Auteur Topic: [23] BÜRKI Marco  (gelezen 8055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
[23] BÜRKI Marco
« Gepost op: juli 20, 2018, 12:44:41 pm »
Uit Het Laatste Nieuws
20 juli 2018

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [23] BÜRKI Marco
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2018, 01:49:19 pm »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
24 juli 2018

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [23] BÜRKI Marco
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2018, 02:08:59 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
21 augustus 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [23] BÜRKI Marco
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2018, 07:41:54 pm »
Aanwinst komt er stilaan door bij Essevee: "Het is nu aan hem"
14 November 2018 18:29 bron: Het Nieuwsblad via Voetbalnieuws

Bij Zulte Waregem kon Marco Bürki tot op heden niet helemaal overtuigen. Assistent-trainer Eddy Van den Berghe geeft zijn mening over de verdediger.

"Bürki is in mijn ogen nog altijd meer een centrale verdediger dan een vleugelback, maar in het huidige voetbal moet je op meer dan een positie kunnen spelen. Hij heeft zich vooral goed van zijn verdedigende taken gekweten door tegen Lokeren Hupperts uit de match te houden", zegt hij aan Het Nieuwsblad.

Bürki heeft zeker kwaliteitein. "Je eerste werk als vleugelback is nog altijd verdedigen. Ik sprak er met hem apart over en zei hem: Win je duels, hou het simpel en probeer Bongonda aan te spelen. Daarnaast is Bürki zeer snel, zeer sterk in duel en heeft hij een goed kopspel. Het is nu aan hem om verder te werken."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/354533/aanwinst-komt-er-stilaan-door-bij-essevee-het-is-nu-aan-hem

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [23] BÜRKI Marco
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2019, 09:05:51 pm »
Sterkhouder Zulte Waregem: "Waren twee ploegen concreet"
25 Augustus 2019 08:27 Bron: Het Laatste Nieuws via voetbalnieuws.be

Bij Zulte Waregem kende Marco Bürki een goed seizoen en er was interesse van ploegen uit Spanje, Engeland en Italië. Toch bleef de verdediger Essevee trouw en de speler gaf aan waarom hij nog een seizoen aan de Gaverbeek zal voetballen.

"Deze zomer waren er één of twee ploegen concreet. Ik voel me hier goed. De interesse geeft me natuurlijk een goed gevoel, een soort bewijs van mijn goed werk hier. Maar ik besloot in onderling overleg met de club om nog niet te vertrekken. Ze hebben nog plannen met mij", zegt hij aan Het Laatste Nieuws.

Bürki droomt van één competitie. "Ik droom van de Premier League, maar ook in Italië kan je veel leren. Op tactisch vlak en zeker als verdedigende speler. Maar elke competitie heeft wel iets natuurlijk", besluit hij.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/439234/sterkhouder-zulte-waregem-waren-twee-ploegen-concreet