Auteur Topic: Beneliga  (gelezen 5722 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline superjood

  • Leden
  • Berichten: 482
Re: Beneliga
« Reactie #20 Gepost op: april 01, 2009, 10:51:30 pm »
de nederlanders hebben groot gelijk,
twente, heerenveen,... hebben een budget dat even groot is of groter dan dat van vb klup,
hun stadions zijn veel moderner en gezelliger, ze trekken veel meer toeschouwers,...

Het is eigenlijk geen kwestie van gelijk hebben, het is een kwestie van weten hoe je iets moet aanpakken...

Idd, denk dat de begroting van Twente dit seizoen al rond de 30 miljoen euro schommelt, en wees gerust het groeit nog steeds...  De ene werken zijn nog maar gedaan, straks beginnen opnieuw werken zodat er alle veertien dagen toch bijna 40.000 toeschouwers in de Grolsh Veste zullen zitten.

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Beneliga
« Reactie #21 Gepost op: april 01, 2009, 11:20:46 pm »
Nja, van aanpakken weten, volgens mij zit de wortel nog veel dieper: de Belgische overheden.

De stadionplannen van Club Brugge, Anderlecht struikelen steeds weer over de procedures op het dossiersniveau, en daar durf ik onze plannen ondertussen ook al bij te rekenen.
Bij de bouw van het Artevelde Stadion heb ik ook het gevoel dat niet alles vlotjes verloopt.

Kan je deze clubs dan een gebrek aan ambitie of 'van aanpakken weten' verwijten?
Wanbeleid in de politiek en de KBVB zorgt al jaren voor de stille dood van ons voetbal en de competitiehervorming zal daar zeker geen verandering in brengen, in tegendeel.

Veel teams zullen constant de hete adem van het degradatiemonster in de nek voelen.
Moeten die clubs dan verondersteld zijn een langetermijnsbeleid te voeren en jeugd te laten doorstromen?
Zullen de grote clubs dan nog de uitdaging en de stimulans hebben om zich te verbeteren wanneer de concurrentie weg valt?



Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Beneliga
« Reactie #22 Gepost op: april 05, 2009, 03:23:26 pm »
Wat ik zou doen, is de bekercompetitie mengen met Nederlandse clubs