Auteur Topic: Speeldag 5 : 28/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee  (gelezen 17465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Speeldag 5 : 28/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Gepost op: augustus 21, 2016, 01:06:55 pm »
Na het eerste gelijkspel dit seizoen mag onze ploeg volgende zondag op bezoek bij KRC Genk voor de tweede uitmatch van dit seizoen...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2016, 01:55:45 pm door Frederik »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2016, 08:08:44 pm »
Wat moet Dury veranderen?
De mentaliteit en strijdlust zit goed. Ze moeten gewoon een vroege tegengoals vermijden in Genk want anders wordt het wel heel lastig om daar minstens 1 punt te pakken...
Genk is een snelle, technische ploeg dus moet Dury toch overwegen om zijn opstelling hier en daar te veranderen zodat bepaalde (minder technische) spelers niet zot getikt worden.

Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Ik zou Cordaro komende match een plaatsje op de bank gunnen.
Hij speelde 3 goede wedstrijden maar gisteren was het nogal anders...
Een match rust zou wel welkom zijn voor hem denk ik.
Ook zou ik opteren om Lepoint niet te laten starten daar hij tegen Genk zijn spel niet zal kunnen spelen en het nog moeilijker zal hebben dan tegen KVO...

Wie moet erin?
Ik zou starten met Coopman ipv Cordaro. Vinnige jongen die het de verdedigers van Genk heel lastig zou kunnen maken... En Kaya op de positie van Vetokele om ook daar scherp en vinnig te zijn.
Vetokele schuif ik dan naar het midden achter Leye...

Wie moet zich gaan bezinnen?
Verboom mag van mij als eerste dit seizoen gaan bezinnen want wat was dat een ramp gisteren!

Vooral hoe moeten ze het aanpakken?
Mentaliteit en strijdlust behouden maar sleutelen aan de opstelling...
Ik zou opteren voor:
De Fauw - Baudry - Derijck - Hamalainen
                Me?t? - Lerager
                    Vetokele
          Coopman - Leye - Kaya

Dus 2 vinnige flanken met Vetokele als schaduwspits, een positie die hem ligt en van waaruit hij hopelijk kan beginnen scoren...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2016, 08:40:16 pm »
Wat moet Dury veranderen?
De mentaliteit en strijdlust zit goed. Ze moeten gewoon een vroege tegengoals vermijden in Genk want anders wordt het wel heel lastig om daar minstens 1 punt te pakken...
Genk is een snelle, technische ploeg dus moet Dury toch overwegen om zijn opstelling hier en daar te veranderen zodat bepaalde (minder technische) spelers niet zot getikt worden.

Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Ik zou Cordaro komende match een plaatsje op de bank gunnen.
Hij speelde 3 goede wedstrijden maar gisteren was het nogal anders...
Een match rust zou wel welkom zijn voor hem denk ik.
Ook zou ik opteren om Lepoint niet te laten starten daar hij tegen Genk zijn spel niet zal kunnen spelen en het nog moeilijker zal hebben dan tegen KVO...

Wie moet erin?
Ik zou starten met Coopman ipv Cordaro. Vinnige jongen die het de verdedigers van Genk heel lastig zou kunnen maken... En Kaya op de positie van Vetokele om ook daar scherp en vinnig te zijn.
Vetokele schuif ik dan naar het midden achter Leye...

Wie moet zich gaan bezinnen?
Verboom mag van mij als eerste dit seizoen gaan bezinnen want wat was dat een ramp gisteren!

Vooral hoe moeten ze het aanpakken?
Mentaliteit en strijdlust behouden maar sleutelen aan de opstelling...
Ik zou opteren voor:
De Fauw - Baudry - Derijck - Hamalainen
                Me?t? - Lerager
                    Vetokele
          Coopman - Leye - Kaya

Dus 2 vinnige flanken met Vetokele als schaduwspits, een positie die hem ligt en van waaruit hij hopelijk kan beginnen scoren...

Ik zou niet weten waarom Dury zijn ploeg na een heel goede wedstrijd moet wijzigen.
Trouwens Coopman en Kaya zijn geen flankspelers. Ik vond gisteren Vetokele niet goed spelen en zou overwegen om Kaya in zijn plaats te laten starten. Dat zou mijn enige wijziging zijn. Ik vond Cordaro een goede match spelen al was hij ongelukkig met zijn voorzetten. Lepoint speelde niet zijn beste match maar gaf wel weer de beslissende pass en kwam nog dicht bij de winning goal in de laatste minuten en blijft knokken.
Enige minpunt blijft voor mij dat de middenvelders te weinig op doel schieten als daar kans toe is.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2016, 11:05:19 pm »
Akkoord met Patje.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2016, 11:24:40 pm »
Ik zou niet weten waarom Dury zijn ploeg na een heel goede wedstrijd moet wijzigen.
Trouwens Coopman en Kaya zijn geen flankspelers. Ik vond gisteren Vetokele niet goed spelen en zou overwegen om Kaya in zijn plaats te laten starten. Dat zou mijn enige wijziging zijn. Ik vond Cordaro een goede match spelen al was hij ongelukkig met zijn voorzetten. Lepoint speelde niet zijn beste match maar gaf wel weer de beslissende pass en kwam nog dicht bij de winning goal in de laatste minuten en blijft knokken.
Enige minpunt blijft voor mij dat de middenvelders te weinig op doel schieten als daar kans toe is.

Je spreekt uwzelf tegen.
Kaya is geen flankspeler, maar je zet hem in de plaats van Vetokele...die op de flank staat.

Het probleem die voor de start van het seizoen werd aangekaart begint zich al te stellen, we hebben geen flankspelers..

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:25:46 am »
Belangrijkste zal zijn om Pozuelo geen meter vrijheid te geven. Je kan daar Lepoint op zetten, wat zou betekenen dat hij een rijtje achteruit moet. Voor mijn part doen ze dat en zetten ze Meit? dan een rij hoger. Volgens mij kan die dat zeker aan.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:58:39 am »
Je spreekt uwzelf tegen.
Kaya is geen flankspeler, maar je zet hem in de plaats van Vetokele...die op de flank staat.

Het probleem die voor de start van het seizoen werd aangekaart begint zich al te stellen, we hebben geen flankspelers..
Het is niet omdat ik Kaya zou laten starten dat ik die op de flank zou zetten.
Op verplaatsing speelt men meestal met 1 spits en een paar opkomende middenvelders.
Laat Kaya maar in een vrije rol in het middenveld en laat Lepoint iets lager spelen (op Puzuelo bv) en speel voorin met Leye en Cordaro of Vetokele.
En over flankspelers gesproken : als Leye op zijn leeftijd zaterdag regelmatig op de flank zijn tegenspeler kan voorbijgaan en een goede voorzet trappen dan moet een veel snellere Vetokele dat toch ook kunnen ?
Cordaro haalt wel regelmatig de achterlijn en doet het op rechts samen met De fauw goed. Links is het veel minder.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:59:07 am »
Het is niet omdat ik Kaya zou laten starten dat ik die op de flank zou zetten.
Op verplaatsing speelt men meestal met 1 spits en een paar opkomende middenvelders.
Laat Kaya maar in een vrije rol in het middenveld en laat Lepoint iets lager spelen (op Puzuelo bv) en speel voorin met Leye en Cordaro of Vetokele.
En over flankspelers gesproken : als Leye op zijn leeftijd zaterdag regelmatig op de flank zijn tegenspeler kan voorbijgaan en een goede voorzet trappen dan moet een veel snellere Vetokele dat toch ook kunnen ?
Cordaro haalt wel regelmatig de achterlijn en doet het op rechts samen met De fauw goed. Links is het veel minder.

Kaya's speeltijd wordt opgebouwd, denk niet dat hij al klaar is voor 90 minuten.
Daarom dat Dury hem pas in de tweede helft brengt.

Ben ook erg benieuwd wat het geeft als hij een volledige match speelt, maar momenteel kan hij het nog niet aan (zeggen ze).

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:01:31 am »
Kaya's speeltijd wordt opgebouwd, denk niet dat hij al klaar is voor 90 minuten.
Daarom dat Dury hem pas in de tweede helft brengt.

Ben ook erg benieuwd wat het geeft als hij een volledige match speelt, maar momenteel kan hij het nog niet aan (zeggen ze).

Horen waaien dat ze Kaya zo weinig speeltijd geven tot 1 september om eventuele interesse van andere ploegen tot een minimum te beperken...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:16:52 am »
Horen waaien dat ze Kaya zo weinig speeltijd geven tot 1 september om eventuele interesse van andere ploegen tot een minimum te beperken...

Waar heb je dat horen waaien? of kan/wil je dat niet kwijt?

Iemand schreef hier een tijdje geleden dat hij er niet klaar voor was, + slechte/onvolledige voorbereiding (fysiek) zijn vader (Kaya's) zou dat ook bevestigd hebben, door de last van de operatie die hij had tijdens de zomerstop.

Mocht Dury Kaya opzettelijk aan de kant houden, dan denk ik niet dat Onur daarmee zou kunnen lachen of toch op zijn minst zijn ongenoegen laten blijken, want ik denk dat elke voetballer wel droomt van een mooie transfer.



Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:23:42 am »
Horen waaien dat ze Kaya zo weinig speeltijd geven tot 1 september om eventuele interesse van andere ploegen tot een minimum te beperken...
Kaya heeft vorig jaar al genoeg bewezen om interesse te krijgen van andere ploegen.  Volgens mij wil Dury Kaya niet opbranden(zijn operatie en de nasleep ervan is volgens mij de enige reden waarom Dury hem maar stelselmatig brengt, althans dat hoop ik).

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2016, 01:33:58 pm »
Kaya heeft vorig jaar al genoeg bewezen om interesse te krijgen van andere ploegen.  Volgens mij wil Dury Kaya niet opbranden(zijn operatie en de nasleep ervan is volgens mij de enige reden waarom Dury hem maar stelselmatig brengt, althans dat hoop ik).

+1

denk en hoop ik ook

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2016, 02:55:09 pm »
Indien Kaya nog geen hele match aan kan zou ik zelfs nog durven opteren voor de volgende opstelling:

De Fauw - Baudry - Derijck - Hamalainen
                Me?t? - Lerager
                    Vetokele
       Coopman - Leye - Naessens

Wil je Lepoint laten staan dan zou onderstaande opstelling ook wel leuk zijn volgens mij want Leye bewees afgelopen zaterdag dat hij op de flank ook prima uit de voeten kan en met zijn rechter voet kan hij Genk dan alsnog stevig pijn doen... :)

De Fauw - Baudry - Derijck - Hamalainen
                Me?t? - Lerager
                    Lepoint
       Coopman - Vetokele - Leye

Ik weet ook wel dat dit niet zal gebeuren maar het zijn wel leuke hersenspinsels voor mezelf. :D

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2016, 04:23:35 pm »
Ik ga voluit voor deze revolutionaire opstelling in Genk :

------------------- Bossut -------------------
De fauw - De Rijck - Baudry - Hamalainen
-------------- Lerager - Meit? --------------
Cordaro -------- Lepoint -------- Vetokele
------------------- Leye --------------------

Na 60 minuten vervang ik dan Vetokele door Kaya en na 75 minuten Cordaro door Coopman.
( Tenzij Hamalainen natuurlijk gekwetst uitvalt, dan vervang ik die door Verboom. )
En in de laatste 5 minuten steek ik er nog Oulare in voor Lepoint.

Wa pijsde van mijn game-plan?
Zou het kunnen werken of ken ik er werkelijk niets van?

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2016, 04:26:16 pm »
Naessens laten starten. Komaan man, is toch duidelijk dat die te plat is voor eerste klasse??

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2016, 06:39:16 pm »
Onze goede vriend, Joeri Van de Velde, zal aanstaande zondag de match in goede banen leiden...
Hopelijk heeft hij een goede dag!  8)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2016, 10:01:01 pm »
Horen waaien dat ze Kaya zo weinig speeltijd geven tot 1 september om eventuele interesse van andere ploegen tot een minimum te beperken...
volgens mij een combinatie van beide, Kaya schermde al met interesse uit Turkije enzo, hoe minder in de kijker nu hoe beter, want spelen we hem kwijt dan is er geen creativiteit meer...

Over de match van zondag, Genk uit is een echte waarde meter, lastige verplaatsing waar we al vaak ne patat kregen...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2016, 08:34:44 am »
volgens mij een combinatie van beide, Kaya schermde al met interesse uit Turkije enzo, hoe minder in de kijker nu hoe beter, want spelen we hem kwijt dan is er geen creativiteit meer...

Over de match van zondag, Genk uit is een echte waarde meter, lastige verplaatsing waar we al vaak ne patat kregen...

Idd, zullen met top mentaliteit en top concentratie aan de aftrap moeten verschijnen, de kleinste foutjes zullen waarschijnlijk weer het verschil maken. Zal al heel tevreden zijn mochten we daar een punt gaan halen!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: augustus 23, 2016, 09:08:33 am »
Idd, zullen met top mentaliteit en top concentratie aan de aftrap moeten verschijnen, de kleinste foutjes zullen waarschijnlijk weer het verschil maken. Zal al heel tevreden zijn mochten we daar een punt gaan halen!
Ik denk dat iedereen op voorhand wil tekenen voor een punt.
We spelen daar meestal een goede match maar halen (te) weinig punten.
Ik was tevreden met de mentaliteit en het goede spel tegen Oostende na de vroege (te slap verdedigd) tegentreffer.
Als supporter is het toch dat wat je wil zien zelfs al valt het resultaat eens tegen.
Maar je weet, hoe langer de ongeslagen reeks duurt hoe dichter de nederlaag al hoop ik die nog wat
uit te stellen.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Speeldag 5 : 08/08/2016 20.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: augustus 23, 2016, 11:46:19 am »
't Zal bij Genk in elk geval zonder Kebano zijn, want dit is naar Fulham.

Die gasten hebben donderdag nog een matchke te spelen, dus daar moeten we proberen maximaal van te profiteren.  Snel ??n tijd voetbal, en snel omschakelen is de boodschap !