Auteur Topic: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 18595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Godie

  • Leden
  • Berichten: 38
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2022, 03:20:36 pm »


Liever goals maken die iets opleveren"
Zinho Gano (Zulte Waregem) voor derby in Kortrijk

Dertien doelpunten. Nooit eerder haalde Zinho Gano dat totaal in één seizoen. Elf in zijn eerste jaar bij Waasland-Beveren was zijn persoonlijk record. Maar toch strijdt de 28-jarige Mechelaar nu al het hele seizoen onderin met Zulte Waregem.

"We hadden op basis van onze sterke tweede helft, een puntje best wel verdiend tegen Anderlecht", bedenkt Gano. "Zoals we na de pauze speelden zouden we eigenlijk aan iedere match moeten kunnen beginnen. Tussen de eerste en de tweede helft lag een dag en een nacht verschil, dat zou eigenlijk niet mogen. Met de kwaliteiten die Anderlecht bezit was het logisch dat zij, eenmaal op voorsprong, de wedstrijd vrij makkelijk onder controle hielden door de manier waarop wij hen lieten voetballen. Tijdens de rust hebben we de koppen bijeen gestoken en beslist dat we het anders moesten aanpakken. Als we de aansluitingstreffer op het bord kregen, kon het dan nog spannend worden. En zo is ook gebleken. Alleen levert het weer eens niks op."

Bij Zulte Waregem beseft iedereen dat het "iets meer zal moeten zijn" om in de komende belangrijke wedstrijden de aansluiting onderin het klassement niet te verliezen. Te beginnen in Kortrijk, voor de altijd beladen Vlasico.

"We hadden vorig weekend het geluk dat onze rechtstreekse tegenstanders ook allemaal verloren, op Beerschot na dan", zegt Gano. "De derby wordt heel belangrijk voor ons. Ik stond vorig seizoen in het andere kamp, toen Zulte Waregem op Kortrijk de zege pakte. Daar leerde ik hoe belangrijk die wedstrijd voor de twee supportersclans is."

Nu er voor het eerst ook weer bezoekende fans worden toegelaten in de stadions, willen de spelers van Essevee hun achterban niet in de steek laten. Ook al zijn de cijfers sinds de winterstop bepaald bedroevend, met nog geen enkele overwinning en slechts 3 punten op 18. "Het ontbreekt ons op de bepalende momenten vaak aan dat tikkeltje geluk, maar het kan niet blijven tegenzitten. De tweede helft tegen Anderlecht heeft geleerd dat er nog heel veel veerkracht in deze groep zit en dat moeten we nu in Kortrijk maar eens in punten omzetten." (LUVM)


Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2022, 03:32:36 pm »
Het ontbreekt ons aan geluk ????…….… aan duelkracht, wil, motivatie bij onze oude garde (bockie, sammy)
en een kapiteinsband die om de verkeerde arm hangt.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2022, 05:31:09 pm »
Het ontbreekt ons aan geluk ????…….… aan duelkracht, wil, motivatie bij onze oude garde (bockie, sammy)
en een kapiteinsband die om de verkeerde arm hangt.
Dat zijn zo van die typische antwoorden. Maar een Gano kan moeilijk zeggen dat dit aan wil en motivatie ligt..
SV TILL I DIE

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2022, 06:08:31 pm »

Gano als targetspits is waardeloos, moest men een echte targetspits hebben, zou dit ook al helpen, Vossen kan dat ook totaal niet.  Volgens mij dachten ze wel dat Gano dat kon, maar die kan dit niet, wisten veel mensen op dit forum ook al!  Daarom dat zelfs een Chory zoveel meer waard was dan Gano en Vossen samen voor het creëren van kansen. 
De reden waarom Vigen stelselmatig op de bank moest zitten ipv een Vossen of een Fadera of een Govea is voor mij een raadsel.   En dat zijn dan ervaren mensen die al heel hun leven in het voetbal zitten, en die zien dit niet?

Gano waardeloos en Chory beter. Ik vind dit toch fel overdreven. Gano heeft toch niet veel nodig om eentje binnen te koppen. Klopt dat Chory wel meer fighting spirit heeft en meer in duel gaat. Gano is soms te passief, afwachtend bij lange ballen (en er zijn veel lange ballen gezien van achteruit voetballen er bijna niet in zit).  Maar Chory was technisch toch zeer beperkt.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2022, 06:58:21 pm »
Vossen in selectie,Sormo nog geblesseerd

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2022, 07:34:11 pm »

Gano als targetspits is waardeloos, moest men een echte targetspits hebben, zou dit ook al helpen, Vossen kan dat ook totaal niet.  Volgens mij dachten ze wel dat Gano dat kon, maar die kan dit niet, wisten veel mensen op dit forum ook al!  Daarom dat zelfs een Chory zoveel meer waard was dan Gano en Vossen samen voor het creëren van kansen. 
De reden waarom Vigen stelselmatig op de bank moest zitten ipv een Vossen of een Fadera of een Govea is voor mij een raadsel.   En dat zijn dan ervaren mensen die al heel hun leven in het voetbal zitten, en die zien dit niet?

Gano waardeloos en Chory beter. Ik vind dit toch fel overdreven. Gano heeft toch niet veel nodig om eentje binnen te koppen. Klopt dat Chory wel meer fighting spirit heeft en meer in duel gaat. Gano is soms te passief, afwachtend bij lange ballen (en er zijn veel lange ballen gezien van achteruit voetballen er bijna niet in zit).  Maar Chory was technisch toch zeer beperkt.
Zelfs een Chory is technisch beter dan Gano, het is gewoon een feit dat Gano het als targetspits niet kan.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2022, 08:46:41 pm »
goe datie al ziet dat moet zoals 2e helft tegen Anderlecht
nu nog doen, of beter willen doen met heel de ploeg.


als ze mee 2 spitsen spelen is kans op winnen 25%
want dan speelde weer mee 9

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.249
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: februari 18, 2022, 09:10:17 pm »
.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.361
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: februari 19, 2022, 09:24:42 am »
fadera er niet in.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: februari 19, 2022, 10:12:58 am »
Hoop dat ze toch niet terug met Vossen en Gano gaan spelen.. Ben benieuwd
SV TILL I DIE

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.361
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: februari 19, 2022, 10:31:13 am »
pronostiek 1-0.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: februari 19, 2022, 11:19:43 am »
Pfff....wat een negativisme. Je zou je hier stilaan moeten schamen om iets positiefs in te typen. Ik ben er door een coronabesmetting helaas niet bij. Mijn medemaats-abonnees wél (De Sportduif Anzegem). Zonde dat de andere 189 tickets niet verkocht konden geraken. Jaren zitten lachen dat KVK ons uitvak niet kon vullen, of t kot was te klein als Kortrijk ons maar 650 kaarten gaf in t verleden...ik stel dan ook voor om er geen drama van te maken als we vb "maar" gelijk zouden spelen (en inzet vertoonden, ja, je leest het goed). Kortrijk zit ook niet bepaald in een goede flow. Je moet eens hun Facebook-pagina nalezen. Na Beerschot was het daar ook pure kommer en kwel. Ook qua mentaliteit in hun ploeg. Tuurlijk is dit een kwakkelseizoen, tuurlijk hoopte iedereen op (veel) meer, tuurlijk komt iedereen er pissed van. De grote keizer is nu ontslagen, en t draait nog niet (wie had dat durven denken). We gaan ons wel redden, hoor, niet mee inzetten. Nu de financiële balans ook weer positief gedraaid is (daar lees je hier tussen alle kritiek NIKS over), kan het enkel beter volgend jaar. We zijn onzen eigen baas EN we hebben de corona-schulden weggewerkt. Knap werk, denk ik. Allez, en smeer nu maar je stem...t is DERBY vandaag ! Waar is de tijd dat dit soort pagina dan 15 delen kende? Man man man...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: februari 19, 2022, 11:21:50 am »
Hoop dat ze toch niet terug met Vossen en Gano gaan spelen.. Ben benieuwd

Normaal gaan ze dat niet meer doen ...

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.042
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: februari 19, 2022, 11:31:21 am »
Pfff....wat een negativisme. Je zou je hier stilaan moeten schamen om iets positiefs in te typen. Ik ben er door een coronabesmetting helaas niet bij. Mijn medemaats-abonnees wél (De Sportduif Anzegem). Zonde dat de andere 189 tickets niet verkocht konden geraken. Jaren zitten lachen dat KVK ons uitvak niet kon vullen, of t kot was te klein als Kortrijk ons maar 650 kaarten gaf in t verleden...ik stel dan ook voor om er geen drama van te maken als we vb "maar" gelijk zouden spelen (en inzet vertoonden, ja, je leest het goed). Kortrijk zit ook niet bepaald in een goede flow. Je moet eens hun Facebook-pagina nalezen. Na Beerschot was het daar ook pure kommer en kwel. Ook qua mentaliteit in hun ploeg. Tuurlijk is dit een kwakkelseizoen, tuurlijk hoopte iedereen op (veel) meer, tuurlijk komt iedereen er pissed van. De grote keizer is nu ontslagen, en t draait nog niet (wie had dat durven denken). We gaan ons wel redden, hoor, niet mee inzetten. Nu de financiële balans ook weer positief gedraaid is (daar lees je hier tussen alle kritiek NIKS over), kan het enkel beter volgend jaar. We zijn onzen eigen baas EN we hebben de corona-schulden weggewerkt. Knap werk, denk ik. Allez, en smeer nu maar je stem...t is DERBY vandaag ! Waar is de tijd dat dit soort pagina dan 15 delen kende? Man man man...
Dat positief resultaat is er enkel door verkoop van gebouwen… zal niet zijn van de vele inkomsten…

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: februari 19, 2022, 11:46:47 am »
Pfff....wat een negativisme. Je zou je hier stilaan moeten schamen om iets positiefs in te typen. Ik ben er door een coronabesmetting helaas niet bij. Mijn medemaats-abonnees wél (De Sportduif Anzegem). Zonde dat de andere 189 tickets niet verkocht konden geraken. Jaren zitten lachen dat KVK ons uitvak niet kon vullen, of t kot was te klein als Kortrijk ons maar 650 kaarten gaf in t verleden...ik stel dan ook voor om er geen drama van te maken als we vb "maar" gelijk zouden spelen (en inzet vertoonden, ja, je leest het goed). Kortrijk zit ook niet bepaald in een goede flow. Je moet eens hun Facebook-pagina nalezen. Na Beerschot was het daar ook pure kommer en kwel. Ook qua mentaliteit in hun ploeg. Tuurlijk is dit een kwakkelseizoen, tuurlijk hoopte iedereen op (veel) meer, tuurlijk komt iedereen er pissed van. De grote keizer is nu ontslagen, en t draait nog niet (wie had dat durven denken). We gaan ons wel redden, hoor, niet mee inzetten. Nu de financiële balans ook weer positief gedraaid is (daar lees je hier tussen alle kritiek NIKS over), kan het enkel beter volgend jaar. We zijn onzen eigen baas EN we hebben de corona-schulden weggewerkt. Knap werk, denk ik. Allez, en smeer nu maar je stem...t is DERBY vandaag ! Waar is de tijd dat dit soort pagina dan 15 delen kende? Man man man...
Dat positief resultaat is er enkel door verkoop van gebouwen… zal niet zijn van de vele inkomsten…
Idd!

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: februari 19, 2022, 12:04:49 pm »
Pfff....wat een negativisme. Je zou je hier stilaan moeten schamen om iets positiefs in te typen. Ik ben er door een coronabesmetting helaas niet bij. Mijn medemaats-abonnees wél (De Sportduif Anzegem). Zonde dat de andere 189 tickets niet verkocht konden geraken. Jaren zitten lachen dat KVK ons uitvak niet kon vullen, of t kot was te klein als Kortrijk ons maar 650 kaarten gaf in t verleden...ik stel dan ook voor om er geen drama van te maken als we vb "maar" gelijk zouden spelen (en inzet vertoonden, ja, je leest het goed). Kortrijk zit ook niet bepaald in een goede flow. Je moet eens hun Facebook-pagina nalezen. Na Beerschot was het daar ook pure kommer en kwel. Ook qua mentaliteit in hun ploeg. Tuurlijk is dit een kwakkelseizoen, tuurlijk hoopte iedereen op (veel) meer, tuurlijk komt iedereen er pissed van. De grote keizer is nu ontslagen, en t draait nog niet (wie had dat durven denken). We gaan ons wel redden, hoor, niet mee inzetten. Nu de financiële balans ook weer positief gedraaid is (daar lees je hier tussen alle kritiek NIKS over), kan het enkel beter volgend jaar. We zijn onzen eigen baas EN we hebben de corona-schulden weggewerkt. Knap werk, denk ik. Allez, en smeer nu maar je stem...t is DERBY vandaag ! Waar is de tijd dat dit soort pagina dan 15 delen kende? Man man man...
Goed verwoord Fredje

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 384
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: februari 19, 2022, 12:54:59 pm »
Na lange tijd toch weer een beetje kriebels en zenuwen die de kop opsteken.
Daarvoor doen we het,daarvoor zijn we fans van Essevee. Hopelijk zijn ook de spelers op scherp gezet deze week want ik denk niet dat het vandaag aan de fans zal liggen

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: februari 19, 2022, 01:32:29 pm »
tuurlijk staat een derby op zich! maar de match tegen seraing vindt ik vele malen belangrijker met het oog op behoud 😉 of al da niet 2 extra matchen om in 1e te blijven
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2022, 04:07:43 pm door svennay »

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2022, 02:34:28 pm »
Verkoop van gebouwen? Ok…en? HET IS EEN POSITIEF resultaat ! Hetvfeit dat dit hier meteen gecounterd wordt….echt niet gezond, dit. Alsof negativisme hier onze club werkelijk vooruit helpt he. En neen…realisme en negativiteit is NIET hetzelfde. Dromen en positiviteit ook niet. Forza Essevee !

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.042
Re: Speeldag 28 : 19/02/2022 - 18.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: februari 19, 2022, 02:41:27 pm »
Verkoop van gebouwen? Ok…en? HET IS EEN POSITIEF resultaat ! Hetvfeit dat dit hier meteen gecounterd wordt….echt niet gezond, dit. Alsof negativisme hier onze club werkelijk vooruit helpt he. En neen…realisme en negativiteit is NIET hetzelfde. Dromen en positiviteit ook niet. Forza Essevee !
Een gebouw kan je maar 1 keer verkopen eh… soit, het is inderdaad een positief resultaat ! Tabula rasa en voortdoen onder SV Waregem…