Auteur Topic: PDC fraudedossier  (gelezen 11999 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.628
  • Essevee!
PDC fraudedossier
« Gepost op: maart 02, 2019, 03:59:17 pm »
Patrick Decuyper word vervolgd voor ( miljoenen ) fraude mrt zonnepanelen! Info: nieuwsblad

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2019, 12:02:22 am »
Patrick Decuyper word vervolgd voor ( miljoenen ) fraude mrt zonnepanelen! Info: nieuwsblad

Oud nieuws, zat er al even aan te komen, lang leve de belgische zonnekoning

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2019, 06:13:22 pm »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2019, 07:27:20 pm »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Dankzij hem hebben we toch kunnen genieten van T. Hazard  :D

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2019, 09:20:52 am »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Dankzij hem hebben we toch kunnen genieten van T. Hazard  :D

Die is hem stoemelings in de schoot geworpen geweest. Daarna heeft hij deze club bijna ten gronde gericht.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2019, 11:59:42 am »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Dankzij hem hebben we toch kunnen genieten van T. Hazard  :D

Die is hem stoemelings in de schoot geworpen geweest. Daarna heeft hij deze club bijna ten gronde gericht.

Hoe zijn wij plots in contact gekomen met Chelsea om T Hazard te kunnen huren?
Kan me moeilijk inbeelden dat PDC contacten had met Chelsea ...
En een daarbij komende vraag ... waarom is na de goede uitleen beurt van Thorgan nooit geen nieuwe speler uitgeleend? We hebben hem beter gemaakt, gelanceerd en zijn marktwaarde enorm laten stijgen.


Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #6 Gepost op: maart 14, 2019, 12:55:16 pm »
Rustig gasten, ik was maar wat aan het zeveren...

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #7 Gepost op: maart 14, 2019, 01:15:15 pm »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Dankzij hem hebben we toch kunnen genieten van T. Hazard  :D

Die is hem stoemelings in de schoot geworpen geweest. Daarna heeft hij deze club bijna ten gronde gericht.

Hoe zijn wij plots in contact gekomen met Chelsea om T Hazard te kunnen huren?
Kan me moeilijk inbeelden dat PDC contacten had met Chelsea ...
En een daarbij komende vraag ... waarom is na de goede uitleen beurt van Thorgan nooit geen nieuwe speler uitgeleend? We hebben hem beter gemaakt, gelanceerd en zijn marktwaarde enorm laten stijgen.


Dat verhaal is toch gekend?
PDC was op de Olympische spelen in Londen, kwam er in de Belgian House de Hazards tegen en kende ook hun manager John Bico. Is daar beginnen lobby'en om Thorgan te verhuren aan Waregem.
Volledig zijn verdienste dus maar dat hij nogal wat toegevingen heeft moeten doen aan Bico is natuurlijk ook gekend.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2019, 05:45:20 pm »
Er zijn maar 2 dingen die PDC goed heeft gedaan in mijn ogen:

- T. Hazard gehaald
- Tijdelijke tribune achter doel (Vak X)
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2019, 07:12:06 pm »
Was idd al lang geweten. Ik zeg het al jaren, PDC is een paljas eerste klas en zijn enige bedrijf dat ooit succesvol is geweest, was het dus alleen maar door het oplichten van de staatskas.

Dankzij hem hebben we toch kunnen genieten van T. Hazard  :D

Die is hem stoemelings in de schoot geworpen geweest. Daarna heeft hij deze club bijna ten gronde gericht.

Hoe zijn wij plots in contact gekomen met Chelsea om T Hazard te kunnen huren?
Kan me moeilijk inbeelden dat PDC contacten had met Chelsea ...
En een daarbij komende vraag ... waarom is na de goede uitleen beurt van Thorgan nooit geen nieuwe speler uitgeleend? We hebben hem beter gemaakt, gelanceerd en zijn marktwaarde enorm laten stijgen.


Dat verhaal is toch gekend?
PDC was op de Olympische spelen in Londen, kwam er in de Belgian House de Hazards tegen en kende ook hun manager John Bico. Is daar beginnen lobby'en om Thorgan te verhuren aan Waregem.
Volledig zijn verdienste dus maar dat hij nogal wat toegevingen heeft moeten doen aan Bico is natuurlijk ook gekend.

Maar we weten ook wie toegestemd heeft met die toegevingen... maar daar is nooit een drama van gemaakt.
Soit, we gaan hier geen oude koeien uit de gracht halen. We hebben niets meer met hem te maken.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2020, 08:42:08 am »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2020, 10:48:40 am »
Allee, Patje, de man die alles ging verslaan, kan een jaarke gaan brommen int prison  ;D


Citaat
Zonnepanelenkoning Patrick Decuyper veroordeeld tot 2 jaar gevangenis voor fraude met groenestroomcertificaten

Gewezen zonnepanelenkoning en ex-CEO van Zulte-Waregem en Antwerp Patrick Decuyper is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 2 jaar, waarvan de helft met uitstel, voor miljoenenfraude met groenestroomcertificaten via ex-marktleider Enfinity.
Het dossier draait rond zonnepanelen die Enfinity plaatste op de daken van de Balta-fabriek in Oudenaarde, de magazijnen van de houtgroep Cras in Deerlijk langs de E17, en het hoofdkantoor van de tapijtengroep Associated Weavers in Ronse. In de aanvragen voor de groenestroomcertificaten stond te lezen dat de zonnepanelen al in 2010 in dienst waren genomen, terwijl de installaties op dat moment nog in opbouw waren en pas het jaar nadien volledig klaar waren. In 2010 was een groenestroomcertificaat nog 350 euro waard, terwijl dat in de eerste helft van 2011 nog maar 330 euro was, en later nog lager.

De fraude werd mee mogelijk gemaakt door een controleur die voor keurdersbureau BTV, het Technisch Bureau Verbrugghen, werkte. Die man, Patrick V.R., gaf toe dat hij de drie betrokken werden in december 2010 en januari 2011 bezocht, toen vaststelde dat de installaties allesbehalve klaar waren maar wel keuringsverslagen opstelde waaruit moest blijken dat de installaties al op 31 december 2010 in orde waren. Volgens V.R. werd hij door Decuyper onder druk gezet om die vervalsingen te plegen.

V.R. werd vrijdag veroordeeld tot een gevangenisstraf van 3 jaar, waarvan 2 jaar met uitstel, terwijl Decuyper 2 jaar cel, waarvan de helft met uitstel, kreeg. Drie andere verdachten kregen celstraffen van 18 maanden tot 2 jaar, waarvan ook de helft met uitstel. Vier bedrijven, waarbij Enfinity, kregen boetes opgelegd van 144.000 en 288.000 euro. De verschillende betrokkenen moeten Fluvius ook een schadevergoeding betalen die meer dan 13 miljoen euro bedraagt. Drie personen en een bedrijf werden volledig vrijgesproken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200612_04989039

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2020, 11:06:07 am »
Weet niet of een gevangenisstraf de oplossing is. Boete en andere dingen sowieso.. Maar prison..
SV TILL I DIE

Offline John Doe

  • Leden
  • Berichten: 7
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2022, 07:55:37 pm »

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #14 Gepost op: maart 25, 2022, 11:17:03 pm »
Niet echt fraude, maar volgende slachtoffer PDC:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/23/sk-ronse-houdt-op-het-einde-van-seizoen-op-te-bestaan/
mooie oplossing : schaalvergroting op dat niveau is ook nodig in de streek.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #15 Gepost op: maart 26, 2022, 12:22:13 am »
Niet echt fraude, maar volgende slachtoffer PDC:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/23/sk-ronse-houdt-op-het-einde-van-seizoen-op-te-bestaan/
mooie oplossing : schaalvergroting op dat niveau is ook nodig in de streek.

Artikel klopt niet, FC Ronse bestond sinds 1908, KVK Ronse bestaat sinds 1987 en is een fusieploeg tussen FC Ronse en Assa Ronse. Stamnummer 38 was het stamnummer van Assa Ronse.

Offline John Doe

  • Leden
  • Berichten: 7
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #16 Gepost op: maart 26, 2022, 07:47:41 am »
Ja, het stichtingsjaar van den SK is inderdaad is de kern van dit artikel  ::)
Als je zo redeneert bestaat essevee ook nog maar 20 jaar. Ik denk er hier wel een paar zitten die op hun achterste poten gaan staan bij die stelling.

Anyway, die discussie is voor ergens anders. Wat ik met dit artikel vooral wilde aangeven is dat flierefluiter PDC er weer een potje van gemaakt heeft bij zijn nieuwe club.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: PDC fraudedossier
« Reactie #17 Gepost op: maart 26, 2022, 10:09:08 am »
Ja, het stichtingsjaar van den SK is inderdaad is de kern van dit artikel  ::)
Als je zo redeneert bestaat essevee ook nog maar 20 jaar. Ik denk er hier wel een paar zitten die op hun achterste poten gaan staan bij die stelling.

Anyway, die discussie is voor ergens anders. Wat ik met dit artikel vooral wilde aangeven is dat flierefluiter PDC er weer een potje van gemaakt heeft bij zijn nieuwe club.
was al een puinhoop toen ie daar aankwam. Ronse heeft jarenlang boven zijn stand geleefd. PDC heeft alleen de laatste duw gegeven. Maar goed : dit komt wel goed. Ze bouwen daar een nieuwe regioclub. Zo moet het eigenlijk.