Auteur Topic: [15] CHORY Tomáš  (gelezen 16932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 1000camps

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
[15] CHORY Tomáš
« Gepost op: oktober 18, 2020, 05:25:44 pm »
Tomas Chory, boomlange spits van Essevee: "Ik kan nog veel leren van Jelle Vossen"
16/10/20 om 11:08 via De Krant van West-Vlaanderen

Tomas Chory is de nieuwe diepe spits van Zulte Waregem. De 25-jarige Tsjech wordt een seizoen gehuurd, met aankoopoptie, van Viktoria Pilsen. Chory is een boomlange spits, 1,99 meter groot. Hij zou weleens heel complementair kunnen zijn met Jelle Vossen. Tijd voor een voorstelling van de man die nog scoorde tegen AS Roma in de Champions League.

Coach Francky Dury gaf het voor het sluiten van de transfermarkt meermaals aan: Zulte Waregem had nood aan balvastheid voorin. Die hoopt Essevee gevonden te hebben in de persoon van Tomas Chory. Vorig seizoen was er Cyle Larin, die de ploeg kon laten opschuiven. Saido Berahino speelde in zijn schaduw en kon profiteren van zijn beukwerk. Dat scenario hopen ze nu opnieuw te zien met de wisselwerking tussen Tomas Chory en Jelle Vossen. Het kan weleens zijn dat Essevee zijn duo in de aanval heeft gevonden.

Tomas, waarom heb je gekozen voor Zulte Waregem?

Thomas Chory: "De club was geïnteresseerd en ik kreeg een officieel aanbod. Ik wist meteen dat dit een grote kans voor mij was. Dit is een prima club voor mij."

Kende je de club Zulte Waregem vooraf?

"Ja. Ik ken de Belgische competitie en de club. Ik ken ook de kwaliteiten van de ploeg. Tijdens de voorgaande seizoenen eindigde Zulte Waregem eens als tweede, ze wonnen de beker én ze speelden Europees voetbal."

Kun je je snel aanpassen aan het land België en de stad Waregem?

"Zeker. Ik doe mijn uiterste best om me snel te integreren. Jammer genoeg gebeurt dat door het coronavirus niet zo snel als normaal het geval zou zijn."

Helpen de andere spelers jou om je te integreren?

"Iedereen doet zijn best om het voor mij te doen aanvoelen alsof ik thuis ben. Ik ben in een prima groep terechtgekomen. Ik heb nog wat tijd nodig om iedereen beter te leren kennen, maar ik voel mij hier al op mijn gemak."

Lukt het je om goed te communiceren? Je twijfelde even om dit interview te geven omdat jouw Engels nog niet prima zou zijn. Dat valt nochtans goed mee...

"Klopt. Dit is mijn eerste uitdaging in het buitenland. Het is soms niet gemakkelijk. Ik zal er alles aan doen zodat mijn Engels de komende tijd snel beter wordt. Ik hoop dat ik de club kan helpen, want ik ben dankbaar voor deze kans."

Woon je in een appartement of een huis?

"Ik leef tijdelijk in een huurwoning, waar ook nog anderen verblijven. Momenteel vertoef ik alleen in België."

Jouw transfer kwam er pas op de laatste dag van de transfermarkt. Dat moet spannend geweest zijn?

"Het was niet gemakkelijk, maar de clubs zijn er toch uitgekomen. Alles ging heel snel. De ene dag was ik nog in Tsjechië, de andere dag vertoefde ik al in België. Ik ontmoette iedereen op de club en ik zette mijn handtekening onder het contract."

Je startte jouw carrière op 19-jarige leeftijd in jouw thuisland bij Sigma Olomouc. Dat was in tweede klasse.

"In het begin was het niet simpel. Als jonge speler probeer je ervaring op te doen en van de ouderen te leren. Ik speelde in de tweede klasse en daarna ook op het hoogste niveau. Ik heb goede en slechte herinneringen aan Olomouc. Uiteindelijk heeft de club me wel geholpen om te groeien. Daarvoor ben ik de mensen daar dankbaar."

Vier jaar later, in januari 2018, vertrok je richting een grotere club: Viktoria Pilsen.

"Ze behoren tot de clubs die het beste voetbal spelen in de Tsjechische competitie en wou die kans dan ook met beide handen grijpen. Ik heb prachtige herinneringen aan mijn passage bij Pilsen. Ik had echt geluk dat ik in 2018 deel mocht uitmaken van de ploeg die kampioen werd. Het was een prachtig jaar."

Je haalde de Champions League en kon in de groepsfase op de slotspeeldag de winning goal maken tegen AS Roma.

"Dat doelpunt gaf me het mooiste gevoel dat ik ooit heb gekend in mijn carrière. Het was nog specialer omdat we door die treffer zijn doorgestoten naar de Europa League. We deden het fantastisch als team."

"Het gevoel na mijn winning goal in de Champions League tegen AS Roma was onbeschrijflijk"

Je bent 1,99 meter. Wat zijn, naast jouw lengte, jouw andere kwaliteiten?

"Dat kan ik moeilijk over mezelf zeggen. Ik ben natuurlijk wel heel sterk. Ik ben er zeker van dat ik snel mijn kwaliteiten wel zal kunnen tonen."

In Pilsen speelde je in de aanval samen met Michael Krmen?ík, die nu bij Club Brugge voetbalt. Heb je met hem gesproken over de Jupiler Pro League?

"Ja. We horen elkaar bijna dagelijks. We zijn goeie vrienden. Ik zag hem een paar dagen geleden nog."

Wat denk je over die andere spits bij Zulte Waregem, Jelle Vossen. Ik denk dat jullie heel complementair zijn.

"Jelle is een prima spits. Ik kan nog veel van hem leren, want hij heeft tonnen ervaring. Natuurlijk kunnen we samenspelen in aanvalslinie."

Wat is het doel dit seizoen met de club?

"Ik hoop dat we in de top acht kunnen eindigen, zodat we de play-offs kunnen spelen."

Wil je een bepaald aantal goals bereiken dit seizoen?

"Neen, niet echt. Mijn prioriteit ligt bij het team, dat we winnen."

Bron: https://kw.be/sport/voetbal/zulte-waregem/tomas-chory-boomlange-spits-van-essevee-ik-kan-nog-veel-leren-van-jelle-vossen/article-longread-468075.html

Offline pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2020, 08:09:04 am »
Die jongen heeft zijn best gedaan.
Geen fijne voetballer, maar houdt wel constant 2 verdedigers bezig. En kan een bal bijhouden tot de ploeg kan aansluiten.
Ik ben positief.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2020, 09:22:42 am »
Ik denk dat een Sylla het niet beter of slechter ging doen,meestal waren zijn balcontroles een ramp, zijn ene kopbal op doel was zeker goed, we moeten ook niet verwachten dat hij een superspits is.  Afwachten hoe hij zal evolueren.

Online japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2020, 11:06:19 am »
Ook ik was positief over onze nieuwe spits loopt 90min en kan idd bal bijhouden technisch geen kraan maar goed ollezins beter of het was , kan alleen maar nog beter worden .

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2020, 12:07:35 pm »
Update kwetsuur Chory: de open wonde werd succesvol gehecht in het AZ Brugge. Speler mocht het ziekenhuis direct verlaten en stelt het goed (off. website)

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2020, 01:02:37 pm »
Update kwetsuur Chory: de open wonde werd succesvol gehecht in het AZ Brugge. Speler mocht het ziekenhuis direct verlaten en stelt het goed (off. website)

Goed nieuws. Wil hier niet mijn gelijk halen maar volgens mij kwam het ook door zijn laatste tackle/actie die overbodig is  ;)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #6 Gepost op: november 09, 2020, 02:45:38 pm »
Nen aanvallend ingestelde speler die ondanks krampen in de 82ste minuut toch nog de inspanning doet om de bal te heroveren op de speelhelft van de tegenstander, that's the spirit! Met zo'n ingesteldheid komen we er wel! Er mogen er een paar een voorbeeld aan nemen!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #7 Gepost op: november 09, 2020, 05:20:11 pm »
Speelde idd een stuk beter
Moest wel nog veel balvaster zijn (meer borstcontroles ipv koppen)

Ik vrees er wel voor dat hij “veel” gele en/of rode kaarten zal pakken

Volgens mij is dit wel het einde van Jelle Vossen

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #8 Gepost op: november 09, 2020, 05:56:41 pm »
Speelde idd een stuk beter
Moest wel nog veel balvaster zijn (meer borstcontroles ipv koppen)

Ik vrees er wel voor dat hij “veel” gele en/of rode kaarten zal pakken

Volgens mij is dit wel het einde van Jelle Vossen
Niet noodzakelijk.
Ik denk dat ie in de centrale rol van Bruno rond of achter Chory ook wel wat kan brengen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #9 Gepost op: november 09, 2020, 07:30:32 pm »
Speelde idd een stuk beter
Moest wel nog veel balvaster zijn (meer borstcontroles ipv koppen)

Ik vrees er wel voor dat hij “veel” gele en/of rode kaarten zal pakken

Volgens mij is dit wel het einde van Jelle Vossen
Niet noodzakelijk.
Ik denk dat ie in de centrale rol van Bruno rond of achter Chory ook wel wat kan brengen.
Denk ik ook.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #10 Gepost op: december 20, 2020, 10:16:50 am »
Chory 10 à 12 weken out.. (zware enkelblessure)

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #11 Gepost op: december 20, 2020, 10:37:43 am »
Chory 10 à 12 weken out.. (zware enkelblessure)

Return to sender...

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.634
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #12 Gepost op: december 20, 2020, 10:40:02 am »
Chory 10 à 12 weken out.. (zware enkelblessure)
Nu zeker Hamdi proberen terug te halen !

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #13 Gepost op: december 20, 2020, 10:42:28 am »
Chory 10 à 12 weken out.. (zware enkelblessure)
Zag hem gisteren inderdaad in Xaregem met ingepakte enkel op krukken. Vreesde al dat het voor lang ging zijn...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #14 Gepost op: december 20, 2020, 11:00:27 am »
Spijtige zaak. We hebben hem gemist gisteren. Al de lange ballen waren nu voor de kanaries.
 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #15 Gepost op: december 20, 2020, 11:03:47 am »
zo zie je dat een “onschuldige” tackel, die geen geel verdiende
wel einde seizoen kan betekenen
heel jammere zaak

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #16 Gepost op: december 20, 2020, 11:07:22 am »
Spijtige zaak. We hebben hem gemist gisteren. Al de lange ballen waren nu voor de kanaries.

Maar Chory won ook niet zoveel duels hoor.
1ste 3 duels op Antwerp had hij al verloren, bij de 4de slaat hij zijn voet om

Zoals Man U zegt, return to sender.
Vol voor Harbaoui gaan nu.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #17 Gepost op: december 20, 2020, 11:20:07 am »
Dit is een drama voor ons,was heel belangrijk voor ons, zelfs met al zijn beperkingen, we hebben niemand in de kern met dat profiel, een Vossen kan dat absoluut niet, en ook een Harbaoui is niet dat soort spits.  Chory liep ook constant, werkte keihard en was onze eerste verdediger.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #18 Gepost op: december 20, 2020, 11:20:54 am »
Nog een paar besmettingen in eerste klas en competitie wordt toch opgeschort.
Zou het probleem van Chory zijn afwezigheid al minder groot kunnen maken.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [15] CHORY Tomáš
« Reactie #19 Gepost op: december 20, 2020, 11:27:32 am »
Blijkbaar is die gast wel van papier... moest er in Cercle, dacht ik, ook al met de draagberry af... wie scout da eigenlijk die gasten ?