Auteur Topic: Voorbereiding seizoen 2018-2019  (gelezen 42402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #140 Gepost op: juli 18, 2018, 08:09:14 am »
Vond Faik goed spelen. En het is opvallend hoe afhankelijk we zijn van Kaya.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #141 Gepost op: juli 18, 2018, 10:22:01 am »
Het was toch weinig hoopgevend.nog veel werk aan de winkel.
Het begint toch bij de verdediging waarbij de centrumverdedigers heel traag spelen,zonder tempo en er zelfs in slagen om bij passes van tien meter de bal nog achter de speler te spelen.....waardoor er geen snelheid kan worden gemaakt.
Positief:klasse Theo en de Finse duracelkonijntjes...aan inzet geen gebrek bij die gasten... Zelfs in de uitlooptraining.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #142 Gepost op: juli 18, 2018, 01:18:46 pm »
Zet die Finnen dan maar in de ploeg. Werkers hebben we nodig. Spelers die andere spelers helpen of hun fouten corrigeren, zoals destijds Lerager.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #143 Gepost op: juli 18, 2018, 02:56:25 pm »
Zet die Finnen dan maar in de ploeg. Werkers hebben we nodig. Spelers die andere spelers helpen of hun fouten corrigeren, zoals destijds Lerager.
Ja, wat zo zwart-wit is voetbal wel he...  :o :o :o

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #144 Gepost op: juli 18, 2018, 11:23:17 pm »
Vond Faik goed spelen. En het is opvallend hoe afhankelijk we zijn van Kaya.
In uw 2de punt kan ik mij wel vinden, we zijn inderdaad nog steeds afhankelijk van de spelers die het vorig seizoen al moesten doen.
Maar Faik goed???
Als dat onze draaischijf op het middenveld moet gaan worden, dan hou ik mijn hart vast...
Veel inzet en een goed schot ja, maar te traag, onzuiver in de passing en kan geen man voorbij.
Nee, voorlopig zie ik het niet in hem.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #145 Gepost op: juli 18, 2018, 11:24:29 pm »
Vond Faik goed spelen. En het is opvallend hoe afhankelijk we zijn van Kaya.
In uw 2de punt kan ik mij wel vinden, we zijn inderdaad nog steeds afhankelijk van de spelers die het vorig seizoen al moesten doen.
Maar Faik goed???
Als dat onze draaischijf op het middenveld moet gaan worden, dan hou ik mijn hart vast...
Veel inzet en een goed schot ja, maar te traag, onzuiver in de passing en kan geen man voorbij.
Nee, voorlopig zie ik het niet in hem.
Alles matchen gezien?
Ik vond hem tegen Hapoel Haifa ook opvallend beter dan tegen de andere ploegen...
Maar goed, blijft een povere tegenstander dus je kan er niet op af gaan.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #146 Gepost op: juli 18, 2018, 11:31:47 pm »
Vond Faik goed spelen. En het is opvallend hoe afhankelijk we zijn van Kaya.
In uw 2de punt kan ik mij wel vinden, we zijn inderdaad nog steeds afhankelijk van de spelers die het vorig seizoen al moesten doen.
Maar Faik goed???
Als dat onze draaischijf op het middenveld moet gaan worden, dan hou ik mijn hart vast...
Veel inzet en een goed schot ja, maar te traag, onzuiver in de passing en kan geen man voorbij.
Nee, voorlopig zie ik het niet in hem.
Alles matchen gezien?
Ik vond hem tegen Hapoel Haifa ook opvallend beter dan tegen de andere ploegen...
Maar goed, blijft een povere tegenstander dus je kan er niet op af gaan.
Nee, enkel de laatste 2 matchen gezien ( Oostende en Haifa ).
Tegen Oostende was ie dramatisch, maar dat gold voor zowat 90% van de ganse ploeg.
Gisteren was ie minder slecht, maar zoals je zegt was dat tegen een veel mindere tegenstander.
En van een speler op zijn positie verwacht ik echt wel meer dan dit...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #147 Gepost op: juli 22, 2018, 03:28:46 pm »
Eerste helft,  Faik zijn beste match tot nu toe,was goed aan de bal,passen ook goed.  Was het off-side bij onze goal?
Blijf Buffel een domme transfer,zette hem 1 maal door maar gaf veel slechte passen,en vanaf minuut 35 deed hij de moeite niet meer om terug te lopen.
Maar goed,ik zie toch al veel vooruitgang ivm de vorige oefenmatchen. O-0.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #148 Gepost op: juli 22, 2018, 04:18:22 pm »
Operatie supporters pleasen en proberen geruststellen is alvast begonnen.

Wat een gekleurd en overdreven positief relaas weer op twitter van het officiële kanaal.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #149 Gepost op: juli 22, 2018, 04:28:08 pm »
Marcq beste man van vandaag.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #150 Gepost op: juli 22, 2018, 04:33:45 pm »
0-1,  we missen teveel kansen,die van Buffel,Hoe kan je die missen?  Harbaoui ook niks,vond Marcq en Faik goed,Baudry ook sterk.  Demir is ook maar zo zo. Voor mij is Buffel het pijnpunt,deed weinig goed,op basis van de oefenmatchen wordt dit een moeilijk seizoen.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #151 Gepost op: juli 22, 2018, 04:48:15 pm »
Wat moet ik nu geloven : De opmerkingen hier op het forum of het relaas op Twitter ?

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #152 Gepost op: juli 22, 2018, 04:54:50 pm »
Buffel geraakt niet meer vooruit, als je hem vergelijkt met olyinka vorig seizoen. Zeker niet versterkt op die positie. Zelfs coopman is 5 keer beter . Mochten die nooit gehaald hebben 3 seizoenen te laat.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #153 Gepost op: juli 22, 2018, 05:00:34 pm »
Belabberde oefenmatch. De driehoek Faik - Marcq - De Pauw toch veel te licht volgens mij. Eerste match die ik zag, niet echt geruststellend.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #154 Gepost op: juli 22, 2018, 05:14:33 pm »
Buffel, De Pauw, Kaya en Harbaoui allemaal zwak.
M.a.w. ons volledig aanvallend compartiment viel door de mand, geen creativiteit, geen duelkracht en vooral geen snelheid. Bongonda brengt dit uiteraard wel, maar wie hebben we nog in de kern? Die jonge Scandinaviërs zijn voor wat ik gezien heb allemaal wel dartel en enthousiast, maar ook nog te groen achter de oren.
Faik vond ik vrij solide, maar we hebben een speler nodig met meerwaarde op het middenveld. Hopelijk Tardieu?
En Marcq zijn stijl kan mij niet echt bekoren.

We vielen niet zwaar door de mand, maar er is zeker nog (transfer?)werk.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2018, 05:21:04 pm door scott »

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #155 Gepost op: juli 22, 2018, 05:26:21 pm »
Vondt dit toch zo geen slechte oefenmatch alleen vanvoor moet het veel beter zeker buffel moet nog 3 tandjes bijsteken. Man van de match waren Baudry , Faik en Marcq!

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #156 Gepost op: juli 22, 2018, 05:51:25 pm »
Voor mij was Harbaoui zeer zwak

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #157 Gepost op: juli 22, 2018, 05:52:13 pm »
Net zoals tegen Haifa was Faik overtuigend. Verder Demir ok. Theo lijkt de enige die gevaar kan creëren.

Offline Sugarnick

  • Leden
  • Berichten: 44
  • Essevee!
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #158 Gepost op: juli 22, 2018, 06:15:55 pm »
Voor mij was Harbaoui zeer zwak
Man man man hebben jullie eigentlijk zelf  ooit op een plein gestaan. Waarschijnlijk nooit provinciale gespeeld , wat een muggezifterij men zever zeg.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Voorbereiding seizoen 2018-2019
« Reactie #159 Gepost op: juli 22, 2018, 06:41:26 pm »
Vandaag voor de eerste keer Essevee aan het werk gezien. Ik lees hier een aantal comments in verband met Marcq maar ben het daar absoluut niet mee eens. Ik blijf het een raadsel vinden waarom hij onze 6 is. Als Tardieu fit is hoop ik dat hij toch meer kan toevoegen dan Damien. In de eerste helft kwam hij constant te laat, 1 op 1 wordt hij heel gemakkelijk uitgeschakeld en in balbezit had hij toch moeite om er tempo in te houden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij zich de tweede helft een stuk heeft herpakt, maar voor mij brengt Marcq op die positie te weinig en blijft ik het een paniektransfer van ons bestuur vinden.

De driehoek op het middenveld vond ik inderdaad te licht uitvallen. Nill De Pauw is gewoon te weinig voor deze sleutelpositie. De Pauw toont inzet en werkkracht, maar in balbezit maakt hij vaak verkeerde keuzes en we weten allemaal dat afwerken niet zijn beste kwaliteit is. Faik vond ik dan weer wel goed spelen. Hij had inderdaad wat afval in zijn spel, maar dat komt omdat hij risico's in zijn passing legt. Kijkt ook zoveel mogelijk vooruit , durft diep lopen zonder bal en heeft een goede traptechniek. Recupereerde ook een aantal ballen en schakelde meteen om, een leuke speler die iets toevoegt aan ons middenveld!

Het verdedigend compartiment vond ik meer dan degelijk. Centrale duo Bjordal - Baudry staat stevig. Bjordal was sterk in de lucht en Baudry voetbalde vaak heel goed uit, zelfs een aantal keer met bal aan de voet het middenveld goed ingedribbeld. Demir en De Fauw waren degelijk, zonder meer.

Over onze aanval kan ik inderdaad kort zijn. Kaya en Harbaoui zaten totaal niet in de wedstrijd. Buffel vond ik dan weer wel goed spelen, maar zijn bobijntje was duidelijk op na de rust. In de eerste helft was hij goed in de combinatie, lokte hij fouten uit en maakte hij ze ook indien nodig. Brengt zeker een stuk ervaring en rust in het team. Maar zoals ik eerder zei gaat zijn motor maar tot minuut 45. In de tweede helft nauwelijks gezien.

Wel terug genoten van Bongonda. Na zijn inbreng meteen snelheid, voorzetten en dreiging in onze aanvallen. Theo bracht drie ballen goed voor en daar moet Harbaoui toch minstens 1 keer  van kunnen profiteren als spits.

Al bij al een leuke oefenpot waarbij ik heel wat goede dingen zag, maar ook dingen die vorig seizoen al fout liepen waarin ik voorlopig geen progressie zie. Niet vergeten dat we tegen de derde van Nederland gespeeld hebben en dit toch de laatste oefenwedstrijd voor de competitiestart was. Veel spelers die misschien niet het volle pond gaven in functie van volgende week. Blessures vermijden enz... Mijn bescheiden mening!


FORZA ESSEVEE :D
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE