Auteur Topic: EK2016 : Wie wint het EK in Frankrijk ?  (gelezen 27962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #40 Gepost op: juli 11, 2016, 04:55:13 pm »
...
Het was een beetje het EK van de sterke verdedigingen en dat is dan ook gebleken in de finale.
En laat d?t nu net ons zwakke punt geweest zijn...
Ieder trainer die naam waardig weet dat een goede ploeg begint bij een stevig blok achterin en een goeie organisatie.
En die van ons?
Die begint met Lombaerts thuis te laten en te vervangen door een aantal (weliswaar beloftevolle) jongeren met 0,0 ervaring...
En veel meer dan 'Allez, les gars!!!' als tactical guideline kwam er ook al niet uit...
Dan weet je het wel, h?...
Ander en beter en hoe rapper hoe liever!

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #41 Gepost op: juli 11, 2016, 06:14:33 pm »
Ahja, ze zijn natuurlijk ook enkele jaren zoet met deze titel. Het is niet ieder land gegeven om er een te winnen.

Das waar  :P. Uiteindelijk is Portugal de zwakste winnaar ooit. Ze mogen in hun handjes wrijven dat de regels veranderd waren of ze lagen er roemloos uit en mochten ze vanuit hun zetel naar de EK-finale kijken. In de groepsfase hebben ze mij niet kunnen boeien en tegen Kroati? was de uitschakeling ook al erg dichtbij. De beste wint niet altijd, das zeker duidelijk geworden.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #42 Gepost op: juli 11, 2016, 06:42:15 pm »
Das waar  :P. Uiteindelijk is Portugal de zwakste winnaar ooit. Ze mogen in hun handjes wrijven dat de regels veranderd waren of ze lagen er roemloos uit en mochten ze vanuit hun zetel naar de EK-finale kijken. In de groepsfase hebben ze mij niet kunnen boeien en tegen Kroati? was de uitschakeling ook al erg dichtbij. De beste wint niet altijd, das zeker duidelijk geworden.

Wat met Griekenland in 2004?  :P

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #43 Gepost op: juli 11, 2016, 06:43:37 pm »
Ik snap dat nooit wanneer mensen zeggen 'zwakke winnaar' of 'kleine kampioen'. De regels zijn voor iedereen hetzelfde hoor. Portugal heeft het kampioenschap gewonnen dus is dat verdiend, punt. Club Brugge haalde vorig seizoen het meeste punten dus werden zij kampioen, verdiend.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #44 Gepost op: juli 11, 2016, 06:48:36 pm »
Ik snap dat nooit wanneer mensen zeggen 'zwakke winnaar' of 'kleine kampioen'. De regels zijn voor iedereen hetzelfde hoor. Portugal heeft het kampioenschap gewonnen dus is dat verdiend, punt. Club Brugge haalde vorig seizoen het meeste punten dus werden zij kampioen, verdiend.

En toch vind ik dat wij een meer verdiende kampioen zouden geweest zijn in 2012/2013!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #45 Gepost op: juli 11, 2016, 08:05:11 pm »
En laat d?t nu net ons zwakke punt geweest zijn...
Ieder trainer die naam waardig weet dat een goede ploeg begint bij een stevig blok achterin en een goeie organisatie.
En die van ons?
Die begint met Lombaerts thuis te laten en te vervangen door een aantal (weliswaar beloftevolle) jongeren met 0,0 ervaring...
Kiezen voor Kabasele en toch weten dat je hem nooit zal opstellen. Want als je Kabasele verkiest boven Lombaerts leek het mij logisch dat hij de vervanger werd van Vermaelen. Nuja
SV TILL I DIE

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #46 Gepost op: juli 12, 2016, 12:59:13 pm »
En toch vind ik dat wij een meer verdiende kampioen zouden geweest zijn in 2012/2013!

Daar heb je zeker een punt  ;)! Terug over het EK: ik denk dat het toch een eigen mening is als iemand zegt dat het een verdiende winnaar is of niet. Voor mij is het onverdiend, als je maar 3 punten haalt in je groepsfase (en eigenlijk bij een normaal EK al uitgeschakeld zou zijn) en tegen Kroati? en Polen maar met de hakken over de sloot wint dan vind ik het zeker niet verdiend. Ik had liever een andere winnaar gezien (uit de linker kolom), maar dit is voetbal zeker. Moest het Belgi? zijn die zo won dan zou ik er ook niet zo over zagen, maar wel nog altijd Wilmots weg willen  :).

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #47 Gepost op: juli 12, 2016, 04:33:21 pm »
Daar heb je zeker een punt  ;)! Terug over het EK: ik denk dat het toch een eigen mening is als iemand zegt dat het een verdiende winnaar is of niet. Voor mij is het onverdiend, als je maar 3 punten haalt in je groepsfase (en eigenlijk bij een normaal EK al uitgeschakeld zou zijn) en tegen Kroati? en Polen maar met de hakken over de sloot wint dan vind ik het zeker niet verdiend. Ik had liever een andere winnaar gezien (uit de linker kolom), maar dit is voetbal zeker. Moest het Belgi? zijn die zo won dan zou ik er ook niet zo over zagen, maar wel nog altijd Wilmots weg willen  :).

Dat is nu net mijn punt: dit was een normaal EK, want de regels waren voor elke ploeg dezelfde.

Je zou ook kunnen zeggen dat Portugal wint tegen twee favorieten voor de eindwinst: Frankrijk en Kroati?. Het wint tegen Wales dat Belgi? versloeg. Het moest tegen Polen wanneer Frankrijk tegen Ijsland moest en tegen Kroati? wanneer Frankrijk tegen Ierland moest.

Trouwens, dit is Portugal in de Europese Kampioenschappen van de laatste 20 jaar:
1996: 1/4e finale
2000: 1/2e finale
2004: finale (verliezer)
2008: 1/4e finale
2012: 1/2e finale
2016: finale (winnaar)

Op basis daarvan zou je ook kunnen zeggen dat ze het wel eens verdienen. Kan onze "gouden generatie" nog wat van leren.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #48 Gepost op: juli 12, 2016, 06:24:20 pm »
...
Trouwens, dit is Portugal in de Europese Kampioenschappen van de laatste 20 jaar:
1996: 1/4e finale
2000: 1/2e finale
2004: finale (verliezer)
2008: 1/4e finale
2012: 1/2e finale
2016: finale (winnaar)
Op basis daarvan zou je ook kunnen zeggen dat ze het wel eens verdienen. Kan onze "gouden generatie" nog wat van leren.
Nee, op basis daarvan kan je alleen besluiten dat ze in 2020 stranden in de kwartfinale...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #49 Gepost op: juli 12, 2016, 11:31:17 pm »
Niet kansloos. Dat kan je toch niet menen zeker? Dit portugal heeft misschien iets minder individueel talent, maar voor de rest overklassen ze de Belgen op elk ander gebied. Tactisch, fysisch en mentaal. En laat dat nu net de inbreng van de coach zijn.

Dit is net het punt dat ik wil maken, in normale omstandigheden kunnen ze die Portugezen (makkelijk) over de knie leggen en konden we zelf even goed in de finale gestaan hebben, of het nu tijdens het EK zou gelukt zijn is idd helaas een ander paar mouwen.

Sommigen beweren dat de Belgische spelers overrated zijn, daar geloof ik bitter weinig van.

Bizar trouwens dat sommige trainers daar ook in meegaan, o.a. Waseige en Antheunis overlaatst, er zijn 'maar' 3 spelers van wereldniveau in de ploeg en zit vol saboteurs.

Vandaag ook weer zo'n berichtgeving van Karl Vannieuwkerke in de Humo: "Een Rode Duivel stuurde mij een sms waarin stond dat de tactische oefeningen onder Wilmots het niveau van de U11 van Diksmuide halen".

Serieus rotte toestanden daar bij die Rode Duivels, tword hopen (alhoewel, zonder centen  ::)) op een trainer met ervaring aan de absolute top en die geen schrik heeft om dat kot eens uit te mesten als het nodig is.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #50 Gepost op: juli 13, 2016, 10:21:31 am »
Iemand een HLN+ abbo om es de verdere details van onderstaand artikel te posten?
http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode-Duivels/article/detail/2774756/2016/06/28/Zoveel-verdienden-de-Rode-Duivels-nu-al-op-het-EK.dhtml

Volgens dit artikel verdiende de bond 14 miljoen aan dit EK.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160627_02358988

Ok, 60% gaat naar de spelers en trainer, maar dan nog schiet er 5,6 miljoen over.
Ik kan moeilijk geloven dat de bond 5,6 miljoen kosten heeft gehad aan het EK???

Iemand anders met meer cijfermateriaal?


Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Wie wint het EK in Frankrijk ?
« Reactie #51 Gepost op: juli 13, 2016, 12:02:35 pm »
Dit is het vervolg Frederik:

De Belgische voetbalbond vaart wel bij de kwalificatie van de Rode Duivels voor de kwartfinales van het EK. De kwalificatie tegen Hongarije levert de KBVB 2,5 miljoen extra op aan UEFA-premies. Een brutobedrag, waarvan 60 procent naar de bondscoach en de 23 spelers gaat. Marc Wilmots cumuleert daarbij een prestatiepremie van 88.000 euro met zijn deel van de 1,5 miljoen die verdeeld wordt onder hem en de spelers, het zij 65.200 euro per kop.

Daar staat tegenover dat de bond door de kwalificatie 340.000 euro extra moet uitgeven aan de verlenging van het verblijf in het Golf du M?doc Resort, de verlenging van de huur van ?Le Haillan? en scoutings- en transportkosten. Toch is er voorlopig een positief saldo van meer dan 7,9 miljoen euro Een overwinning tegen Wales zou nog eens een UEFA-premie van 4 miljoen euro bruto kunnen opleveren. Een overzicht van de premies tot nu toe.