Ik was in het begin tegen het feit dat Derijck hier zat. Hij begon ook slecht aan de competitie. Werd terug opgevist door Euvrard en was na een paar matchen onze beste verdediger. Ook tegen de Futures! Daar werd hij volledig onterecht vervangen. Wat Derijck achteraf deed tov Euvrard weten we niet echt maar laat ons veronderstellen dat het er volledig over was. Dan snap ik dat Euvrard hem niet meer wil.
Maar.... hij kuiste veel op maar toch bleven we kwetsbaar.
Lopez, daar kan je in tweede klasse NIKS over zeggen, want hij speelde nooit in 2de.
Het is absurd dat een speler met ervaring nooit de kans krijgt/kreeg,zoals Derijck en zelfs Cirianni, wel kregen.
Zijn Derijck of Lopez dan die klasseverdedigers? Natuurlijk niet, dat heeft niemand hier zitten verkondigen! Maar Derijck was de beste verdediger. Niks meer en niks minder.
Ge moet met uw best mogelijke ploeg/spelers spelen, en dat gebeurt al jaren niet meer!
Dat Vormer altijd speelt, dat Lopez wel mag spelen bij de u23 en niet bij de A ploeg ligt heeft volgens mij te maken met hun contracten.
Iedereen ziet (statistieken bewijzen het ook) dat Vormer weinig tot geen bijdrage heeft/geeft. Een Bruls zorgt wel voor dat extra. De coach moet dit ook zien, daar ben ik zeker van.
Een coach moet spelen in een systeem die de meeste punten kan opleveren met de beperktheden of sterktes van zijn kern. Euvrard wil nog altijd zijn systeem opdringen en we hebben daar de spelers niet voor. Hij zou het nu toch al moeten weten.
Maar dat we niet kunnen promoveren is zever. Juist omdat de concurrentie met hetzelfde probleem zitten. Zwakke verdediging,dominant willen voetballen(Beerschot). Deinze,Dender,Lommel verliezen ook teveel punten. Beveren is inderdaad de enigste ploeg met een ka tempioenen-reeks.
Indien Euvrard koppig zo wil spelen gaan we blijven meedoen. Als hij wat meer behouden wil spelen, Vormer eruit en een extra 6 voor de verdediging dan ben ik er zeker van dat we kunnen uitlopen.
Hoe Euvrard begon tegen KVO, dat is uw tegenstrever onderschatten en uzelf overschatten.