Auteur Topic: [07] BUFFEL Thomas  (gelezen 8083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
[07] BUFFEL Thomas
« Gepost op: augustus 18, 2018, 12:09:53 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
17 augustus 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] BUFFEL Thomas
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2018, 01:03:55 pm »
Moet toch een sterke persoonlijkheid zijn, of hij kan buitenshuis heel goed komedie spelen.
Voetbal op topniveau spelen én 3 jaar kopzorgen voor je zieke vrouw.
Ik zou het mijn ergste vijand niet toewensen ...  :-X

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [07] BUFFEL Thomas
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:46:58 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
18 augustus 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [07] BUFFEL Thomas
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2019, 10:08:31 am »
Buffel hakt knoop door en stopt als profvoetballer
25 Mei 2019 08:04 via voetbalnieuws.be

Het seizoen zit er alweer op, dat betekent voor verschillende voetballers ook meteen het definitieve einde van hun carrière. En dat niet alleen op internationaal niveau. In België kondigden onder meer Mbaye Leye en Tim Matthys hun pensioen al aan, ook Thomas Buffel volgt nu hun voorbeeld.

De oud-speler van onder meer Feyenoord, Rangers en KRC Genk, dubde al een tijdje over zijn mogelijke pensioen als profvoetballer. Tegenover Het Laatste Nieuws bevestigt hij nu dat zijn schoenen aan de haak worden gehangen. "Na ruim twintig jaar afscheid nemen van je grootste passie is moeilijk. Daarom wachtte ik ook zo lang om het openbaar te maken. Tot ná het seizoen. Ik wou niet dat er te veel nadruk zou liggen op mijn laatste match. Zeker omdat mijn band met Genk groter was dan die met Zulte Waregem", vertelt hij.

Voor Buffel was het dan ook zwaar om telkens te pendelen tussen Waregem en Hasselt. Bovendien begon hij ook steeds meer fysieke ongemakken te ondervinden. "Tot de winterstop speelde ik nog alles, maar dan was ik nooit meer honderd procent door een vervelende enkelblessure waar ik niet van verlost geraakte. Dat zette me aan het denken. Ik ben 38, dan is nog een jaar pendelen niet meer nodig."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/416345/buffel-hakt-knoop-door-en-stopt-als-profvoetballer

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [07] BUFFEL Thomas
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2019, 10:47:41 am »
Buffel hakt knoop door en stopt als profvoetballer
25 Mei 2019 08:04 via voetbalnieuws.be

Het seizoen zit er alweer op, dat betekent voor verschillende voetballers ook meteen het definitieve einde van hun carrière. En dat niet alleen op internationaal niveau. In België kondigden onder meer Mbaye Leye en Tim Matthys hun pensioen al aan, ook Thomas Buffel volgt nu hun voorbeeld.

De oud-speler van onder meer Feyenoord, Rangers en KRC Genk, dubde al een tijdje over zijn mogelijke pensioen als profvoetballer. Tegenover Het Laatste Nieuws bevestigt hij nu dat zijn schoenen aan de haak worden gehangen. "Na ruim twintig jaar afscheid nemen van je grootste passie is moeilijk. Daarom wachtte ik ook zo lang om het openbaar te maken. Tot ná het seizoen. Ik wou niet dat er te veel nadruk zou liggen op mijn laatste match. Zeker omdat mijn band met Genk groter was dan die met Zulte Waregem", vertelt hij.

Voor Buffel was het dan ook zwaar om telkens te pendelen tussen Waregem en Hasselt. Bovendien begon hij ook steeds meer fysieke ongemakken te ondervinden. "Tot de winterstop speelde ik nog alles, maar dan was ik nooit meer honderd procent door een vervelende enkelblessure waar ik niet van verlost geraakte. Dat zette me aan het denken. Ik ben 38, dan is nog een jaar pendelen niet meer nodig."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/416345/buffel-hakt-knoop-door-en-stopt-als-profvoetballer
Hoe verrassend allemaal.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [07] BUFFEL Thomas
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2019, 09:04:36 pm »
THOMAS BUFFEL NIEUWE ASSISTENT-BONDSCOACH U19
09 september 2019 via belgianfootball.be

Voormalig Rode Duivel Thomas Buffel volgt Tim Smolders op als assistent-bondscoach bij de jonge Rode Duivels U19.

De U19 werken in Tubeke een stage af met twee oefenduels. Zaterdag verloren ze nipt van Portugal (1-2), dinsdag nemen ze het om 13u00 op tegen Tsjechië.

Bondscoach Jacky Mathijssen verwelkomde naast enkele nieuwe spelers met Thomas Buffel ook een nieuw staflid. De 35-voudige Rode Duivel volgt Tim Smolders op als T2.

Thomas Buffel (°1981) verzamelde tussen 2002 en 2013 vijfendertig caps voor de Rode Duivels. Daarvoor doorliep hij alle categorieën bij de nationale jeugdteams, van U15 tot en met U21. Hij beëindigde eind vorig seizoen een lange carrière als profvoetballer.

Bron: https://www.belgianfootball.be/nl/nieuws/thomas-buffel-nieuwe-assistent-bondscoach-u19