Auteur Topic: What if ...  (gelezen 51348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
What if ...
« Gepost op: februari 18, 2013, 12:20:19 am »
STEL
 
We blijven ook goed spelen in PO 1 en we halen een ticket voor (een voorronde van) de Europa league / Champions league...

Waar wordt er dan gespeeld?

Naar het schijnt is ons stadion (nog steeds) allesbehalve conform de Europese voorschriften en beschikken we, wat ons stadion betreft, niet over een Europese licentie. M.a.w. zolang er niks wordt aangepast EN we geen groen licht krijgen van de Europese commissie na een herkansing, mogen we opnieuw uitwijken. Inderdaad, opnieuw... Nadat KSV Waregem enkele decennia geleden al mocht uitwijken naar Kortrijk en nadat SV Zulte Waregem in 2006-2007 mocht uitwijken naar Gent, ziet het er naar uit dat we dit opnieuw gaan mogen doen. L' Histoire se r?p?te... Hip hoi  ::)

De vraag die rest is... waar naartoe?

Volgens mijn bron (cel veiligheid) is Lille geen optie, aangezien je niet mag uitwijken naar het buitenland. De heer Termont, burgemeester van Gent, zou (uit veiligheidsoverwegingen) dan weer weigerachtig staan om ons opnieuw te laten spelen in het Gentse Ottenstadion. Het nieuwe Arteveldestadion is (nog) niet Europees goedgekeurd. Daarenboven zou het me verwonderen dat ze Zulte Waregem als eerste Europees laten spelen in hun fonkelnieuw stadion. Brugge is dan terug weigerachtig omdat er al twee clubs / verenigingen op hun 'teer' grasmatje spelen.

Nu, als je blijft verderzoeken, komen, mits enkele kleine aanpassingen, enkel de verniewde Freethiel (Waasland-Beveren), Den Dreef (OHL) en Het Kiel (Beerschot AC) nog in aanmerking, tenzij je op Brussel of Luik wil spelen  ::)

Iemand een voorkeur?

 :(
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: What if ...
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2013, 01:04:40 am »
STEL
 
We blijven ook goed spelen in PO 1 en we halen een ticket voor (een voorronde van) de Europa league / Champions league...

Waar wordt er dan gespeeld?

Naar het schijnt is ons stadion (nog steeds) allesbehalve conform de Europese voorschriften en beschikken we, wat ons stadion betreft, niet over een Europese licentie. M.a.w. zolang er niks wordt aangepast EN we geen groen licht krijgen van de Europese commissie na een herkansing, mogen we opnieuw uitwijken. Inderdaad, opnieuw... Nadat KSV Waregem enkele decennia geleden al mocht uitwijken naar Kortrijk en nadat SV Zulte Waregem in 2006-2007 mocht uitwijken naar Gent, ziet het er naar uit dat we dit opnieuw gaan mogen doen. L' Histoire se r?p?te... Hip hoi  ::)

De vraag die rest is... waar naartoe?

Volgens mijn bron (cel veiligheid) is Lille geen optie, aangezien je niet mag uitwijken naar het buitenland. De heer Termont, burgemeester van Gent, zou (uit veiligheidsoverwegingen) dan weer weigerachtig staan om ons opnieuw te laten spelen in het Gentse Ottenstadion. Het nieuwe Arteveldestadion is (nog) niet Europees goedgekeurd. Daarenboven zou het me verwonderen dat ze Zulte Waregem als eerste Europees laten spelen in hun fonkelnieuw stadion. Brugge is dan terug weigerachtig omdat er al twee clubs / verenigingen op hun 'teer' grasmatje spelen.

Nu, als je blijft verderzoeken, komen, mits enkele kleine aanpassingen, enkel de verniewde Freethiel (Waasland-Beveren), Den Dreef (OHL) en Het Kiel (Beerschot AC) nog in aanmerking, tenzij je op Brussel of Luik wil spelen  ::)

Iemand een voorkeur?

 :(
Ok? ik volg mee met STEL

Moeskroen? heel goed onderhouden en Moeskroen heeft daar zelf ook nog europese matchen gespeeld. Mits wat aanpassingen zie ik ons perfect daar spelen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: What if ...
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2013, 02:59:25 pm »
STEL
 
We blijven ook goed spelen in PO 1 en we halen een ticket voor (een voorronde van) de Europa league / Champions league...

Waar wordt er dan gespeeld?

Naar het schijnt is ons stadion (nog steeds) allesbehalve conform de Europese voorschriften en beschikken we, wat ons stadion betreft, niet over een Europese licentie. M.a.w. zolang er niks wordt aangepast EN we geen groen licht krijgen van de Europese commissie na een herkansing, mogen we opnieuw uitwijken. Inderdaad, opnieuw... Nadat KSV Waregem enkele decennia geleden al mocht uitwijken naar Kortrijk en nadat SV Zulte Waregem in 2006-2007 mocht uitwijken naar Gent, ziet het er naar uit dat we dit opnieuw gaan mogen doen. L' Histoire se r?p?te... Hip hoi  ::)

De vraag die rest is... waar naartoe?

Volgens mijn bron (cel veiligheid) is Lille geen optie, aangezien je niet mag uitwijken naar het buitenland. De heer Termont, burgemeester van Gent, zou (uit veiligheidsoverwegingen) dan weer weigerachtig staan om ons opnieuw te laten spelen in het Gentse Ottenstadion. Het nieuwe Arteveldestadion is (nog) niet Europees goedgekeurd. Daarenboven zou het me verwonderen dat ze Zulte Waregem als eerste Europees laten spelen in hun fonkelnieuw stadion. Brugge is dan terug weigerachtig omdat er al twee clubs / verenigingen op hun 'teer' grasmatje spelen.

Nu, als je blijft verderzoeken, komen, mits enkele kleine aanpassingen, enkel de verniewde Freethiel (Waasland-Beveren), Den Dreef (OHL) en Het Kiel (Beerschot AC) nog in aanmerking, tenzij je op Brussel of Luik wil spelen  ::)

Iemand een voorkeur?

 :(
Ok? ik volg mee met STEL

Moeskroen? heel goed onderhouden en Moeskroen heeft daar zelf ook nog europese matchen gespeeld. Mits wat aanpassingen zie ik ons perfect daar spelen.

Vorige week stond in het Wekelijks nieuws dat we al een soort voorakkoord hebben met AA Gent.
Ook zou PDC willen kijken wat het kost om ons stadion op korte termijn goed te krijgen naar Europese norm. Maar dit zal wss te duur uitvallen.

Moeskroen zie ik dan al ideale oplossing, bij mijn weten moet men Europees geen veldverwarming hebben.

Voldoet Schiervelde ook niet aan de normen, die hebben toch een bepaald aantal zitjes?

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: What if ...
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2013, 04:30:58 pm »
Naar het schijnt moeten het zitjes zijn met een rugleuning en minimum 1500 in totaal. Loges en stoeltjes in het vroegere bezoekersvak samen zijn dit er op dit moment zo'n 900-tal, m.a.w. te weinig om nog maar in aanmerking te komen voor een positief advies. Daarenboven zouden 600 stoeltjes met rugleuning weinig verschil uitmaken, wetende dat je dan maar 1500 man mag ontvangen voor een Europees duel.

Soit, dit is dan nog maar ??n van de aanpassingen die nodig zouden zijn...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: What if ...
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2013, 04:48:48 pm »
Heb eens zitten opzoeken of er een duidelijke lijst is van criteria waaraan ons stadion zou moeten voldoen:
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_stadium_categories

Om Europees te spelen, moet het stadion gekwalificeerd worden in categorie 4. Wat het meest op valt, is dat er geen staanplaatsen mogen zijn.

Is natuurlijk wel van Wiki, weet niet of dit 100% betrouwbaar is, laat staan up to date.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: What if ...
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2013, 05:34:16 pm »
Zou schitterend zijn dat we in het arteveldestadion onze matchen zouden afwerken.  Dat zou pijnlijk zijn voor haha gent.  Maar liefst gewoon in ons eigen stadion.  Zou ook niet slecht zijn voor de toekomst van ons nieuwe stadion.  Voor de eer van de club en bestuur is dit ook best pijnlijk om niet in eigen stad en stadion te kunnen spelen.  Ook naar de sponsers toe, enz...  Msh komt er dan opnieuw een extra boost om dat stadion echt eens in stroomversnelling te steken.  Als supporter vind ik het pijnlijk om naar een andere stad van een andere pro leage ploeg te moeten trekken.  Je loopt ook minstens 2000 fans mis.  Thuis spelen we zeker voor de 10000 man vol huis en indien het stadion het zou toelaten nog meer indien redelijk aantrekkelijke affiche(s). In gent voor 8000-8500, tenzij een mega aantrekkelijke affiche.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 05:40:03 pm door essevee007 »

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: What if ...
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2013, 08:32:13 pm »
vorige keer was de burgemeester aan het klagen dat het jammer was dat we moesten uitwijken naar gent. Vooral voor de cafe's en dergelijke. Wel mochten we europees halen dan kan hij daar nog eens over zagen. En er is maar 1 optie en dat is terug naar gent gaan spelen andere optie is eigenlijk uitgesloten denk ik.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: What if ...
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2013, 08:37:00 pm »
ik vond het alvalst leuk in gent leuke herinneringen daar : moskou, praag, ajax , newcastle  :)

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: What if ...
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2013, 09:03:41 pm »
Ze gaan ons nooit in hun nieuwe stadion de "openingsmatch" laten spelen h?. ALS we Europees halen zal het wel in het huidige Ottenstadion nog zijn vermoed ik, zoals onze vorige campagne dus.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: What if ...
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2013, 10:13:38 pm »
Ze gaan ons nooit in hun nieuwe stadion de "openingsmatch" laten spelen h?. ALS we Europees halen zal het wel in het huidige Ottenstadion nog zijn vermoed ik, zoals onze vorige campagne dus.

Toch zou het zooo awesome zijn  8)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: What if ...
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2013, 10:27:30 am »
Ze gaan ons nooit in hun nieuwe stadion de "openingsmatch" laten spelen h?. ALS we Europees halen zal het wel in het huidige Ottenstadion nog zijn vermoed ik, zoals onze vorige campagne dus.

Smijten ze het Ottenstadion niet gewoon plat als het nieuwe er staat?

Ik lees hier verder, we verliezen 2000 fans door ergens anders te spelen.
Ik weet niet of jij (essevee007) je de matchen in de Uefa Cup nog goed kan herinneren? Daar zat het Ottenstadion aardig vol!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: What if ...
« Reactie #11 Gepost op: februari 19, 2013, 11:16:31 am »
Ze gaan ons nooit in hun nieuwe stadion de "openingsmatch" laten spelen h?. ALS we Europees halen zal het wel in het huidige Ottenstadion nog zijn vermoed ik, zoals onze vorige campagne dus.

Smijten ze het Ottenstadion niet gewoon plat als het nieuwe er staat?

Ik lees hier verder, we verliezen 2000 fans door ergens anders te spelen.
Ik weet niet of jij (essevee007) je de matchen in de Uefa Cup nog goed kan herinneren? Daar zat het Ottenstadion aardig vol!

Dat klopt! Maar in eigen stad, trek je zeker een pak meer volk.  Wat maar normaal is ook. 
En wat je zegt over het Ottenstadion.  Denk dat die ook plat gesmeten wordt, voor bedrijven of woonwijk?

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: What if ...
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2013, 11:57:20 am »
Ze gaan ons nooit in hun nieuwe stadion de "openingsmatch" laten spelen h?. ALS we Europees halen zal het wel in het huidige Ottenstadion nog zijn vermoed ik, zoals onze vorige campagne dus.

Smijten ze het Ottenstadion niet gewoon plat als het nieuwe er staat?

Ik lees hier verder, we verliezen 2000 fans door ergens anders te spelen.
Ik weet niet of jij (essevee007) je de matchen in de Uefa Cup nog goed kan herinneren? Daar zat het Ottenstadion aardig vol!

Dat klopt! Maar in eigen stad, trek je zeker een pak meer volk.  Wat maar normaal is ook. 
En wat je zegt over het Ottenstadion.  Denk dat die ook plat gesmeten wordt, voor bedrijven of woonwijk?

Er komt idd een woonwijk op de plaats van het Ottenstadion.

Offline Cypher

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: What if ...
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2013, 01:11:45 pm »
Volgens RTBF is de Belgische co?ffici?nt zo goed dat de 2e in de stand geen voorronde meer moet spelen in CL!  Da zou pas prachtig zijn!  + ? 15m, da zijn 3 Malanda's ;-))

We mogen wel ne keer dromen ?

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: What if ...
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2013, 01:50:13 pm »
Dat is onmogelijk (volgens mij).

Dit seizoen eindigen we 10e in de coef stand. De voorbije jaren stond Nederland altijd voor ons (8e of 9e) en daar moest de 2e nog altijd voorrondes spelen de voorbije jaren (3e voorronde ?n 4e voorronde in het niet-kampioenenspoor).

Dit zijn niet de grootste kleppers, maar wel ploegen die 2e of 3e eindigden in grote competitie zoals Benfica, Lille, Fenerbache, Schalke04 ...

Verlies je de 3e voorronde, dan mag je nog de vierde ronde spelen in de EL kwalificatie, verlies je in de 4e voorronde, dan ben je wel automatisch geplaatst voor de groepsfase van de EL. Win je 2 voorrondes, dan is het CL time.

Dus 2e eindigen is zowiezo goed voor 2  europese verplaatsingen volgens mij.  8)

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: What if ...
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2013, 03:47:37 pm »
Volgens RTBF is de Belgische co?ffici?nt zo goed dat de 2e in de stand geen voorronde meer moet spelen in CL!  Da zou pas prachtig zijn!  + ? 15m, da zijn 3 Malanda's ;-))

We mogen wel ne keer dromen ?

Als dat zo is dan gaat dat pas in vanaf volgend jaar.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: What if ...
« Reactie #16 Gepost op: februari 20, 2013, 08:46:12 am »
Tegenslag.... We gaan al zeker een uur mogen rijden om Europees voetbal te zien. Termont zegt NEE.

Play-off 1 is een feit, de kans op Europees voetbal zeer re?el. En dus zoekt Zulte Waregem volop naar een stadion waar het in dat geval kan spelen. Van het Gentse stadsbestuur kregen de West-Vlamingen alvast een njet.

Eerst liet afgevaardigd bestuurder Patrick Decuyper onderzoeken wat het zou kosten om het Regenboogstadion op korte termijn aan te passen aan de UEFA-normen. Daarvoor moesten onder meer 1000 zitjes met een rugleuning van dertig centimeter bevestigd worden, die later eventueel gebruikt konden worden in het vernieuwde stadion, en was een verbreding van het veld nodig. Die kost bleek echter te groot.

Eerder had hij al het bestuur van AA Gent gevraagd of Zulte Waregem eventueel weer gebruik kon maken van het Ottenstadion (zoals tijdens de Europese campagne in het seizoen 2006-2007, tegen onder meer Ajax en Newcastle) of van het nieuwe stadion op de Arteveldesite. Michel Louwagie ging akkoord, maar verwees meteen door naar het Gentse stadsbestuur, dat daarvoor toestemming moet geven.

Decuyper stootte echter op een njet van burgemeester Dani?l Termont. Het Ottenstadion, waar de buurtbewoners niet meer staan te springen voor Europese wedstrijden, bleek geen optie, evenmin als het nieuwe stadion, wegens veiligheidsredenen (te weinig politie).

Zulte Waregem kwam zo terecht in Brugge (Jan Breydel), Antwerpen (Het Kiel) en Brussel (Heizelstadion). ?Die drie stadions hebben we opgegeven in ons licentiedossier?, zegt woordvoerder Cedric Tack in Sport/Voetbalmagazine. ?Een definitieve beslissing volgt pas later, want de respectieve stadsbesturen moeten dat nog voorleggen op hun schepencolleges.?

In het dossier over het vernieuwde Regenboogstadion zijn de onderhandelingen tussen de club, het stadsbestuur en projectontwikkelaar Rainbow over een ?ontvetting? van het project nog volop aan de gang. Bij Rainbow verwachten ze dat die minstens nog een paar maand duren. Verwacht wordt dat de start van de verbouwingen ten vroegste begin 2016 aanvatten.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: What if ...
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2013, 11:16:21 am »
Dit kost ons een pak fans en vooral sfeer.  Vooral als het in de heizel wordt, brrrr.  En in Brugge?  3 ploegen op 1 plein?  Dat zal wel ook niet lukken zekerst?  En dan het Kiel?  Een west-vlaming in de zogezegde elite stad antwerpen?  Pfff... Als het zo ver is, doet dit pijn, als waregemnaar naar een andere stad trekken van een andere pro leage ploeg.  Enkel gent zou een troost geweest zijn.  Een nieuw stadion en gent eens jaloers maken en toch een stuk dichterbij dan al de rest.
En wat betreft het stadion, dat blijft maar langer duren.  2016 nu?  We zijn tegen dan ook ongeveer een 10 jaar bezig hiermee.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: What if ...
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2013, 11:16:54 am »
Mijn 1ste optie is dan toch wel Het Kiel!
Klein en gezellig, en dat kunnen we redelijk vol krijgen denk ik.

In Brugge zouden daar zowat 15.000 lege zitplaatsen zijn en in het Koning Boudewijn stadion zou al helemaal belachelijk zijn. dar zou 3/4 van het stadion gewoon leeg zijn.

Gewoon belachelijk dat het niet in Gent mag, maarja.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: What if ...
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2013, 11:39:53 am »
Mijn 1ste optie is dan toch wel Het Kiel!
Klein en gezellig, en dat kunnen we redelijk vol krijgen denk ik.

In Brugge zouden daar zowat 15.000 lege zitplaatsen zijn en in het Koning Boudewijn stadion zou al helemaal belachelijk zijn. dar zou 3/4 van het stadion gewoon leeg zijn.

Gewoon belachelijk dat het niet in Gent mag, maarja.

Nja, maar geef toe dat het piekt om als west-vlaming vol trots van zijn ploeg te moeten trekken naar een andere stad en stadion van een andere pro leage club, en dan nog bij de oppernekken van antwaaarpen stad.

Ja brugge, als zij europa leage spelen tegen een mindere tegenstander zit er zelfs maar 16 000 man.  Dus denk dat we op een uurtje van waregem ook max 15000 halen.  Kon boudewijnstadion is al helemaal belachelijk, zelfs al trekken we 20000 man, het blijft, kil, sfeerloos en voor meer dan de helft leeg.  Qua stadion is het kiel inderdaad het beste.