Auteur Topic: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende  (gelezen 17781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #60 Gepost op: december 28, 2015, 09:35:46 am »
Inderdaad toffe match gezien. Sterke Essikal. Wat een misser van Godeau btw hahaha. Gelukkig hebben we er geen spijt van. Sfeer in de 2e helft was top!

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #61 Gepost op: december 28, 2015, 09:50:40 am »
Ook de Bossut-haters bleven op hun honger zitten...
'Bossut-haters'.  ::) De laatste 2 wedstrijden heeft Bossut goed gekeept, ja, maar dat doet niets af aan de vaststelling dat hij in de 19 matchen daarvoor erg vaak in de fout ging. Hopelijk heeft hij zich nu herpakt.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #62 Gepost op: december 28, 2015, 10:41:09 am »
Belangrijke 3 punten genomen zodat 7de plaats toch op 5 punten blijft. Genk en Chaleroi zullen dan ook de 2 belangrijkste matchen zijn om play-off 1 te halen.

Bossut keepte goed al had hij niet zo veel werk maar een knappe redding in de laatste minuten. Tijdrekken was wel een klein beetje irritant maar goed je merkte ook aan de ploeg dat ze absoluut het scenario van de laatste 2 matchen wilden vermijden.

Verdediging was redelijk al waren er opnieuw enkele domme fouten van Sami maar ging die zelf gaan herstellen ook de middenvelders deden hun verdedigend werk meer dan goed. Godeau stond er ook terug goed maar ook Sami zijn lange ballen waar aardig om aan te zien. Deed mij een beetje denken aan Mareval die ook zulke ballen kon geven.

Essikal vond ik heel sterk spelen, misschien eerste half uur wat minder maar deed heel goed zijn werk en maakte heel erg weinig fouten. Volgens mij echt het type speler waar Dury kan tegen zeggen hou Berrier, Kums,.. uit de match en we krijgen ze klein. Als die verder progressie blijft maken zullen we hem nog vaker zien.

Lepoint speelde degelijk, De Ridder vond ik de eerste helft niet zo goed op de 10 en kon rood gekregen hebben maar zijn 2de helft was veel beter. Speelt met de goeie mentaliteit en je ziet dat scoren voor hem erg belangrijk is. De Ridder en Lepoint kunnen elkaar duidelijk goed vinden en je ziet dat ze beetje zelfde stijl hebben.

Buyl had het erg lastig tegen Lukaku maar hield hem altijd goed bij en dit zorgde ervoor dat hij aanvallend nauwelijks iets kon doen. Dat zorgde er wel voor dat het aanvallend iets minder was bij hem. Mocht al 10 minuten eerder vervangen worden want zat er toch wel redelijk door.

Storm vond ik misschien wel de minste, aanvallend te doorzichtig en probeerde teveel individueel acties te maken waardoor Oostende terug op de counter kon spelen.

Leye was ok maar denk dat hij blij is dat het vakantie is. Zeker niet meer zo fris als in het begin van het seizoen en denk toch steeds meer dat met 2 spitsen beter zou zijn.

Oostende was vooral goed verdedigend en super gevaarlijk op de counter waar we toch wat geluk hebben gehad in de eerste helft. Play-off 1 zullen ze zeker krijgen maar of ze daar nog iets in zullen kunnen betekenen betwijfel ik toch.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #63 Gepost op: december 28, 2015, 11:07:21 am »

- knip -

Oostende was vooral goed verdedigend en super gevaarlijk op de counter waar we toch wat geluk hebben gehad in de eerste helft. Play-off 1 zullen ze zeker krijgen maar of ze daar nog iets in zullen kunnen betekenen betwijfel ik toch.

Omdat "volgens mij" als Ovono de bal heeft hij 'm vrij snel tot extreem snel weer in de match brengt en de aanvallers op die manier alweer hard aan het teruglopen zijn of ze nu voor of achter staan. In tegenstelling tot onze Sammy die eerst de bal moet opvrijen voor hij hem weer lost.

Kan iemand Sammy dat es tonen? :)

Wil Sammy zeker niet afbreken, maar ik stoor me ook mateloos aan dat tijdrekken, je kan volgens mij beter een extra goal maken op de counter, dan die amper 5-10 seconden rekken...?

Waar ik me deze match ook minder aan heb stoort is dat de bal bij het uitschoppen meer bij ons komt. De voorbije matchen begon ik daar op te letten en was echt frustrerend. Elke keer Sammy uitschopte kwam de bal bij de tegenpartij terecht ... was deze match ook een pak beter.

Denk dat Sammy ook wel wat vertrouwen kan gebruiken, hopelijk heeft hij deze nu getankt, en komt hij sterker na de vakantie terug.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #64 Gepost op: december 28, 2015, 11:08:38 am »
goede match, vooral 2de helft.
extra pluim aan 2 spelers die nog groeimarge hebben en die er enkelen hebben afgebroken in het verleden: ESSIKAL en BUYL....eigen aan jonge spelers en mensen die van ploeg veranderen dat ze zich moeten aanpassen! we gaan nog mooie dingen zien van die 2.
Essikal: kreeg de opdracht om Berrier uit de match te houden. Deed dat heel goed. 2 de helft zelfs meer dan dat alleen. Is voetballend ook zo slecht niet. Tegenaanval begon vaak bij hem. Bleef vrij rustig, had overzicht en groot lopend vermogen, goeie duelkracht (bij kans dat Godeau onbegrijpelijk mist was het een kopbal van Karim).
Buyl: heeft Lukaku heel goed uit de match gehouden!!! verdedigend heel goed.
aanvallend niet altijd even goed, wat ongelukkig zoals bij die kans maar er ging dreiging van uit, lokte corners uit, heel goeie,slimme loopacties.
bewijs dat we meer hebben dan 11 goeie spelers!!
ook pluim voor Dury:
zette spelers op hun goeie plaats (Essikal stond nu wel op zijn plaats)....zorgde dat er tegen Lukaku en Canesin ook wat snelheid stond. Rechterflank van ons was heel sterk...doelpunt komt ook van langs daar. Linkerkant was wat minder...Storm zijn acties liepen niet zo goed.
Nu een goeie winterstage!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #65 Gepost op: december 28, 2015, 11:41:26 am »


Buyl na 70min volledig choco. Vreemd voor een prof, over de helft van het seizoen.
Dit was geen wereldpartij van ons en van hem...en toch was zijn vat leeg. Toch opmerkelijk!

Als je een hele match moet hollen achter Lukaku dan zouden er veel op hun tandvlees zitten op minuut 70. Hij moest constant op en af lopen en heeft dat goed gedaan.
SV TILL I DIE

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #66 Gepost op: december 28, 2015, 11:57:30 am »
Vond Essikal groeien omdat hij iets minder gefocust was op enkel en alleen Berrier.

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #67 Gepost op: december 28, 2015, 12:20:05 pm »
Essikal! Ben blij dat dit keer veel goeds over hem in 't forum verschijnt! Ook voor mij man van de match dus. Storm viel dan dit keer minder fit uit dan tegen Beveren... Iedereen heeft wel eens zijn mindere dag. Zonder Kaya lukte het nu ook . Een hele opluchting. De sups waren ook van in 't begin goed wakker zelfs in vak I (104-106), maar dat kan ook aan de finaliste :D-miss'jes gelegen hebben, die voor onze neus defileerden...  :D
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #68 Gepost op: december 28, 2015, 12:42:30 pm »
...
De sups waren ook van in 't begin goed wakker zelfs in vak I (104-106), maar dat kan ook aan de finaliste :D-miss'jes gelegen hebben, die voor onze neus defileerden...  :D

Idd, vond de sfeer stukken beter in het stadion dan de voorbije matchen. Ook in de tribune aan de vijvers was er veel sfeer deze keer. Of het met de vakantie te maken heeft weet ik niet.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #69 Gepost op: december 28, 2015, 12:48:53 pm »
Er was echt een leuke sfeer gisteren, vooral in de 2de helft dan.

Heel mooie prestatie van onze ploeg met een uitstekende mentaliteit (net zoals in Lokeren). Nu nog 1 of 2 extra gerichte versterkingen en 2016 ziet er veelbelovend uit...

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #70 Gepost op: december 28, 2015, 05:13:29 pm »
Uitstekende match naar de mogelijkheden van dit Essevee...
De keuzes van Dury bleken de juiste te zijn.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #71 Gepost op: december 28, 2015, 10:46:14 pm »
Tevreden,Oostende is een goede ploeg en zonder kaya,thiam,...
Essikal is goed bezig, gaat er geraken bij ons

ook pluim voor de sfeer en mentaliteit ,vooral 2 de helft. Als we willen.. Kunnen we!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #72 Gepost op: december 28, 2015, 11:04:13 pm »
Tevreden,Oostende is een goede ploeg en zonder kaya,thiam,...
Essikal is goed bezig, gaat er geraken bij ons

Ik zie Essikal vooral belangrijk zijn in wedstrijden dat hij de beste spelers van de tegenstander uit de wedstrijd moet houden, maar in wedstrijden tegen de kleinere ploegen zie ik hem van weinig nut.
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #73 Gepost op: december 29, 2015, 12:32:42 am »
goeie prestatie van quasi alle spelers , essikal inderdaad heel goed, goeie sfeer dit na een paar mindere matchen.  ook zonder mannen als thiam en kaya lukte het gelukkig . dat is het voordeel van toch over zeker een 15-tal man te kunnen beschikken die direct kunnen spelen. daar mogen er uiteraard nog zeker een 2-tal direct inzetbare bijkomen vanaf januari , met oa een match in genk belangrijk voor po1 ...

al vreesde ik voor alweer een doemscenario met een 1-1 in de 92e minuut ...

op naar een sportief leuk 2016 !

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 21 : 27/12/2015 20:00 : Essevee - KV Oostende
« Reactie #74 Gepost op: december 29, 2015, 11:32:50 am »
Ik zie Essikal vooral belangrijk zijn in wedstrijden dat hij de beste spelers van de tegenstander uit de wedstrijd moet houden, maar in wedstrijden tegen de kleinere ploegen zie ik hem van weinig nut.

Dan zal Essikal in play-off 1 van pas komen in play-off 1. Hopelijk blijft hij wel met de voetjes op de grond, maar het is goed dat hij de winterstop in kon met een goed gevoel. Je zag aan zijn vorige matchen ook wel altijd dat hij inzet toonde alleen lukte niet alles even goed. Als hij blijft werken zal er een basis plaats inzitten.