Auteur Topic: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee  (gelezen 20861 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: september 29, 2018, 08:14:04 pm »

Ik zie dit somber in. Dit is de zwakste ploeg die Essevee ooit had in 1ste klasse, daar ben ik zeker van.
Dit is zwakker dan toen we laatste stonden met Troisi en dergelijke


We maakten nochtans brandhout van Eupen. Ik was toen vrij positief en zie waar we nu staan

Nu hebben we wel nog kwaliteit maar niet op het middenveld dat telkens compleet overlopen wordt.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.243
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: september 29, 2018, 08:17:56 pm »
Ik heb met Thomas Buffel zijn gebaar eerlijk gezegd geen probleem...
Hij was tot vorig jaar kapitein van Genk en de club gunde hem geen mooi afscheid.
De supporters wilden hem vandaag (aangekondigd) eren wegens bewezen diensten en dus snap ik zijn eerbetoon aan hen ook.
Zij stonden er ook voor hem toen Stefanie overleden is en zijn ook een deel van zijn leven geworden.

Ik erger mij echter wel wekelijks meer aan Dury en zijn achterlijke opstellingen.
Marcq is minder dan nul en zelfs mijn buurjongetje van 6 loopt hem er af.
De Pauw loopt week na week te lanterfanten alsof hij in zijn moestuin loopt maar mag ook blijven staan.
Demir die constant uit positie loopt, veel te traag terugkeert, geen voorzetten kan trappen, ... maar ook blijft staan daar Madu gekwetst is, Verboom in de B-kern zit en Bürki van de aardbol verdwenen lijkt.
Ik erger mij persoonlijk ook aan Bossut maar die zal sowieso blijven staan dus poog ik dat los te laten daar het zinloos is.

Valt het jullie overigens ook op dat veel spelers bij ons conditionele problemen hebben?
Onze tegenstanders kunnen doorduwen tot de laatste seconde maar bij ons lopen er verschillende na een uurtje al naar adem te happen en raken ze nauwelijks nog vooruit!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.243
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: september 29, 2018, 08:25:39 pm »
Hij zat een tijdje geleden op de bank wegens zijn mentaliteit op training.
Waar halen jullie dit toch steeds?
1 persoon schrijft dit hier of op facebook, 10 nitwits vertellen dit verder en bam, we hebben de waarheid plots in pacht!
Zij die geregeld trainingen meepikken zullen beamen dat Thomas zich wel inzet op training.
Hij sukkelt al enkele weken met kleine kwaaltjes en is oud en ervaren genoeg om zelf aan te geven liever niet te spelen of in te vallen om de kans op een echte/zwaardere blessure te vermijden.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: september 29, 2018, 08:25:57 pm »
Ze hebben nul vertrouwen, dat is nu het grootste probleem,iedere week ander systeem andere ploeg. Dury lost dit niet op,we kunnen nu geen spelers halen,er zijn 8 matchen na de winterstop, we gaan dus wachten en hopen dat we dat na de winterstop gaan rechttrekken, we hebben 5 punten,verleden jaar hadden we er 18? Met de winterstop?  Maar goed,ik vertel enkel zever ( al van tijdens de voorbereiding ).


Er zijn nog 7 "haalbare" matchen voor de winterstop. We moeten daarin dus 13 op 21 halen om evenveel pntn te hebben als vorig jaar. 4 overwinningen en 1 gelijkspel. Idd loodzwaar.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: september 29, 2018, 08:36:29 pm »
Tja dit stond in de sterren geschreven, sommige verschieten er precies nog van dat we nen patat kregen in Genk. We hebben geen vertrouwen daar kan aan gewerkt worden, maar kwaliteit hebben we ook niet: Marcq,Demir,... afdankers.

Na de 0/6 tegen RSCA en RSCL, is het voor echt... tegen Moeskroen en co falen dan gaan we richting 2de klasse.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: september 29, 2018, 08:43:24 pm »
Hij zat een tijdje geleden op de bank wegens zijn mentaliteit op training.
Waar halen jullie dit toch steeds?
1 persoon schrijft dit hier of op facebook, 10 nitwits vertellen dit verder en bam, we hebben de waarheid plots in pacht!
Zij die geregeld trainingen meepikken zullen beamen dat Thomas zich wel inzet op training.
Hij sukkelt al enkele weken met kleine kwaaltjes en is oud en ervaren genoeg om zelf aan te geven liever niet te spelen of in te vallen om de kans op een echte/zwaardere blessure te vermijden.

En wie ben jij meneer de moderator? Vraag me af of je door dit soort reacties wel legitimiteit hebt om als moderator van dit forum te dienen. Ik zit als sinds 1998 op het Essevee forum in al zijn versies, en heb immer respect voor andersman mening, maar mensen "nitwits" zonder enige grond te beginnen verwijten, zegt meer over u dan over hen.

De informatie over Buffel heb ik van de directe omgeving en is allesbehalve verzonnen. Nergens van facebook, dit forum of van andere 'nitwits'.

Ik hoop dat u inziet dat u als moderator faalt door bovenvermelde reactie. Ik ga er vanuit dat u dit ook zal inzien.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: september 29, 2018, 08:44:15 pm »
Ik heb met Thomas Buffel zijn gebaar eerlijk gezegd geen probleem...
Hij was tot vorig jaar kapitein van Genk en de club gunde hem geen mooi afscheid.

Valt het jullie overigens ook op dat veel spelers bij ons conditionele problemen hebben?
Onze tegenstanders kunnen doorduwen tot de laatste seconde maar bij ons lopen er verschillende na een uurtje al naar adem te happen en raken ze nauwelijks nog vooruit!

Lol, ik moet jou post toch ook wat relativeren hoor.

1. moeten wij dan meehelpen aan een eerbetoon van een ploeg die hem zelfs geen afscheid gunde???
2. conditionele achterstand: tegen club, antwerp, genk , lagen we al tegen de touwen tegen de helft. misschien hou je dan ook teveel onze 35+'s in de gaten....
Nee geen fan van de oude Buffel hier; maar we mogen niet vergeten dat em er wel 2 droog binnenschotte tegen Eupen.

Tegen Anderlecht moet het er boenk op zijn! En dat zal met Harboui en Bongonda moeten zijn!

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: september 29, 2018, 08:44:46 pm »
Sorry, maar vertrouwen begint ook bij de trainer.  Als die al zegt van we gaan proberen aanklampen tot de winterstop dan moet je van de ploeg al zeker geen wonderen verwachten.  Zijn gelatenheid heb ik bij hem nog nooit gezien. 

Daarnaast moet een trainer werken naar een vast systeem en daar zijn ploeg op laten werken.  Nu probeert hij elke week iets anders, maar wel met dezelfde spelers die week na week teleurstellen.  Ook op het moment dat de ploeg nog vrij redelijk draaide ging hij plots spelers eruit gooien en weer erin gooien de week erna.

Dury is het kwijt, ik heb het gevoel dat hij er niet meer met zijn volle zin bijloopt.  Maar ja, wie moet je in de plaats halen natuurlijk...

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: september 29, 2018, 08:45:44 pm »
Geen slecht woord over Dury,hij kan er niks aan doen,het idee alleen al.

Met een andere trainer wordt het dezelfde miserie. Hebben gewoon geen ploeg.
Ze hebben nul vertrouwen, dat is nu het grootste probleem,iedere week ander systeem andere ploeg. Dury lost dit niet op,we kunnen nu geen spelers halen,er zijn 8 matchen na de winterstop, we gaan dus wachten en hopen dat we dat na de winterstop gaan rechttrekken, we hebben 5 punten,verleden jaar hadden we er 18? Met de winterstop?  Maar goed,ik vertel enkel zever ( al van tijdens de voorbereiding ).
Geen zever. Bij mij is ook de gelatenheid al toegetreden. In mijn achterhoofd weet ik dat de kans heel groot is dat het 1b wordt. Maar eerlijk gezegd zet daar een andere trainer met deze groep sukkels... gaat echt geen hol uitmaken. En idd wie haal je dan als trainer?
« Laatst bewerkt op: september 29, 2018, 08:50:53 pm door boerkens4ever »

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: september 29, 2018, 08:54:31 pm »
Ik vraag me toch oprecht af aan wat voor hallucinerende middelen Dury, Cordier en co hebben gezeten tijdens de afgelopen transferperiode...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.243
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: september 29, 2018, 08:57:21 pm »
Hij zat een tijdje geleden op de bank wegens zijn mentaliteit op training.
Waar halen jullie dit toch steeds?
1 persoon schrijft dit hier of op facebook, 10 nitwits vertellen dit verder en bam, we hebben de waarheid plots in pacht!
Zij die geregeld trainingen meepikken zullen beamen dat Thomas zich wel inzet op training.
Hij sukkelt al enkele weken met kleine kwaaltjes en is oud en ervaren genoeg om zelf aan te geven liever niet te spelen of in te vallen om de kans op een echte/zwaardere blessure te vermijden.

En wie ben jij meneer de moderator? Vraag me af of je door dit soort reacties wel legitimiteit hebt om als moderator van dit forum te dienen. Ik zit als sinds 1998 op het Essevee forum in al zijn versies, en heb immer respect voor andersman mening, maar mensen "nitwits" zonder enige grond te beginnen verwijten, zegt meer over u dan over hen.

De informatie over Buffel heb ik van de directe omgeving en is allesbehalve verzonnen. Nergens van facebook, dit forum of van andere 'nitwits'.

Ik hoop dat u inziet dat u als moderator faalt door bovenvermelde reactie. Ik ga er vanuit dat u dit ook zal inzien.
Met die nitwits doelde ik op niemand specifiek maar eerder op mensen op facebook die ergens iets opvangen, dit vervormen of uitvergroten en rondbazuinen waardoor anderen dit als waarheid gaan aanzien daar ze het meermaals te lezen krijgen...

De directe omgeving van ... kan dat zo/anders zien maar ik ben zelf heel vaak op de club aanwezig en pak dan ineens (een deel van) de training mee dus ik spreek uit eigen ervaring.

Als we Buffel hierop gaan pakken dan denk ik dat er verschillende basisspelers de bank of de tribune in mogen want er zijn er een aantal die niks tonen op training maar wel week na week mogen starten...

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: september 29, 2018, 09:17:40 pm »
Citaat van: boerkens4ever
een zever. Bij mij is ook de gelatenheid al toegetreden. In mijn achterhoofd weet ik dat de kans heel groot is dat het 1b wordt. Maar eerlijk gezegd zet daar een andere trainer met deze groep sukkels... gaat echt geen hol uitmaken. En idd wie haal je dan als trainer?

6 op 6 halen tegen Moeskroen voor de winter en het kan nog

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.657
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: september 29, 2018, 09:48:20 pm »
Dury is meestal gelaten in crisistijden.  Laatste jaar met Skulason, vorig jaar ook.  Dit is niet nieuw.  Hij is dit niet meester.  Wij kunnen met die spelers Veel beter doen,maar een voetballer zonder vertrouwen is niks.  We hadden vertrouwen de eerste drie matchen ,Dury himself heeft dit vertrouwen kapotgemaakt door rare wissels en rare opstellingen!
Hein bij Gent was op,bij Dury is het al zeker 2 jaar op.  Indien hij het goed voor heeft met Essevee dan vertrekt hij beter uit zichzelf.  Cruciaal is de wedstrijd tegen Moeskroen,winnen mag hij aanblijven, verliezen we die dan vertrekt hij beter.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.768
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: september 29, 2018, 09:59:01 pm »
ok, nog 2loodzware te gaan en dan wil ik echt da ze de kloten van hun lijf werken

Genk, Club, Antwerpen zijn ploegen die te hoog gegrepen zijn.
Die ervoor waren haalbaar maar DAAR liep het mis...
daar raapten we niet wat moest en kwam de twijfel
daarbij kwam het geprobeer en uiteenrukken van het vertrouwen

goed vandaag...
Marcq is stofzuiger maar opbouw kan hij niet
pas van meter lukt niet, traag van actie en lopen

Buffel, heeft voor mij nu helemaal afgedaan
dit zij zaken die je einde seizoen doet
niet midden een crisis, efkes merci zeggen aan tegenstander
MAAR dury ging hem voor met zijn bloemetjes aan Antwerpen
hun trainer en bestuur. Dus als Dury mag, buffel ook...
maar niet voor mij
DIT HOORT NIET
zijn match was ook ronduit flauw maar idd nog een van de betere

dury had een systeem...
5verdedigers die elkaar voor de voeten liepen
en die niet wisten wie ze moesten houden...
die wss zelfs ni wisten ist nu zone of mandekking...

depauw is het bewijs van armoede
als ge dienen moet blijven zetten...
verdedigd 5m mee en dan laten lopen
passen al helemaal niet


bogonda en harbaoui op de bank was het beste
systeem van Dury
keer laten rusten en tonen dat hij alternatieven heeft kuhkuh
alsook zijn inbreng van 5min voor soisola
die inviel in een dode ploeg

Traag
geen snelle actie
nul omschakeling
niemand durft de bal en speelt die dan kwijt omdat rap moe gaan
NUL combinaties

mo ik zei al
nog 2te gaan en dan ist van moeten...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: september 29, 2018, 10:29:20 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
29 september 2018
« Laatst bewerkt op: september 29, 2018, 10:59:41 pm door svennay »

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: september 29, 2018, 10:43:56 pm »
Meer en meer denk ik dat we hetzelfde scenario van Mechelen tegemoet gaan...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.243
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: september 29, 2018, 11:17:02 pm »
Dury is meestal gelaten in crisistijden.  Laatste jaar met Skulason, vorig jaar ook.  Dit is niet nieuw.  Hij is dit niet meester.  Wij kunnen met die spelers Veel beter doen,maar een voetballer zonder vertrouwen is niks.  We hadden vertrouwen de eerste drie matchen ,Dury himself heeft dit vertrouwen kapotgemaakt door rare wissels en rare opstellingen!
Hein bij Gent was op,bij Dury is het al zeker 2 jaar op.  Indien hij het goed voor heeft met Essevee dan vertrekt hij beter uit zichzelf.  Cruciaal is de wedstrijd tegen Moeskroen,winnen mag hij aanblijven, verliezen we die dan vertrekt hij beter.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nu het maximale uit gehaald wordt...
Als je weet dat Bossut, Walsh, De Fauw, Baudry, De Pauw, Bongonda, Harbaoui, Marcq, Bjordal, Madu en Heylen hier allemaal liepen tussen januari en mei 2018 kan je je toch niet voorstellen dat het nu zo vierkant draait terwijl er minstens 5-6 van hen in PO2 nog in de basis stonden?!
Het is dan toch geen kwestie van kwaliteit maar een kwestie van er geen geheel van te kunnen maken!

Ok, ons middenveld is niet hetzelfde als met een De Sart en Doumbia maar pas je systeem dan aan aan de spelers die je hebt en ga uit van eigen sterktes ipv de spelers in 7 verschillende systemen op 4 verschillende posities uit te proberen...
Zo is Soisalo bvb een jonge rechtsbuiten die eventueel ook op links kan spelen.
Breng je die jongen in minuut 86 in en moet hij vanuit de rug van de spits spelen dan vraag je er toch om dat die jongen zoekende is naar zijn plaats en door gebrek aan tijd en gevoel gewoon 5-6 minuten verloren loopt?!

Ik denk dat het tijd is dat onze T1 voor de spiegel gaat staan en aan zichzelf durft toegeven dat hij gefaald heeft door steeds te willen wisselen en dat hij moet inzien dat het anders kan en moet.
Spelers, die op hun beste positie staan, starten al met een mentaal voordeel t.o.v. nu en enkel dan kan je stappen vooruit zetten in een bepaald spelsysteem en het zelfvertrouwen...

Countervoetbal is misschien niet onze "identiteit" maar degradatievoetbal evenmin dus stap af van principes en maak er een ploeg van die kan spelen naar de eigen kwaliteiten en zo punten kan pakken. Van mijn part is het het lelijkste voetbal van België, zolang er punten gepakt worden zal het mij allemaal worst wezen...
Overleven, punten pakken en enkele plaatsjes stijgen zodat er terug ademruimte komt is de enige optie!
Pas als je in een veilige situatie zit kan je denken aan mooi voetbal...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.768
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: september 30, 2018, 06:13:36 am »
Ik kan me ook niet voorstellen dat er nu het maximale uit gehaald wordt...
Als je weet dat Bossut, Walsh, De Fauw, Baudry, De Pauw, Bongonda, Harbaoui, Marcq, Bjordal, Madu en Heylen hier allemaal liepen tussen januari en mei 2018 kan je je toch niet voorstellen dat het nu zo vierkant draait terwijl er minstens 5-6 van hen in PO2 nog in de basis stonden?!
Het is een kwestie van kwaliteit maar ook een kwestie van er geen geheel van te kunnen maken!

Doumbia en DeSart kwamen weinig in actie eind vorig seizoen
zij die nu spelen waren hoofdzakelijk onze kern...
enkel Faik en demir zijn nieuw in huidige veel gebruikte basis...

pas je systeem aan aan de spelers die je hebt en ga uit van eigen sterktes ipv de spelers in 7 verschillende systemen op 4 verschillende posities uit te proberen...
Zo is Soisalo bvb een jonge rechtsbuiten die eventueel ook op links kan spelen.
Breng je die jongen in minuut 86 in en moet hij vanuit de rug van de spits spelen dan vraag je er toch om dat die jongen zoekende is naar zijn plaats en door gebrek aan tijd en gevoel gewoon 5-6 minuten verloren loopt?!

De T1 zal nooit voor de spiegel gaat staan en aan zichzelf durven toegeven dat hij gefaald heeft door steeds te willen wisselen en inzien dat het anders kan en moet.
Spelers, die op hun beste positie staan, starten al met een mentaal voordeel t.o.v. nu en enkel dan kan je stappen vooruit zetten in een bepaald spelsysteem en het zelfvertrouwen...
Hij heeft een systeem... hij heeft een plan... om zijn koppigheid te bewijzen...

Countervoetbal is misschien niet onze "identiteit" maar degradatievoetbal evenmin dus stap af van principes en maak er een ploeg van die kan spelen naar de eigen kwaliteiten en zo punten kan pakken. Van mijn part is het het lelijkste voetbal van België, zolang er punten gepakt worden zal het mij allemaal worst wezen...
Overleven, punten pakken en enkele plaatsjes stijgen zodat er terug ademruimte komt is de enige optie!
Pas als je in een veilige situatie zit kan je denken aan mooi voetbal...

Sorry voor plagiaat... :)

de clubs van de laatste 4 (buiten vk die derby is en extra pigment)
en volgende 2 matchen mag je niet als referentie nemen...

die zijnte hoog gegrepen
ge moet er staan tegen charleroi met goeie prestatie en week erna punten pakken
gevoel da dury da nu ook als test ziet van we gaan proberen

in zijn interviews gooit hij constant de handdoek
wat ook geen voorbeeld is!

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: september 30, 2018, 08:54:05 am »
Zet maar heylen op plaats van marcq.
Loopt tenminste nog.

En bongonda ipv de pauw
En soisalo ipv buffel

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 09 : 29/09/2018 - 18.00u : KRC Genk - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: september 30, 2018, 09:37:06 am »
Het probleem is dat wij niet gewoon zijn om degradatievoetbal te spelen en ook niet om op de omschakeling te spelen.
Dat verontrust mij wat.
Elke week op voorhand de tegenstander bewieroken lijkt mij ook niet de beste motivatie.
We hebben idd de slechtste PLOEG in jaren.
Ge gaat mij toch niet zeggen dat we individueel allemaal slechte spelers hebben?
Kern is veel te klein,totaal onevenwichtig,duelkracht nihil ...maar we moeten het er mee doen.foute inschatting van bestuur,trainer.en over buffel....is gewoon gentlemen en geeft zich altijd voor de volle 100 procent.de Sart juigde niet bij zijn afgekeurde doelpunt tegen ons(wist dit nog niet).wellicht uit respect voor ons....