Auteur Topic: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo  (gelezen 3670 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
(tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Gepost op: juni 01, 2021, 12:00:54 am »
Op de site staat er te lezen:

Jubileumlogo voor onze twintigste verjaardag
31/05/2021 via essevee.be

Wat een ritje leggen we af sinds 2001. Memorabele momenten in binnen- en buitenland. Twee bekers in de prijzenkast. Het kampioenschap op een haar na missen. Tope strijden voor een plaats in de play-offs. In twee decennia mochten we al veel hoogtepunten vieren. En nu, na een lastig jaar zonder onze supporters en businesspartners, kijken we meer dan ooit uit naar wat nog moet komen

Jubileumlogo voor onze verjaardag

Op 1 juli 2021 vieren we onze twintigste verjaardag. We laten het jubileumjaar niet onopgemerkt voorbijgaan. Ons embleem krijgt een aanvulling met twee X’en. Heel eenvoudig verwijzend naar de Romeinse cijfers, maar met de nodige symboliek. Zo zie je in de dubbele X ook twee pijlen: een pijl naar links die terugblikt op legendarische avonden en een pijl naar rechts die ons doet uitkijken naar een toekomst vol mooie momenten in de Elindus Arena.

Of zie jij er eerder een DNA-streng in? Ook dat is geen toeval, want we blijven vasthouden aan onze waarden: hard werken om onze doelstellingen te halen, ambitieuze bescheidenheid, lokaal verankerd met de blik op de wereld. Bij het nieuwe logo hoort ook een nieuwe huisstijl die klassevol zilver en zwart combineert. De rode en groene elementen blijven natuurlijk.

Uitkijken naar de terugkeer van onze fans

Het was een miserabel jaar. Sportief streden we tot op de slotspeeldag mee voor een plaats in de Europe play-offs maar naast het veld was het stil. Veel te stil, door de afwezigheid van onze supporters. En toch voelde het alsof ze nooit veraf waren. De supportersfederatie zorgde voor doeken bij thuis- en uitwedstrijden en ook de abonnementenverkoop toont de onverzettelijkheid van onze supportersschare.

De afgelopen weken lanceerden we onze abonnementencampagne “Ga all-in bij Essevee”. Abonnees kregen de keuze om hun abonnement te verlengen, met of zonder compensatie voor het coronaseizoen. Onze supporters ontgoochelen niet: 1 op de 5 supporters gaat all-in en laat zijn compensatie vallen en nagenoeg niemand kiest voor een stopzetting van zijn of haar abonnement. We willen hen dan ook bedanken voor die onvoorwaardelijke steun. Tope Es Alles Meuglijk!

Binnen een maand is het zover. Het nieuwe logo is nog maar het tipje van de sluier want er komt nog zoveel moois aan. Hou ons in de gaten, want we zijn van plan om er een exxtra mooi jaar van te maken.

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/jubileumlogo-voor-onze-twintigste-verjaardag

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2021, 12:12:18 am »
Eerlijk gezegd ben ik nooit fan geweest van ons huidige Essevee logo. Deze aanpassing is het naar mijn mening zeker geen verbetering.

Als je de logo's van de andere belgische clubs ernaast zet zijn we misschien wat te modern, maar het is ook vooral geen echt logo/schild.

Tevens als je het logo verkleint, affiches, drukwerk, sites, TV... dan valt zeer veel herkenbaarheid weg, dit in tegenstelling tot vele andere schilden van andere belgische clubs. Die herken je onmiddellijk ook al kan je de letters die erbij staan niet meer lezen.

Ik had gehoopt op een opfrissing icm 20 jarige bestaan en de rebranding van het stadion...

Uiteindelijk is het sportieve dat telt, als het sportief goed loopt mag speelt het logo geen rol, maar een sterk logo doet ook de merchandise beter verkopen.

Wat is jullie gedacht?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2021, 12:14:45 am »
Hier zie je wat ik bedoel ...
We zijn alwaar bijna verdwenen.  ???
Terwijl je de meeste andere nog duidelijk kan herkennen.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2021, 08:35:31 am »
Ik vind ons logo wel mooi en herkenbaar.
Verdwijnen doen we uiteraard op een donkere achtergrond, maar dat geldt ook voor Genk bvb...

Die xx vind ik echter belachelijk want past er totaal niet bij.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2021, 09:37:18 am »
Het valt me inderdaad ook al jaren op dat het logo 'verdwijnt' op een anders gekleurde achtergrond en tussen andere logo's.
Volgens mij is het wel mogelijk om het logo te behouden mits enkele aanpassingen om ervoor te zorgen dat het logo wel aanvoelt als een soort van (wapen)schild.
Mocht ik straks wat tijd vinden, ik probeer eens een aantal zaken in Photoshop  8)

De aanvulling vind ik ook minder geslaagd, maar de betekenis achter de dubbele X kan me wel bekoren (DNA, Dubbele pijlen, ...)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2021, 09:53:23 am »
We hebben niet het mooiste logo, maar ook niet het lelijkste.

Beetje weinig uitstraling vind ik.

Maar wat dan gezegd van dat nieuwe logo van Oostende  :-[. Daar zou ik als supporter toch ook niet gelukkig mee zijn hoor.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2021, 10:07:37 am »
Zoiets misschien?
SV TILL I DIE

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2021, 10:50:57 am »
Dit kan je toch geen nieuw logo noemen?  ???

Is gewoon in Paint geplaatst en dan de omtrek via het kleine vierkantje wat naar links gesleept voor extra witruimte en dan daar 2 X'en in geplakt...

Nee, dit is totaal geen vernieuwing.
We hebben al lang nood aan een nieuw, sterk en vooral een actueel logo!
Een nieuw logo dat idd samengaat met het nieuwe oefencomplex, de verbouwing van het stadion en de hele vernieuwde site errond, ...

Dat geel bv. in die regenboog doet al làng niks meer terzake.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2021, 11:52:43 am »
Dit kan je toch geen nieuw logo noemen?  ???

Is gewoon in Paint geplaatst en dan de omtrek via het kleine vierkantje wat naar links gesleept voor extra witruimte en dan daar 2 X'en in geplakt...

Nee, dit is totaal geen vernieuwing.
We hebben al lang nood aan een nieuw, sterk en vooral een actueel logo!
Een nieuw logo dat idd samengaat met het nieuwe oefencomplex, de verbouwing van het stadion en de hele vernieuwde site errond, ...

Dat geel bv. in die regenboog doet al làng niks meer terzake.

En het zou weer heel wat extra inkomsten generen wat betreft merchandising ;-)

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 725
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2021, 11:52:53 am »
De essevee marketeer is het bestuur weer iets aan het opdraaien
Geld uit de essevee hun zakken halen voor iets dat geen enkele supporter bijbrengt en de ploeg zeker niet beter zal laten spelen
Straf dat ze die gebakken lucht van die sjarel blijven aanvaarden
Ze zouden beter hun aandacht elders in steken

Offline bahia

  • Leden
  • Berichten: 132
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2021, 12:01:33 pm »
Als ik die laatste alinea zo lees, hoop ik dat met “volg ons er komt nog veel moois aan” het bestuur toch vooral doelt naar “mooie” transfers!

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 725
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2021, 12:08:44 pm »
Ook altijd dezelfde zever om iets aan te kondigen, eerst een beetje nieuwsgierigheid creeeren om dan 2 dagen iets later iets aan te kondigen . Alsof dat de essevee supporter een bende kleine kinders zijn.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2021, 06:42:32 pm »
Dat logo is te belachelijk voor woorden.
Dat is geen nieuw logo, dat is het oude logo + 2X’en.

Integreer die X’en in het logo en plak dat daar niet gewoon naast. Wie is daar verantwoordelijk voor?
Ik zou zeggen... Doei Druif!!!

Offline turbosmurf

  • Leden
  • Berichten: 158
  • Essevee!
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #13 Gepost op: juni 01, 2021, 10:07:40 pm »
Zilver en zwart mss in de nieuwe clubtenues? Kun je wel meer kanten mee op dan de kleuren groen/rood alleszins...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: (tijdelijk?) nieuw Essevee logo
« Reactie #14 Gepost op: juni 01, 2021, 10:37:29 pm »
Zilver en zwart mss in de nieuwe clubtenues? Kun je wel meer kanten mee op dan de kleuren groen/rood alleszins...
Het is rood wit, thuis shirts waren duidelijk. Zal er alleen maar op beteren.

Logo is aan 'rebranding' toe. Wat mij betreft de naam ook.

De rood geel groene regenboog staat nog steeds op ons logo ... om maar te zeggen: veranderen!