Auteur Topic: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?  (gelezen 30503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #380 Gepost op: mei 15, 2023, 09:23:33 pm »
nounou
wat een toestanden…
Ganaye van KVO naar RWDM als CEO
dan snap je direct ook deze transfer


Het blijft een opmerkelijke transfer: Mickaël Biron (24) speelde geen minuut voor KV Oostende, maar toch werd de spits voor 2,5 miljoen euro aan RWDM verkocht. Dat lijkt een topbedrag tot je weet dat KVO zelf 5 miljoen voor hem betaalde aan zusterclub AS Nancy.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220726_96994916#:~:text=Het%20blijft%20een%20opmerkelijke%20transfer,betaalde%20aan%20zusterclub%20AS%20Nancy.
RWDM zit ook in zo een groep met onder andere Lyon en Crystal Palace. Is dit weer zo een ploeg die onterecht onze plaats in eerste klasse zal innemen door de aanvoer van buitenlands geld? Op de duur schieten er niet veel plaatsjes meer over in eerste. Zo kunnen we nog jaren in 2de klasse blijven hangen
We zijn terecht gezakt en RWDM is terecht gepromoveerd. We hebben 29 speeldagen bij de laatste 3 gestaan. Waarom zou trouwens buitenlands geld niet mogen investeren in het voetbal. Wat voor een onzin allemaal.
Wanneer je meerdere ploegen samengooit in een grote pot en je roert er eens goed in krijg je ploegen als RWDM. Je moet maar eens RWDM opzoeken op wikipedia, je krijgt 4 verschillende versies te zien. De huidige versie van RWDM is in 2015 begonnen in 4de klasse met het stamnummer van Wetteren. Ja je leest het goed, Wetteren bij Gent. Door het buitenlands geld is dit weer een ploeg die ver boven zijn stand leeft.
Heb je onze onze onstaansgeschiedenis al eens goed bekeken ? En wij hebben jaren boven onze stand geleefd : je moet maar eens naar de jaarrekeningen van de laatste 5 jaar kijken.
En steeds moet jij het laatste zegje hebben en je gelijk willen halen… dat is inderdaad RWDM niet, maar een kunstmatig gecreëerde ploeg… waar is hier het businessmodel volgens jou… geen achterban, een draak van een stadion en nog 2 ploegen uit Brussel… maar goed, het is de Europese hoofdstad, dus zal dat wel kunnen, niet ?
RWDM is een onderdeel van een consortium van ploegen. Dat is een economisch model en ze gaan het proberen. Bij Union lukt het toch ook ? En RWDM is een fusieploeg. Niets verkeerd mee. Wij zijn ook een fusiepploeg. Of ik gelijk heb ? ik denk het, aan anderen om het tegendeel te bewijzen.
Simpele reactie van weinig… jij hebt gelijk, aan anderen om het tegendeel te bewijzen… haha, wie zegt dat jij gelijk hebt dan ? Jij en uw naasten zeker, omdat ze nie anders kunnen…
bewijs dan dat ik ongelijk heb. Ik heb alvast al jouw argumenten weerlegd.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #381 Gepost op: mei 15, 2023, 09:29:09 pm »
nounou
wat een toestanden…
Ganaye van KVO naar RWDM als CEO
dan snap je direct ook deze transfer


Het blijft een opmerkelijke transfer: Mickaël Biron (24) speelde geen minuut voor KV Oostende, maar toch werd de spits voor 2,5 miljoen euro aan RWDM verkocht. Dat lijkt een topbedrag tot je weet dat KVO zelf 5 miljoen voor hem betaalde aan zusterclub AS Nancy.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220726_96994916#:~:text=Het%20blijft%20een%20opmerkelijke%20transfer,betaalde%20aan%20zusterclub%20AS%20Nancy.
RWDM zit ook in zo een groep met onder andere Lyon en Crystal Palace. Is dit weer zo een ploeg die onterecht onze plaats in eerste klasse zal innemen door de aanvoer van buitenlands geld? Op de duur schieten er niet veel plaatsjes meer over in eerste. Zo kunnen we nog jaren in 2de klasse blijven hangen
We zijn terecht gezakt en RWDM is terecht gepromoveerd. We hebben 29 speeldagen bij de laatste 3 gestaan. Waarom zou trouwens buitenlands geld niet mogen investeren in het voetbal. Wat voor een onzin allemaal.
Wanneer je meerdere ploegen samengooit in een grote pot en je roert er eens goed in krijg je ploegen als RWDM. Je moet maar eens RWDM opzoeken op wikipedia, je krijgt 4 verschillende versies te zien. De huidige versie van RWDM is in 2015 begonnen in 4de klasse met het stamnummer van Wetteren. Ja je leest het goed, Wetteren bij Gent. Door het buitenlands geld is dit weer een ploeg die ver boven zijn stand leeft.
Heb je onze onze onstaansgeschiedenis al eens goed bekeken ? En wij hebben jaren boven onze stand geleefd : je moet maar eens naar de jaarrekeningen van de laatste 5 jaar kijken.
En steeds moet jij het laatste zegje hebben en je gelijk willen halen… dat is inderdaad RWDM niet, maar een kunstmatig gecreëerde ploeg… waar is hier het businessmodel volgens jou… geen achterban, een draak van een stadion en nog 2 ploegen uit Brussel… maar goed, het is de Europese hoofdstad, dus zal dat wel kunnen, niet ?
RWDM is een onderdeel van een consortium van ploegen. Dat is een economisch model en ze gaan het proberen. Bij Union lukt het toch ook ? En RWDM is een fusieploeg. Niets verkeerd mee. Wij zijn ook een fusiepploeg. Of ik gelijk heb ? ik denk het, aan anderen om het tegendeel te bewijzen.
Simpele reactie van weinig… jij hebt gelijk, aan anderen om het tegendeel te bewijzen… haha, wie zegt dat jij gelijk hebt dan ? Jij en uw naasten zeker, omdat ze nie anders kunnen…
bewijs dan dat ik ongelijk heb. Ik heb alvast al jouw argumenten weerlegd.
Hoe kleingeestig is da uw gedachtengang… wie zegt dat jij gelijk hebt ? We zullen eens zien als Union hun stadion er niet komt, hoe lang hun businessplan stand zal houden… maar goed, jij zult ook hier weer een antwoord op geven…

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.783
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #382 Gepost op: mei 15, 2023, 09:50:41 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #383 Gepost op: mei 15, 2023, 09:56:24 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.

Online esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 944
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #384 Gepost op: mei 15, 2023, 10:03:17 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #385 Gepost op: mei 15, 2023, 10:07:46 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.
Klopt in grote lijnen wat je zegt. Dank voor het compliment, alleen is de term 'allesweter' voor jouw rekening.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #386 Gepost op: mei 15, 2023, 10:12:07 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.
Klopt in grote lijnen wat je zegt. Dank voor het compliment, alleen is de term 'allesweter' voor jouw rekening.
Klaar voor Geel of Beernem, zou nog een mooi fusieproject zijn dat voor jou…

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.783
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #387 Gepost op: mei 15, 2023, 10:15:57 pm »
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
voetbal is een bedrijf, want er moet in gewerkt worden en doel moet groeien zijn
maar daar eindigt de gelijkenis

wa ik zeg is geen idefix
das logica…
supporters zijn geen tapijten
die voeg je ni samen
ge zijt bezig met mensen, gevoelens en gedachten
en die kunnen botsen

tapijten zijn dode materie en die pruttelen ni tegen…

2 banken samen kan 1+1=2,5 zijn
ge kunt klanten winnen, is da zeker?
nee

bij voetbalclubs ni
anders waren Lokeren en Beveren al lang samen gegaan
of koksijde en KVO
al ke na daar geweest om u visie te verkondigen?

hoe gade in voetbal klanten winnen denkte?


uwen “ik zeg da het zo zou moeten zijn”
is idd een samenvatting van hoe jij bent
betweterke

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #388 Gepost op: mei 15, 2023, 10:17:23 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.
Klopt in grote lijnen wat je zegt. Dank voor het compliment, alleen is de term 'allesweter' voor jouw rekening.
Klaar voor Geel of Beernem, zou nog een mooi fusieproject zijn dat voor jou…
Het zegt veel over hoe je denkt over die mensen die in Geel of Beernem zijn opgenomen. Knap mensbeeld. Kleingeestig ?
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2023, 10:22:59 pm door Naughtius Maximus »

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #389 Gepost op: mei 15, 2023, 10:22:16 pm »
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
voetbal is een bedrijf, want er moet in gewerkt worden en doel moet groeien zijn
maar daar eindigt de gelijkenis

wa ik zeg is geen idefix
das logica…
supporters zijn geen tapijten
die voeg je ni samen
ge zijt bezig met mensen, gevoelens en gedachten
en die kunnen botsen

tapijten zijn dode materie en die pruttelen ni tegen…

2 banken samen kan 1+1=2,5 zijn
ge kunt klanten winnen, is da zeker?
nee

bij voetbalclubs ni
anders waren Lokeren en Beveren al lang samen gegaan
of koksijde en KVO
al ke na daar geweest om u visie te verkondigen?

hoe gade in voetbal klanten winnen denkte?


uwen “ik zeg da het zo zou moeten zijn”
is idd een samenvatting van hoe jij bent
betweterke
In uw redenering is alles wat leisure (klanten samenbrengen) is, dan per definitie verlieslatend of zou het moeten zijn. Want de economie mag daar niet op van toepassing zijn. Goede vooruitzichten voor Plopsa, Walibi, ...

Online esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 944
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #390 Gepost op: mei 15, 2023, 10:23:16 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.
Klopt in grote lijnen wat je zegt. Dank voor het compliment, alleen is de term 'allesweter' voor jouw rekening.
Klaar voor Geel of Beernem, zou nog een mooi fusieproject zijn dat voor jou…
Het zegt veel over hoe je denkt over die mensen die in Geel of Beerneem zijn opgenomen. Knap mensbeeld. Kleingeestig ?
Hij bedoelt dat er in Geel een hoge school is waar je de kennis kunt vergaren die je claimt te hebben.
Maar eerst ga je een diploma moeten halen zodat je er u kunt inschrijven.
Dus tijd om te gaan slapen want anders ben je morgen weer te laat in de les.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #391 Gepost op: mei 15, 2023, 10:27:10 pm »
gij leest dus NIET e
enige wa ge doet is lijk een paard mee ooglapjes aan
denken da ge et al weet

ik zei:
das verschil tussen bedrijf en voetbal
victoria is 1+1=3 voetbal niet

duidelijk?
ja, temeer dat er geen verschil is tussen een bedrijf en voetbal, of toch niet zou mogen zijn.
Jij gaat uit van een idéfix dat voetbal niet als een bedrijf mag gezien worden. Ik zeg dat het zo moet zijn.
Kort samen gevat: voor onze allesweter is elk bedrijf economisch gelijk.
Er is dus geen verschil nodig in beheer tussen Essevee, cafe De Klauwaert, Balta of een KMOtje.
Zijn kennis blijft me elke dag verbazen.
Klopt in grote lijnen wat je zegt. Dank voor het compliment, alleen is de term 'allesweter' voor jouw rekening.
Klaar voor Geel of Beernem, zou nog een mooi fusieproject zijn dat voor jou…
Het zegt veel over hoe je denkt over die mensen die in Geel of Beernem zijn opgenomen. Knap mensbeeld. Kleingeestig ?
We zullen maar zwijgen over hoe jij hier over de meeste supporters denkt zeker…

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #392 Gepost op: mei 15, 2023, 11:04:42 pm »
Dames, heren en kinderen, terug over naar de core van dit topic aub...
Niemand heeft zin in een zoveelste welles-nietes, daarvoor is er het fusietopic...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.783
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #393 Gepost op: mei 16, 2023, 07:37:33 am »
In uw redenering is alles wat leisure (klanten samenbrengen) is, dan per definitie verlieslatend of zou het moeten zijn. Want de economie mag daar niet op van toepassing zijn. Goede vooruitzichten voor Plopsa, Walibi, ...
allez vooruit
ik zou nu al beweren dat voetbal gelijk is aan plopsa en walibi

koeken verkopen is ook geen auto’s verkopen e
voetbal is geen “evenementje” organiseren
tenzij het ook 16x doorgaat

nog 1x in de hoop da ge goe leest deze keer…
voetbal is emotie, discussie, big business
en voor de suikernonkels een mooi paradepaardje
die met heel veel sjans geld opbrengt als ze een witte merel kunnen verkopen
zoals in Gent, ma oeie, hoe is die hun balans?

voetbal is een bedrijf maar na samenbrengen geen 1+1=3
want anders zou Lokeren en Beveren da al lang gedaan hebben.
Of was fusie KRC Harelbeke en Ingelmunster zo een succes?
en Izegem en Ingelmunster?

de grote ploegen in Belgie hebben het trouwens niet van hun “hinterland”
Brugge heeft een 30tal bussen met thuissupporters als ze in Brugge spelen
zelfs uit Waregem of Gent
Standard heeft supporters uit Genk
en das ni hun hinterland nee…

denkte hij nu echt da als wij fusie doen, we extra mensen uit Moeskroen/Geel na ier gaan krijgen?
als Molecule en Gaverzicht fusioneren dan gade 1+1=2,5 en
mo voetbal is ook hart hebben vo één ploeg
of gade verwachten da mensen 2 tatoeages zetten van verschillende clubs?

mocht ik ni weten wie ge zijt
kzou peizen da ge een kind van 12 zijt
die denkt da alles zoooooo eenvoudig is
en is zoals gij beweert

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #394 Gepost op: mei 16, 2023, 07:51:47 pm »
In uw redenering is alles wat leisure (klanten samenbrengen) is, dan per definitie verlieslatend of zou het moeten zijn. Want de economie mag daar niet op van toepassing zijn. Goede vooruitzichten voor Plopsa, Walibi, ...
allez vooruit
ik zou nu al beweren dat voetbal gelijk is aan plopsa en walibi

koeken verkopen is ook geen auto’s verkopen e
voetbal is geen “evenementje” organiseren
tenzij het ook 16x doorgaat

nog 1x in de hoop da ge goe leest deze keer…
voetbal is emotie, discussie, big business
en voor de suikernonkels een mooi paradepaardje
die met heel veel sjans geld opbrengt als ze een witte merel kunnen verkopen
zoals in Gent, ma oeie, hoe is die hun balans?

voetbal is een bedrijf maar na samenbrengen geen 1+1=3
want anders zou Lokeren en Beveren da al lang gedaan hebben.
Of was fusie KRC Harelbeke en Ingelmunster zo een succes?
en Izegem en Ingelmunster?

de grote ploegen in Belgie hebben het trouwens niet van hun “hinterland”
Brugge heeft een 30tal bussen met thuissupporters als ze in Brugge spelen
zelfs uit Waregem of Gent
Standard heeft supporters uit Genk
en das ni hun hinterland nee…

denkte hij nu echt da als wij fusie doen, we extra mensen uit Moeskroen/Geel na ier gaan krijgen?
als Molecule en Gaverzicht fusioneren dan gade 1+1=2,5 en
mo voetbal is ook hart hebben vo één ploeg
of gade verwachten da mensen 2 tatoeages zetten van verschillende clubs?

mocht ik ni weten wie ge zijt
kzou peizen da ge een kind van 12 zijt
die denkt da alles zoooooo eenvoudig is
en is zoals gij beweert
het is ongetwijfeld een voorrecht van Beeuwsaert en co om eigenaar van Zulte Waregem te zijn. Ze zijn waarschijnlijk zeer content als hen maandelijks/wekelijks om geld wordt gevraagd om facturen te betalen. Een duurzaam model dat nog vele jaren zal meegaan en dat om een ieder jaar uitdunnende supportersschare hun (2-)wekelijks pleziertje te gunnen. Maar goed : het is een kwestie van de juiste tattoo's, van emoties, ....   wie is hier de 12-jarige ?


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #396 Gepost op: mei 22, 2023, 10:14:23 pm »
FC KAPITAALSVERHOGING. Heeft Hein gelijk? Voeren onze topclubs echt zoveel investeringen door (en voor hoeveel?)
22-05-23, 20:01 via Het Laatste Nieuws

“Ik zie overal investeringen bij andere clubs. Wel, ik zit hier nu 2,5 jaar en wij spreken sinds dag één over investeringen. Die blijken maar niet te komen. Ik hoop dat het er doorkomt, want zonder investeringen kunnen we niet meer mee.” Zelfs in volle titelstrijd slaagt Vanhaezebrouck erin om AA Gent in de spotlights te zetten, ‘only Hein’. Maar klopt het ook wat Vanhaezebrouck zegt? Wij deden een factcheck en gingen na hoeveel miljoenen de concurrenten van AA Gent de voorbije jaren al investeerden.

CLUB BRUGGE
Begin juli 2021 kondigde Club Brugge aan dat het een nieuwe aandeelhouder aan boord had gehaald, Orkila Capital. Een Amerikaans investeringsfonds met meer dan 15 jaar ervaring in sport, media, entertainment markten in Europa en de VS. Orkila Capital zorgt voor een kapitaalinjectie van 20 miljoen euro om Club Brugge zowel sportief als op het vlak van merkbeleving te versterken. Daarnaast neemt de investeringsgroep aandelen over van de bestaande aandeelhouders voor een totale waarde van 30 miljoen euro. Hierdoor heeft Grizzly Sports NV (Verhaeghe, Mannaert, Boone en Vanhecke) nog 71,89% van de aandelen van Club Brugge in handen en verwerft Orkila Capital 23,26% van de aandelen.

Juli 2021 ⇒ 20 miljoen euro
TOTAAL: 20 miljoen euro

ANDERLECHT
Marc Coucke betaalde in de winter van 2017 samen met zijn zakenpartner Joris Ide een kleine 60 miljoen euro voor 74 procent van Anderlecht. Coucke zou daarvan zo’n 48 miljoen euro voor zijn rekening hebben genomen. In de jaren nadien moest Coucke verschillende keren geld bijpompen om Anderlecht van het faillissement te houden. Op drie verschillende momenten injecteerde de zakenman in totaal 30 miljoen euro vers geld in de club. Daarnaast zette hij 18,5 miljoen euro schulden om in kapitaal. En hij schold 33,5 miljoen euro kwijt ‘à meilleure fortune’. Dat laatste wil zeggen dat Coucke dat geld wel kan recupereren wanneer - of beter: indien - Anderlecht weer gezond wordt. In totaal investeerde Marc Coucke dus zo’n 130 miljoen euro in de club - hij redde Anderlecht van het faillissement. In april 2021 werd een nieuwe kapitaalverhoging doorgevoerd, voor zo’n 42 miljoen euro. Een deel daarvan betaalt Coucke uit eigen zak, 24,5 miljoen daarvan wordt ingebracht door Mauvavie, het vehikel dat voorzitter Wouter Vandenhaute en Geert Duyck samen hebben opgericht om Anderlecht te steunen. Steven Buyse (5 miljoen) en Michael Lavrysen (2 miljoen) stappen mee in de aandelenstructuur.

Januari 2018 ⇒ 10 miljoen euro
Maart 2019 ⇒ 27,2 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 42 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

UNION
Engelse eigenaar Tony Bloom pompte sinds de overname in 2018 cash in Union tot het in eerste zat. In drie jaar - 2021 incluis - gaat het om een kapitaalverhoging van ruim 20 miljoen euro. Die was nodig om de club drijvend te houden. De jaarresultaten schetsen geen fraai beeld van Union. De club boekte vorig seizoen 6,6 miljoen euro verlies op 6 miljoen omzet. De club heeft ook een negatief eigen vermogen van 12,5 miljoen euro. Het over te dragen verlies - de financiële put die de club de voorbije jaren opbouwde - is opgelopen tot 23,3 miljoen euro. De nood aan een nieuw stadion om het inkomstenmodel van Union te verbreden is het grootst. De meest efficiënte manier om van de Brusselaars een blijver te maken aan de top van het Belgische voetbal.

April 2019 ⇒ 3,1 miljoen euro
Januari 2020 ⇒ 4,8 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 5,2 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 5 miljoen euro
Januari 2023 ⇒ 2,75 miljoen euro
TOTAAL: 20,85 miljoen euro

ANTWERP
The sky is the limit voor Antwerp en z’n eigenaar Paul Gheysens. De grote baas van bouwbedrijf Ghelamco voerde de voorbije jaren al voor bijna 80 miljoen aan kapitaalinjecties door. Eind volgende maand zou daar nog eens een som van 47,5 miljoen moeten bijkomen, dat blijkt uit het licentiedossier. Daarin staat letterlijk dat het gebudgetteerde verlies tot en met 30 juni 2024 ongeveer 44,6 miljoen beloopt en dat weer een kapitaalverhoging gepland is. Het vers geld van Gheysen is de voorbije jaren hoogst noodzakelijk geweest omdat de Great Old de operationele verliezen bleef opstapelen. Antwerp rapporteerde voor het seizoen 2021-2022 een operationeel verlies van 31 miljoen euro, boven op de bijna 50 miljoen euro verlies die Antwerp sinds 2017 opstapelt. Alles bij elkaar opgeteld voerde Gheysens sinds 2019 voor meer dan 150 miljoen aan kapitaalverhogingen door. Antwerp staat nu wel op één wedstrijd van de titel en het mogelijk bijbehorende ticket voor de Champions League. Met Pacho realiseerde Antwerp ook een eerste uitgaande miljoenentransfer, hij vertrekt deze zomer voor 16 miljoen euro naar Frankfurt.

2016 ⇒ 9,9 miljoen euro
2017 ⇒ 3,6 miljoen euro
2018 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2019 ⇒ 10,5 miljoen euro
December 2019 ⇒ 5,6 miljoen euro
Juli 2020 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2021 ⇒ 8 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 21,6 miljoen
Juli 2022 ⇒ 10 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

Juni 2023: 47,5 miljoen euro (nog te voldoen)
TOTAAL na juni 2023: 126,7 miljoen euro

STANDARD
777 Partners, gevestigd in Miami, nam vorig jaar Standard over van de vorige eigenaar en voorzitter Bruno Venanzi. Het investeringsbedrijf is gespecialiseerd in verschillende sectoren, gaande van verzekeringen, consumenten- en commerciële financiering, sport en entertainment tot zelfs ruimtevaart. In de voetbalwereld mikken ze vooral op traditieclubs. Het Italiaanse Genoa C.F.C kwam vorig jaar in handen van 777 Partners, net als 70 procent van de aandelen bij het Braziliaanse Vasco da Gama. En ook in Spanje, bij topclub Sevilla, hebben ze een deeltje van de koek bedongen. Sinds vorig jaar hebben ze dus ook 100% van de aandelen van Standard in handen. Voorts mengen ze zich ook in het basketbal, vrouwenvoetbal en online streamingdiensten van verschillende sporten. Bij de Rouches voerden de Amerikanen tot dus ver drie kapitaalverhogingen door, vooral om de financiële putten uit het verleden te dichten.

15 april 2022 ⇒ 16,9 miljoen euro bij overname door 777 Partners
28 december 2022 ⇒ 5,8 miljoen euro
22 februari 2023 ⇒ 4,2 miljoen euro
TOTAAL: 26,9 miljoen euro

RACING GENK is een vzw en is dus niet in handen van één eigenaar, van kapitaalverhoging kan dus ook geen sprake zijn.

Bron: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/fc-kapitaalsverhoging-heeft-hein-gelijk-voeren-onze-topclubs-echt-zoveel-investeringen-door-en-voor-hoeveel~a587bf99/
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2023, 10:17:11 pm door Frederik »

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #397 Gepost op: mei 23, 2023, 05:45:38 am »
FC KAPITAALSVERHOGING. Heeft Hein gelijk? Voeren onze topclubs echt zoveel investeringen door (en voor hoeveel?)
22-05-23, 20:01 via Het Laatste Nieuws

“Ik zie overal investeringen bij andere clubs. Wel, ik zit hier nu 2,5 jaar en wij spreken sinds dag één over investeringen. Die blijken maar niet te komen. Ik hoop dat het er doorkomt, want zonder investeringen kunnen we niet meer mee.” Zelfs in volle titelstrijd slaagt Vanhaezebrouck erin om AA Gent in de spotlights te zetten, ‘only Hein’. Maar klopt het ook wat Vanhaezebrouck zegt? Wij deden een factcheck en gingen na hoeveel miljoenen de concurrenten van AA Gent de voorbije jaren al investeerden.

CLUB BRUGGE
Begin juli 2021 kondigde Club Brugge aan dat het een nieuwe aandeelhouder aan boord had gehaald, Orkila Capital. Een Amerikaans investeringsfonds met meer dan 15 jaar ervaring in sport, media, entertainment markten in Europa en de VS. Orkila Capital zorgt voor een kapitaalinjectie van 20 miljoen euro om Club Brugge zowel sportief als op het vlak van merkbeleving te versterken. Daarnaast neemt de investeringsgroep aandelen over van de bestaande aandeelhouders voor een totale waarde van 30 miljoen euro. Hierdoor heeft Grizzly Sports NV (Verhaeghe, Mannaert, Boone en Vanhecke) nog 71,89% van de aandelen van Club Brugge in handen en verwerft Orkila Capital 23,26% van de aandelen.

Juli 2021 ⇒ 20 miljoen euro
TOTAAL: 20 miljoen euro

ANDERLECHT
Marc Coucke betaalde in de winter van 2017 samen met zijn zakenpartner Joris Ide een kleine 60 miljoen euro voor 74 procent van Anderlecht. Coucke zou daarvan zo’n 48 miljoen euro voor zijn rekening hebben genomen. In de jaren nadien moest Coucke verschillende keren geld bijpompen om Anderlecht van het faillissement te houden. Op drie verschillende momenten injecteerde de zakenman in totaal 30 miljoen euro vers geld in de club. Daarnaast zette hij 18,5 miljoen euro schulden om in kapitaal. En hij schold 33,5 miljoen euro kwijt ‘à meilleure fortune’. Dat laatste wil zeggen dat Coucke dat geld wel kan recupereren wanneer - of beter: indien - Anderlecht weer gezond wordt. In totaal investeerde Marc Coucke dus zo’n 130 miljoen euro in de club - hij redde Anderlecht van het faillissement. In april 2021 werd een nieuwe kapitaalverhoging doorgevoerd, voor zo’n 42 miljoen euro. Een deel daarvan betaalt Coucke uit eigen zak, 24,5 miljoen daarvan wordt ingebracht door Mauvavie, het vehikel dat voorzitter Wouter Vandenhaute en Geert Duyck samen hebben opgericht om Anderlecht te steunen. Steven Buyse (5 miljoen) en Michael Lavrysen (2 miljoen) stappen mee in de aandelenstructuur.

Januari 2018 ⇒ 10 miljoen euro
Maart 2019 ⇒ 27,2 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 42 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

UNION
Engelse eigenaar Tony Bloom pompte sinds de overname in 2018 cash in Union tot het in eerste zat. In drie jaar - 2021 incluis - gaat het om een kapitaalverhoging van ruim 20 miljoen euro. Die was nodig om de club drijvend te houden. De jaarresultaten schetsen geen fraai beeld van Union. De club boekte vorig seizoen 6,6 miljoen euro verlies op 6 miljoen omzet. De club heeft ook een negatief eigen vermogen van 12,5 miljoen euro. Het over te dragen verlies - de financiële put die de club de voorbije jaren opbouwde - is opgelopen tot 23,3 miljoen euro. De nood aan een nieuw stadion om het inkomstenmodel van Union te verbreden is het grootst. De meest efficiënte manier om van de Brusselaars een blijver te maken aan de top van het Belgische voetbal.

April 2019 ⇒ 3,1 miljoen euro
Januari 2020 ⇒ 4,8 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 5,2 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 5 miljoen euro
Januari 2023 ⇒ 2,75 miljoen euro
TOTAAL: 20,85 miljoen euro

ANTWERP
The sky is the limit voor Antwerp en z’n eigenaar Paul Gheysens. De grote baas van bouwbedrijf Ghelamco voerde de voorbije jaren al voor bijna 80 miljoen aan kapitaalinjecties door. Eind volgende maand zou daar nog eens een som van 47,5 miljoen moeten bijkomen, dat blijkt uit het licentiedossier. Daarin staat letterlijk dat het gebudgetteerde verlies tot en met 30 juni 2024 ongeveer 44,6 miljoen beloopt en dat weer een kapitaalverhoging gepland is. Het vers geld van Gheysen is de voorbije jaren hoogst noodzakelijk geweest omdat de Great Old de operationele verliezen bleef opstapelen. Antwerp rapporteerde voor het seizoen 2021-2022 een operationeel verlies van 31 miljoen euro, boven op de bijna 50 miljoen euro verlies die Antwerp sinds 2017 opstapelt. Alles bij elkaar opgeteld voerde Gheysens sinds 2019 voor meer dan 150 miljoen aan kapitaalverhogingen door. Antwerp staat nu wel op één wedstrijd van de titel en het mogelijk bijbehorende ticket voor de Champions League. Met Pacho realiseerde Antwerp ook een eerste uitgaande miljoenentransfer, hij vertrekt deze zomer voor 16 miljoen euro naar Frankfurt.

2016 ⇒ 9,9 miljoen euro
2017 ⇒ 3,6 miljoen euro
2018 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2019 ⇒ 10,5 miljoen euro
December 2019 ⇒ 5,6 miljoen euro
Juli 2020 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2021 ⇒ 8 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 21,6 miljoen
Juli 2022 ⇒ 10 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

Juni 2023: 47,5 miljoen euro (nog te voldoen)
TOTAAL na juni 2023: 126,7 miljoen euro

STANDARD
777 Partners, gevestigd in Miami, nam vorig jaar Standard over van de vorige eigenaar en voorzitter Bruno Venanzi. Het investeringsbedrijf is gespecialiseerd in verschillende sectoren, gaande van verzekeringen, consumenten- en commerciële financiering, sport en entertainment tot zelfs ruimtevaart. In de voetbalwereld mikken ze vooral op traditieclubs. Het Italiaanse Genoa C.F.C kwam vorig jaar in handen van 777 Partners, net als 70 procent van de aandelen bij het Braziliaanse Vasco da Gama. En ook in Spanje, bij topclub Sevilla, hebben ze een deeltje van de koek bedongen. Sinds vorig jaar hebben ze dus ook 100% van de aandelen van Standard in handen. Voorts mengen ze zich ook in het basketbal, vrouwenvoetbal en online streamingdiensten van verschillende sporten. Bij de Rouches voerden de Amerikanen tot dus ver drie kapitaalverhogingen door, vooral om de financiële putten uit het verleden te dichten.

15 april 2022 ⇒ 16,9 miljoen euro bij overname door 777 Partners
28 december 2022 ⇒ 5,8 miljoen euro
22 februari 2023 ⇒ 4,2 miljoen euro
TOTAAL: 26,9 miljoen euro

RACING GENK is een vzw en is dus niet in handen van één eigenaar, van kapitaalverhoging kan dus ook geen sprake zijn.

Bron: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/fc-kapitaalsverhoging-heeft-hein-gelijk-voeren-onze-topclubs-echt-zoveel-investeringen-door-en-voor-hoeveel~a587bf99/
Dit is krankzinnig, zeker als je weet dat bij elke club (Club Brugge mss uitgezonderd) er een constante cashburn is. Bodemloos vat. Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat onze degradatie veeleer een zegen, dan wel een vloek is : spelen met een gelimiteerd budget - zoveel als mogelijk in evenwicht - in 1B is beter dan te verbranden in 1A. Heeft er iemand zicht op de omzet bv van Beveren ? Er zal uiteraard veel minder televisiegeld zijn, minder ticketing,.... aan de andere kant : spelers gaan toch eens moeten beseffen dat de 'sky niet meer de limit' is. Je ziet het ook in lagere reeksen : veel ploegen zakken spontaan enkele reeksen (Lauwe) of weigeren promotie.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.385
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #398 Gepost op: mei 23, 2023, 12:32:02 pm »
FC KAPITAALSVERHOGING. Heeft Hein gelijk? Voeren onze topclubs echt zoveel investeringen door (en voor hoeveel?)
22-05-23, 20:01 via Het Laatste Nieuws

“Ik zie overal investeringen bij andere clubs. Wel, ik zit hier nu 2,5 jaar en wij spreken sinds dag één over investeringen. Die blijken maar niet te komen. Ik hoop dat het er doorkomt, want zonder investeringen kunnen we niet meer mee.” Zelfs in volle titelstrijd slaagt Vanhaezebrouck erin om AA Gent in de spotlights te zetten, ‘only Hein’. Maar klopt het ook wat Vanhaezebrouck zegt? Wij deden een factcheck en gingen na hoeveel miljoenen de concurrenten van AA Gent de voorbije jaren al investeerden.

CLUB BRUGGE
Begin juli 2021 kondigde Club Brugge aan dat het een nieuwe aandeelhouder aan boord had gehaald, Orkila Capital. Een Amerikaans investeringsfonds met meer dan 15 jaar ervaring in sport, media, entertainment markten in Europa en de VS. Orkila Capital zorgt voor een kapitaalinjectie van 20 miljoen euro om Club Brugge zowel sportief als op het vlak van merkbeleving te versterken. Daarnaast neemt de investeringsgroep aandelen over van de bestaande aandeelhouders voor een totale waarde van 30 miljoen euro. Hierdoor heeft Grizzly Sports NV (Verhaeghe, Mannaert, Boone en Vanhecke) nog 71,89% van de aandelen van Club Brugge in handen en verwerft Orkila Capital 23,26% van de aandelen.

Juli 2021 ⇒ 20 miljoen euro
TOTAAL: 20 miljoen euro

ANDERLECHT
Marc Coucke betaalde in de winter van 2017 samen met zijn zakenpartner Joris Ide een kleine 60 miljoen euro voor 74 procent van Anderlecht. Coucke zou daarvan zo’n 48 miljoen euro voor zijn rekening hebben genomen. In de jaren nadien moest Coucke verschillende keren geld bijpompen om Anderlecht van het faillissement te houden. Op drie verschillende momenten injecteerde de zakenman in totaal 30 miljoen euro vers geld in de club. Daarnaast zette hij 18,5 miljoen euro schulden om in kapitaal. En hij schold 33,5 miljoen euro kwijt ‘à meilleure fortune’. Dat laatste wil zeggen dat Coucke dat geld wel kan recupereren wanneer - of beter: indien - Anderlecht weer gezond wordt. In totaal investeerde Marc Coucke dus zo’n 130 miljoen euro in de club - hij redde Anderlecht van het faillissement. In april 2021 werd een nieuwe kapitaalverhoging doorgevoerd, voor zo’n 42 miljoen euro. Een deel daarvan betaalt Coucke uit eigen zak, 24,5 miljoen daarvan wordt ingebracht door Mauvavie, het vehikel dat voorzitter Wouter Vandenhaute en Geert Duyck samen hebben opgericht om Anderlecht te steunen. Steven Buyse (5 miljoen) en Michael Lavrysen (2 miljoen) stappen mee in de aandelenstructuur.

Januari 2018 ⇒ 10 miljoen euro
Maart 2019 ⇒ 27,2 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 42 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

UNION
Engelse eigenaar Tony Bloom pompte sinds de overname in 2018 cash in Union tot het in eerste zat. In drie jaar - 2021 incluis - gaat het om een kapitaalverhoging van ruim 20 miljoen euro. Die was nodig om de club drijvend te houden. De jaarresultaten schetsen geen fraai beeld van Union. De club boekte vorig seizoen 6,6 miljoen euro verlies op 6 miljoen omzet. De club heeft ook een negatief eigen vermogen van 12,5 miljoen euro. Het over te dragen verlies - de financiële put die de club de voorbije jaren opbouwde - is opgelopen tot 23,3 miljoen euro. De nood aan een nieuw stadion om het inkomstenmodel van Union te verbreden is het grootst. De meest efficiënte manier om van de Brusselaars een blijver te maken aan de top van het Belgische voetbal.

April 2019 ⇒ 3,1 miljoen euro
Januari 2020 ⇒ 4,8 miljoen euro
Januari 2021 ⇒ 5,2 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 5 miljoen euro
Januari 2023 ⇒ 2,75 miljoen euro
TOTAAL: 20,85 miljoen euro

ANTWERP
The sky is the limit voor Antwerp en z’n eigenaar Paul Gheysens. De grote baas van bouwbedrijf Ghelamco voerde de voorbije jaren al voor bijna 80 miljoen aan kapitaalinjecties door. Eind volgende maand zou daar nog eens een som van 47,5 miljoen moeten bijkomen, dat blijkt uit het licentiedossier. Daarin staat letterlijk dat het gebudgetteerde verlies tot en met 30 juni 2024 ongeveer 44,6 miljoen beloopt en dat weer een kapitaalverhoging gepland is. Het vers geld van Gheysen is de voorbije jaren hoogst noodzakelijk geweest omdat de Great Old de operationele verliezen bleef opstapelen. Antwerp rapporteerde voor het seizoen 2021-2022 een operationeel verlies van 31 miljoen euro, boven op de bijna 50 miljoen euro verlies die Antwerp sinds 2017 opstapelt. Alles bij elkaar opgeteld voerde Gheysens sinds 2019 voor meer dan 150 miljoen aan kapitaalverhogingen door. Antwerp staat nu wel op één wedstrijd van de titel en het mogelijk bijbehorende ticket voor de Champions League. Met Pacho realiseerde Antwerp ook een eerste uitgaande miljoenentransfer, hij vertrekt deze zomer voor 16 miljoen euro naar Frankfurt.

2016 ⇒ 9,9 miljoen euro
2017 ⇒ 3,6 miljoen euro
2018 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2019 ⇒ 10,5 miljoen euro
December 2019 ⇒ 5,6 miljoen euro
Juli 2020 ⇒ 5 miljoen euro
Juni 2021 ⇒ 8 miljoen euro
Januari 2022 ⇒ 21,6 miljoen
Juli 2022 ⇒ 10 miljoen euro
TOTAAL: 79,2 miljoen euro

Juni 2023: 47,5 miljoen euro (nog te voldoen)
TOTAAL na juni 2023: 126,7 miljoen euro

STANDARD
777 Partners, gevestigd in Miami, nam vorig jaar Standard over van de vorige eigenaar en voorzitter Bruno Venanzi. Het investeringsbedrijf is gespecialiseerd in verschillende sectoren, gaande van verzekeringen, consumenten- en commerciële financiering, sport en entertainment tot zelfs ruimtevaart. In de voetbalwereld mikken ze vooral op traditieclubs. Het Italiaanse Genoa C.F.C kwam vorig jaar in handen van 777 Partners, net als 70 procent van de aandelen bij het Braziliaanse Vasco da Gama. En ook in Spanje, bij topclub Sevilla, hebben ze een deeltje van de koek bedongen. Sinds vorig jaar hebben ze dus ook 100% van de aandelen van Standard in handen. Voorts mengen ze zich ook in het basketbal, vrouwenvoetbal en online streamingdiensten van verschillende sporten. Bij de Rouches voerden de Amerikanen tot dus ver drie kapitaalverhogingen door, vooral om de financiële putten uit het verleden te dichten.

15 april 2022 ⇒ 16,9 miljoen euro bij overname door 777 Partners
28 december 2022 ⇒ 5,8 miljoen euro
22 februari 2023 ⇒ 4,2 miljoen euro
TOTAAL: 26,9 miljoen euro

RACING GENK is een vzw en is dus niet in handen van één eigenaar, van kapitaalverhoging kan dus ook geen sprake zijn.

Bron: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/fc-kapitaalsverhoging-heeft-hein-gelijk-voeren-onze-topclubs-echt-zoveel-investeringen-door-en-voor-hoeveel~a587bf99/
Dit is krankzinnig, zeker als je weet dat bij elke club (Club Brugge mss uitgezonderd) er een constante cashburn is. Bodemloos vat. Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat onze degradatie veeleer een zegen, dan wel een vloek is : spelen met een gelimiteerd budget - zoveel als mogelijk in evenwicht - in 1B is beter dan te verbranden in 1A. Heeft er iemand zicht op de omzet bv van Beveren ? Er zal uiteraard veel minder televisiegeld zijn, minder ticketing,.... aan de andere kant : spelers gaan toch eens moeten beseffen dat de 'sky niet meer de limit' is. Je ziet het ook in lagere reeksen : veel ploegen zakken spontaan enkele reeksen (Lauwe) of weigeren promotie.

Van enkele supporters (Beveren) gehoord dat er dit seizoen meer volk is komen kijken of toen ze onderaan in eerste speelden.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Een nieuwe (buitenlandse) investeerder?
« Reactie #399 Gepost op: mei 24, 2023, 09:25:40 am »
Dit is krankzinnig, zeker als je weet dat bij elke club (Club Brugge mss uitgezonderd) er een constante cashburn is. Bodemloos vat. Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat onze degradatie veeleer een zegen, dan wel een vloek is : spelen met een gelimiteerd budget - zoveel als mogelijk in evenwicht - in 1B is beter dan te verbranden in 1A. Heeft er iemand zicht op de omzet bv van Beveren ? Er zal uiteraard veel minder televisiegeld zijn, minder ticketing,.... aan de andere kant : spelers gaan toch eens moeten beseffen dat de 'sky niet meer de limit' is. Je ziet het ook in lagere reeksen : veel ploegen zakken spontaan enkele reeksen (Lauwe) of weigeren promotie.

Tis maar hoe je het bekijkt, zolang de (buitenlandse) geldkraan blijft open staan zullen wij geen rol van betekenis meer spelen, in het beste geval misschien een meelopertje in 1A. En wie zit daar op te wachten?