Auteur Topic: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee  (gelezen 17746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: mei 04, 2015, 11:08:28 am »
Het bestuur (ja Willy op uwen ivoren toren...) mag eens wakker worden of het zal volgend seizoen mislopen...  Zij zijn de hoofdschuldigen, samen met PDC de spaarbot onrealistisch opgedaan!!! Maar dat vergeten velen precies.

Ik ben die negatieve spiraal kotsmoe!
Wakker worden, veel kunnen ze nu nog niet doen aangezien we nog maar mei zijn en de transferperiode nog moet beginnen!
SV TILL I DIE

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: mei 04, 2015, 11:21:47 am »
Wat ik ook wil aantonen is dat je zo sterker staat in onderhandelingen. Kijk maar naar Lokeren voor hoeveel zij spelers kunnen verkopen. Met een voorzitter die met wat centen zwaait sta je gewoon sterker...

Dat ga ik niet tegenspreken.

Maar Lokeren kan hogere prijzen verkopen omdat Lambrechts een hardere zakenman is dan die van ons zn volgens mij niet omdat hij meer flappen heeft op zijn rekening.


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: mei 04, 2015, 11:24:13 am »
Nee, maar die mannen stoppen er wel geld in he... Bij ons willen ze er geen geld aan verliezen, maar steken ze er ook niets in

Misschien moet jij er eens geld instoppen?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: mei 04, 2015, 11:27:00 am »
Misschien moet jij er eens geld instoppen?

Moest ik de middelen hebben zou ik het doen. Helaas zit dat er niet in :p

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: mei 04, 2015, 11:27:37 am »
Dat ga ik niet tegenspreken.

Maar Lokeren kan hogere prijzen verkopen omdat Lambrechts een hardere zakenman is dan die van ons zn volgens mij niet omdat hij meer flappen heeft op zijn rekening.
Hij is net een hardere zakenman omdat hij meer geld heeft.
Wil je die speler kopen? Dan moet je x miljoen dokken. Wil je slechts x-1 dokken, tja dan zal het niet doorgaan. En stel dat Lokeren dan extra geld nodig heeft, dan pompt hij dat erin denk ik en eens die speler toch voor x miljoen verkocht wordt dan zal hij wrs zijn vers ingepompte deel terugkrijgen en de rest voor de club. Is je voorzitter niet zo kapitaalkrachtig dan kan je dat niet.

Wat ik schrijf kan kort door de bocht zijn en te simplistisch voorgesteld, maar ik geloof dat zoiets best mogelijk zou kunnen zijn.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: mei 04, 2015, 11:39:33 am »
Hij is net een hardere zakenman omdat hij meer geld heeft.
Wil je die speler kopen? Dan moet je x miljoen dokken. Wil je slechts x-1 dokken, tja dan zal het niet doorgaan. En stel dat Lokeren dan extra geld nodig heeft, dan pompt hij dat erin denk ik en eens die speler toch voor x miljoen verkocht wordt dan zal hij wrs zijn vers ingepompte deel terugkrijgen en de rest voor de club. Is je voorzitter niet zo kapitaalkrachtig dan kan je dat niet.

Wat ik schrijf kan kort door de bocht zijn en te simplistisch voorgesteld, maar ik geloof dat zoiets best mogelijk zou kunnen zijn.

Ja en nee ... 't heeft wat voordelen, maar is zeker niet "de reden" om een goede zakenman te zijn.
(goed) onderhandelen is een gave in kleinere mate een techniek die je (deels) kan aanleren. Veel geld op je bankrekening is maar een fractie van het pakket.

Ga jij sneller kopen of meer betalen omdat je weet dat de koper er financieel dik inzit?





Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: mei 04, 2015, 11:57:35 am »
Ja en nee ... 't heeft wat voordelen, maar is zeker niet "de reden" om een goede zakenman te zijn.
(goed) onderhandelen is een gave in kleinere mate een techniek die je (deels) kan aanleren. Veel geld op je bankrekening is maar een fractie van het pakket.

Ga jij sneller kopen of meer betalen omdat je weet dat de koper er financieel dik inzit?
Ik drukte me verkeerd uit.
Het is zoals jij zegt dat een grote portefeuille niet d? reden is om een goede zakenman te zijn.
Maar in onderhandelingen over een transfer en de prijs krijgen die je wil, kan het een grote troef zijn en maakt het dat je sterker staat in die onderhandelingen. Dat wou ik eigenlijk zeggen, maar dat kwam in mijn vorige post niet echt zo over. Ik had beter geschreven: Hij krijgt hulp in een hardere zakenman zijn omdat hij meer geld heeft.
Iedereen wist dat hier zaakjes konden gedaan worden, want er was geld nodig.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: mei 04, 2015, 12:10:00 pm »
Goh, zo zwak staan we nu ook niet h?.
Ik denk dat we na dit seizoen weer normale opbouwende koers kunnen varen.
Putjes van PDC zijn nu wel gedicht denk ik, we kunnen weer vooruitkijken en bouwen.

Kijk er was Essevee allemaal realiseert momenteel:
- stadion effectief verbouwen (1/6e? staat er al)
- grote nieuwbouw oefencomplex

Dat is niet niex!

Trouwens: transferprijzen die wij kennen zijn gazetteprijzen, 't is niet omdat Lambrechts met de miljoenen roept dat hij ze ook effectief krijgt. Zijnen gouden Vanaken loopt daar toch ook nog rond h?.
Allez ik wil maar zeggen dat we moeten voortgaan op gissingen en mogelijks foute informatie om een (fout?) oordeel te vellen.

Volgens mij is Essevee wel menselijker in de onderhandelingen terwijl Lokeren daarin veel harder is.
Als spelers echt weg willen bij ons werken ze mee, bij Lokeren plakken ze er een stevige prijs op.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: mei 04, 2015, 12:28:20 pm »
Goh, zo zwak staan we nu ook niet h?.
Ik denk dat we na dit seizoen weer normale opbouwende koers kunnen varen.
Putjes van PDC zijn nu wel gedicht denk ik, we kunnen weer vooruitkijken en bouwen.

Kijk er was Essevee allemaal realiseert momenteel:
- stadion effectief verbouwen (1/6e? staat er al)
- grote nieuwbouw oefencomplex

Dat is niet niex!

Trouwens: transferprijzen die wij kennen zijn gazetteprijzen, 't is niet omdat Lambrechts met de miljoenen roept dat hij ze ook effectief krijgt. Zijnen gouden Vanaken loopt daar toch ook nog rond h?.
Allez ik wil maar zeggen dat we moeten voortgaan op gissingen en mogelijks foute informatie om een (fout?) oordeel te vellen.

Volgens mij is Essevee wel menselijker in de onderhandelingen terwijl Lokeren daarin veel harder is.
Als spelers echt weg willen bij ons werken ze mee, bij Lokeren plakken ze er een stevige prijs op.

Ja Vanaken loopt daar rond omdat ze teveel vroegen. Menselijk wil in dit geval zeggen dat ze spelers net iets te goedkoop laten gaan vrees ik..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: mei 04, 2015, 02:06:13 pm »
Het is toch zonneklaar dat Dury al sinds match in Cercle Brugge(toen we min of meer zeker in PO2 zaten)het geen bal kan schelen of ze nu winnen of niet, dat zie je aan hem en aan zijn ploegopstellingen(ze moeten ook geen winstpremies meer uitbetalen,lekker goedkoop!!).  Ik sluit me aan bij wat San Iker zegt, waarom niet die jonge spelers zetten op hun beste positie en spelers die Dury niet meer moet hebben niet opstellen(iedereen kent Colpaert,Skulason,Alex en Messoudi, die spelers willen niet meer,ze verminderen alleen maar in waarde)  Dury weet dit,maar het doet hem niks dat we verliezen, wil hij zeggen, 'zie je wel dat die spelers niet goed zijn en weg moeten?'
En dat Toon meer invloed heeft dan Dury is echt om te lachen, het geld heeft invloed(die we niet hebben en niet goed gebruiken).
Willy Naessens gaf PDC carte blanche omdat Patrickske beloofde om de aandelen en de 'mess(ik ga nu niet weer dat verhaalke uit de doeken doen) van Willy Naessens en zijn ex-maten en bestuursvriendjes over te kopen, de rest kon hem niks schelen. 
Ofwel wil Willy niet dat de andere Willy of anderen erbij komen omwille van 'geen garantie' dat ik mij n aandelen met winst kan verkopen, ofwel wil Willy zwembad Naessens simpel weg niet(als er maar iemand denkt dat je winst kunt maken bij clubs zoals Kvk,KVO,SVZW en de rest van de middenmoot dan ben je een echte idioot ofwel besef je dat, zoals Coucke en Lambrecht en doe je dit om andere zaken zoals publiciteit voor u firma of omdat je belangrijk wil zijn voor de club en zijn supporters ofwel omdat je echt een supporter bent, alle drie kan ook).
PDC wilde(proberen) geld verdienen door,naast Club Brugge, 1 grote club te maken in West Vlaanderen,hoeveel geld dat hijzelf in de club stak weet ik niet maar ik denk niet veel.
Coucke is supporter van KVO, doet dat uit supportersliefde maar denkt ook verder (zie zijn inbreng in Lille)maar hoeveel vertrouwen kun je hebben in die mannen?  Ik zou liever een bestuur hebben met veel goede, sterke mensen met visie en geld en het besef dat we Essevee zijn en we het moeten doen met wat we hebben en af en toe eens meedoen voor prijzen dan afhangen van 1 iemand die het veel te groot ziet en daardoor domme dingen begint te doen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: mei 04, 2015, 05:42:32 pm »
Verhaege, De Witte, ... Bij Anderlecht staat de Alexandre Vandamme klaar (waarom denk je dat anderlecht die als voorzitter willen), Duchatelet
Allemaal (meerderheids)aandeelhouders.En dat is,in tegenstelling tot de perceptie,niet hetzelfde als "blinde" geldpompers die jaarlijks geld bijleggen om rond te komen.
Over Koeke en de bandenboer spreek ik me niet uit.Ik stel wel vast dat ze ook geen PO1 spelen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #91 Gepost op: mei 04, 2015, 06:50:26 pm »
Allemaal (meerderheids)aandeelhouders.En dat is,in tegenstelling tot de perceptie,niet hetzelfde als "blinde" geldpompers die jaarlijks geld bijleggen om rond te komen.
Over Koeke en de bandenboer spreek ik me niet uit.Ik stel wel vast dat ze ook geen PO1 spelen.

Achja, Coucke is bezig aan zijn 2de jaar en bouwt rustig.
Dat Lokeren niet in POI zit komt enkel door hun Europees programma.

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #92 Gepost op: mei 04, 2015, 07:13:34 pm »
Lambrecht 'verdient' soms geld door zijn been stijf te houden, maar verliest er ook heel veel hoor! Hij had beter het bod van Brugge aanvaard vorig jaar voor Vanaeken! Nu zal hij tevreden mogen zijn met maximaal de helft ervan! En sportief heeft heeft hij ook geen meerwaarde geboekt door hem te willen houden

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #93 Gepost op: mei 05, 2015, 09:04:35 am »
essevee is gelukkig niet van 1 man afhankelijk. ze hebben vorig jaar s de vergelijking gemaakt van sponsors met kvk.....KVK had enkele grote....Essevee massa's kleinere (en groter budget).
Voor de continuiteit is dat laatste veel belangrijker.
ook qua toeschouwers is het zo. procentueel hebben wij veel abo's en zitten we eigenlijk zelden onder de 6000 man...bij veel ploegen ligt dit anders.we mogen het dus niet allemaal slecht zien of denken dat we geen geld hebben.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #94 Gepost op: mei 07, 2015, 12:30:26 pm »
Lambrecht 'verdient' soms geld door zijn been stijf te houden, maar verliest er ook heel veel hoor! Hij had beter het bod van Brugge aanvaard vorig jaar voor Vanaeken! Nu zal hij tevreden mogen zijn met maximaal de helft ervan! En sportief heeft heeft hij ook geen meerwaarde geboekt door hem te willen houden

Van Lokeren kunnen we alvast nog veel leren. Al eens opgemerkt hoe weinig spelers ze huren? Dit zit duidelijk in hun visie om op lange termijn te werken. Huren is geld verliezen. Wat Vanaeken betreft: er is eens een bedrag verschenen die torenhoog was, maar dit zei Lambrecht al lachend. Maar als daar natuurlijk vlakbij een journalist staat dan gaat de bal vlug aan het rollen... Er was toen interesse uit het buitenland en ook nu is die er nog.

Lokeren zal trouwens nog heel wat verdienen als ze Peter Maes komen halen. Hij ligt nog even onder contract en de afkoopsom is hoog. De kans dat hij dus naar Genk trekt lijkt klein. De kans dat hij naar Standard (en ja zelfs Oostende) trekt is veel hoger.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PO2 Speeldag 5 : 02/05/2015 20:00 : KV Mechelen - Essevee
« Reactie #95 Gepost op: mei 09, 2015, 11:45:05 am »
Van Lokeren kunnen we alvast nog veel leren. Al eens opgemerkt hoe weinig spelers ze huren? Dit zit duidelijk in hun visie om op lange termijn te werken. Huren is geld verliezen. Wat Vanaeken betreft: er is eens een bedrag verschenen die torenhoog was, maar dit zei Lambrecht al lachend. Maar als daar natuurlijk vlakbij een journalist staat dan gaat de bal vlug aan het rollen... Er was toen interesse uit het buitenland en ook nu is die er nog.

Lokeren zal trouwens nog heel wat verdienen als ze Peter Maes komen halen. Hij ligt nog even onder contract en de afkoopsom is hoog. De kans dat hij dus naar Genk trekt lijkt klein. De kans dat hij naar Standard (en ja zelfs Oostende) trekt is veel hoger.

Van Lokeren moeten we eigenlijk niet zoveel leren hoor. Van zodra de bandenman daar het loodje legt, en dat zal heus zo lang niet meer duren, zal het daar als een pudding in elkaar zakken.