Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 209904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #80 Gepost op: april 20, 2016, 10:22:17 am »
Laat ons hopen dat hij topschutter kan worden. Weet er iemand of de finale van PO2 ook meetelt voor de topschuttersstand?

Edit: finale PO2 telt mee, barrages niet. Momenteel staat Hanni eerste, ze hebben wel evenveel doelpunten buitenshuis, maar Hanni heeft minder speelminuten waardoor hij eerste staat.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2016, 10:33:29 am door Will McAvoy »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #81 Gepost op: april 20, 2016, 01:08:00 pm »
Edit: Vardy is ook ok ;)
Idd Leye in de competitie of Leye in de po's het is een wereld van verschil. Echt opmerkelijk
Varny klonk niet slecht, maar inderdaad, Vardy  :).

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #82 Gepost op: mei 15, 2016, 10:01:53 pm »
Leye verlengde contract met 2 seizoenen

Bron voetbalkrant, kan even artikel niet posten

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #83 Gepost op: mei 15, 2016, 11:55:22 pm »
Leye zei het zelf op het podium aan de Klauwaert, fantastisch nieuws!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #84 Gepost op: mei 16, 2016, 09:58:17 am »
Leye kondigt groot nieuws aan waar de Essevee-fans laaiend enthousiast over zullen zijn
MBAYE LEYE VOETBALT TWEE JAAR LANGER VOOR ZULTE WAREGEM
15 mei 2016 21:54 via voetbalkrant.com
 
Zulte Waregem boekte dankzij de 4-2-overwinning tegen AA Gent zijn eerste driepunter in PO1. Maar het grootste nieuws volgde misschien wel na afloop.

Aanvoerder Mbaye Leye verlengde zijn contract immers met twee seizoenen. "Ik bedank coach Francky Dury voor het vertrouwen en iedereen die me deze kans gaf na een moeilijke tijd bij Lokeren", liet de aanvaller ons in een eerste reactie weten.

Leye stelde met twee goals de zege tegen de Buffalo's veilig. De speler van het jaar bij Essevee dikte zijn teller aan tot twintig goals. Met J?r?my Perbet (21 stuks) vecht hij een felbevochten strijd uit om de Gouden Stier.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-05-15/mbaye-leye-voetbalt-twee-jaar-langer-voor-zulte-waregem

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #85 Gepost op: mei 16, 2016, 10:54:56 am »
Zo laaiend ben ik nu ook weer niet ... Leye tekende vorig jaar voor 2 (2!) seizoenen met 'n optie voor ??n extra seizoen.

Bronnen en lijstjes zijn toch zo handig :)
Zie: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2549.0

Dus er zijn nu twee mogelijkheden:
- essevee heeft de optie gelicht (voorwaarden blijven)
- essevee heeft Leye een nieuw contact gegeven (met nieuwe voorwaarden)

In elk geval, ik ben er blij mee.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2016, 11:00:39 am door Frederik »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #86 Gepost op: mei 16, 2016, 09:22:15 pm »
Zo laaiend ben ik nu ook weer niet ... Leye tekende vorig jaar voor 2 (2!) seizoenen met 'n optie voor ??n extra seizoen.

Bronnen en lijstjes zijn toch zo handig :)
Zie: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2549.0

Dus er zijn nu twee mogelijkheden:
- essevee heeft de optie gelicht (voorwaarden blijven)
- essevee heeft Leye een nieuw contact gegeven (met nieuwe voorwaarden)

In elk geval, ik ben er blij mee.
Ik denk toch dat het een nieuw contract is,ik ben vooral tevreden omdat ik al geruchten hoorde dat KVO achter Leye zat, maar bon, heel blij dat hij hier blijft.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #87 Gepost op: mei 16, 2016, 10:52:33 pm »
Preud'homme spreekt Joos tegen over topspits: "Wij hebben aan hem gedacht"
16 mei 2016 22:32 via voetbalkrant.be

Michel Preud'homme was maandagavond te gast in Extra Time op Canvas. Daarin deed hij een ontboezeming, waarmee hij meteen Filip Joos subtiel op zijn plaats zette.

"Hij is een goede spits voor Zulte Waregem, maar er is geen enkele topclub die hem wil of aan hem zal denken", aldus Filip Joos over Mbaye Leye. Peter Van Den Bempt loofde de spits, maar Joos was kritisch.

"Dat is zeker niet denigrerend bedoeld, want het is heel slim van Leye dat hij zijn contract heeft verlengd bij Essevee. Maar andere clubs zullen niet aankloppen."

Of toch? Michel Preud'homme gaf meteen aan: "Wij hebben vorige winter aan hem gedacht om er hem bij te hebben. Hij is misschien niet supersnel, maar kan vanop de flank ook snel opduiken voor doel en heeft veel loopvermogen."

MPH had Leye ook al onder zijn hoede bij Gent: "Een hele slimme speler, zowel op als naast het veld. Hij zwerft veel, maar heeft een enorme motor."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-05-16/michel-preudhomme-geeft-toe-dat-hij-aan-mbaye-leye-heeft-gedacht-als-coach-van-club-brugge

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #88 Gepost op: mei 17, 2016, 11:00:25 am »
Ik denk toch dat het een nieuw contract is,ik ben vooral tevreden omdat ik al geruchten hoorde dat KVO achter Leye zat, maar bon, heel blij dat hij hier blijft.

Zou kunnen, maar dan ook weer niet... wie zal het zeggen?

mss was er inderdaad interesse in Leye en is hij toch even gaan polsen over dat jaar optie. (het ijzer moet je smeden wanneer het heet is) Waarna het bestuur enerzijds in hun broek begon te schijten dat hij eventueel zou vertrekken maar ze hem anderzijds ook wel wilde belonen en dan (maar?) een nieuw contract hebben aangeboden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #89 Gepost op: mei 17, 2016, 11:33:27 am »
Zou kunnen, maar dan ook weer niet... wie zal het zeggen?

mss was er inderdaad interesse in Leye en is hij toch even gaan polsen over dat jaar optie. (het ijzer moet je smeden wanneer het heet is) Waarna het bestuur enerzijds in hun broek begon te schijten dat hij eventueel zou vertrekken maar ze hem anderzijds ook wel wilde belonen en dan (maar?) een nieuw contract hebben aangeboden.
Als je dan Michel hoort verklaren dat ze aan hem dachten deze winter, ja, dan denk ik toch aan loonsverhoging en nieuw contract.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #90 Gepost op: mei 17, 2016, 11:51:56 am »
Ah dat is de taak van zijn manager natuurlijk. Die zal gehoord hebben dat er clubs waren die interesse hadden en dan is het logisch dat je dat gaat uitspelen bij het bestuur.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #91 Gepost op: mei 17, 2016, 01:01:40 pm »
Als je dan Michel hoort verklaren dat ze aan hem dachten deze winter, ja, dan denk ik toch aan loonsverhoging en nieuw contract.
Was vorige winter, toen Leye bij lokeren zat

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #92 Gepost op: mei 17, 2016, 01:30:52 pm »
Was vorige winter, toen Leye bij lokeren zat
Juist, mijn vergissing.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #93 Gepost op: mei 17, 2016, 05:13:03 pm »
Trouwens ... er is ook nog een serieus verschil aan "denken aan" en "informeren voor".
Mooi dat Michel dat durft toegeven, maar nu eigenlijk van weinig belang.


Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #94 Gepost op: mei 19, 2016, 09:54:46 am »
Iets om trots op te zijn als kleine club:

Topschutter Play-Off I aller tijden (na Speeldag 8, seizoen 2015/2016)
1. Mbaye Leye: 19 (waarvan 15 voor SVZW)
2. Jelle Vossen: 14
3. Matias Suarez: 12
4. Christian Benteke: 11
5. Maxime Lestienne: 10
6. Imoh Ezekiel, Guillaume Gillet, Hamdi Harbaoui, Aleksandar Mitrovic & Ivan Perisic: 9
11. Tom De Sutter, Joseph Akpala, Lior Refaelov & Ilombe Mboyo: 8

Verderop vinden we op plaats 15 Ernest Nfor met 7 doelpunten (waarvan 3 voor SVZW), op plaats 20 Thorgan Hazard met 6 doelpunten (allen voor SVZW) en op plaats 29 Idrissa Sylla met 5 doelpunten (waarvan 4 voor SVZW).

Mbaye Leye scoorde in 4 verschillende seizoenen in Play-Off I, net als Joseph Akpala, Imoh Ezekiel, Guillaume Gillet, Maxime Lestienne, Lior Refaelov en Matias Suarez. Enkel Jelle Vossen en Tom De Sutter deden beter door in 5 verschillende seizoenen in Play Off I te scoren.


Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #95 Gepost op: augustus 02, 2016, 10:58:12 am »
Met zijn goal van zaterdag erbij, scoorde Mbaye Leye nu al 67 keer voor SV Zulte Waregem in de Belgische Eerste Klasse. Geen enkele speler in de Belgische Eerste Klasse scoorde zo vaak voor zijn huidige ploeg op het hoogste niveau als Mbaye Leye.

Dichtste achtervolgers zijn Thomas Buffel, die 41 keer scoorde voor KRC Genk en Timmy Simons, die 39 keer scoorde voor Club Brugge.
Jens Naessens staat 12e in deze rangschikking met 19 doelpunten voor SV Zulte Waregem.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #96 Gepost op: augustus 02, 2016, 03:23:50 pm »
Lof van ploegmaat: "Leye blijft superbelangrijk voor de ploeg"
02 augustus 2016 14:04 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem is aan het seizoen begonnen met een op papier sterke aanvalslinie. Igor Vetokele - zelf een intrinsieke 9 - ziet met Mbaye Leye en Obbi Oular? veel intrinsieke kwaliteit voor zich staan.

"Ik speel inderdaad al een jaar of 4-5 diepe spits of als tweede spits, maar ik kan van de flank komen. Zeker in dit systeem", aldus Igor Vetokele over zijn licht veranderde rol.

Toch was het aanpassen: "Het zijn nieuwe looplijnen voor me, maar elke nieuwe ploeg is natuurlijk wat inpassen. Al bij al loopt het vrij vlot en zitten de automatismen er wel al in."

"Ik probeer me zo goed en zo snel mogelijk aan te passen, maar er is ook over gesproken dat ik op de flank kon terechtkomen in een 4-3-3. Daar heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee, dat het vooraf is uitgelegd betekende dat ik er me kon op voorbereiden."

De rustige aanvaller beseft ook: "Iemand als Leye speel je niet zomaar uit de ploeg. Mbaye blijft erg belangrijk, vorig jaar scoorde hij zomaar eventjes 20 doelpunten. Hij steunt me en ik kan veel van hem opsteken."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-08-02/igor-vetokele-ziet-mbaye-leye-op-hoog-niveau-presteren

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #97 Gepost op: augustus 16, 2016, 05:11:56 pm »
Leuke repo over Mbaye Leye zijn leven als voetballer met een leuke kijk binnen het trainingcomplex en zijn teammaten.

Uitgezonden tijdens de rust voorbije wedstrijd (Essevee - Standard)

[youtube]XhbGPXlkdks[/youtube]

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #98 Gepost op: augustus 16, 2016, 05:21:51 pm »
Heerlijk hoe kaya leye op zijn plaats zet  ;)

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #99 Gepost op: augustus 16, 2016, 06:57:00 pm »
Leuke repo over Mbaye Leye zijn leven als voetballer met een leuke kijk binnen het trainingcomplex en zijn teammaten.

Uitgezonden tijdens de rust voorbije wedstrijd (Essevee - Standard)

[youtube]XhbGPXlkdks[/youtube]
Ik zie enkel ??n zwarte "piano toets" :-[