Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439655 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline tony montana

  • Leden
  • Berichten: 185
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1160 Gepost op: december 29, 2007, 09:40:35 pm »
@ crudo

tis geen tuinhuis dat ze aan bouwen zijn .
beter langer overdoen en een mooi stadion.
dan er minder lang overdoen en een gedrocht neer te planten .




Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1161 Gepost op: december 30, 2007, 05:38:25 pm »
kvind toch raar dat er "maar" 12.000 zitplaatsen zullen zijn tenzij er natuurlijk niet toegebouwd wordt en die enen kant 4000 plaatsen heeft. Anders 2000 aan elke kant lijkt me wat weinig ( aangezien de ruimte die ze hebben).
Gaat het stadion eigenlijk tegen de grond of wordt er verdergewerkt op de 2 bestaande tribunes ?
Ja heb me dat ook al afgevraagd.
Als ze die 2 tribunes willen verbinden met 2 keer een tribune van 2000 man, zal dat maar een klein tribuneke worden h?

Van een manager waar mijn pa mee heeft mee geklapt. Iemand die kwam vragen voor ook een duit in het zakje  te doen voor het stadion.  Is het zoals al altijd en eerst gezegd, 14 000 zitplaatsen.  En optie tot volledige toebouwing indien nodig tot 18 a 18 500 plaatsen.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1162 Gepost op: januari 09, 2008, 07:34:52 pm »
vandaag in het nieuwsblad zeg Pierre Lano dat we onmogelijk 25 miljoen euro kunnen ophalen. hij denkt dat we maximum 5 miljoen euro vinden bij investeerders.

persoonlijk vond ik die 25 miljoen euro ook bijzonder veel geld, hopelijk heeft het bestuur al genoeg toezeggingen ...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1163 Gepost op: januari 09, 2008, 07:39:46 pm »
Ze hadden eerder gezegd dat het geld al verzameld was

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1164 Gepost op: januari 09, 2008, 07:41:06 pm »
Ze hadden eerder gezegd dat het geld al verzameld was
Nja woorden worden vaak gemakkelijk verdraaid...
Eind februari, begin maart weten we allesinds meer.
Dan is die studie van Leiedal klaar... Spannend :)

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1165 Gepost op: januari 09, 2008, 07:45:30 pm »
vandaag in het nieuwsblad zeg Pierre Lano dat we onmogelijk 25 miljoen euro kunnen ophalen. hij denkt dat we maximum 5 miljoen euro vinden bij investeerders.

persoonlijk vond ik die 25 miljoen euro ook bijzonder veel geld, hopelijk heeft het bestuur al genoeg toezeggingen ...

Kijk Willy Naessens gaat da nie tegen de pers zeggen alst geen waar is eh, kdenk niet dat die der mee zin klak naar gooit.

diene Lano is een buitenstaander die daar eigenlijk nie veel van kan weten. Kweet wel dat hij nog Harelbeke gesponsort eeft.

25 miljoen euro is veel geld, maar kdenk dat men slim genoeg is om geen dingen openbaar te maken die geen waar zijn. Trouwens is er ook nog Leiedal die de haalbaarheid onderzoekt. diene Lano is content datie nog keer wa aandacht eeft, nu met den derby enzo.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1166 Gepost op: januari 09, 2008, 08:07:02 pm »
Lano is jaloezzz! :)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1167 Gepost op: januari 09, 2008, 09:13:55 pm »
'Zulte Waregem krijgt nooit 25 miljoen bijeen'

Ook bedrijfsleider Pierre Lano heeft twijfels over ambitieuze plannen stadion

KORTRIJK/WAREGEM/HARELBEKE - 'Zulte Waregem krijgt nooit 25 miljoen euro bijeen voor zijn stadion, hoogstens ??n vijfde van dat bedrag.' De uitspraak komt van bedrijfsleider Pierre Lano, toch niet de eerste de beste. Eerder werden er al vraagtekens geplaatst bij het ambitieuze project.

Het gaat erg snel voor Zulte Waregem. De club speelde bij zijn oprichting zeven jaar geleden nog in derde klasse en legde sindsdien een indrukwekkend parcours af met een schitterend eerste seizoen in eerste klasse en een prima Europese campagne het jaar daarop. En meteen heeft de club de smaak weer helemaal te pakken. Er is inmiddels een ambitieus plan om een nieuw stadion te laten verrijzen annex congrescentrum, hotel, fitnesscentrum enz. Het prijskaartje van 25 miljoen euro wil Zulte Waregem door het bedrijfsleven en priv?-investeerders laten betalen.

Sommige supporters happen dan ook naar adem. Negen jaar na het faillissement van SV Waregem vrezen ze voor een nieuw debacle. Een anonieme bron uit de bestuurskringen van de club sloeg enkele maanden geleden al eens alarm en had het over een megalomaan project.

Pierre Lano gaat een stapje verder. Hij zegt dat Zulte Waregem zelfs het geld niet bij mekaar zal krijgen. Een krasse uitspraak die je evenwel niet zomaar onder tafel kunt vegen. Lano weet waarover hij spreekt. Hij is zeer vertrouwd met het voetbalwereldje, leidt in Harelbeke een bedrijf van 550 werknemers en weet hoe zwaar de ondernemingen in de brede regio wegen.

'Zelfs al koppelt Zulte Waregem er een heel vastgoedproject aan vast, dan krijgen ze nooit meer dan 5 miljoen euro bijeen. Je moet ook kijken naar de schaal van de bedrijven in de brede regio. Bovendien leven we in 'moeilijke' tijden. Op dit ogenblik hebben de bedrijven al hun geld nodig om in hun mensen en machines te stoppen.'

'Ik ben daar niet zo pessimistisch over', reageert Jo Libeer, gedelegeerd bestuurder van Voka-Kamer van Koophandel West-Vlaanderen. 'Een groter probleem lijkt me de verdeling van de koek in deze regio als straks ook KV Kortrijk weer in eerste klasse speelt.'

Ook Willy Naessens, voorzitter van Zulte Waregem, lijkt zich daar meer zorgen over te maken dan over de haalbaarheid van het project. 'Normaal gezien krijgen we het kapitaal bij mekaar', zegt hij. 'Er zijn meerdere kandidaten voor het hotel, de bowling, het congrescentrum en het fitnesscentrum.'

Voorlopig is het wachten op de studie die de intercommunale Leiedal maakt in opdracht van de provincie. Eind februari is die af. 'Belangrijk is dat die studie tot een akkoord leidt tussen de stad, Leiedal en de provincie', zegt schepen van Lokale Economie Kristof Chanterie (CD&V). 'Het gaat daarbij niet alleen om de aanpassing van het stadion maar vooral ook om de functies die er bij komen en niet voetbalgerelateerd zijn.'

Zie ook blz. 21 voor de eerste reportage in aanloop naar de derby KV Kortrijk - Zulte Waregem zaterdag.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1168 Gepost op: januari 09, 2008, 09:55:37 pm »
vandaag in het nieuwsblad zeg Pierre Lano dat we onmogelijk 25 miljoen euro kunnen ophalen. hij denkt dat we maximum 5 miljoen euro vinden bij investeerders.

persoonlijk vond ik die 25 miljoen euro ook bijzonder veel geld, hopelijk heeft het bestuur al genoeg toezeggingen ...

Kijk Willy Naessens gaat da nie tegen de pers zeggen alst geen waar is eh, kdenk niet dat die der mee zin klak naar gooit.

diene Lano is een buitenstaander die daar eigenlijk nie veel van kan weten. Kweet wel dat hij nog Harelbeke gesponsort eeft.

25 miljoen euro is veel geld, maar kdenk dat men slim genoeg is om geen dingen openbaar te maken die geen waar zijn. Trouwens is er ook nog Leiedal die de haalbaarheid onderzoekt. diene Lano is content datie nog keer wa aandacht eeft, nu met den derby enzo.

Ja idd. Naessens heeft dat letterlijk gezegd, dus waarom zou em dat zeggen als het niet waar is.
Wie is dat eigenlijk die bedrijfsleider Lano. Is dat een bekende hier uit de streek?

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1169 Gepost op: januari 09, 2008, 10:06:39 pm »
vandaag in het nieuwsblad zeg Pierre Lano dat we onmogelijk 25 miljoen euro kunnen ophalen. hij denkt dat we maximum 5 miljoen euro vinden bij investeerders.

persoonlijk vond ik die 25 miljoen euro ook bijzonder veel geld, hopelijk heeft het bestuur al genoeg toezeggingen ...

Kijk Willy Naessens gaat da nie tegen de pers zeggen alst geen waar is eh, kdenk niet dat die der mee zin klak naar gooit.

diene Lano is een buitenstaander die daar eigenlijk nie veel van kan weten. Kweet wel dat hij nog Harelbeke gesponsort eeft.

25 miljoen euro is veel geld, maar kdenk dat men slim genoeg is om geen dingen openbaar te maken die geen waar zijn. Trouwens is er ook nog Leiedal die de haalbaarheid onderzoekt. diene Lano is content datie nog keer wa aandacht eeft, nu met den derby enzo.

Ja idd. Naessens heeft dat letterlijk gezegd, dus waarom zou em dat zeggen als het niet waar is.
Wie is dat eigenlijk die bedrijfsleider Lano. Is dat een bekende hier uit de streek?

Lano is nog redelijk bekend in de streek. Hij heeft een bedrijf in Harelbeke, dat ook Lano noemt, da tapijten maakt ofzo. Hij eeft vroeger toen ze nog in 1e klasse zaten, Harelbeke gesponsort.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1170 Gepost op: januari 09, 2008, 10:16:43 pm »
vandaag in het nieuwsblad zeg Pierre Lano dat we onmogelijk 25 miljoen euro kunnen ophalen. hij denkt dat we maximum 5 miljoen euro vinden bij investeerders.

persoonlijk vond ik die 25 miljoen euro ook bijzonder veel geld, hopelijk heeft het bestuur al genoeg toezeggingen ...

Kijk Willy Naessens gaat da nie tegen de pers zeggen alst geen waar is eh, kdenk niet dat die der mee zin klak naar gooit.

diene Lano is een buitenstaander die daar eigenlijk nie veel van kan weten. Kweet wel dat hij nog Harelbeke gesponsort eeft.

25 miljoen euro is veel geld, maar kdenk dat men slim genoeg is om geen dingen openbaar te maken die geen waar zijn. Trouwens is er ook nog Leiedal die de haalbaarheid onderzoekt. diene Lano is content datie nog keer wa aandacht eeft, nu met den derby enzo.

Ja idd. Naessens heeft dat letterlijk gezegd, dus waarom zou em dat zeggen als het niet waar is.
Wie is dat eigenlijk die bedrijfsleider Lano. Is dat een bekende hier uit de streek?

Lano is nog redelijk bekend in de streek. Hij heeft een bedrijf in Harelbeke, dat ook Lano noemt, da tapijten maakt ofzo. Hij eeft vroeger toen ze nog in 1e klasse zaten, Harelbeke gesponsort.
Ja, heeftdie zelfs niet op de truitjes gestaan ?
Kweet nie zeker, maar denk dak die naam daar van ken

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1171 Gepost op: januari 09, 2008, 10:27:02 pm »
pierre lano heeft ook in het federale parlement gezeten voor de vld, heeft in harlebeke een textielbedrijf (als je met de trein van waregem naar kortrijk gaat, in harelbeke zie je het op je linkerkant liggen).
als ik het goed voorheb is hij tijdelijk naar kortrijk "verhuist" om zo de vld sterker te maken , om zo de cd&v stemmen af te snoepen dacht ik , en is ook nog voor de toenmalige cvp opgekomen ?

laat ons hopen dan dat willy naessens het bij het rechte eind heeft en hij al 100% garanties heeft over al dat geld.

sv74

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1172 Gepost op: januari 09, 2008, 10:46:55 pm »
pierre lano heeft ook in het federale parlement gezeten voor de vld, heeft in harlebeke een textielbedrijf (als je met de trein van waregem naar kortrijk gaat, in harelbeke zie je het op je linkerkant liggen).
als ik het goed voorheb is hij tijdelijk naar kortrijk "verhuist" om zo de vld sterker te maken , om zo de cd&v stemmen af te snoepen dacht ik , en is ook nog voor de toenmalige cvp opgekomen ?

laat ons hopen dan dat willy naessens het bij het rechte eind heeft en hij al 100% garanties heeft over al dat geld.

Pierre Lano was ook de grote voorstander van 1 grote fusie tussen Kutrijk,Rattebeke en SV Waregem( het gedacht alleen al!).  Heeft trouwens geprobeerd om Sv Waregem via het kopen van aandelen in zijn macht te krijgen, wat niet gelukt is m.a.w. het is iemand die over lijken wil gaan om zijn doel te bereiken.  In mijn ogen een walgelijk achterhaald figuur die nu weer in de belangstelling wil komen (maar 25 miljoen is wel heel veel!!!).

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1173 Gepost op: januari 09, 2008, 10:55:22 pm »
Kdenk dat het voor niets nodig is om ons zorgen te maken over de uitbreiding van het stadion.
Kben wel benieuwd wat de concrete plannen zullen worden... gingen we da tegen Pasen weten ?? :)

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1174 Gepost op: januari 09, 2008, 11:01:41 pm »
pierre lano heeft ook in het federale parlement gezeten voor de vld, heeft in harlebeke een textielbedrijf (als je met de trein van waregem naar kortrijk gaat, in harelbeke zie je het op je linkerkant liggen).
als ik het goed voorheb is hij tijdelijk naar kortrijk "verhuist" om zo de vld sterker te maken , om zo de cd&v stemmen af te snoepen dacht ik , en is ook nog voor de toenmalige cvp opgekomen ?

laat ons hopen dan dat willy naessens het bij het rechte eind heeft en hij al 100% garanties heeft over al dat geld.

Pierre Lano was ook de grote voorstander van 1 grote fusie tussen Kutrijk,Rattebeke en SV Waregem( het gedacht alleen al!).  Heeft trouwens geprobeerd om Sv Waregem via het kopen van aandelen in zijn macht te krijgen, wat niet gelukt is m.a.w. het is iemand die over lijken wil gaan om zijn doel te bereiken.  In mijn ogen een walgelijk achterhaald figuur die nu weer in de belangstelling wil komen (maar 25 miljoen is wel heel veel!!!).

Lano is een man die het voetbal teveel van de zakelijke kant heeft benaderd.  Hij hield amper rekening met het emotionele aspect en dat is zijn grote fout geweest.  Je kan die man mijns inziens dan ook niet verwijten dat hij een droom had om de drie ploegen samen te brengen.  Je hoeft het daarom uiteraard niet met hem eens zijn.  Zijn plan was gedoemd te mislukken.  Maar als hij het over fondsen en projecten heeft, dan weet hij waarover hij praat.  Ik zeg uiteraard niet dat het onmogelijk is om dat geld te verzamelen, maar dat het geen gemakkelijke opgave is, staat buiten kijf.  Een opgave die enkel maar moeilijker gaat worden als Kortrijk terug in eerste geraakt.  Volgens mij gaan er veel potentiele sponsors de kat uit de boom kijken tot na het seizoen in 2e klasse.  Just my 2 cents.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1175 Gepost op: januari 10, 2008, 10:04:08 am »
Wie moeten we geloven, Naessens of die Lano?  Denk toch wel Naessens.  Dusja die anonieme bron waar Naessens zo furieus over was van in het eerder gepubliceert artikel in het laatste nieuws is dus meteen bekend.  Naessens sprak kort daarna dit tegen, en als ik me niet vergis zei hij toen dat de anonieme bron vlug naar boven zou komen met een naam.  Dus Dhr. Lano is die anonieme bron.

En blijkbaar zijn de uitspraken van Lano net hetzelfde als in dat artikel + schets van in het laatste nieuws paar maand geleden.

Dus verre van zorgen maken.


Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1176 Gepost op: januari 10, 2008, 10:50:31 am »
Wie moeten we geloven, Naessens of die Lano?  Denk toch wel Naessens.  Dusja die anonieme bron waar Naessens zo furieus over was van in het eerder gepubliceert artikel in het laatste nieuws is dus meteen bekend.  Naessens sprak kort daarna dit tegen, en als ik me niet vergis zei hij toen dat de anonieme bron vlug naar boven zou komen met een naam.  Dus Dhr. Lano is die anonieme bron.

En blijkbaar zijn de uitspraken van Lano net hetzelfde als in dat artikel + schets van in het laatste nieuws paar maand geleden.

Dus verre van zorgen maken.



Ma was die anonieme bron nie iemand uit het bestuur ??

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1177 Gepost op: januari 10, 2008, 10:55:10 am »
Hoe het ook moge wezen. De vernieuwing van het stadion ging Zulte Waregem niets kosten, want het ging allemaal door de prive betaald worden. Dus ik denk dat er een mogelijkheid bestaat dat de ploeg in financi?le problemen kan komen...

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1178 Gepost op: januari 10, 2008, 11:05:42 am »
waarom bestaat die mogelijk als alles gefinancieerd wordt van buitenaf dan kan dit zeker en vast geen problemen opleveren voor SVZW. Maar 25 miljoen is wel heel veel, maar als de willy het gezegd heeft dan vertrouw ik toch liever hem of een buitenstaander die nu een beetje boel komt maken! En een fusie tussen de drie ploegen ging nooit goed gekomen zijn. Redeneer eens eventjes, 3 aartsvijanden om hezelfde grondgebied, supporters die elkaar haten. Er mocht dan wel een voetbaltempel geweest zijn zoals in genk, of brugge of welke ploeg dan ook. Ik ben nog altijd blij dat ik in Waregem naar het voetbal kan gaan kijken en daarvoor niet richting leie moet rijden.
grtz

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1179 Gepost op: januari 10, 2008, 11:33:10 am »
Wie moeten we geloven, Naessens of die Lano?  Denk toch wel Naessens.  Dusja die anonieme bron waar Naessens zo furieus over was van in het eerder gepubliceert artikel in het laatste nieuws is dus meteen bekend.  Naessens sprak kort daarna dit tegen, en als ik me niet vergis zei hij toen dat de anonieme bron vlug naar boven zou komen met een naam.  Dus Dhr. Lano is die anonieme bron.

En blijkbaar zijn de uitspraken van Lano net hetzelfde als in dat artikel + schets van in het laatste nieuws paar maand geleden.

Dus verre van zorgen maken.



Ma was die anonieme bron nie iemand uit het bestuur ??

Neen, all? ja meteen na het artikel reageerde Naessens furieus, dat er niets van aan was, van wat die anonieme bron allemaal zei.  Naessens heeft het gezegd.  En er is niets om zorgen voor te maken.  Naessens is ook een z??r grote mijnheer en zakenman.  Hij zal niet zomaar furieus reageren als iemand zijn plannen tegenspreekt.  En hij zal niet zomaar iets zeggen om zich achterna serieus belachelijk te maken.