Auteur Topic: Rookvrij stadion  (gelezen 40747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #80 Gepost op: juni 30, 2016, 12:51:02 pm »
met het grote verschil dat onder invloed rijden al bij wet verboden is... dus valt het eigenlijk niet te vergelijken.

ik ben ook pro rookverbod. het is intussen duidelijk hoe verschrikkelijk ongezond het is, ook het passief roken.
als het dan niet overal kan, dan moet er toch zeker draagvlak zijn om de familietribune rookvrij te maken.

Inderdaad. Het ganse stadion rookvrij is misschien nog een brug te ver voor het ensemble aan abonnees (met het risico dat dit niet nageleefd wordt, cfr. Club Brugge). De familietribune rookvrij  lijkt me begrijpbaar voor iedereen en dus wel haalbaar!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #81 Gepost op: juni 30, 2016, 01:26:00 pm »
In Brugge is het alleszins verboden, maar naar wat ik vernomen heb, wordt er op dit moment niet echt opgetreden tegen mensen die er hun voeten aan vegen.
Denk dat het in Ajax ook niet mag. Ik ben ook al naar Dortmund en Bayern geweest en daar mag het ook niet volgens mij. Arsenal idem.
SV TILL I DIE

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #82 Gepost op: juni 30, 2016, 01:27:19 pm »
Denk dat het in Ajax ook niet mag. Ik ben ook al naar Dortmund en Bayern geweest en daar mag het ook niet volgens mij. Arsenal idem.

Ik heb het natuurlijk over het binnenland. In Engeland zijn alle stadions rookvrij, evenals in Duitsland. Mijns inziens is dat iets wat je op nationaal niveau moet gaan beslissen en gezien de hoge betuttelingsgraad van onze hedendaagse maatschappij, zal dat er ook wel van komen. Het beperken van individuele vrijheden is in tegenwoordig en de schaapjes doen rustig mee.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2016, 01:29:31 pm door Will McAvoy »

Offline appandasietse

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #83 Gepost op: juni 30, 2016, 02:37:04 pm »
Behalve op de familietribune natuurlijk ... maar in plaats van rookverbod waarom niet iedereen verplichten te roken (...in onze clubkleuren...) ?

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #84 Gepost op: juni 30, 2016, 02:58:25 pm »
Ik heb het natuurlijk over het binnenland. In Engeland zijn alle stadions rookvrij, evenals in Duitsland. Mijns inziens is dat iets wat je op nationaal niveau moet gaan beslissen en gezien de hoge betuttelingsgraad van onze hedendaagse maatschappij, zal dat er ook wel van komen. Het beperken van individuele vrijheden is in tegenwoordig en de schaapjes doen rustig mee.

Ik ben opgevoed met het principe dat mijn vrijheid stopt daar waar het een ander schaadt.
En we kunnen niet ontkennen dat passief meeroken schadelijk is.

Nu sta ik daar zelf niet echt bij stil en stoort het mij ook niet dat er iemand naast mij rookt. Maar inderdaad sowieso komt dat rookverbod er vroeg of laat van. Met de complimenten van de overheid.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #85 Gepost op: juni 30, 2016, 05:44:19 pm »
Graag ook een verbod op stinkende,storende deodorant alsook op gasten die nog hun plaats moeten zoeken,terwijl de match al aan de gang is.

Dank u.

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #86 Gepost op: juni 30, 2016, 05:53:56 pm »
Graag ook een verbod op stinkende,storende deodorant alsook op gasten die nog hun plaats moeten zoeken,terwijl de match al aan de gang is.

Dank u.

Want die twee dingen schaden uw gezondheid! Wat een pracht van een vergelijking!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #87 Gepost op: juni 30, 2016, 06:02:21 pm »
Ook een verbod op slechte wedstrijden aub.

Ik jaag me daarin op en dat is dus slecht voor mijn gezondheid.

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #88 Gepost op: juni 30, 2016, 09:28:47 pm »
Ajax al zeker rookerbod rond 2008,we maken ons terecht belachelijk ten opzichte van andere landen,wat een gezever rond die stinkende kankerstok .de minderheid rokers beperken de vrijheid van de NIET rokers meerderheid in het stadion ALGEMEEN ROOKVERBOD is voor iedereen goed...


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #89 Gepost op: juli 01, 2016, 09:11:17 am »
Ajax al zeker rookerbod rond 2008,we maken ons terecht belachelijk ten opzichte van andere landen,wat een gezever rond die stinkende kankerstok .de minderheid rokers beperken de vrijheid van de NIET rokers meerderheid in het stadion ALGEMEEN ROOKVERBOD is voor iedereen goed...

De vrijheid van de niet rokers beperken dan nog wel. Hohoho.

Nu ja, we kunnen beter het diesel autopark aan banden leggen. Er bestaan nu elektrische wagens. Die kankerbakken beperken de vrijheden van de niet dieselrijders...

Zo kunnen we nog wel even doorgaan want zowat alles wat iemand doet, beperkt in die optiek de vrijheid van een ander.

Uiteindelijk komt het op 1 ding neer. Verzuurdheid en betutteling.

Offline nickyR

  • Leden
  • Berichten: 154
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #90 Gepost op: juli 01, 2016, 10:19:57 am »
voor een rookvrij stadion ben ik wel voor, er zullen minder mensen meeroken als een sigaret wordt opgestoken. er zak ook minder gerookt worden door rokers omdat ze de match willen volgen maar er is 1 groot nadeel, wanneer het een slechte match is van ons essevee zullen er veel naar de rookruimte gaan om hun stress af te roken of hun frustratie en dat zal duidelijk te merken zijn tijdens de match.

trouwens ik ben zelf een zware roker.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #91 Gepost op: juli 01, 2016, 10:53:22 am »
voor een rookvrij stadion ben ik wel voor, er zullen minder mensen meeroken als een sigaret wordt opgestoken. er zak ook minder gerookt worden door rokers omdat ze de match willen volgen maar er is 1 groot nadeel, wanneer het een slechte match is van ons essevee zullen er veel naar de rookruimte gaan om hun stress af te roken of hun frustratie en dat zal duidelijk te merken zijn tijdens de match.

trouwens ik ben zelf een zware roker.

Een rookvrij stadion met een rookruimte....Neen, een rookvrij stadion betekent niet roken eens je op binnen de poorten van het stadion staat.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #92 Gepost op: juli 01, 2016, 11:05:33 am »
Een rookvrij stadion met een rookruimte....Neen, een rookvrij stadion betekent niet roken eens je op binnen de poorten van het stadion staat.

Dat vind ik ook.
Anders zit je weer met halve oplossingen al zou dat wel typisch zijn voor ons landje.
Weet je dat het me meer op mijn zenuwen werkt als ik op restaurant zit dat die deuren (zeker in de winter) alle vijf minuten opengaan omdat er weer iemand eentje wil gaan smoren dan dat er iemand naast mij zit te roken ? Daarom : ofwel verbod om te roken eens het stadion betreden is ofwel laat je alles zoals het was.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #93 Gepost op: juli 01, 2016, 11:07:09 am »
Heel serieus nu, ik ben ook voor een volledig verbod. Het is gewoon compleet achterhaald dat men ergens in een publieke ruimte nog zou mogen roken anno 2016. Een halve eeuw geleden was het nog normaal om te roken op televisie, op de trein, op restaurant, in kantoren, op caf?, overal.

Maar ondertussen weten we dat je daar ernstig ziek van wordt en dood van gaat (door actief en passief roken), en dus is het niet meer dan normaal dat je zoiets verbiedt. Mensen die dit niet kunnen begrijpen zijn ego?sten ofwel idioten. Of ego?stische idioten.

Tenslotte, het is win-win. De rokers zijn een paar uur gezonder en misschien kunnen ze zo een paar jaar van hun sowieso korter leven recupereren, de niet-rokers kunnen vrij ademen.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #94 Gepost op: juli 01, 2016, 02:46:48 pm »
Daarom : ofwel verbod om te roken eens het stadion betreden is ofwel laat je alles zoals het was.

Ook maar een dom argument... Of bedoel je met stadion het betonnen gebouw? Indien je ook de ruimte rond het stadion, achter de hekken, bedoelt is het een dom argument. Op een zittribune kies je niet om naast een roker te zitten, buiten achter het hek in de open lucht kan je wel ergens ander staan om niet op een halve meter van de roker te staan... Als je het enigzins nog wilt toelaten op een tribune lijkt mij dit het meest logisch op een staantribune zodat je eventueel ergens anders kunt plaats nemen...

Offline mike

  • Leden
  • Berichten: 98
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #95 Gepost op: juli 09, 2016, 11:15:38 am »
allemaal dikke zever.
mijn vader rookt al vanaf zij 14 jaar en is er nu85.
zouden beter iets doen aan luchtvervuiling.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #96 Gepost op: juli 09, 2016, 11:27:43 am »
allemaal dikke zever.
mijn vader rookt al vanaf zij 14 jaar en is er nu85.
zouden beter iets doen aan luchtvervuiling.

Wie (nog) ontkent dat het allemaal dikke zever is moet dringend es wat opzoekwerk doen.

Wat luchtvervuiling betreft heb je wel gelijk.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #97 Gepost op: juli 09, 2016, 04:19:37 pm »
allemaal dikke zever.
mijn vader rookt al vanaf zij 14 jaar en is er nu85.
zouden beter iets doen aan luchtvervuiling.
,

Dit wil niets zeggen, er zijn altijd uitzonderingen. Hoe zou het komen dat bij mannen 90% van de longkankers voorkomen bij rokers. Ik heb er ook verschillende gekend, kettingrokers die gestorven zijn aan longkanker, allemaal toeval zeker.

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #98 Gepost op: juli 09, 2016, 09:12:57 pm »
Niks zever ,ik ken ook al teveel mensen die  daardoor gestorven zijn,je mag je niet toespitsen op uitzonderingen het is een soort roulette met zeer grote kans op alles verliezen :-\

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #99 Gepost op: juli 10, 2016, 11:01:03 pm »
allemaal dikke zever.
mijn vader rookt al vanaf zij 14 jaar en is er nu85.
zouden beter iets doen aan luchtvervuiling.
Mijn vader rookte ook, hij stierf op 50 jarige leeftijd door dichtgeslibde hoofdslagaderen, door het roken...
Uwen tekst is dus dikke zever, want er is dus wel degelijk iets van aan!
Ooit de tentoonstelling k?rperwelten gezien met geprepareerde lichamen? Daar stonden ook 2 longen opgesteld, 1 van een normaal persoon, 1 van een roker... ben ik blij dat ik ondertussen al een jaar of 9 gestopt ben met roken, en zou dat liefst rookvrij zien in een stadion ook. Wie zich als familieclub wil profileren, moet ook ruimer denken en aan de gezondheid van de jeugd/toekomst!