Auteur Topic: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 24356 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Gepost op: februari 18, 2018, 10:24:00 pm »
Dankzij de overwinning tegen Eupen zijn we zeker van het behoud en kunnen onze spelers eindelijk bevrijd spelen...
Ideaal dus om K*k in eigen huis te verslaan en hen (tijdelijk) uit de top 6 te laten zakken!!!

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2018, 10:31:38 am »
Aangezien we op zondag spelen zit er toch geen winst in...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2018, 10:38:33 am »
Oké pamfluit.

Afmaken die handel verdomme, ik hoop dat de selectie beseft wat er op het spel staat.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2018, 10:51:50 am »
Als je realistisch bent, weet je ook dat Kortrijk op dit moment veel beter is dan ons. Bovendien zitten ze in een flow en hebben ze een mooi doel PO1 om voor te spelen. Wij daarentegen hebben eigenlijk niets meer om voor te voetballen en denk dat we zullen uitbollen met vakantie in het vooruitzicht.
En wat het volgend seizoen betreft, dat zien de spelers later wel. Voetballers denken niet op lange termijn.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2018, 11:40:27 am »
Als je realistisch bent, weet je ook dat Kortrijk op dit moment veel beter is dan ons. Bovendien zitten ze in een flow en hebben ze een mooi doel PO1 om voor te spelen. Wij daarentegen hebben eigenlijk niets meer om voor te voetballen en denk dat we zullen uitbollen met vakantie in het vooruitzicht.
En wat het volgend seizoen betreft, dat zien de spelers later wel. Voetballers denken niet op lange termijn.
Je kan het ook omdraaien en stellen dat wij vrij en zonder druk kunnen voetballen want we hebben niets meer te verliezen noch te winnen.
Terwijl Kortrijk volop mee doet voor PO1 en dus onder druk speelt wetende dat er nog 6 ploegen in aanmerking komen voor de laatste 2 PO1-plaatsjes...

Wees er overigens maar zeker van dat Franky, Davy, Onur, Sammy, ... de rest duidelijk maken dat dit DE match van het jaar is voor ons en dat ze mits winst op K*k de supporters een heel mooi cadeau geven ondanks het grijs seizoen!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2018, 12:21:17 pm »
Vandaag genieten de spelers van een vrije dag. Vanaf morgen volle bak richting de Derby.

19/02 - VRIJ
20/02 - 10:30
21/02 - 11:00
22/02 - 10:30
23/02 - 10:30
24/02 - 11:00
25/02 - MATCHDAY!!! 20:00

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2018, 12:43:29 pm »
Ik verwacht wederom geklungel in onze verdediging en een Chevalier, Perbet en Ouali die hier gretig van gebruik zullen maken. Sorry, heel lage verwachtingen bij mij.

Hopelijk Baudry-Bjorndal centraal achteraan

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2018, 01:53:35 pm »
ze spelen idd super!
hopelijk geven we de goals niet weg (vooral bij balverlies is het erg bij ons).
komt ook omdat we veel het spel maken en willen dominant spelen.
kvk beheerst de omschakeling tot in de puntjes met snelle spelers. ze maken heel veel doelpunten op de omschakeling.
ze mogen zelfs PO I halen van mij...dan is dat verdiend.
voordeel is ook dat KVK bij een goed seizoen snel begint te zweven en dat ze het dan groots zien.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2018, 02:28:33 pm »
Goede oefening deze pro forma oefenmatch (voor ons toch).
Misschien eens Baudry naast Bjørdal zetten bij wijze van test ?

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2018, 02:37:51 pm »
De supportersvereniging zet donderdag/vrijdag hopelijk met een actie positieve druk op de spelersgroep tijdens de training (waarvoor grote dank!). Voor ons zou een overwinning in Kortrijk de afgelopen mindere maanden goed kunnen maken... Het is ook belangrijk voor Essevee om nog zo hoog mogelijk te eindigen inzake TV-gelden ranking en lidmaatschap G5/6.

We moeten realistisch zijn, en erkennen dat Kortrijk in de betere flow zit. Maar we moeten ons alleszins niet naar de slachtbank laten leiden/'lijden'. Niet vergeten dat Kortrijk voor het eerst zelf met druk zal spelen. Ze staan op een POI plaats, en dat brengt de nodige druk met zich mee (zeker omdat ze daarna nog tegen Brugge én Charleroi moeten spelen). Hun énige "gemakkelijke" match obv van de huidige rangschikking (toch nog steeds dé derby), is tegen ons zondagavond (en de andere matchen zijn dan al gespeeld en kunnen mogelijk ongunstig zijn voor KVK).
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2018, 02:40:24 pm door Thraso »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2018, 07:20:15 pm »
Hopelijk is er nog een beetje motivatie...

Eigenlijk erg om te zeggen want als profvoetballer moet je voor dit soort matchen áltijd gemotiveerd zijn, maar ik ga al veel te lang naar Zulte Waregem gaan kijken om te weten dat als er niets meer op het spel staat, we niet te veel meer moeten verwachten.

Feit is wel dat áls de motivatie niet aanwezig is, je daar gewoon een 3-0 om je oren kan krijgen.

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 449
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: februari 20, 2018, 10:12:58 am »
Wat we zeker niet moeten doen is het spel maken,dat kan gewoon niet op dat pattateveld.We moeten ze proberen te verslaan met hun eigen wapens,georganiseerd en op de counter.Doen we dat toch zijn we eraan voor de moeite

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: februari 20, 2018, 12:45:30 pm »
Uit Het Laatste Nieuws
20 februari 2018

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.263
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: februari 20, 2018, 12:51:37 pm »
Ik acht het somber in. De spelers geven me een gelaten indruk. Ik heb zeer veel moeite met de houding van Dury en veel supporters ook, naar PO2 toe! Meteen "gedegradeerd" tot een voorbereiding naar volgend seizoen, die 10 matchen??? Komaan zeg! Speel er dan eerst 3 à 4 voluit en heb je dan maar 4 punten, spreek dan zulke taal! Moet je daarvoor Bongonda huren? Als alle 12 de clubs denken zoals wij, dan moet je gewoon forfait gaan geven! Een club als vb Charleroi speelde al meerdere malen die finale, omdat ze er verdorie voluit voor gingen! Nog iets (ook al draait mijn plaat door, als ik daarover begin): Het is dus blijkbaar echt niet mogelijk om in 2018 voor elke supportersclub een doordeweekse facebookpagina (over een site spreek ik niet) te openen waarin staat hoeveel tickets men heeft voor vb KVK. Als je enkel de Klauwaert leest, lijkt het alsof het een mission impossible is om als niet-frequente bussupporter (wie vb een bedrijfswagen heeft) is dat zeer handig. Er zijn nog vrije plaatsen bij diverse clubs, alleen is dat totaal niet bekend...Maar goed, aangezien dit hier al zo vaak ter sprake kwam en niemand vd verantwoordelijken in actie schiet, zal er ook niks veranderen! Ik gok op een nederlaag, zaterdag! Kortrijk heeft het vuur in zijn ploeg, wij bollen uit..We zijn gered, hoera! Maar als je PO 1 eens niet haalt (wat voor een club als Essevee nu eenmaal kan gebeuren), en je dan meteen de handdoek over een seizoen gooit, dan ben je niet goed bezig! Dan heb ik als abonnee nog weinig zin om naar een ambitieloze club te gaan supporteren ook...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: februari 20, 2018, 01:13:18 pm »
Ik acht het somber in. De spelers geven me een gelaten indruk. Ik heb zeer veel moeite met de houding van Dury en veel supporters ook, naar PO2 toe! Meteen "gedegradeerd" tot een voorbereiding naar volgend seizoen, die 10 matchen??? Komaan zeg! Speel er dan eerst 3 à 4 voluit en heb je dan maar 4 punten, spreek dan zulke taal! Moet je daarvoor Bongonda huren? Als alle 12 de clubs denken zoals wij, dan moet je gewoon forfait gaan geven! Een club als vb Charleroi speelde al meerdere malen die finale, omdat ze er verdorie voluit voor gingen! Nog iets (ook al draait mijn plaat door, als ik daarover begin): Het is dus blijkbaar echt niet mogelijk om in 2018 voor elke supportersclub een doordeweekse facebookpagina (over een site spreek ik niet) te openen waarin staat hoeveel tickets men heeft voor vb KVK. Als je enkel de Klauwaert leest, lijkt het alsof het een mission impossible is om als niet-frequente bussupporter (wie vb een bedrijfswagen heeft) is dat zeer handig. Er zijn nog vrije plaatsen bij diverse clubs, alleen is dat totaal niet bekend...Maar goed, aangezien dit hier al zo vaak ter sprake kwam en niemand vd verantwoordelijken in actie schiet, zal er ook niks veranderen! Ik gok op een nederlaag, zaterdag! Kortrijk heeft het vuur in zijn ploeg, wij bollen uit..We zijn gered, hoera! Maar als je PO 1 eens niet haalt (wat voor een club als Essevee nu eenmaal kan gebeuren), en je dan meteen de handdoek over een seizoen gooit, dan ben je niet goed bezig! Dan heb ik als abonnee nog weinig zin om naar een ambitieloze club te gaan supporteren ook...

Daarom dat 70 % van de supporters die PO's wil zien verdwijnen.
PO2 (het zou niet mogen maar het is zo) interesseert niemand.
Waarom zijn die gratis voor de abonnees denk je ? Omdat er anders gewoon voor lege tribunes wordt gespeeld.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: februari 20, 2018, 01:58:57 pm »
Als de spelers gaan spelen zoals de helft hier aan het praten is krijgen we 5-0 op ons doos. Serieus gasten komaan. Of we nu play off 1 of 2 spelen. De derby tegen de nekken heeft daar niks mee te maken. Ik ben precies 1 van de weinige (ik weet dat er nog zijn hoor) die enorm veel zin heeft in zondag en maar 1 ding wilt, zoals elk jaar, die nekken helemaal kapot maken.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: februari 20, 2018, 02:04:24 pm »
Als de spelers gaan spelen zoals de helft hier aan het praten is krijgen we 5-0 op ons doos. Serieus gasten komaan. Of we nu play off 1 of 2 spelen. De derby tegen de nekken heeft daar niks mee te maken. Ik ben precies 1 van de weinige (ik weet dat er nog zijn hoor) die enorm veel zin heeft in zondag en maar 1 ding wilt, zoals elk jaar, die nekken helemaal kapot maken.

+1

Kapotmaken hoeft nu niet per se, (mee wie moen we tons lachen?) maar ginder gaan winnen is voldoende.  :D

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2018, 02:05:26 pm »
Als de spelers gaan spelen zoals de helft hier aan het praten is krijgen we 5-0 op ons doos. Serieus gasten komaan. Of we nu play off 1 of 2 spelen. De derby tegen de nekken heeft daar niks mee te maken. Ik ben precies 1 van de weinige (ik weet dat er nog zijn hoor) die enorm veel zin heeft in zondag en maar 1 ding wilt, zoals elk jaar, die nekken helemaal kapot maken.
Hier zijn we ook al met een aantal aan het aftellen in de hoop hen een uppercut te geven in hun strijd om play off 1...  8) 8) 8)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2018, 02:29:20 pm »
Ik acht het somber in. De spelers geven me een gelaten indruk. Ik heb zeer veel moeite met de houding van Dury en veel supporters ook, naar PO2 toe! Meteen "gedegradeerd" tot een voorbereiding naar volgend seizoen, die 10 matchen??? Komaan zeg! Speel er dan eerst 3 à 4 voluit en heb je dan maar 4 punten, spreek dan zulke taal! Moet je daarvoor Bongonda huren? Als alle 12 de clubs denken zoals wij, dan moet je gewoon forfait gaan geven! Een club als vb Charleroi speelde al meerdere malen die finale, omdat ze er verdorie voluit voor gingen! Nog iets (ook al draait mijn plaat door, als ik daarover begin): Het is dus blijkbaar echt niet mogelijk om in 2018 voor elke supportersclub een doordeweekse facebookpagina (over een site spreek ik niet) te openen waarin staat hoeveel tickets men heeft voor vb KVK. Als je enkel de Klauwaert leest, lijkt het alsof het een mission impossible is om als niet-frequente bussupporter (wie vb een bedrijfswagen heeft) is dat zeer handig. Er zijn nog vrije plaatsen bij diverse clubs, alleen is dat totaal niet bekend...Maar goed, aangezien dit hier al zo vaak ter sprake kwam en niemand vd verantwoordelijken in actie schiet, zal er ook niks veranderen! Ik gok op een nederlaag, zaterdag! Kortrijk heeft het vuur in zijn ploeg, wij bollen uit..We zijn gered, hoera! Maar als je PO 1 eens niet haalt (wat voor een club als Essevee nu eenmaal kan gebeuren), en je dan meteen de handdoek over een seizoen gooit, dan ben je niet goed bezig! Dan heb ik als abonnee nog weinig zin om naar een ambitieloze club te gaan supporteren ook...

Geen probleem met een nederlaag zaterdag !  Als we dat veredelde vriendenmatchke zondagavond maar winnen...  ;) ::)

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 28 : 25/02/2018 20:00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: februari 21, 2018, 10:16:08 pm »
Play offs is een ander topic dan dit. Ik weet niet wat ik hier zie. Het is zondag derby en het gaat hier over play offs? Dat belooft ...

Hoe is de stand van zaken wat betreft tickets? Het zou een schande zijn als we zondag dat kot niet vol krijgen. En kom niet af met zondagavondvoetbal. Op Anwerp zondagavond zat het kot ook vol weet ik mij nog te herinneren. Komaan gasten. Beetje meer goesting !