Auteur Topic: [07] ROSENTHAL Tom - ex speler  (gelezen 3574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
[07] ROSENTHAL Tom - ex speler
« Gepost op: april 28, 2015, 11:10:34 am »
Rosenthal: "Niemand had er rekening mee gehouden"
28 April 2015 10:40 via voetbalnieuws.be

Tom Rosenthal mocht zaterdag zijn eerste volledige competitiematch spelen in het eerste elftal van Zulte Waregem. De zoon van ex-Club Brugge-speler Ronny Rosenthal reageert tevreden. "Dit geeft me een goed gevoel", zegt hij aan Het Nieuwsblad.

"Niemand had er rekening mee gehouden, maar ik tekende in augustus en mocht pas vanaf 1 januari spelen van de FIFA. Ik werd pas in september 18 en dus kon ik mijn licentie maar krijgen bij de volgende transferperiode." Rosenthal had sindsdien wel te kampen met blessures. "Bovendien ging het niet zo goed met de ploeg en dan moet je als jongere begrijpen dat de coach terugvalt op zijn meest ervaren spelers."

"Ik heb hard moeten werken om het matchritme te halen. Mijn vader zei me dat Francky Dury de ideale coach voor me was. Ik weet dat het een moeilijk seizoen was voor de club en voor mij, maar ik hoop volgend seizoen door hard te werken ook meer kansen te krijgen", aldus het 18-jarige talent.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/178853/Rosenthal:_Niemand_had_er_rekening_mee_gehouden

Profiel op Transfermarkt : http://www.transfermarkt.nl/tom-rosenthal/profil/spieler/223248
Waarde : 200.000? (5/10/2014)
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2017, 07:49:59 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] ROSENTHAL Tom - speler
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2015, 11:11:48 am »
Onzen Tom, staat aan de deur te koppen als vaste speler van de selectie.
Verdient dus zijn eigen topic.

Voor mij is Tom een van de spelers die 'mogelijks' zal gaan doorbreken in seizoen 2015-2016.

Wat denken jullie?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [07] ROSENTHAL Tom - speler
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2015, 11:48:14 am »
Ik hoop het! Zie wel potentieel in die jongen en geloof er wel in! Maar wat zijn nu precies zijn sterke punten. Is het een nummer 10 of toch eerder een 8 ?
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [07] ROSENTHAL Tom - speler
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2015, 11:49:17 am »
Ze gaan dan toch eerst zijn contract moeten verlengen... Nog 1 jaar, anders is het te laat. Hij omschrijft zichzelf als een box-to-box speler. Dus eerder een 8

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [07] ROSENTHAL Tom - speler
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2015, 06:15:44 pm »
Ik heb zo'n goed vermoeden dat Rosenthal onze nieuwe spelverdeler en aanjager wordt. Hij doet mij zo'n beetje denken aan Thorgan in het prille begin. Vergeet niet, in zijn eerste invalbeurten en volledige matchen liep Thorgan zich te pletter zonder veel rendement. Maar op zeer korte tijd kwam er meer en meer effici?ntie in zijn spel en begon hij op zijn kousevoeten onze spelverdeler te worden, gekoppeld  een geweldige vechtlust.
Rosenthal ziet er mij ook zo'n type uit. Hij heeft het in ieder geval al in de voeten en zeker in het hoofd. Ik verwacht er volgend seizoen veel van.     

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.181
Re: [07] ROSENTHAL Tom - speler
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2015, 06:07:39 pm »
Ik heb zo'n goed vermoeden dat Rosenthal onze nieuwe spelverdeler en aanjager wordt. Hij doet mij zo'n beetje denken aan Thorgan in het prille begin. Vergeet niet, in zijn eerste invalbeurten en volledige matchen liep Thorgan zich te pletter zonder veel rendement. Maar op zeer korte tijd kwam er meer en meer effici?ntie in zijn spel en begon hij op zijn kousevoeten onze spelverdeler te worden, gekoppeld  een geweldige vechtlust.
Rosenthal ziet er mij ook zo'n type uit. Hij heeft het in ieder geval al in de voeten en zeker in het hoofd. Ik verwacht er volgend seizoen veel van.   

Rosenthal is meer een 8.
En weer verschillend van Delaplace en Kums.
Meer een loper (box-to-box) maar niet met die versnelling van een Delaplace.
Ook geen voetballer zoals Kums, eerder iemand die zelf een man probeert uit te spelen.

Een basisplaats volgend seizoen is mss wat veel, maar zou toch zeker de vaste vervanger van Jorgensen moeten worden. Of het kan dat Dury andere plannen met hem heeft (als 10 zoals jij zegt)