ? Dan straf je veel mensen die gewoon eens een match willen bijwonen. Of kan je ook geen vrienden meer uitnodigen om eens een match mee te pikken.
Als club daar iets aan doen is makkelijker gezegd dat gedaan.
Kan de club niet samenwerken met het secretariaat van Club? Als er mensen tickets komen bestellen, vraag hun id kaart, kijk of hun naam bij het bestand staat van Club Brugge bij de abonnees. Dat zou toch al een grote stap zijn? En 1 tickets per persoon. Simpel. We moeten daarin strenger gaan worden.

Offline Cypher

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #84 Gepost op: december 02, 2017, 04:41:32 pm »
 De meeste esevee supporters zijn toch gekend in het systeem?  Minimum 3 thuismatchen per jaar bijwonen om ticket te kunnen krijgen.  Anno 2017 moet dit toch lukken?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #85 Gepost op: december 02, 2017, 05:09:33 pm »
De meeste esevee supporters zijn toch gekend in het systeem?  Minimum 3 thuismatchen per jaar bijwonen om ticket te kunnen krijgen.  Anno 2017 moet dit toch lukken?

Dus nieuwe supporters maken dan geen kans meer?
En als je nooit binnen mag dan je ook niet aan de 3 thuismatchen komen h?.
+ zij maar es een Essevee-supporter dat gedomicilieerd is in Brugge.

Een database van alle supporters (lees: bezoekers van voetbalwedstrijden) bijhouden en aan elkaar koppelen, maar wat ga je dan oden met supporters dat vb. supporteren voor 2 clubs of supporters die veranderen van club (liefde). Maar dan stel ik me weer enorm veel vragen bij de privacy regels ...

Allemaal gemakkelijk gezegd.

Deze keer kon je vb. alle Club Brugge supporters dat je kon identificeren verplichten hun ID in te scannen en zo op een ban-lijst te komen. Bijvoorbeeld de gecontroleerde groep naast de bezoekerstribune.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #86 Gepost op: december 02, 2017, 05:38:46 pm »
Kan er nu echt niets gedaan worden aan die Bruhse pummels in de thuisvakken?
Ze verzamelen zich keer op keer en toch wordt dit zomaar toegelaten.
Moesten ze zich dan nog low profile gedragen,maar dat is bij het merendeel absoluut niet het geval.Ze zijn zo arrogant als de pest en doen er alles aan om je plezier te verpesten.Ik ben dit echt beu dat ze zich zo gedragen.In het vak waar ik zit in de hoofdtribune zaten er minstens 60,waaronder zeker een 50tal die zo arrogant zijn dat het werkelijk de spuigaten uitloopt.Mensen van het onthaal , doe daar a.u.b iets aan want enkele ouderen zeiden me gisteren dat het de laatste keer is dat ze komen kijken tegen Bruhhe en het kwam niet door de nederlaag , want we stonden op dat moment zelfs gelijk en op voorsprong.
En fier dat ze zijn op hun forum dat ze op slinkse wijze aan kaarten geraakt zijn.
Nu ja, Club Bruhhe en fatsoen in ??n zin, dat kan niet.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #87 Gepost op: december 02, 2017, 05:52:02 pm »
Wij mogen brainstormen al wat we willen, de club/ordediensten tolereren het schijnbaar momenteel (ookal zeggen ze van niet) met als resultaat dat wij gevangenen zijn in eigen stadion.
Wat zich afspeelde was degoutant en helaas niet de eerste keer.
Er kan makkelijk iets tegen gedaan worden door de ordediensten in opdracht van de club maar ze durven gewoon niet.

Voetbalwet:
Art. 10. De organisatoren van een nationale voetbalwedstrijd of van een internationale voetbalwedstrijd nemen ten minste de volgende maatregelen :
1? ...
2? ...
3? ...
4? het nemen van maatregelen van actieve en passieve veiligheid die de veiligheid van het publiek en de hulp- en politiediensten beogen door de beheersing van de beweging van toeschouwers, de scheiding van rivaliserende toeschouwers, en de concrete tenuitvoerlegging van het reglement van inwendige orde;
5? ...

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #88 Gepost op: december 02, 2017, 06:02:05 pm »
E?n persoon met 4 paspoorten (ma,pa,oma) krijgt 4 kaarten mee.
En als je een foto van een paspoort op je smartphone hebt lukt het blijkbaar ook... ???
Enige wat telt is kaarten verkopen dus...begrijpelijk... maar wees dan eerlijk als club h? zeg.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #89 Gepost op: december 02, 2017, 06:35:10 pm »
E?n persoon met 4 paspoorten (ma,pa,oma) krijgt 4 kaarten mee.
En als je een foto van een paspoort op je smartphone hebt lukt het blijkbaar ook... ???
Enige wat telt is kaarten verkopen dus...begrijpelijk... maar wees dan eerlijk als club h? zeg.
Je kan het inderdaad nog strenger maken maar dan moet je niet verwonderd zijn dat er geen mens meer naar de match komt.
We wilden twee vrienden uitnodigen. Daarvoor moet je dus al twee keer naar het onthaal (eerst als abonnee en dan als de vrije verkoop begint) en moet je een kopie hebben van de IK.
Waar is de tijd dat je gewoon een ticket kon kopen ? Tegen Gent trouwens ook gesloten loketten.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #90 Gepost op: december 02, 2017, 10:32:53 pm »
Je zou bijna denken dat er mensen binnenin de club ook voor Club Brugge zijn. 2 jaar geleden werd het afscheid van karel dhaene nog overschaduwd door het feit dat mensen het nodig vonden om de bloemtjes aan club brugge te geven voor hun landstitel ... het zit me diep. Is al de zoveelste keer met die mannen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #91 Gepost op: december 02, 2017, 11:13:23 pm »
Je zou bijna denken dat er mensen binnenin de club ook voor Club Brugge zijn. 2 jaar geleden werd het afscheid van karel dhaene nog overschaduwd door het feit dat mensen het nodig vonden om de bloemtjes aan club brugge te geven voor hun landstitel ... het zit me diep. Is al de zoveelste keer met die mannen.

?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #92 Gepost op: december 02, 2017, 11:29:33 pm »
De meeste esevee supporters zijn toch gekend in het systeem?  Minimum 3 thuismatchen per jaar bijwonen om ticket te kunnen krijgen.  Anno 2017 moet dit toch lukken?

Dus nieuwe supporters maken dan geen kans meer?
En als je nooit binnen mag dan je ook niet aan de 3 thuismatchen komen h?.
+ zij maar es een Essevee-supporter dat gedomicilieerd is in Brugge.

Als je dit enkel invoert bij matchen tegen Club (en Anderlecht?), heb je dat probleem niet h?.
1 ticket per ID, die het laatste jaar minstens 3 tickets heeft gekocht, zo niet kom je er niet in. Spijtig voor de enkele neutrale supporters dan, maar zo hou je er al een hele hoop buiten.

Nuja, je kan er lang over discussi?ren, men lacht het toch overal weg. Liever verkopen aan de vijand, dan niet verkopen.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #93 Gepost op: december 03, 2017, 12:43:54 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.

Idd en het begint al aan het binnentreden van ons stadion h?.
Iedereen wordt gefouilleerd dus dan zie je toch al rap of ze met een blauw-zwarte sjaal binnenkomen h?? Of zijn al onze steward volledig kleurenblind?
Als je ze zo laat binnengaan dan weet je dat er miserie van komt. Sta aan de thuisvakken met een blauw-zwarte sjaal dan kom je er gewoon niet in. Simpel en al 75% van die pipo's was buiten blijven staan.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.671
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #94 Gepost op: december 03, 2017, 01:29:47 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.

Idd en het begint al aan het binnentreden van ons stadion h?.
Iedereen wordt gefouilleerd dus dan zie je toch al rap of ze met een blauw-zwarte sjaal binnenkomen h?? Of zijn al onze steward volledig kleurenblind?
Als je ze zo laat binnengaan dan weet je dat er miserie van komt. Sta aan de thuisvakken met een blauw-zwarte sjaal dan kom je er gewoon niet in. Simpel en al 75% van die pipo's was buiten blijven staan.
Als je dan weet dat Joost Den Tuiter en zijn broer enkele weken terug bijna niet binnenmocht omdat ze de juiste kleuren niet aanhadden.  Ik heb een rood blauwe sjaal (gekocht in Wigan) werd ook al eens tegengehouden,maar 300 Club Brugge gasten met sjaal kunnen probleemloos binnen?  Ik verwacht dat de supportersfederatie dat KRITISCH aankaart!

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #95 Gepost op: december 03, 2017, 02:18:28 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.

Idd en het begint al aan het binnentreden van ons stadion h?.
Iedereen wordt gefouilleerd dus dan zie je toch al rap of ze met een blauw-zwarte sjaal binnenkomen h?? Of zijn al onze steward volledig kleurenblind?
Als je ze zo laat binnengaan dan weet je dat er miserie van komt. Sta aan de thuisvakken met een blauw-zwarte sjaal dan kom je er gewoon niet in. Simpel en al 75% van die pipo's was buiten blijven staan.
Als je dan weet dat Joost Den Tuiter en zijn broer enkele weken terug bijna niet binnenmocht omdat ze de juiste kleuren niet aanhadden.  Ik heb een rood blauwe sjaal (gekocht in Wigan) werd ook al eens tegengehouden,maar 300 Club Brugge gasten met sjaal kunnen probleemloos binnen?  Ik verwacht dat de supportersfederatie dat KRITISCH aankaart!
Zijn we nu echt nog zo na?ef om dit te geloven? Wiens brood men breekt, diens woord men spreekt ?. Er zal wel weer een flauwe open brief komen om iedereen te sussen en de volgende match ist weer van dat. De stewards valt niks te verwijten, de oorzaak ligt bij de club die veel te laks was bij de ticketverkoop. Het is aan de supportersfederatie om op te treden als spreekbuis van de supporters. Het kan toch niet dat we als thuissupporters geen 'baas' zijn in ons eigen stadion?

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #96 Gepost op: december 04, 2017, 06:32:25 pm »
Ze moeten niet alle Brugge supporters eruit halen voor mijn part,maar wel diegene die zonder schroom rechtspringen bij het minste en daarnaast ook enorm zitten uit te dagen.
Die arrogantie moet eruit of vele fans van Essevee zullen afhaken in dergelijke matchen ( zeker de ouderen in de hoofdtribune).Ik persoonlijk ga nog altijd om mij te ontspannen naar het voetbal kijken en niet om constant het gebrul aan te horen van troepjes arrogante fans die  daar niet horen te zitten.

Idd en het begint al aan het binnentreden van ons stadion h?.
Iedereen wordt gefouilleerd dus dan zie je toch al rap of ze met een blauw-zwarte sjaal binnenkomen h?? Of zijn al onze steward volledig kleurenblind?
Als je ze zo laat binnengaan dan weet je dat er miserie van komt. Sta aan de thuisvakken met een blauw-zwarte sjaal dan kom je er gewoon niet in. Simpel en al 75% van die pipo's was buiten blijven staan.
met de politie (robocops) van Nice en hun fouillering ging het niet waar zijn!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #97 Gepost op: december 04, 2017, 07:12:05 pm »
Wij zaten ook wel met 200 tal in het thuisvak van Vitesse, en ook fanatiek te supporteren.

Swat ik erger mij ook dood aan die Brugge fluiten in ons vak
SV TILL I DIE

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #98 Gepost op: december 05, 2017, 07:25:44 am »
E?n persoon met 4 paspoorten (ma,pa,oma) krijgt 4 kaarten mee.
En als je een foto van een paspoort op je smartphone hebt lukt het blijkbaar ook... ???
Enige wat telt is kaarten verkopen dus...begrijpelijk... maar wees dan eerlijk als club h? zeg.

Er hangen overal camera's, dus je kan exact bepalen op welke plaatsen er een Club supporter zat. De personen die kaarten gekocht hebben voor die plaatsen, geef je een stadionverbod en t zal rap gedaan zijn.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #99 Gepost op: december 05, 2017, 03:05:01 pm »
Citaat
Een topmatch bijwonen op Zulte Waregem? Daarvoor moet je de juiste mensen kennen
Waregem - Wie op 17 december de wedstrijd Zulte Waregem - Antwerp wil bijwonen en geen abonnement heeft, kan enkel kaartjes kopen via een abonnee. Die maatregel komt er omdat tijdens de jongste bekerwedstrijd Club Brugge-supporters in Zulte Waregem-tribunes zaten.

De spionkop in de sfeertribune van Zulte Waregem maakt op tijd en stond een spandoek om een en ander aan te klagen. De andere toeschouwers bekijken het schouwspel, maar verder gebeurt er niks. Tot zondagavond. Toen in de sfeertribune spandoeken ontrold werden, klonk een lang applaus op alle banken in het stadion. Bezoekers in thuisvakken, fans op hun ongemakken. Politie grijpt niet in, eigen fans pesten zijn ze beter in stond er te lezen.

Problemen tijdens bekermatch

Wat was er gebeurd? Tijdens de wedstrijd Zulte Waregem - Club Brugge waren honderden Club-supporters met een Essevee-ticket gekomen. ?Wanneer de wedstrijd bezig was, gingen zeker 250 supporters in de familietribune naast het vak van de bezoekers staan?, zegt Geert Titeca namens de supporters. ?Ze sloten aan bij hun Brugse vrienden om zo samen de match te volgen als Brugge-supporter. Op zich is er wettelijk niks fout gebeurd, maar veel thuisfans waren ge?ntimideerd. Vooral dan de ouders met kinderen klaagden de zaak aan. Club Brugge kreeg 930 tickets toegewezen, en dat is te weinig. Ze hebben in Waregem de grootste supportersclub waardoor die een kaartje kochten voor de thuisvakken. De mensen die de kaarten verkochten, konden dit niet weten. Er was een 1 op 1 regeling, dat wil zeggen dat ze met hun identiteitskaart hun ticket moesten kopen. Als in die ID-kaart staat dat ze in Waregem, Zulte of in de buurt wonen, kan men niet vermoeden dat het Club-supporters zijn.?

Vier tickets

Om dit probleem op te vangen heeft de club nu een nieuwe maatregel. Voor de topmatchen kan men geen tickets meer kopen aan de kassa's in Waregem. ?Voor de wedstrijd tegen Antwerp geldt deze regeling al?, zegt Jeroen De Volder van Zulte Waregem. ?De voorverkoop start op 5 december in de Essevee Shop. Er is geen onlineverkoop en de loketten blijven gesloten op de wedstrijddag. Enkel abonnees van Essevee kunnen tickets aankopen voor de wedstrijd tegen Antwerp. Iedere abonnementshouder kan tot vier tickets aankopen: op vertoon van de eigen identiteitskaart en op vertoon van (of een kopie van) de identiteitskaarten van alle personen die gebruik zullen maken van de extra tickets.?

Geert Titeca juicht de maatregel toe. ?De abonnees die tickets toch doorverkopen aan niet Essevee-fans lopen de kans gesanctioneerd te worden. Hij of zij kan zijn abonnement verliezen.?