Auteur Topic: Over AA Gent  (gelezen 106547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Over AA Gent
« Reactie #20 Gepost op: oktober 06, 2015, 07:25:18 am »
Ik heb toch al iets meer sympa voor Hein dan in zijn tijd bij KVK.

Hij levert echt wel goed werk bij Gent, met spelers waarbij ik in het begin dacht dat het middelmatige spelers waren want geef toe wie had er gedacht dat Foket, Raman, Depoitre, Neto, ... Zo goed zou gaan presteren?

Idem. Ik kon vroeger zijn gezicht niet zien als die op TV kwam (zelf voor zijn KVK periode), maar hij heeft tenminste wat interessants te vertellen. En meestal klopt het nog ook.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:04:51 am »
Akkoord, is waarschijnlijk de beste trainer in Belgi?.

Hasi, hoeft geen uitleg, zwakke trainer, zowel tactisch als in het beter maken van spelers.

Preud'homme, enorm overroepen in mijn ogen. Valt door de mand en is een driftkikker. Explosief maar dan op de verkeerde manier.

Ferrera heeft nog alles te bewijzen.

Maes, ook een driftkikker, niet duidelijk of die werkelijk goed is of gewoon een heel goede basis had in Lokeren. Ook niet duidelijk of die tactisch goed is of gewoon letterlijk en figuurlijk de boel vooruit schreeuwt.

Vanderhaeghe, nog alles te bewijzen. Goede periode in Kortrijk maar elke Jacky Mathijssen, bij wijze van spreken, heeft wel eens een goede periode bij een middenmoter. In Oostende heeft hij de middelen van een topclub, quasi, wat het allemaal wat makkelijker maakt. De toekomst zal het uitwijzen.

Dury, goede trainer met pluspunten en minpunten, laat ons zeggen. Werd op een afgeweken vrije trap na kampioen van Belgi?, maar had ook wel een paar toptalenten ter beschikking. E?n van de betere trainers in Belgi?, sowieso.

En Hein, toch indrukwekkend wat hij met een degelijk (maar niet meer dan dat) team in Gent presteert. Oke, de grote clubs lieten en laten het afweten, maar dat maakt allemaal niet uit en dat konden wij ook zeggen een paar jaar geleden. Sterke trainer, en als hij z'n geween achterwege kan laten eigenlijk gewoon een interessant figuur op voetbalvlak. En, als je die in het "echte" leven tegenkomt, gewoon een sympathieke man met z'n voetjes op de grond.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over AA Gent
« Reactie #22 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:16:26 am »
Je vergeet in mijn ogen Mazzu, werkt ook niet met een groot budget en ziet vaak veel van zijn beste spelers vertrekken maar levert volgens mij toch wel erg degelijk werk bij Charleroi.

Hein, Dury en Maes (in die volgorde) vind ik toch de sterkste trainers van Belgi?. Heel erg knap wat die kunnen bereiken. Vanderhaeghe is mogelijks iemand die ik daar ook zie bijkomen. Het kan idd geluk zijn maar toch wel straf hoe die bepaalde spelers weet te motiveren of terug brengen waar ze vroeger afgeschreven werden. Niet tactisch de beste coach maar volgens mij weet hij heel goed hoe hij zijn spelers moet aanpakken en voorbereiden op zijn tegenstander. Of hij heeft een hele dikke konijnen poot. Veel zal afhangen wat hij zal doen in Play-off 1 (veronderstel dat Oostende het wel zal halen) want daar heeft hij nog alles te bewijzen.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2015, 11:22:10 am door Grompie »

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over AA Gent
« Reactie #23 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:58:53 am »
Het grote minpunt van Hein is dat hij altijd rond zich heen schopt als het eens wat minder gaat. Zelfs zijn eigen spelers in de media belachelijk maken. Zo ook Sels die vorig jaar na een sterk jaar ??n foutje maakte (in de voorlaatste thuismatch tegen Charleroi) en direct alle zonden van bezet Palestina over zich kreeg. Tis dan ook nooit zijn eigen fout.

Zou je bij Dury en co zelden of nooit zien. Zelfs toen Trajkovski hier de ene na de andere misser beging, noemde hij geen namen.

Anyway, net als in het voetbal zelf ben je maar zo goed als je laatste match. Zie ook Preud'homme, die overigens nog steeds binnen PO1 staat en Europees niet is uitgeschakeld. Als de machine dan nog eens gaat draaien ook...
Als Anderlecht al zijn kansen afmaakt, wint het 2 weken op rij met 4 doelpunten verschil, en staat er 'champagnevoetbal' in de gazetten...

Vincent

  • Gast
Re: Over AA Gent
« Reactie #24 Gepost op: oktober 06, 2015, 01:21:55 pm »
Het grote minpunt van Hein is dat hij altijd rond zich heen schopt als het eens wat minder gaat. Zelfs zijn eigen spelers in de media belachelijk maken. Zo ook Sels die vorig jaar na een sterk jaar ??n foutje maakte (in de voorlaatste thuismatch tegen Charleroi) en direct alle zonden van bezet Palestina over zich kreeg. Tis dan ook nooit zijn eigen fout.

Zou je bij Dury en co zelden of nooit zien. Zelfs toen Trajkovski hier de ene na de andere misser beging, noemde hij geen namen.

Anyway, net als in het voetbal zelf ben je maar zo goed als je laatste match. Zie ook Preud'homme, die overigens nog steeds binnen PO1 staat en Europees niet is uitgeschakeld. Als de machine dan nog eens gaat draaien ook...
Als Anderlecht al zijn kansen afmaakt, wint het 2 weken op rij met 4 doelpunten verschil, en staat er 'champagnevoetbal' in de gazetten...

Zaterdag sprak er iemand in de Treffer, bij het zien van onze 3-0 achterstand een paar minuten voor het einde, de gevleugelde woorden 'ja, de trainer heeft gedaan, juist zoals in Brugge'. Toen ik toch niet kon laten te vragen of hij op zijn minst de match had gezien, kon hij niet anders dan een beetje verbouwereerd stamelen van nee (dat was hij duidelijk niet gewend, van ook nog te moeten uitleggen waarom hij dit of dat vond). Zo worden opinies en meningen helaas maar al te vaak gevormd met alle gevolgen van dien ...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #25 Gepost op: oktober 06, 2015, 02:24:12 pm »
Het grote minpunt van Hein is dat hij altijd rond zich heen schopt als het eens wat minder gaat. Zelfs zijn eigen spelers in de media belachelijk maken. Zo ook Sels die vorig jaar na een sterk jaar ??n foutje maakte (in de voorlaatste thuismatch tegen Charleroi) en direct alle zonden van bezet Palestina over zich kreeg. Tis dan ook nooit zijn eigen fout.

Zou je bij Dury en co zelden of nooit zien. Zelfs toen Trajkovski hier de ene na de andere misser beging, noemde hij geen namen.

Anyway, net als in het voetbal zelf ben je maar zo goed als je laatste match. Zie ook Preud'homme, die overigens nog steeds binnen PO1 staat en Europees niet is uitgeschakeld. Als de machine dan nog eens gaat draaien ook... Als Anderlecht al zijn kansen afmaakt, wint het 2 weken op rij met 4 doelpunten verschil, en staat er 'champagnevoetbal' in de gazetten...

Inderdaad het grootste minpunt van Hein, 't is een enorme calimero. Natuurlijk is de druk bij Gent (en Kortrijk) klein, en al zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Anderlecht of zelfs Club Brugge. Of hij daarmee om zou kunnen is nog maar de vraag. Ik zie hem wel presteren bij een topclub eigenlijk, heeft er duidelijk het tactische kunnen voor, en hij heeft z'n (inderdaad soms irritante) mening en blijft daarbij. Een sterk karakter zeg maar, dikke huid. No pun intended. Ik heb ook de indruk dat hij leert (zoals Dury dat ook doet), zoals na z'n mislukte passage bij Genk destijds. Z'n grootste flater blijft natuurlijk beweren dat Messi nooit een 'grote speler' wordt. ;D

Club Brugge is ??n grote grap. Dat bestuur, die transfers elk seizoen opnieuw, Preud'homme, dat publiek. Na 10 jaar sijpelt het eindelijk een klein beetje door bij die achterban dat het niet alleen aan de "Paarse Bond" (wat uiteraard dikke zever is) ligt, maar misschien ook een h??l klein beetje aan het eigen wanbeleid. Ongelofelijk sterke PR en marketing bij die club, want overal anders (met elk jaar valse beloftes en veel gezaag) zat dat stadion al lang half leeg. Zie Anderlecht, Standard, Genk.

Gent beleeft de mooiste tijden in z'n historie, leuk voor zij die er nu bij zijn. Nieuw stadion, kampioen, Champions League, goed voetbal... Wij hebben eventjes gevoeld hoe het voelt om echt bovenaan mee te doen, en dat voelt ongelofelijk goed. Als ze verstandig blijven werken kunnen ze elk jaar meedoen voor de titel lijkt me. Maar ik vrees dat ze Hein na dit seizoen kwijt zijn. Misschien Anderlecht? Hasi zal het niet te lang meer volhouden daar denk ik, is ook gewoon een idioot.

Offline looksclear

  • Leden
  • Berichten: 3
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #26 Gepost op: oktober 06, 2015, 04:47:00 pm »
Ik zou graag willen reageren op enkele zaken die hier worden verteld. Dat Hein om zich heen schopt vind ik lichtjes overdreven. Hij is meer iemand die op een sarcastische manier de dingen durft aankaarten. Dat hij zijn spelers belachelijk maakt klopt wel niet. Hij weet heel goed wat hij doet als hij een Sels of een Raman en plein public een veeg uit de pan geeft. Zij worden hier alleen maar sterker van ( Sels ) en er blijft nadien niets hangen ( Raman ).
We beseffen ook wel dat deze hoogconjunctuur vroeg of laat wel eens een dip krijgt maar tgt ben ik er zeker van dat we een blijver zullen zijn aan de Belgische top. We hebben een heel gestructureerde organisatie en we komen uit een diep dal. We zijn het dus gewoon om creatief te zijn en elke cent om te draaien. Ten tweede hebben we een echte "moneymaker" met de Ghelamco-arena. Dit heeft ons in staat gesteld om ons budget gevoelig op te krikken.
Druk is bij ons idd kleiner dan op Anderlecht en Brugge maar dit is het jaar van de bevestiging en dat brengt zowieso ook druk met zich mee.
Waar ik me wel aan stoor is dat op ieder forum er telkens wordt gesuggereerd dat wij kampioen geworden zijn door het falen van anderen. Dit is niet juist. Brugge en Anderlecht zijn al jaren aan het slabakken en ondertussen zijn wij op kousenvoeten sterker en sterker geworden. Wij hebben vorig jaar het momentum genomen en zijn verdiend kampioen geworden.
Jullie waren er enkele jaren geleden ook dichtbij en iedereen gunde jullie dat ook, mezelf inclusief en 98% van alle Buffalo's.
Als laatste denk ik ook niet dat Hein naar Anderlecht zal gaan ( al speelt in deze redenering mijn supportershart misschien iets te veel mee ). Hoewel voor geld de beer danst.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over AA Gent
« Reactie #27 Gepost op: oktober 06, 2015, 06:58:33 pm »
Als je die huidige belevenissen van Gent ziet, doet me dat gewoon telkens opnieuw weer denken aan wat mij gemist hebben. Doet verdomme zeer. Alle dagen langs de Ghelamco passeren doet daar natuurlijk geen goed aan. En dat dan een misbaksel als Skums nu opeens de nieuwe Belgische voetbalgod is dan natuurlijk de druppel.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2015, 07:02:29 pm door Naessens C »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: Over AA Gent
« Reactie #28 Gepost op: oktober 06, 2015, 07:20:21 pm »
Indien Gent nog eens kampioen zou worden (lees nog eens de CL jackpot) is dat wel slecht voor ons.. Met een deftig bestuur zulle ze dan altijd meedoen voor de titel.

Vincent

  • Gast
Re: Over AA Gent
« Reactie #29 Gepost op: oktober 06, 2015, 07:45:37 pm »
Indien Gent nog eens kampioen zou worden (lees nog eens de CL jackpot) is dat wel slecht voor ons.. Met een deftig bestuur zulle ze dan altijd meedoen voor de titel.

Dan pas? Ze hebben nu al het grootste budget in Belgi? (op Anderlecht na misschien, afhankelijk van CL of niet), ze doen dus vanaf nu wat mij betreft altijd mee voor de titel.

En slecht voor ons? Daar kunnen wij nooit tegen op en zouden wij ook nooit tegen op gekund hebben, wat er ook was gebeurd (ik vind het niet zo erg hoor dat we uiteindelijk geen kampioen geworden zijn, anders was er van voetbal in Waregem misschien gewoon geen sprake meer, of toch niet op het huidige niveau). Het moest er eens van komen dat Gent ging 'ontwaken' en ze werden toch al tot de G5 gerekend, ze maken dat nu hoogstens eindelijk ook echt waar.

Wij moeten kijken naar Lokeren, Kortrijk, Charleroi (en op termijn uiteraard A'pen, als ze daar onverwachts toch eens hun zaken geregeld zouden krijgen). Als we die ploegen structureel achter ons kunnen houden en dus systematisch meedoen voor plaats 5 tot 7 met af en toe een uitschieter (al dan niet via de beker) en Europees voetbal, dan zal er (heel) goed gewerkt zijn.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: Over AA Gent
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2015, 08:31:17 pm »
Ja maar Vincent, Louchewagie en den witte waren vroeger al goed in spelers zot maken met geld (op kumse wijze), zal er alleen maar erger op worden.

Offline looksclear

  • Leden
  • Berichten: 3
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2015, 10:07:02 pm »
Dan pas? Ze hebben nu al het grootste budget in Belgi? (op Anderlecht na misschien, afhankelijk van CL of niet), ze doen dus vanaf nu wat mij betreft altijd mee voor de titel.

En slecht voor ons? Daar kunnen wij nooit tegen op en zouden wij ook nooit tegen op gekund hebben, wat er ook was gebeurd (ik vind het niet zo erg hoor dat we uiteindelijk geen kampioen geworden zijn, anders was er van voetbal in Waregem misschien gewoon geen sprake meer, of toch niet op het huidige niveau). Het moest er eens van komen dat Gent ging 'ontwaken' en ze werden toch al tot de G5 gerekend, ze maken dat nu hoogstens eindelijk ook echt waar.

Wij moeten kijken naar Lokeren, Kortrijk, Charleroi (en op termijn uiteraard A'pen, als ze daar onverwachts toch eens hun zaken geregeld zouden krijgen). Als we die ploegen structureel achter ons kunnen houden en dus systematisch meedoen voor plaats 5 tot 7 met af en toe een uitschieter (al dan niet via de beker) en Europees voetbal, dan zal er (heel) goed gewerkt zijn.

Sorry jongens,

ben het daar niet mee eens. Nu het bij Brugge zo vierkant draait moeten jullie nu zorgen dat jullie aan klantenbinding doen. Ben vorig seizoen ook bij jullie komen kijken ( 2-1 verlies  :-[ ) en die nieuwe tribune was echt zeer mooi. Nu hebben jullie ook nog eens een splinternieuw oefencomplex, dus quq organisatie en structuur zit dat bij jullie wel goed. Je moet uitgaan van je eigen sterkte en je niet laten leiden door palmaressen of andere zaken. Kijk naar de laatste 10 jaar wat jullie en Brugge gedaan hebben. Veel verschil zit daar niet op. Het is niet omdat Brugge een begrip is in West-Vlaanderen dat jullie daar niet tegen op kunnen. Macro-economisch gezien is de regio waar jullie onder vallen veel interessanter en rijker dan waar Brugge onder valt.



quote gecorrigeerd by Frederik
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2015, 10:44:47 am door Frederik »

Vincent

  • Gast
Re: Over AA Gent
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2015, 10:54:29 pm »
Ja maar Vincent, Louchewagie en den witte waren vroeger al goed in spelers zot maken met geld (op kumse wijze), zal er alleen maar erger op worden.

Akkoord maar die strijd zullen we toch nooit kunnen winnen hoor. We zullen altijd spelers verliezen wiens kop wordt zot gemaakt, is het niet door managers van andere clubs, dan wel door de makelaars.

En wat de bedenking van looksclaer betreft, zoals ik het zie hebben we sportief de voorbije 10 jaar serieus 'boven ons gewicht gebokst', vooral met dank aan Dury en Naessens en co die hem het vertrouwen hebben gegeven (tot spijt van wie het benijdt), in combinatie met een falend beleid bij veel andere (top)ploegen. De vernieuwing van de infrastructuur moet toelaten om dat niveau te bestendigen maar clubs als Brugge, Anderlecht, Standard, Genk of Gent structureel naar de kroon steken, dat zie ik toch echt niet gebeuren.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over AA Gent
« Reactie #33 Gepost op: oktober 07, 2015, 08:38:59 am »
toch sjiek wat ze in Gent doen. tegen essevee waren wij gewoon beter. enkele dagen nadien spelen ze super tegen Lyon en waren ze vertrokken. Sedert hun champions league match tegen Lyon veruit de beste ploeg in Belgi?.
en over Hein...ja, het is geweten dat hij zichzelf heel graag ziet maar hij haalt wel het beste uit de spelers. is duidelijk veel met psychologie bezig want weet zijn spelers, individueel op de juiste manier te prikkelen met mooie resultaten en de laatste weken gekoppeld aan goed voetbal.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Over AA Gent
« Reactie #34 Gepost op: oktober 07, 2015, 12:43:13 pm »
Sommigen gunnen andere echt het licht in de ogen niet. Hein is calimero (Dury klaagt ook soms!), Kums mocht niet naar Gent (transfers zijn eigen aan voetbal, wij halen ze ook bij kleinere ploegen!).

Kijk naar uw eigen ploeg, en geniet van Gent in de Champions League. Die zetten tenminste Belgi? een beetje op de kaart in plaats van de Anderlechts en de Brugges die er niks van bakken. En Hein vind ik altijd interessant (dat hij van 'de vijand' komt, maakt daar weinig verschil in...).

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over AA Gent
« Reactie #35 Gepost op: november 20, 2015, 03:44:04 pm »
Louwagie wil budget van AA Gent optrekken tot niveau van Anderlecht en Brugge
20/11/15 - 15u18  Bron: Belga via hln.be
 
Het optrekken van het budget moet ons toelaten de salarissen van onze spelers te verhogen zodat wij steevast kunnen meedingen naar een Europees ticket.
-Michel Louwagie

"We kunnen spreken, om het in voetbaltaal te zeggen, over een geslaagde transfer van Serge Platel van het Festival van Vlaanderen naar AA Gent. De idee, ere wie ere toekomt, kwam van voorzitter Ivan De Witte. Na een korte onderhandelingsperiode zijn we eruit gekomen", gaf Michel Louwagie mee. "De voetbalwereld is een heel specifieke bedrijfstak. Serge Platel begint aan een inloopperiode en kan nog steeds terugvallen op de kennis van Patrick Lips indien nodig."

Met de komst van Platel wil de kampioen het budget optrekken. "Thans draait AA Gent op 25 ? 26 miljoen euro. Dit zonder de inkomsten van de Champions League. Ons eerste target moet zijn zo snel mogelijk te kunnen gaan naar een werkingsbudget van 30 miljoen euro om daarna verder te groeien naar een budget dat evenwaardig is aan dat waarover Club Brugge en Anderlecht beschikken, dus zowat 35 miljoen euro. Het optrekken van het budget moet ons toelaten de salarissen van onze spelers te verhogen zodat wij steevast kunnen meedingen naar een Europees ticket", stelt Louwagie.

"Het is de droom van onze voorzitter om de drie jaar eens kampioen te spelen. Het was dit jaar voor het eerst. Dat betekent dat we in 2018 opnieuw landskampioen moeten worden. Willen we dat verwezenlijken, dan moet je over voldoende middelen beschikken, zonder dat je elk jaar de beste spelers moet verkopen."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2725/AA-Gent/article/detail/2531235/2015/11/20/Louwagie-wil-budget-van-AA-Gent-optrekken-tot-niveau-van-Anderlecht-en-Brugge.dhtml
« Laatst bewerkt op: december 10, 2015, 08:54:12 am door Frederik »

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over AA Gent
« Reactie #36 Gepost op: december 09, 2015, 10:30:38 pm »
Ik zeg het niet graag, maar dit is verdorie HEEL knap! Daar waar onze traditionele 'grote 3' in Europa altijd belachelijk worden gemaakt, speelt Gent gewoon no-nonsense-voetbal m?t resultaat! (en nu is het heel zuur voor mij): Proficiat Hein en co!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #37 Gepost op: december 09, 2015, 10:53:04 pm »
Ik zeg het niet graag, maar dit is verdorie HEEL knap! Daar waar onze traditionele 'grote 3' in Europa altijd belachelijk worden gemaakt, speelt Gent gewoon no-nonsense-voetbal m?t resultaat! (en nu is het heel zuur voor mij): Proficiat Hein en co!
2

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Over AA Gent
« Reactie #38 Gepost op: december 09, 2015, 10:59:56 pm »
Als je ziet waar ze aantal jaar geleden nog stonden en nu. Kan je alleen maar respect voor hebben.
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over AA Gent
« Reactie #39 Gepost op: december 09, 2015, 11:23:18 pm »
Ik zeg het niet graag, maar dit is verdorie HEEL knap! Daar waar onze traditionele 'grote 3' in Europa altijd belachelijk worden gemaakt, speelt Gent gewoon no-nonsense-voetbal m?t resultaat! (en nu is het heel zuur voor mij): Proficiat Hein en co!
ALTIJD is nu wel veel gezegd. Anderlecht heeft toch ook paar mooie resultaten geboekt en Club Brugge zat vorig jaar toch in de kwartfinale EL. Maar overwinteren CL is inderdaad heel knap! Kan alleen maar goed zijn voor de Belgische co?ffici?nt !
SV TILL I DIE